Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Interesse in IPO of onderdeel ervan
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Interesse in IPO of onderdeel ervan
Vrij regelmatig (zeker na de doedag) krijg ik een pb met enige interesse in een cursus/seminair in een onderdeel van het IPO programma, sommigen alleen in het speuren anderen in alle 3 de onderdelen.
Ik blijf alles steeds via via versturen en beantwoorden maar misschien is het makkelijker om het dan maar een keer zo te doen.
Is hier interesse voor? Natuurlijk wel door een ervaren instrukteur? Voor alle duidelijkheid niet om een keertje te kijken of een hond wil bijten zoals bij de doedag, maar wel duidelijke en bredere interesse door honden die er geschikt voor zijn.
Zo ja dan wil ik wel een topic openen bij evenementen maar aangezien niet iedereen daar leest vraag ik het eerst zo maar.
Ik blijf alles steeds via via versturen en beantwoorden maar misschien is het makkelijker om het dan maar een keer zo te doen.
Is hier interesse voor? Natuurlijk wel door een ervaren instrukteur? Voor alle duidelijkheid niet om een keertje te kijken of een hond wil bijten zoals bij de doedag, maar wel duidelijke en bredere interesse door honden die er geschikt voor zijn.
Zo ja dan wil ik wel een topic openen bij evenementen maar aangezien niet iedereen daar leest vraag ik het eerst zo maar.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Re: Interesse in IPO of onderdeel ervan
Het lijkt mij en Jamey errug leuk, maar ik zit er een beetje mee dat ik 1 dag in het weekeind training heb meestal en dat geen vaste dag is (hangt ervanaf wanneer er puin beschikbaar is)... Maarja, dan komt weer het punt van geschiktheid, ondanks onze talent award weet ik niet of Jamey geschikt is in de zin waar je het hier bedoelt... (ik ben dan vooral voor pakwerk en appèl geïnteresseerd, aangezien het bij Jamey waarschijnlijk lastig wordt om met haar neus op de grond gaat speuren, gezien het reddingshondenwerk waar ze mag zoeken zoals ze wil (en dat is dus neus in de lucht bij haar)

You'll be in my heart... Always...
-
- Zeer actief
ik denk dat mijn mannetje ook veel intresse zal hebben...
wij zijn over het algemeen de weekenden vrij....
ik hou het in de gaten !!
wij zijn over het algemeen de weekenden vrij....
ik hou het in de gaten !!

groetjes van Ayka,Zira en Honey
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 1
IK heb natuurlijk interesse met mijn vanna, altijd leuk...ondanks ik sowieso IPO ga doen met haar...
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Ik heb interesse, zowiezo in ipo en anders met name in het onderdeel speuren.
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat het voor mij te ver uit de buurt gehouden zal worden?
ik woon namelijk helemaal boven Groningen.
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat het voor mij te ver uit de buurt gehouden zal worden?
ik woon namelijk helemaal boven Groningen.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
hoe en waar dat is nog niet bekend, zal ergens centraal zijn. Misschien meerdere plaatsen ligt een beetje aan het aantal en dan kan het dus wat verdeeld worden... Er moeten niet teveel honden zijn zo'n 8 honden per onderdeel, aantal personen is niet van belang maar dan kun je echt iets met een hond doen, dan heb je er ruim voldoende tijd voor.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
haha me vent is besmet met ipo-virus....
dus waar het is zal hem niet zo veel uitmaken denk ik..
wie weet komt er ooit een werker bij haha tot die tijd moet ie het met de 3 dames hier in huis doen haha
wie weet komt er ooit een werker bij haha tot die tijd moet ie het met de 3 dames hier in huis doen haha

groetjes van Ayka,Zira en Honey
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Het lijkt mij ook heel leuk, zowiezo het appèl gedeelte en het speuren. Of het pakwerk iets voor mij en Tapas is dat weet ik niet. Maar daar zouden we dan vanzelf wel achter komen toch?
Is er nog een minimum leeftijd aan verbonden (voor de honden dan
)?
Is er nog een minimum leeftijd aan verbonden (voor de honden dan

- Jacksel
- Zeer actief
haha als jullie dan kunnen, dan kunnen Jamey en ik ook makkelijkAyka-Zira-Honey schreef:haha me vent is besmet met ipo-virus....

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nee geen minimum leeftijdLongFields schreef:Het lijkt mij ook heel leuk, zowiezo het appèl gedeelte en het speuren. Of het pakwerk iets voor mij en Tapas is dat weet ik niet. Maar daar zouden we dan vanzelf wel achter komen toch?
Is er nog een minimum leeftijd aan verbonden (voor de honden dan)?

