Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik ben gebeten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ik ben gebeten

Ongelezen bericht door M@rleen »

Door de Mechelaar van mn bovenbuurvrouw, toen ik hem gisteren uit ging laten.
Ik laat m heel regelmatig uit, de laatste tijd vrijwel elke dag en soms zelfs 2x per dag. Zij laat dan Boomer en Benny uit als het nodig is.

Altijd zelfde ritueel; Dino staat te blaffen, ik doe de voordeur open. Hij loopt tot halverwege de gallerij te snuffelen, komt dan terug. Moet zitten en krijgt zn halsband + riem om. Daarna gaan we naar de lift, hij snuffelt bij beide trappen en komt daarna naast me zitten. Hij is erg fel en dominant, dus hij moet gewoon aan de voet, voor het geval er iemand uit de lift komt.
Als hij opstaat, zeg ik nogmaals; 'Dino, voet!' Hij luistert altijd prima naar mij, hij weet dat ik bepaal wat er gebeurt. Met hem ben ik daar veel strikter in dan met mijn eigen honden, want die zijn niet dominant.

Zo dus ook gisteren. Alles ging hetzelfde, hij zat naast me, stond op en ik zei 'Dino, voet!' Ipv dat hij ging zitten, vloog hij me aan! Hij beet in mijn linkeronderarm, daarna sprong hij naar mn keel, maar ik draaide af en hij beet in mijn rechterborst. Vervogelsn heeft hij nog voor 2 flinke beurse plekken op mn rechteronder- en bovenarm gezorgd.
Bij de 1e beet dacht ik dat hij een aanval van speelsigheid had, dan pakt hj je velletje tussen zn voortandjes. Daarna deed het toch wel erg zeer en heb ik behoorlijk hard tegen m staan schreeuwen, dat het NU klaar was, of hij helemaal gek geworden was! totdat hij ophield. Hij wist daarna niet of hij nou moest zitten of liggen.
Er kwam een buurvrouw vragen of alles wel goed ging en toen sloeg de schrik eigenlijk pas toe.. Ik had een leren jas aan en 2 lagen lange mouwen. Mn leren jas is kapot, die kan ik niet meer aan, maar dat heeft er denk ik wel voor gezorgd dat de lichamelijke schade niet groter is.

Dino heb ik overigens niet meer uitgelaten, maar weer naar binnen gebracht. Die laat ik niet meer uit. In ieder geval niet zolang ik zwanger ben, daluk bijt hij nogmaals en dan in mn buik.

Vanmorgen naar de apotheek geweest om de tetanusvloeistof te halen, daarna door naar de huisarts, waar een verpleegkundige de prik gegeven heeft. Omdat met name mijn borst erg zeer deed, heeft de huisarts er naar gekeken, het is een lelijke plek die aan het ontsteken is, net als mijn arm.
Nu zit ik dus 3x daags aan de antibiotica.

Ondertussen zit ik me suf te piekeren wat hem getriggerd heeft, maar kan absoluut niets bedenken.
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Re: Ik ben gebeten

Ongelezen bericht door nana »

Het is niet jou hond en denk dat hij een correctie of strenge aanpak van jou toch als aanval of bedreiging heeft aangezien. Misschien is de dominantie juist een onzekerheid die hij maskeerd met druk en dominant gedrag. Je schrijft dat hij erg druk is dus het zou ook omgekeerde agressie kunnen zijn, dus veel spanning (kan neg of pos zijn) bij de hond die die dan op jou afreageert.

Hoop dat je snel opknapt vooral bij de borst zal het wel heel gevoelig zijn :(
Laatst gewijzigd door nana op 29 sep 2009 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Wat hem getriggerd heeft? Niets denk ik. Dat hij eerst in je onderarm gebeten heeft doet met denken aan hoe Aidan een keer Christo aangevallen heeft, die ging ook eerst voor een poot. Bij een ander gevecht heeft hij ook in Chris zijn keel gehangen. :(

Het lijkt me een typisch rangordegevecht van een hond die met mensen hetzelfde omgaat als met andere honden.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

nou, die liet ik dus mooi niet meer uit. :N: beterschap!
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Je schrijft het allemaal behoorlijk onderkoeld op, maar het lijkt me dat je toch enorm geschrokken bent!
Wat een geluk dat je zo'n jas aanhad.
En ook nog zwanger....kan zo'n tetanusprik dan geen kwaad? Ja, tetanus is nóg erger, dat weet ik wel.
Beterschap :ok:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
nana
Zeer actief

nana schreef:Het is niet jou hond en denk dat hij een correctie of strenge aanpak van jou toch als aanval of bedreiging heeft aangezien. Misschien is de dominantie juist een onzekerheid die hij maskeerd met druk en dominant gedrag. Je schrijft dat hij erg druk is dus het zou ook omgekeerde agressie kunnen zijn, dus veel spanning (kan neg of pos zijn) bij de hond die die dan op jou afreageert.

