Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Losloop nieuws Nijmegen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Nicaaa!
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër
Aantal honden: 1

Losloop nieuws Nijmegen

Ongelezen bericht door Nicaaa! »

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/n ... cherpt.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Leuk! Hondenspeelplaatsen, waarschijnlijk niet bij mij in de buurt maar toch, het gelobby van een aantal hondenbezitters heeft resultaat geboekt.
M@ri@nne
Zeer actief

Re: Losloop nieuws Nijmegen

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Jammer dat ze meestal niet omheind zijn.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Nicaaa!
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër

Ongelezen bericht door Nicaaa! »

Moet je maar zorgen dat je honden onder appel staan :pffff:
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Nicaaa! schreef:Moet je maar zorgen dat je honden onder appel staan :pffff:
Haha zegt zij. :tong:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Zijn al die prachtige nieuwe, niet omheinde, "losloopplaatsen" op de hoek van twee straten? :?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Een goed initiatief! Ben benieuwd waar deze plaatsen allemaal komen.
Ben ik net vanuit Nijmegen naar Malden verhuisd. :oohja:

Maare....een tunnel onder de grond door. Wat moet ik me daar in vredesnaam bij voorstellen.
Ben benieuwd hoeveel hondjes daar een leuk spelletjes van maken en daar drie kwartier in blijven zitten.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ik vind zo`n behendigheid/speeltoestellen voor honden juist wel een leuk idee.

het wordt alleen wel weer lastig gemaakt omdat je hond ook los lopen (en dus luisteren) vaak toch geleerd moet worden. en dat gaat eigenlijk het best in grotere gebieden zonder wegen.

in de woonwijk lopen altijd weer katten rond. wat het voor sommige (b.v jachthondjes) toch weer wat lastiger wordt.

maar dat van die speeltoestellen voor honden mogen ze hier ook wel maken :cheer: maar dat zal wel niet, omdat de hondenbelasting is afgeschaft. dus is er ook geen potje voor. :jank:
ranetje
Zeer actief

In Arnhem is al een hondenspeeltuin
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

ranetje schreef:In Arnhem is al een hondenspeeltuin

Ja,en ik geloof dat wij in Arnhem erg verwend zijn als ik Nijmegen daar tegenover zet.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

misschien ga ik ook eens wat in de ideeenbus van de gemeente stoppen.

die in Arnhem is leuk ! en omheind.

als het bij mij dichtbij zou zijn, zou ik het misschien zelf wel strontvrij maken/houden. als andere hondenbezitters hun hondenstront niet zouden opruimen.
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Ik vraag me af wat ik me voor moet stellen bij deze 'losloopgebieden'. Zijn dat veldjes in de woonwijken? Eerlijk gezegd zie ik daar de toegevoegde waarde niet van. In de eerste plaats is 2500 vierk. meter niet echt groot (nog geen half voetbalveld), ik zou dat geen 'gebied' willen noemen. Ten tweede zou ik mijn honden nooit in de woonwijk loslaten als het niet omheind is. Ook de opmerking dat 'wandelgebieden voortaan verboden gebied zijn bij het uitlaten' vind ik niet zo positief klinken. Het zou wel eens kunnen betekenen dat het park waar we nu altijd wandelen en waar loslopende honden gedoogd worden, ineens tot die categorie verboden gebieden gaat behoren.
Misschien ben ik wel te negatief, maar het klinkt mij een beetje als een zoethoudertje.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Ik vindt 2500 m2 opzich best veel, groter als die in arnhem bijv. Wij hebben helemaal niet van dit soort dingen, ook geen omheinde gebieden, maar die heb ik ook niet nodig (loslopen zonder hek werkt ook prima). We betalen trouwens wel hondenbelasting :).
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

sjaak-k schreef:Ik vindt 2500 m2 opzich best veel, groter als die in arnhem bijv. Wij hebben helemaal niet van dit soort dingen, ook geen omheinde gebieden, maar die heb ik ook niet nodig (loslopen zonder hek werkt ook prima). We betalen trouwens wel hondenbelasting :).
Wat je op de foto's van het hondenspeeltuintje ziet is één van de tig losloopstukken die we hier hebben én op de foto zie je niet hoe ver dit stuk doorloopt;het loopt nl nog ongeveer 300 meter door aan beide kanten van de watergang.Als ik alleen al in mijn wijk alle losloopstukken achter elkaar wil af lopen ben ik dik 2,5 uur onderweg.
En ze zijn stuk voor stuk heel behoorlijk(er zitten 3 parken bij) en liggen ook niet pal aan drukke wegen.
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

marian* schreef:
sjaak-k schreef:Ik vindt 2500 m2 opzich best veel, groter als die in arnhem bijv. Wij hebben helemaal niet van dit soort dingen, ook geen omheinde gebieden, maar die heb ik ook niet nodig (loslopen zonder hek werkt ook prima). We betalen trouwens wel hondenbelasting :).
Wat je op de foto's van het hondenspeeltuintje ziet is één van de tig losloopstukken die we hier hebben én op de foto zie je niet hoe ver dit stuk doorloopt;het loopt nl nog ongeveer 300 meter door aan beide kanten van de watergang.Als ik alleen al in mijn wijk alle losloopstukken achter elkaar wil af lopen ben ik dik 2,5 uur onderweg.
En ze zijn stuk voor stuk heel behoorlijk(er zitten 3 parken bij) en liggen ook niet pal aan drukke wegen.
My bad, ik bedoelde eigenlijk de speeltuin, dat lijkt meer een groot uitgevallen bench, sorry, maar mijn hond zou zich daar absoluut niet vermaken (die wil rennen en spelen), niet over een houten balkje lopen op 5 x 5 meter.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

sjaak-k schreef:
marian* schreef:
My bad, ik bedoelde eigenlijk de speeltuin, dat lijkt meer een groot uitgevallen bench, sorry, maar mijn hond zou zich daar absoluut niet vermaken (die wil rennen en spelen), niet over een houten balkje lopen op 5 x 5 meter.
Het zou anders een leuke afwisseling voor ze kunnen zijn :mann:
Maar "ergens in Drente" is waarschijnlijk niet midden in een stad? :wink:
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

De Nijmegenaren zijn er erg blij mee.......

@Sjaak:het Arnhemse speeltuintje is als een soort toefje slagroom op een toch al mooie taart en dus zoals Ranetje zegt een leuke aanvulling cq tussendoortje.Honden hebben hier verder meer dan genoeg ruimte om te ravotten en wat dan ook.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”