Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

eerst teleurstelling maar eind goed al goed!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Re: eerst teleurstelling maar eind goed al goed!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Moja!! Mooie naam hoor!!
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Tis ongetwijfeld een domper geweest, maar een domper die zo te zien ruimschoots goed gemaakt is.

Veel plezier en hartstikke leuke naam joh :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

ritzzel schreef:Hahaha ik had niet anders verwacht dan dat er kritische noten zouden gaan komen.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik zelf eerder voor een bekende fokker had gekozen maar mijn man was zo trots dat hij pups gevonden had op maar drie kwartier afstand, bovendien kost dit pupje meer geld dan we eerst gepland hadden voor het herplaatsertje (voor een pup van een fokker zou ik eerst gespaard hebben) en dat geld haalt hij dus uit het potje dat bestemd was voor zijn nieuwe keyboard. Dat is toch gigantisch lief van hem? :lief:
Ik wist natuurlijk niet waar we heen gingen dus toen we bij een boerderij stopten gingen er wel wat alarmbellen over in mijn hoofd. :scratch:
Maar het waren hele aardige mensen. Een vrijgezelle boer die met zijn oude moedertje (prototype oude boerin :lol1: ) op de boeredrij woont.( iemand belangstelling? :cool2: ) en deze mensen waren duidelijk erg aan hun dieren gehecht en de dieren duidelijk ook aan hun trouwens. We zijn er echt een paar uur geweest en het was heel gezellig. We zijn binnen geweest en ze zeiden heel eerlijk dat de honden alleen binnen waren als hun erbij waren en s´nachts en als ze aan het werk waren zaten ze op de deel waar een stuk was afgezet met balen stro. Zag er allemaal netjes uit maar was ook niet net voordat we kwamen nog even snel schoongemaakt zeg maar. Omdat het prachtig weer was zijn we toen naar buiten gegaan en dat hadden de hondjes duidelijk vaker gedaan want ze luisterden allemaal naar de baas en wandelden netjes in ganzepas achter hem aan naar buiten alwaar ze heerlijk gingen ravotten met elkaar en met ons want ze waren heel vrij naar ons toe. De moeder en oma van de pups liepen er ook rond en waren super lief en knuffelig. Zelfs 2 katten kwamen er lekker gemoedelijk bij liggen toen we wat gingen drinken. En vond het ook erg grappig dat het pupje wat we hebben uitgekozen lekker bij onze voeten ging liggen dutten toen ze was uitgespeeld. :I: nt of ze wilde zeggen dat ze bij ons hoorde. Alles zag er goed gezond uit, ontlasting was prima, ze waren netjes ontwormd, ik zag zelfs geen tekenen van vlooien en dat valt op op een boerderij. Ik kon dus eigenlijk niets verkeerds ontdekken. De ouders zijn inderdaad nergens op getest en de pups zijn met name gefokt op het karakter van de ouders. Maar ik heb tot nu toe altijd herplaatsers gehad die ook nooit getest waren op wat dan ook en tot nu toe alleen en hond gehad met verwaarlosingsepileptie maar daar is hij toch nog 18 jaar mee geworden. Tja of je hond gezond blijft kan nooit iemand je garanderen dus we zullen wel zien. Voorlopig geniet ik ervan. :ok:

Groetjes, Mariska
Het klinkt niet slecht zo :ok:

Wat is verwaarlozingsepilepsie? :denken: :U:

Het is een schattig pupje om te zien. :I:
Veel geluk met Moja
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
smoekie
Zeer actief

renee-uk schreef:Daar kom ik weer aan :? :roos:
heb je de fokker gechekt en is het wel een vertrouwd adres ?

het hondje is een scheetje trouwens :I:
Gelukkig dan maar dat dergelijke reacties hier zo voorspelbaar zijn en dat TS deze al ingecalculeerd had :engel:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

smoekie schreef:
renee-uk schreef:Daar kom ik weer aan :? :roos:
heb je de fokker gechekt en is het wel een vertrouwd adres ?

het hondje is een scheetje trouwens :I:
Gelukkig dan maar dat dergelijke reacties hier zo voorspelbaar zijn en dat TS deze al ingecalculeerd had :engel:
ik blij dat dat al ingecalculeerd is, dan denken mensen gelukkig zelf na en dat is alleen maar fijn
ik hoop dat op een gegeven moment iedereen dat doet :ok:

Maar dat jij liever ziet dat iemand net als jouw moeder met al haar fokervaring een broodfok pup koopt kan ik natuurlijk niet helpen, dus calculeer ik maar in dat sommige mensen het helaas nooit zullen leren.
:zwaai smoekie
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
ritzzel
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): kruising Border collie x Puli en een Border collie

Ongelezen bericht door ritzzel »

Inge O schreef:
yamie schreef:
ritzzel schreef:We hebben zojuist besloten dat ze Moja gaat heten! :cheer:

:80: ow joh, nou ja is ook een hele mooie naam :ok:
mooie naam, toch :engel: ?

(@ritzzel : yamie heeft ook een moja, vandaar :F: ).
Meen je dat nou??? Dat wist ik niet. Ik heb de naam gevonden op een hondennamensite. Nou ja het is en blijft een mooie naam toch?
Afbeelding
Groetjes van Mariska, Bo en Moja
smoekie
Zeer actief

renee-uk schreef:
ik blij dat dat al ingecalculeerd is, dan denken mensen gelukkig zelf na en dat is alleen maar fijn
ik hoop dat op een gegeven moment iedereen dat doet :ok:

Maar dat jij liever ziet dat iemand net als jouw moeder met al haar fokervaring een broodfok pup koopt kan ik natuurlijk niet helpen, dus calculeer ik maar in dat sommige mensen het helaas nooit zullen leren.
:zwaai smoekie

en hier onderscheid jij jouw zelf van iemand met verstand tegenover een verstandloze (jj dus). Om nog maar te zwijgen over iemand met enig besef van respect tegenover iemand die hier niet op het forum zit. Hier geen antwoord op kan geven (en wees daar maar blij om) terwijl dat antwoord al lang en breed bekend is.

Mijn dank is groot Renee. Ook jij laat hier wederom zien dat verstand/respect je gegeven is of niet, en dat dat niet iets is dat je je zomaar kunt aanschaffen bij de een of andere supermarkt.

Oh en bij de weg. Prefereer ik graag dat je in een volgend antwoord mijn moeder er buiten laat. Lijkt mij wel zo netjes eigenlijk. Heb je wat aan te merken. Is het persoonlijk? Dan graag op mij wil je.

Bovenstaande reactie vind ik eerlijk gezegd nogal een beetje smakeloos. (understatement) :kotz:
Laatst gewijzigd door smoekie op 30 sep 2009 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
renee-uk
Zeer actief

ik vind het een hele leuke naam ;)
wanneer komt ze eigenlijk?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
ritzzel
Vaste gebruiker

Emma schreef:en wanneer mag de pup mee? of kon je haar gelijk al meenemen?

mooi hondje hoor! veel plezier met de pup :I:
Nee we hebben haar nog niet meegenomen en moeten nog ongeveer 2,5 week blijven watertanden en geduld oefenen. :engel:
Afbeelding
ritzzel
Vaste gebruiker

Podenji schreef:wat een prachtig pupje, van harte :ok:

Kalusha heeft er ook al zin in, oh nee ze is in de war met Moja van Yamie :mrgreen:

Ojee ook al een Kalusha hier? Ons verzorgpaard heet ook Kalusha! Hahaha tja de wereld is klein hoor. :E:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

ritzzel schreef:
Emma schreef:en wanneer mag de pup mee? of kon je haar gelijk al meenemen?

mooi hondje hoor! veel plezier met de pup :I:
Nee we hebben haar nog niet meegenomen en moeten nog ongeveer 2,5 week blijven watertanden en geduld oefenen. :engel:
geduld is een schone zaak :N: :wink: hebben jullie wat om naar uit te kijken :ok:
renee-uk
Zeer actief

smoekie schreef: Bovenstaande reactie vind ik eerlijk gezegd nogal een beetje smakeloos. (understatement) :kotz:
ach smoekie, wie kaatst moet de bal verwachten, beetje dom dat je dat niet ingecalculeerd had.