Hoop dat je snel opknapt vooral bij de borst zal het wel heel gevoelig zijn :(

geloof niet in rangorde problemen tussen mens en hond.
Een hond die dominant is hoeft zijn rangorde niet te bevestigen die is zeker van zichzelf en zal juist zelden tot agressie overgaan.

lydia
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel

Ongelezen bericht door laura b »

Jeetje wat vervelend zeg. Je zult inderdaad wel verschoten zijn. Ik zou
hem ook niet meer uitlaten (ben een schijthen hoor) :N: :roos: Beterschap hoor
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Jee zeg, dat schrik je ook wel!
Pff, zou die hond ook zeker niet meer uitlaten inderdaad.
Afbeelding
plekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder, kruising cocker en ruwhaar en een cairn

Ongelezen bericht door plekkie »

Tjonge jonge, behoorlijk heftig zeg! Hoe reageerde de bovenbuurvrouw erop? Als het mijn hond was zou ik niet weten wat te doen, des te meer omdat het dus echt een aanval was met meerdere beten... Kan je dat nog zien als een toevallig incident? En welke trigger rechtvaardigt het.... :80:
Balen en schrikken hoor, voor iedereen waarschijnlijk.
Heel veel beterschap in ieder geval! :roos:
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Jeetje Marleen, wat een schrik! Ik zou de hond ook niet meer uitlaten, ook niet na de zwangerschap....
Moeilijk te zeggen vanaf hier wat hem getriggert heeft. Ik hoop dat alles snel geneest! Hoe reageerde de eigenaar?
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Ik stond te trillen en te janken daarna..
De buurvrouw heeft op hem geen overwicht, ik juist in verhouding met haar wel. Als ik met hem loop, valt hij vrijwel niet uit naar andere honden. Bij haar wel, of ze nou omloopt en ontwijkt of niet.

Ik ken m ook al 4 jaar.. Altijd met uitlaten is hij gespannen, tot hij buiten is. Altijd moet hij naast me zitten, doet hij ook altijd. Vaak genoeg moet ik 2x zeggen, nooit een probleem.

Iedereen in mn omgeving vind dat hij afgemaakt moet worden, maar die hebben zelf geen hond. Maar bijten zonder reden is voor mij wel een reden om heel goed na te denken hoe verder.

De buurvrouw was op haar werk, die heb ik gebeld nadat ik Gio gebeld had. Uitgelegd wat er gebeurd was, later belde ze nogmaals; wat er nu precies gebeurd was. Weer hetzelfde verhaal gedaan. 's Avonds belde ze weer, wat er nu precies gebeurd was. Tussendoor heeft ze ook vaak gebeld, maar we waren op de begrafenis van Gio's halfbroer, dus heb niet steeds opgenomen. Vandaag belt ze ook vaak, neem niet op, heb aangegeven dat ik op mijn werk zit.
Ze zit ermee, snap ik best, maar ik heb momenteel niet heel erg de behoefte om met haar te praten.. Vanavond komt ze langs, dan gaan Gio en ik met haar praten. Wil dat niet alleen.
Laatst gewijzigd door M@rleen op 29 sep 2009 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik vind het wel een gestoorde actie van die hond hoor. En wat hij jou kan doen, kan hij ook een ander doen. als je hem in de toekomst uitlaat, moet je rekening houden dat dit weer kan gebeuren en hem gemeen hard aanpakken.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
plekkie
Zeer actief

Wil geen wijsneus lijken, maar had al het vermoeden dat de buurvrouw geen overwicht had... en dat bij een mechelse herder die dominant en fel is. :N:
Tja, afmaken is wel een hele drastische keuze. Maar wat vind de buurvrouw dan van alles en van wat er nu dan moet gebeuren?
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Ik mocht de tetanusprik overigens wel, heb het 3x nagevraagd.
Antibiotica was wat lastiger, arts moest goed nakijken wat wel en niet mocht.

