Mijn baan laat het niet toe om aan dergelijke activiteiten deel te nemen en dan begin ik er dus ook niet aan.
Moderator: moderatorteam
precies, daar gaat het ook om. Het werkt niet op deze manier, je moet er blindelings vanuit kunnen gaan dat de mensen er zijn, en ja er kan eens een keer iemand ziek zijn maar that's it. Mensen die zich regelmatig afmelden vallen niet meer onder de mensen waar je op kunt rekenen. Dan lig je er al heel snel buiten.pooh schreef:Malinoise () slaat de spijker op zijn kop, dat soort hechte teams functioneren niet als mensen maar komen wanneer het hen uitkomt, ookal meld je je af.Mijn baan laat het niet toe om aan dergelijke activiteiten deel te nemen en dan begin ik er dus ook niet aan.
Euh, ik ben in januari begonnen, da's meer dan een half jaar volgens mij.*Linda* schreef:Gut, wel een heel half jaar getraind, waarbij je ook nog vaak hebt afgezegd, lessen gemist, constant gezeur over wel niet doorgaan, afgehaakt bij de demodag. Ja, echt heel raar hoor dat je niet uitgenodigd bent. Pffff, waar gáát dit weer over.
Mee eens. Ik snap die heftige reacties niet zo, dat je er altijd móet zijn. Kijk, ik snap dat je gemotiveerde mensen wil maar als ik dat zo lees is Karen dat ook. Dat ze er dan soms niet is, is heel vervelend maar dat is toch geen reden om haar maar compleet te negeren? Ik zou haar dan denk ik zien als iemand die er extra bij is. Niet van uit gaan dat ze er is, maar als ze er is, is dat heel mooiestelle schreef:Nou het zal wel aan mij liggen maar ik kan mij Karen haar reactie best goed voorstellen.
Ja ze heeft nu haar lidmaatschap opgezegd maar was daarvoor gewoon lid, kwam gewoon veel trainen, hoorde bij die hechte groep e.d.
Ik zou het dan toch ook echt niet leuk vinden als ik ineens achteraf hoor dat er een training is geweest waar ik niets van wist of dat ze gezellig met zn allen ergens heen zijn gegaan zonder mij te vragen. Ookal weet je dat iemand w.s. toch niet mee gaat dan kun je nog wel even interesse tonen en diegene op de hoogte stellen.
Toen ik bij mijn IPO vereniging trainde kon ik vanwege de kids ook niet altijd maar mee overal heen uit te trainen. Maar ik wist dat dus wel gewoon allemaal. Kreeg ook gewoon de mail waarin aangegeven werd waar men heen zou gaan.
Lijkt mij toch niet meer dan normaal.![]()
Als zo'n club zich zo ergert aan Karen en haar liever ziet gaan dan komen dan moeten ze daar gewoon eerlijk in zijn. Kom op zeg.
Verder vind ik de reacties dat Karen zichzelf belangrijker vindt dan de mensen die daar onder het puin liggen nogal overtrokken.
Ik heb zelf in de IPO getraind. En ja je hoort er wel gewoon eigenlijk altijd te zijn en niet gelijk te vertrekken zodra jij klaar bent. Het is een intensieve bezigheid en daar moet je wel tegen kunnen. Als je komt en gaat zodra jij klaar bent krijg je wel snel scheven gezichten, of als je constant afbelt. Ik vind dat ook niet onterecht, men probeert jouw hond bijv. met manwerk en speuren op te bouwen. Als jij dan steeds niet komt kunnen deze mensen ook weinig bereiken. Plus dat het deze mensen nog meer energie en tijd kost dus daar mag je best rekening mee houden.Maeve schreef:Mee eens. Ik snap die heftige reacties niet zo, dat je er altijd móet zijn. Kijk, ik snap dat je gemotiveerde mensen wil maar als ik dat zo lees is Karen dat ook. Dat ze er dan soms niet is, is heel vervelend maar dat is toch geen reden om haar maar compleet te negeren? Ik zou haar dan denk ik zien als iemand die er extra bij is. Niet van uit gaan dat ze er is, maar als ze er is, is dat heel mooiestelle schreef:Nou het zal wel aan mij liggen maar ik kan mij Karen haar reactie best goed voorstellen.
Ja ze heeft nu haar lidmaatschap opgezegd maar was daarvoor gewoon lid, kwam gewoon veel trainen, hoorde bij die hechte groep e.d.
Ik zou het dan toch ook echt niet leuk vinden als ik ineens achteraf hoor dat er een training is geweest waar ik niets van wist of dat ze gezellig met zn allen ergens heen zijn gegaan zonder mij te vragen. Ookal weet je dat iemand w.s. toch niet mee gaat dan kun je nog wel even interesse tonen en diegene op de hoogte stellen.
Toen ik bij mijn IPO vereniging trainde kon ik vanwege de kids ook niet altijd maar mee overal heen uit te trainen. Maar ik wist dat dus wel gewoon allemaal. Kreeg ook gewoon de mail waarin aangegeven werd waar men heen zou gaan.