als je verder nog iets te wauwelen hebt open dan even een nieuw topic, ik vind dit niet leuk en ook wat respectloos tegenover TS en ik ga je in hier elk geval geen antwoord meer geven.
Afbeelding

smoekie
Zeer actief

renee-uk schreef:
smoekie schreef: Bovenstaande reactie vind ik eerlijk gezegd nogal een beetje smakeloos. (understatement) :kotz:
ach smoekie, wie kaatst moet de bal verwachten, beetje dom dat je dat niet ingecalculeerd had.

als je verder nog iets te wauwelen hebt open dan even een nieuw topic, ik vind dit niet leuk en ook wat respectloos tegenover TS en ik ga je in hier elk geval geen antwoord meer geven.
nee hoor uk'tje. Heeft niets met incalculeren te maken oid te maken, laat staan dat je kunt spreken van dom. Hoe moet ik in godsnaam incalculeren dat als jij voor de zoveelste keer 1 van de 1e bent om weer ergens vraagtekens te plaatsen (heb je de fokker gechekt en is het wel een vertrouwd adres? ( tis trouwens gecheckt :wink: )) en daarmee de schapen weer op je hand mee neemt waardoor de kritiek weer niet van de lucht is. De TS dit al ingecalculeerd heeft, ik dit beaam door jou te quoten. Jij in je reactie mijn moeder ter sprake brengt die hier niets mee van doen heeft ? :scratch: Gooi die bal lekker naar mij dan. :pffff:

Nogmaals wat ik zojuist al zei, je onderscheid jezelf voor de zoveelste keer. Dat jij nog durft te “wauwelen” over respectloos (richting TS – yeh right alsof jou dat enigszins boeit) geeft al aan dat ik in mijn eerdere reactie op jou toen jij het zo nodig vond mijn moeder ter sprake te brengen er in zijn geheel niet naast zat, en dat verstand/respect niet aan iedereen gegeven is.
ritzzel
Vaste gebruiker

Het klinkt niet slecht zo :ok:

Wat is verwaarlozingsepilepsie? :denken: :U:

Het is een schattig pupje om te zien. :I:
Veel geluk met Moja[/quote]

Ach kritische vragen stellen is ok hoor daar blijven mensen alert van. En jullie kennen mij natuurlijk niet maar ik zal je vertellen na 10 jaar vrijwilligers werk in een asiel en 13 jaar werken als da ass. heb ik natuurlijk wel het nodige gezien en meegemaakt dus ik heb mijn ogen niet in mijn zak zitten. Dus als ik half getwijfeld had dan had ik het heel niet gedaan zal ik maar zeggen. :E:

En wat de verwaarlosings epileptie betreft: Moet ik even het verhaal uitleggen van een hondje wat ik vroeger gehad heb.
Ik woonde nog bij mijn moeder en had zelf geen hond omdat mijn ma MS heeft en ze dat te druk vond in huis. Maar ik paste nog wel eens op andersmans hond en zodoende via via een vrouw bij me drie 3 maanden ervoor een hondje gekocht had, een Kr. Tibetaanse terrier reu van ongeveer 4,5 jaar en het arme dier had zijn hele leven in een schuurtje opgesloten gezeten met zo´n 20 andere honden. mishandeld en te weinig eten om te blijven leven maar teveel om dood te gaan zeg maar. :devil: maar goed zij had hem dus die maanden en hij kende nog niets. zelfs niet uit een bak eten of aan de riem lopen. Hij lag bij hun onder de kast en griste als niemand keek wel wat eten mee en met veel moeite kon ze hem aan de riem een klein stukje meenemen om uit te laten. Toen moest ze voor 3 weken naar het buitenland en zocht iemand die hem in die tijd wilde verzorgen. Dus ik heb hem met kunst en vliegwerk mee naar huis genomen en daar dook hij achter de bank dus toen ben ik naast de bank op de grond gaan zitten en heb daar bijna 48 uur gezeten terwijl ik (lach niet) hem voorlas en voor hem gezongen heb. :N: Maar het loonde wel want op een gegeven moment kroop hij heel aarzelend naar me toe en legde zijn kop op mijn schoot terwijl hij me bleef aankijken en vanaf dat moment waren we vrienden voor het leven (ik vraag me af of ik ooit nog zo´n band met een hond zal krijgen.) Toen de eigenaar na drie weken terug kwam liep de hond keurig aan de riem en kon ook prima los, at uit een bak en was al echt mijn maatje. Gelukkig mocht ik van mijn moeder vragen of we hem mochten houden. :lol1: Nou toen ik bij die mensen binnen kwam wisten ze niet wat ze zagen en Bobbie( zo heette hij) ging snel op mijn tas liggen alsof hij zeggen wilde: je gaat niet zonder mij weg. Gelukkig vonden die mensen ook dat hij blijkbaar bij mij hoorde dus hij is bij me gebleven. Maar door alle ellende en ondervoeding had hij dus verwaarlosings epileptie gekregen waardoor hij bij stress en /of als het erg druk geweest was hij een aanval kon krijgen. Als hij een aanval voelde aankomen kwam hij altijd naar me toe en masserde ik hem tot hij weer rustig en ontspannen was. Ik had ook altijd valium in huis voor als hij een zware aanval kreeg. Uiteindelijk heeft hij op zijn achtiende de vatale aanval gekregen waardoor hij bij mij op schoot in een coma raakte en rustig is weggezakt.
Pfff sorry een heel verhaal en al is het ruim 10 jaar geleden, ik mis hem nog steeds en de tranen springen weer in mijn ogen.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

