http://webnieuws2.nieuwsblad.be/Article ... d=PM2FM2QU" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... =GAH2FNMS2" onclick="window.open(this.href);return false;
Hetzelfde incident verschillend beschreven.
Moderator: moderatorteam
Inge O schreef:ik vind er eerlijk gezegd weinig cruciale verschillen inzitten. en hoezo vind je het vreemd hoe een lip bij een hond in de buurt kan komen? mens buigt zich wat voorover en hond springt op : dan zit zo'n hondensnoet toch meteen in je gezicht?
erg voor die vrouw, maar nog erger wat de bladiebladiebla-veiligheidsmaatregelen weer eens aangaat : alles op de wereld mag megagevaarlijk zijn, maar géén hond alsjeblief :N: .
ik ken spike, hij was een echte lieve hond! en als een hond zich bedreigd voelt dan doet die zo iets ongeacht welk ras!ook al zijn ze zo goed opgevoed of getraind op de hondenscholen dat haalt niets uit als wij mensen ons bedreigd voelen reageren we ook onmiddelijk awel een dier ook! de eigenaars kunnen hier echt niets aan doen! ze zijn er echt van aangedaan!ik weet dat de vrouw cynthia naar spike liep heel enthousiast van "hijjj spike" ze nam het hoofd vast van de hond en zo is dat gebeurt dat hebben de eigenaars me vertelt de hond voelde zich bedreigd! ik weet dat de hond jaren in een gzin heeft geleefd met vele kids, als hij echt kwaadaardig was dan was er al veel eerder iets gebeurt! ik vind dit niet de schuld van de eigenaars!ik wens cynthia ook veel beterschap,en sterkte aan allen

Ohw ?!Waar honden en mensen samenkomen gebeuren nu eenmaal ongelukken.
Ik vermoed dat je me verkeerd begrepen hebt. Ik zeg toch niet dat er dan altijd ongelukken gebeuren? In mijn ogen was dit tenminste een ongeluk.Felix schreef:Ohw ?!Waar honden en mensen samenkomen gebeuren nu eenmaal ongelukken.![]()
Over genuanceerd reageren gesproken
Als je de hond aangelijnd houdt, lijkt het me geen probleem?nana schreef:er zijn mensen die naar aanleiding van dit willen dat honden niet meer meegenomen mogen worden bij het ophalen van kinderen.
Erg vervelend voor de vrouw maar ook voor de eigenaren van de hond en niet te vergeten de hond zelf die is gelijk afgemaakt.
Als iedereen nou eens niet uitzichzelf honden benadert en de lip, hand en andere lichaamsdelen gewoon bij zich houdt.
Ik ga die hond en die baas niet verdedigen.Chicoahua schreef:wat reageren sommigen toch sneu op de artikels, alsof die vrouw erom vraagt!
ze wou hem alleen begroeten, vraag de me af of de eigenaar wist of zijn hond zokan reageren.
de vrouw blijkbaar niet, als een hond daar los loopt bij haar dan moet je toch een hond kunnen aaien en anders hadden ze haar toch moeten waarschuwen.
die mensen bij dat artikel zeggen de hond te kennen en heel lief is..naja dan zal de vrouw hem eerst wel gebeten hebben
Dit lijkt me eigenlijk het beste commentaarhet nieuwsblad schreef:Maar hondenpsycholoog Geert De Bolster vindt een verbod aan schoolpoorten geen goed idee. 'Het zou veel relevanter zijn als de kinderen op school les krijgen over hoe ze met honden moeten omgaan', zegt De Bolster. 'Waarschijnlijk heeft die hond in Houthalen de begroeting van die vrouw verkeerd begrepen. Mensen moeten weten dat sommige honden gewoon niet snappen dat het vriendelijk bedoeld is als je je voorover buigt.
Wat een mega intolerante school! I.p.v. dat ze leren kinderen te dealen met dingen die in de maatschappij nu eenmaal bestaan, leren ze ze te omzeilen met het gevolg dat ze er bang van worden, waardoor er weer intolerantie ontstaat etc etc.Ennath schreef:Bij de lagere school van mijn jongste mogen ook geen honden komen, zelfs liever niet in de straat van de school.
Al jaren niet meer.
Dit omdat een aantal ouders (en een paar juffen) honden vies en eng vinden.
Bovendien zouden allergische kinderen de school niet uit kunnen zolang er honden voor het hek staan![]()
Spreekbeurten over huisdieren (welke dan ook) moeten ook altijd zonder dat huisdier gehouden worden.
Dit in verband met allergie en hygiëne.![]()
Overigens: er zit geen "niet blank" kind op de school.
Het is dus niet de schuld van "die moslims"
En zo willen vreemden altijd heel graag Billy aaien want hij ziet er zo onschuldig (golden-look-alike) uit. Bill geeft prima aan dat hij er niet van gediend is: negeert, probeert weg te lopen, kop wegdraaien. En toch zijn er mensen die niet willen of kunnen geloven dat Bill geen 'aaibare' hond is. Ik neem hem dan ook altijd in bescherming, want hij zal zeker grommen en heeft in het verleden ook gesnapt.Ragyo schreef:er zijn ook mensen die bovenop je aangelijnde hond duiken, dan kan ie alsnog happen.
heb Kiba ook wel eens echt moeten beschermen dat mensen hem wilden gaan aaien "omdat ie er zo zielig uitzag" (bang en staart tussen de poten), ik roep dus wel gelijk "hij bijt!" en ga er zelf tussen staan (mij zie je dus ook niet met hond bij een schoolpoort oid).