Lijkt mij toch niet meer dan normaal.![]()
Als zo'n club zich zo ergert aan Karen en haar liever ziet gaan dan komen dan moeten ze daar gewoon eerlijk in zijn. Kom op zeg.
Verder vind ik de reacties dat Karen zichzelf belangrijker vindt dan de mensen die daar onder het puin liggen nogal overtrokken.En het lijkt me toch niet zoveel moeite om mensen die niet mee gaan, op de hoogte te houden. Kunnen ze zelf bepalen wat ze doen met die informatie. Ik snap dat nooit zo. Dit zie ik niet bij obedience, en al helemaal niet bij ringtraining. Waarom zijn mensen daar zo fel in bij IPO en reddingshondenwerk?
Ach schei toch uit zeg.Marion. schreef:Er liggen duizenden mensen dood te gaan, en jij voelt je gepasseerd (al heb je de afgelopen maanden wegens jouw psyche regelmatig verstek moeten laten gaan?).
Ga je schamen meis. Ga gewoon alleen maar trots zijn op je mede-cursisten. De wereld draait niet alleen maar om Karin en Jamey hoor.
Omdat dit (even over de IPO sprekend) een heel ander wereldje is. Je doet ALLES samen, samen op vakantie, samen naar alle wedstrijden, een paar dagen per week samen etc. etc. etc. Het is een manier van leven en daar past iemand die maar een beetje meeloopt simpelweg niet bij omdat je er vanuit moet kunnen gaan dat iemand er altijd is.Maeve schreef:Dit zie ik niet bij obedience, en al helemaal niet bij ringtraining. Waarom zijn mensen daar zo fel in bij IPO en reddingshondenwerk?
Ik weet niet of dat in de IPO altijd zo is, in de KNPV in ieder geval niet, afgezien van het feit dat er wel verwacht wordt dat je er met behoorlijke regelmaat bent en ook belangstelling toont voor elkaar's keuringen e.d. maar samen op vakantie moeten, nou nee... Mijn man traint bijvoorbeeld op een club waar heel fanatiek getraind wordt, maar waar men niet lang blijft hangen op de club, omdat de mensen verder ook nog wel een leven hebben. Maar in de tijd dat ze na afloop nog blijven, wordt er wel uitvoerig nagepraat over de training e.d. en geregeld ga je met elkaar kijken op wedstrijden, keuringen e.d. daar leer je bovendien ook weer van. Maar ik ben het dus niet met malinois eens dat je de hele tijd aan elkaar vast zitmalinois schreef:Omdat dit (even over de IPO sprekend) een heel ander wereldje is. Je doet ALLES samen, samen op vakantie, samen naar alle wedstrijden, een paar dagen per week samen etc. etc. etc. Het is een manier van leven en daar past iemand die maar een beetje meeloopt simpelweg niet bij omdat je er vanuit moet kunnen gaan dat iemand er altijd is.Maeve schreef:Dit zie ik niet bij obedience, en al helemaal niet bij ringtraining. Waarom zijn mensen daar zo fel in bij IPO en reddingshondenwerk?
Natuurlijk kun je niet als je een keertje ziek bent of wat dan ook, maar dit is wat anders dan een keertje ziek ziek zijn.
Vakantie zijn de WK's, de meeste mensen hebben maar 3 weken vakantie maximaal per jaar en gaan dan in die weken naar de WK. Dus zit je minimaal anderhalve week met je clubgenoten 'opgescheept'. Dat bedoelde ik met samen op vakantieGos schreef:
Ik weet niet of dat in de IPO altijd zo is, in de KNPV in ieder geval niet, afgezien van het feit dat er wel verwacht wordt dat je er met behoorlijke regelmaat bent en ook belangstelling toont voor elkaar's keuringen e.d. maar samen op vakantie moeten, nou nee... Mijn man traint bijvoorbeeld op een club waar heel fanatiek getraind wordt, maar waar men niet lang blijft hangen op de club, omdat de mensen verder ook nog wel een leven hebben. Maar in de tijd dat ze na afloop nog blijven, wordt er wel uitvoerig nagepraat over de training e.d. en geregeld ga je met elkaar kijken op wedstrijden, keuringen e.d. daar leer je bovendien ook weer van. Maar ik ben het dus niet met malinois eens dat je de hele tijd aan elkaar vast zit![]()
Direct weg vind ik ook niks, juist van de informele nabesprekingen kun je veel leren, en het is ook leuk, maar er mag wat mij betreft best wel een grens aan zitten. Steeds tot diep in de nacht doorkletsen levert ook niet altijd wat op (behalve de onvermijdelijke roddels en een kater de volgende dag), maar goed, ieder z'n meug. Ik neem ook regelmatig vrij hoor, als ik bijvoorbeeld graag een bepaalde keuring wil zien, dat hoeft niet eens van eigen clubgenoten te zijn. Maar men vraagt denk ik vooral een stukje betrokkenheid bij elkaar/elkaars honden, en hoeverre dat heel persoonlijk wordt buiten de hondensport, hangt maar net van de mensen en de combinatie af.malinois schreef: Heb ooit bij een vereniging getraint waar naar het trainen direct weg was, ik vond het absoluut niks, had er ook niks mee...