De tip van de buurvrouw was; 'geef m een klap als hij het nog ns doet.' Volgens mij draait hij juist dan door.
Ik zou m namelijk eigenlijk vandaag ook uitlaten, maar heb gezegd dat ik dat echt niet doe, of ik m nou mag slaan of niet.
Slaan zit niet in me, anders had ik dat gisteren wel gedaan.
Heb toen echt niet nagedacht over mn reactie, dat was gewoon automatisch schreeuwen tegen m. Vloeken doe ik niet, blijkbaar ook niet in zo'n situatie, anders had ik m helemaal kapot gescholden..

Ik ben niet van plan m ooit nog uit te laten. Of zij onze honden uitlaat of niet. Zowieso gaat ze binnenkort verhuizen.
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

plekkie schreef:Wil geen wijsneus lijken, maar had al het vermoeden dat de buurvrouw geen overwicht had... en dat bij een mechelse herder die dominant en fel is. :N:
Tja, afmaken is wel een hele drastische keuze. Maar wat vind de buurvrouw dan van alles en van wat er nu dan moet gebeuren?
Dat hoor ik vanavond. Wil ook met Gio bespreken wat wij nu eigenlijk vinden dat er moet gebeuren, behalve mn jas vergoeden..

Gisteravond wilde ze praten, maar toen barstte ik van de koppijn.
Vanavond eerst combisporten, ga gewoon mn lol hebben met Boomer :pffff:
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
M@rleen schreef: Maar bijten zonder reden is voor mij wel een reden om heel goed na te denken hoe verder.
het is niet omdat niemand met zekerheid kan zeggen wat zijn reden is dat die daarom ook niet zou bestaan. natuurlijk is die er - of we ze goedkeuren is een andere zaak.

een hond om zo'n éénmalig incident laten afmaken vind ik wel heel ver gaan, ik hoop niet dat het daar op uitdraait.
Ik kan niets bedenken dat anders is gegaan dan anders. Behalve dat het een andere dag was natuurlijk.

Van mij hoeft hij niet afgemaakt te worden, maar ze kan m ook aan (a.s.) ex terug geven.. het is zijn hond zoals Boomer mijn hond is. Voor hem doet hij alles (behalve lossen op bevel.. :hmmm: ).
Fin
Zeer actief

M@rleen schreef:
plekkie schreef:Wil geen wijsneus lijken, maar had al het vermoeden dat de buurvrouw geen overwicht had... en dat bij een mechelse herder die dominant en fel is. :N:
Dat hoor ik vanavond. Wil ook met Gio bespreken wat wij nu eigenlijk vinden dat er moet gebeuren, behalve mn jas vergoeden..

Gisteravond wilde ze praten, maar toen barstte ik van de koppijn.
Vanavond eerst combisporten, ga gewoon mn lol hebben met Boomer :pffff:
eerst even wat tot rust komen, dat lijkt me wel zo normaal.
Fin
Zeer actief

Inge O schreef:
M@rleen schreef: Maar bijten zonder reden is voor mij wel een reden om heel goed na te denken hoe verder.
het is niet omdat niemand met zekerheid kan zeggen wat zijn reden is dat die daarom ook niet zou bestaan. natuurlijk is die er - of we ze goedkeuren is een andere zaak.

een hond om zo'n éénmalig incident laten afmaken vind ik wel heel ver gaan, ik hoop niet dat het daar op uitdraait.
Eens. :ok:
iones
Zeer actief

Inge O schreef:
iones schreef:als je hem in de toekomst uitlaat, moet je rekening houden dat dit weer kan gebeuren en hem gemeen hard aanpakken.
:piew:
Kusje geven dan? :scratch:
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Wat een schrik! En wat er ook met deze hond aan de hand is, is niet jouw probleem (meer). Ik zou in ieder geval deze hond nooit meer uitlaten. Laat je buurvrouw het maar oplossen.
Afbeelding
plekkie
Zeer actief

Nog los van het feit dat ik de bovenbuurvrouw echt niet snap: heeft ze zelf weleens een herder die met ontblote tanden naar je keel grijpt voor zich gezien? Blijkbaar niet...ik wel.
Die geef ik geen klap hoor, ben veel te druk met bidden dat ik het overleef... :O:
Ook arm dier trouwens. Maar ik zou hem ook niet meer uitlaten, heel begrijpelijk. Hoewel je misschien paradoxaal genoeg wel de enige bent die hij vertrouwt.....
Bah, zo'n laconieke reactie vd eigenaar.
Ga maar lekker relaxen en bijkomen :ok:
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel

Ongelezen bericht door laura b »

Stomme reactie van de buurvrouw: als ie het nog een keer doet moet je hem slaan :hmmm: .
Lijkt mij ook averechts werken hoor
Majella
Actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Majella »