wat mooi dat verhaal en inderdaad wat zul je hem nog steeds missen, van die 18 jaar is ie toch zo'n jaar of 13 bij je geweest en dan met zo'n vreselijke start ook nog :(
Ik hoop dat je van dit nieuwe hondje net zo lang net zoveel plezier zult hebben, deze laatste weken zullen best lang duren denk ik zo ...
ik ben ook blij dat je mijn kritische vraag niet verkeerd hebt opgevat, zo was het ook helemaal niet bedoeld maar dat had je wel begrepen geloof ik ;)
Afbeelding

ritzzel
Vaste gebruiker

Nee hoor ik had je vraag helemaal niet verkeerd opgevat, met allen ellende die er is in de hondenwereld was het heel logisch dat die vraag gesteld zou worden en zoals ik al zei jullie kennen me niet en kunnen dus ook niet weten of en hoeveel ervaring ik heb met honden. Want wat ik net beschreven heb is niet het enige schrijnende ervaring die ik heb gehad hoor. Door mijn werk kwam ik natuurlijk nog al eens zielepoten tegen en dit is de eerste keer dat ik niet aan een herplaatser blijf hangen dus wil ik wel echt een goede start maken. :ok:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

ik ken het gevoel, had na zo'n 20 jaar alleen maar herplaatsers ook eindelijk een pup.
Ik vond die puppentijd heerlijk en hoop dat dat voor jou ook zo'n feest wordt!
Geniet er maar van, ze is groot voordat je het weet ;)
Afbeelding

samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Wat een schatje zeg :I:
Gefeliciteerd :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Duidelijk verhaal ritzzel en heel mooi :ok:
De liefde van je leven vergeet je niet snel.
Gelukkig kan daarnaast ook altijd weer een plekje vrij komen voor een andere hond.
Ik hoop dat je heel veel plezier van dit leuke pupje zal hebben.
Enne...........zingen en voorlezen voor een pup werkt ook prima :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ritzzel
Vaste gebruiker

ranetje schreef: Enne...........zingen en voorlezen voor een pup werkt ook prima :wink:

:lol: hahaha voorlezen zal niet gebeuren denk ik, alhoewel ze kan meeluisteren als ik mijn zoon van 4 voorlees.
Maar muziek maken en zingen doen we hier veel dus daar zal ze aan moeten wennen. Ach misschien vindt ze het leuk om mee te doen. :smile:
Afbeelding
ritzzel
Vaste gebruiker

Ik zal jullie op de hoogte houden van haar eventuele zangkwaliteiten. :engel:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

ritzzel schreef:Ik zal jullie op de hoogte houden van haar eventuele zangkwaliteiten. :engel:
dan willen we wel een filmpje met geluid, er alleen over vertellen is NIET genoeg :F:
Afbeelding

ritzzel
Vaste gebruiker

:ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”