Ja hoor, dat zie je dan vanzelf. Daarom ook niet zoveel honden dan heb je ruim voldoende tijd voor individuele aandacht.

-
- Zeer actief
Het is zeker een leuk initiatiefMizzsylver schreef:leuk idee!
Ik merk dat er steeds meer mensen zijn die voor de lol IPO willen doen, en dan het liefst van/tot een bepaalde tijd. Zoals op de meeste clubs uren aanwezig zijn en wachten op je beurt hebben veel mensen geen tijd/zin voor.
Succes met het opzetten

Voor veel mensen is het tegenwoordig al teveel om met je clubgenoten mee te kijken, te observeren en te helpen (als de oefening zich ervoor leent), en dat kost natuurlijk tijd. Als je het "wachten op je beurt" nuttig benut, dan vliegt de tijd voorbij. Ok, het kost tijd, daar weet ik alles van..... (ik heb een volledige baan, dus bijna alle vrije tijd gaat in de honden en de training zitten).
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Het lijkt mij ook wel leuk om dat te doen met 1 van mijn kleintjes
Maar bij ligt het eraan wanneer het gebeurt dit ivm de wedstrijden van behendigheid

Maar bij ligt het eraan wanneer het gebeurt dit ivm de wedstrijden van behendigheid
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo

http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wat ook een punt is als je bepaalde middelen wilt laten zien dat je dat van te voren aankondigt 

Jan

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Maar kan je dan wel of niet bijten tijdens die dag? want dat miste ik wel bij de doe dag, het iets doen met de hond.
Als er dit keer wel iets gedaan wordt met de hond (appel lopen ofzo) lijkt mij het zeker eens leuk om met Noah mee te doen. Zowiezo vind ik het IPO ontzettend leuk om te doen, maar de tijd he... Ik heb bewondering voor de mensen die de tijd er voor over hebben
Als er dit keer wel iets gedaan wordt met de hond (appel lopen ofzo) lijkt mij het zeker eens leuk om met Noah mee te doen. Zowiezo vind ik het IPO ontzettend leuk om te doen, maar de tijd he... Ik heb bewondering voor de mensen die de tijd er voor over hebben

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is een IPO seminair dus je moet er niet raar van opkijken dat er misschien een TT te zien is idd.janinca2002 schreef:Wat ook een punt is als je bepaalde middelen wilt laten zien dat je dat van te voren aankondigt

-
- Zeer actief
Ik heb ook interesse en dan in alle onderdelen
Misschien vind mijn zusje het ook leuk, en dan voornamelijk het speuren!
Hoe zou het zitten met tijd?

Misschien vind mijn zusje het ook leuk, en dan voornamelijk het speuren!
Hoe zou het zitten met tijd?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Net nog even gebeld en overlegd.
Indien er genoeg interesse zou zijn wordt het sowieso verdeeld, 1 dag voor honden/mensen die al wat met IPO doen en hiermee ergens tegen iets aanlopen of behoefte hebben aan een frisse kijk op hun hond door een ervaren iemand kijken wat die er van zegt. Zoiets wat Bart Bellon, Mario Verslijpe etc. doen.
En een dag voor mensen die nog niets doen op dit moment maar wel interesse hebben. Terugkomend op Duitse Herder, speuren en appel sowieso als je nog nooit iets gedaan hebt, pakwerk is geheel afhankelijk van de hond, wil die wel etc.
Ik denk dat het anders voor beide partijen niet fijn is om dit geheel te mixen.
Qua tijd zul je moeten rekenen op een hele dag, dus van een uur of 9 tot een uur of 5 zou ik minstens rekening mee houden.
Alleen dan heb je ruim voldoende tijd om met alle honden iets te kunnen doen.
Indien er genoeg interesse zou zijn wordt het sowieso verdeeld, 1 dag voor honden/mensen die al wat met IPO doen en hiermee ergens tegen iets aanlopen of behoefte hebben aan een frisse kijk op hun hond door een ervaren iemand kijken wat die er van zegt. Zoiets wat Bart Bellon, Mario Verslijpe etc. doen.
En een dag voor mensen die nog niets doen op dit moment maar wel interesse hebben. Terugkomend op Duitse Herder, speuren en appel sowieso als je nog nooit iets gedaan hebt, pakwerk is geheel afhankelijk van de hond, wil die wel etc.
Ik denk dat het anders voor beide partijen niet fijn is om dit geheel te mixen.
Qua tijd zul je moeten rekenen op een hele dag, dus van een uur of 9 tot een uur of 5 zou ik minstens rekening mee houden.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
ik heb wel interesse
(als enigste waarschijnlijk niét in het pakwerk
) Nu ja, daar uiteraard ook wel interesse in, maar niet om deel te nemen...
Lijkt me leuk om bij te leren en andere interessante visie te horen.
Alleen niet op 10 oktober doen, want dan ga ik eens horen wat Geert Verlinden van Fax vindt