Dat wist ze alInge O schreef:phoeh, jij woont daar echt wel in een eng hoekje hoor :N:Ennath schreef:Bij de lagere school van mijn jongste mogen ook geen honden komen, zelfs liever niet in de straat van de school.
Al jaren niet meer.
Bovendien zouden allergische kinderen de school niet uit kunnen zolang er honden voor het hek staan![]()
Spreekbeurten over huisdieren (welke dan ook) moeten ook altijd zonder dat huisdier gehouden worden.
Het is dus niet de schuld van "die moslims".
We hebben meerdere Basisscholen hoor.Inge O schreef:phoeh, jij woont daar echt wel in een eng hoekje hoor :N:Ennath schreef:Bij de lagere school van mijn jongste mogen ook geen honden komen, zelfs liever niet in de straat van de school.
Al jaren niet meer.
Het is dus niet de schuld van "die moslims".
Lang geleden had ik een BorderCollie en een Duitse Dog.Rami schreef:En zo willen vreemden altijd heel graag Billy aaien want hij ziet er zo onschuldig (golden-look-alike) uit. Bill geeft prima aan dat hij er niet van gediend is: negeert, probeert weg te lopen, kop wegdraaien. En toch zijn er mensen die niet willen of kunnen geloven dat Bill geen 'aaibare' hond is. Ik neem hem dan ook altijd in bescherming, want hij zal zeker grommen en heeft in het verleden ook gesnapt.Ragyo schreef:er zijn ook mensen die bovenop je aangelijnde hond duiken, dan kan ie alsnog happen.
heb Kiba ook wel eens echt moeten beschermen dat mensen hem wilden gaan aaien "omdat ie er zo zielig uitzag" (bang en staart tussen de poten), ik roep dus wel gelijk "hij bijt!" en ga er zelf tussen staan (mij zie je dus ook niet met hond bij een schoolpoort oid).
Ik schuif dan altijd Silka naar voren, die is gek op knuffelen, ook door vreemden. Maar ja, vreemden vinden Sil er vaak 'eng' uit zien (wolf-achtig, punt-oren, felle blik).
Dank je wel.Inge O schreef:nou ja, ik dacht, ik herinner haar er nog maar eens aanranetje schreef:Dat wist ze alInge O schreef:
phoeh, jij woont daar echt wel in een eng hoekje hoor :N:.
![]()
.
Tuurlijk wel: hoedjes tellenInge O schreef:heerlijk : wetenschappelijk onderzoek vanuit je luie stoelEnnath schreef: Ik voel me hier regelmatig een antropologe in de bushbush.(maar niet op zondag zeker
).
Ennath schreef:Tuurlijk wel: hoedjes tellenInge O schreef:heerlijk : wetenschappelijk onderzoek vanuit je luie stoelEnnath schreef: Ik voel me hier regelmatig een antropologe in de bushbush.(maar niet op zondag zeker
).
O daar zou ik nou even helemaal niet blij mee zijn.Inge O schreef:even minder leuk : dit incident is (hoorde ik gisteren) gebeurd in het buurdorp van de baasjes van een broer van crunch - en laat die broer jules nou net het uitbreken hebben ontdekt - pérfecte timing.
Van achter de hegranetje schreef: Wel van achter de gordijntjes
Vast niet als het regentEnnath schreef:Van achter de hegranetje schreef: Wel van achter de gordijntjes
Dan moeten de baasjes van broertje maar snel voor een heel goed hek zorgen, vind je ook niet?Inge O schreef:even minder leuk : dit incident is (hoorde ik gisteren) gebeurd in het buurdorp van de baasjes van een broer van crunch - en laat die broer jules nou net het uitbreken hebben ontdekt - pérfecte timing.
Wat niet als het regent?ranetje schreef:Vast niet als het regentEnnath schreef:Van achter de hegranetje schreef: Wel van achter de gordijntjes
Rami schreef:En zo willen vreemden altijd heel graag Billy aaien want hij ziet er zo onschuldig (golden-look-alike) uit. Bill geeft prima aan dat hij er niet van gediend is: negeert, probeert weg te lopen, kop wegdraaien. En toch zijn er mensen die niet willen of kunnen geloven dat Bill geen 'aaibare' hond is. Ik neem hem dan ook altijd in bescherming, want hij zal zeker grommen en heeft in het verleden ook gesnapt.Ragyo schreef:er zijn ook mensen die bovenop je aangelijnde hond duiken, dan kan ie alsnog happen.
Ik schuif dan altijd Silka naar voren, die is gek op knuffelen, ook door vreemden. Maar ja, vreemden vinden Sil er vaak 'eng' uit zien (wolf-achtig, punt-oren, felle blik).