Veel sterkte met genezen meis :roos:

ps. van mijn dierenarts heb ik eens vernomen dat er honden zijn die zwangere vrouwen bijten.
Er was een hond bij hem die dag die 2 zwangere vrouwen had gebeten en het vermoeden lag toen aan dat het kwam juist omdat de vrouwen zwanger waren.
Toen beet hij de assistente op dat moment en toen leek de theorie van de baan...zij was niet zwanger, zei ze.
Totdat ze er een week later achter kwam dat ze... JUIST, zwanger bleek te zijn. :cheer:

Ik ken ook gevallen van honden die juist bij zwangere vrouwen een ´zwaan kleef aan´ worden en niet meer van de zijde van de vrouw afwijken.
Honden reageren er verschillend op, sommigen reageren er juist helemaal niet op....

M.
Afbeelding

Afbeelding
nana
Zeer actief

iones schreef:Ik vind het wel een gestoorde actie van die hond hoor. En wat hij jou kan doen, kan hij ook een ander doen. als je hem in de toekomst uitlaat, moet je rekening houden dat dit weer kan gebeuren en hem gemeen hard aanpakken.

wat heerlijk om zo simpel te kunnen denken, maar hou die onzin alsjeblieft voor je zelf om verdere ongelukken te voorkomen.

lydia
iones
Zeer actief

nana schreef:
iones schreef:Ik vind het wel een gestoorde actie van die hond hoor. En wat hij jou kan doen, kan hij ook een ander doen. als je hem in de toekomst uitlaat, moet je rekening houden dat dit weer kan gebeuren en hem gemeen hard aanpakken.

wat heerlijk om zo simpel te kunnen denken, maar hou die onzin alsjeblieft voor je zelf om verdere ongelukken te voorkomen.
Beetje simpele conclusie van jou. Ik denk voor niemand, dat doe jij hier.

Ik weet niet wat ze gaat doen, of ze die hond al dan niet gaat uitlaten. Dat is geheel aan haar. Ik zelf zou het niet meer doen. Maar ALS ze toch besluite om die hond in de toekomst weer uit te gaan laten, zal ze de verhoudingen wel duidelijk moeten maken.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

ik heb nog niet alle reacties gelezen,

maar wat me opvalt is dat ik wel vaker (zo ook een topic hier over nieuwsbericht over de Border Collie bij school) hoor van een bijtincident met zwangere vrouwen.

zou iets als de lucht van een zwangere vrouw, honden kunnen triggeren?
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Weer een mechel bij een verkeerde baas... wanneer leert men nou eens dat dit GEEN speelgoedhonden zijn? :U:
Ik word soms zo moe van die baasjes die denken zo'n hond te moeten nemen en maar door modderen....

Buurvrouw moet die mechel gewoon wegdoen... aan iemand met veel ervaring met dit ras. Anders is een spuitje, vroeger of later, gegarandeerd.

M@rleen, sterkte met de verwondingen!
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Majella schreef:van mijn dierenarts heb ik eens vernomen dat er honden zijn die zwangere vrouwen bijten.
Waarom zou hij dan nu pas bijten en niet een keer de afgelopen 2 maanden? Ben nu bijna 4 maanden zwanger...

Het kan natuurlijk altijd dat dat de reden voor hem was, maar ik begrijp het niet. Denk ook niet dat we er achter gaan komen.

Baas heeft vroeger 'politietraining' met m gedaan, maar daar is mee gestopt omdat hij niet loste op bevel en ze het niet leuk vonden om door te gaan met hem als het alleen met dwangmiddelen kon.
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

beterschap!
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nakisha schreef:Weer een mechel bij een verkeerde baas... wanneer leert men nou eens dat dit GEEN speelgoedhonden zijn? :U:
Ik word soms zo moe van die baasjes die denken zo'n hond te moeten nemen en maar door modderen....

Buurvrouw moet die mechel gewoon wegdoen... aan iemand met veel ervaring met dit ras.
Anders is een spuitje, vroeger of later, gegarandeerd.

M@rleen, sterkte met de verwondingen!

Met vetgedrukte helemaal mee eens, ik wordt werkelijk niet goed van mensen die totaal niet weten wat ze in handen hebben.
Hoe oud is die hond?
Vind het overigens geen gestoorde reactie, wat ik zo lees (en dan ook alleen maar uit wat hier geschreven is) is het een beetje een onzeker hondje wat haar gedrag/correctie of wat dan ook wat hij dacht/voelde niet pikte en geprobeerd heeft om te laten zien wie hij was.
Zeker geen zekere hond want die pit niet met voortandjes.... die hapt direct goed.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”