Alleen niet op 10 oktober doen, want dan ga ik eens horen wat Geert Verlinden van Fax vindt

-
- Zeer actief
Oke, dat moet te doen zijnmalinois schreef:

Ik neem aan dat de honden niet van een ras moeten zijn die officieel pakwerk mogen doen?
En word het dan een dag in het weekend? of doordeweeks?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
maart schreef:ik heb wel interesse(als enigste waarschijnlijk niét in het pakwerk
) Nu ja, daar uiteraard ook wel interesse in, maar niet om deel te nemen...
Alleen niet op 10 oktober doen, want dan ga ik eens horen wat Geert Verlinden van Fax vindt![]()

Datum dat moeten we dan nog afstemmen, zal wel in een weekend zijn waarschijnlijk maar proberen met zoveel mogelijk mensen rekening te houden.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
leukMizzsylver schreef:Dat is intressant, als het een dag is dat ik kan wil ik graag komen. Kan wel een frisse kijk gebruiken.malinois schreef:Net nog even gebeld en overlegd.

- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
Als er wat gedaan kan worden en ervaren mensen mee willen kijken dan zijn wij zeker ook wel van de partij
Maar het zal ook van de datum afhangen omdat de eerste wedstrijden al gepland zijn.
Maar het zal ook van de datum afhangen omdat de eerste wedstrijden al gepland zijn.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Welke datums zouden jullie niet kunnen Charles? Dan kan er rekening mee gehouden worden... tot eind december zeg maar van dit jaar?

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Het lijkt mij heel leuk zoiets
Ook erg leuk om eens te zien hoe Noah op pakwerk reageert. Ze heeft het eenmaal gedaan en vond het erg leuk namelijk. Het is dat ik zelf gewoon geen tijd er voor heb, anders zou ik best wel iets erin willen doen.
Is het trouwens op een zondag? Dan moet ik kijken of ik vrij kan vragen

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ook sowieso in een weekend, of dat op zaterdag of zondag is dat moeten we dan nog even bekijken...duitse herder schreef:Het lijkt mij heel leuk zoietsOok erg leuk om eens te zien hoe Noah op pakwerk reageert. Ze heeft het eenmaal gedaan en vond het erg leuk namelijk. Het is dat ik zelf gewoon geen tijd er voor heb, anders zou ik best wel iets erin willen doen.

- Jacksel
- Zeer actief
Even nogmaals hoor, maar mogen de minder waarschijnlijke rassen ook? Dus niet alleen de echte IPO honden?malinois schreef:Welke datums zouden jullie niet kunnen Charles? Dan kan er rekening mee gehouden worden... tot eind december zeg maar van dit jaar?

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja als het goed is wel maar dan in de andere groep dus niet in de groep die al IPO doet.Jacksel schreef:Even nogmaals hoor, maar mogen de minder waarschijnlijke rassen ook? Dus niet alleen de echte IPO honden?malinois schreef:Welke datums zouden jullie niet kunnen Charles? Dan kan er rekening mee gehouden worden... tot eind december zeg maar van dit jaar?
Dat zal dus op een andere dag zijn.

- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
We hebben al ingeschreven voor de C wedstrijd in Nijkerk op 7 november en voor de Bartje Bokaal in Assen op 29 november.malinois schreef:Welke datums zouden jullie niet kunnen Charles? Dan kan er rekening mee gehouden worden... tot eind december zeg maar van dit jaar?
Voor beiden natuurlijk ook nog een keertje intrainen - weet alleen niet wanneer dat dan precies is.
Tussendoor ook nog een IPO-3 examen op 22 november
Dus ben bang dat november voor ons wel heeeeel erg moeilijk wordt.
En op zaterdag geven we ook nog eens instructie op kringgroep Gouda, maar dat kan eventueel wel een keer overgenomen worden
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Afhankelijk van waar en wanneer het gehouden gaat worden heb ik zeker interesse. In eerste instantie in het speuren en appèl gedeelte maar als ik een beetje weet hoe het parkwerk gedeelte gehouden zal worden (en in overleg met de instrukteur) misschien toch wel het pakwerk gedeelte. Ik houd de topics in de gaten 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Contacteer:
Ik denk dat de manier van trainen nu van 1 kant belicht gaat worden. Ik wil graag een suggestie doen. Jaap Oosterhof A pakwerker( o.a korte werk NK Belgen) en trainer bij de KNGF en dan zijn visie op het trainen
Jan