nee precies... daar moet je eigenlijk blind er vanuit kunnen gaan dat je die mensen hebt om ingezet te worden. Als er dan regelmatig wordt afgemeld om wat voor reden dan ook wordt het gewoon erg lastig.Gos schreef:@malinois: WK's zijn er natuurlijk niet in de KNPV
Direct weg vind ik ook niks, juist van de informele nabesprekingen kun je veel leren, en het is ook leuk, maar er mag wat mij betreft best wel een grens aan zitten. Steeds tot diep in de nacht doorkletsen levert ook niet altijd wat op (behalve de onvermijdelijke roddels en een kater de volgende dag), maar goed, ieder z'n meug. Ik neem ook regelmatig vrij hoor, als ik bijvoorbeeld graag een bepaalde keuring wil zien, dat hoeft niet eens van eigen clubgenoten te zijn. Maar men vraagt denk ik vooral een stukje betrokkenheid bij elkaar/elkaars honden, en hoeverre dat heel persoonlijk wordt buiten de hondensport, hangt maar net van de mensen en de combinatie af.malinois schreef: Heb ooit bij een vereniging getraint waar naar het trainen direct weg was, ik vond het absoluut niks, had er ook niks mee...
Maar qua training (en al helemaal als je echt ingezet zou kunnen worden) moet je op elkaar kunnen vertrouwen, en al helemaal als er zulke risico's aan verbonden zitten. Het is geen spelletje waar Jacksel het hier over heeft.
Waarom is dat eigenlijk, dat alles samen doen? Voor de meeste mensen is dat IPO toch ook meer een sport dan dat hun honden echt ingezet worden door bijvoorbeeld de politie? Wel jammer eigenlijk, het is dus voor niemand een optie om IPO er bij te doen, recreatief. Volgens mij zijn zouden best wat mensen dat wel leuk vinden. En dat hoeft niet te betekenen dat ze minder betrokken zijn. In onze obedience groep zijn er maar een paar die ook echt wedstrijden (willen) lopen maar aan de manier van trainen, betrokkenheid en hoeveelheid aanwezig zijn merk je dat niet hoor.malinois schreef:Omdat dit (even over de IPO sprekend) een heel ander wereldje is. Je doet ALLES samen, samen op vakantie, samen naar alle wedstrijden, een paar dagen per week samen etc. etc. etc. Het is een manier van leven en daar past iemand die maar een beetje meeloopt simpelweg niet bij omdat je er vanuit moet kunnen gaan dat iemand er altijd is.Maeve schreef:Dit zie ik niet bij obedience, en al helemaal niet bij ringtraining. Waarom zijn mensen daar zo fel in bij IPO en reddingshondenwerk?
Natuurlijk kun je niet als je een keertje ziek bent of wat dan ook, maar dit is wat anders dan een keertje ziek ziek zijn.
Het klinkt bijna als een sekte zomalinois schreef:Omdat dit (even over de IPO sprekend) een heel ander wereldje is. Je doet ALLES samen, samen op vakantie, samen naar alle wedstrijden, een paar dagen per week samen etc. etc. etc. Het is een manier van leven en daar past iemand die maar een beetje meeloopt simpelweg niet bij omdat je er vanuit moet kunnen gaan dat iemand er altijd is.Maeve schreef:Dit zie ik niet bij obedience, en al helemaal niet bij ringtraining. Waarom zijn mensen daar zo fel in bij IPO en reddingshondenwerk?
Er zijn genoeg recreatieve verenigingen... maar wil je wedstrijden doen en serieus bezig zijn, wordt er toch van je verwacht dat je zo goed als altijd aanwezig bent, jij maakt gebruik van de pakwerkers, zij besteden heel veel tijd aan je hond en dan mag er wel iets terug verwacht worden. Prima als je recreatief wil trainen daar zijn andere verenigingen voor.Maeve schreef:Waarom is dat eigenlijk, dat alles samen doen? Voor de meeste mensen is dat IPO toch ook meer een sport dan dat hun honden echt ingezet worden door bijvoorbeeld de politie? Wel jammer eigenlijk, het is dus voor niemand een optie om IPO er bij te doen, recreatief. Volgens mij zijn zouden best wat mensen dat wel leuk vinden. En dat hoeft niet te betekenen dat ze minder betrokken zijn. In onze obedience groep zijn er maar een paar die ook echt wedstrijden (willen) lopen maar aan de manier van trainen, betrokkenheid en hoeveelheid aanwezig zijn merk je dat niet hoor.malinois schreef:Omdat dit (even over de IPO sprekend) een heel ander wereldje is. Je doet ALLES samen, samen op vakantie, samen naar alle wedstrijden, een paar dagen per week samen etc. etc. etc. Het is een manier van leven en daar past iemand die maar een beetje meeloopt simpelweg niet bij omdat je er vanuit moet kunnen gaan dat iemand er altijd is.Maeve schreef:Dit zie ik niet bij obedience, en al helemaal niet bij ringtraining. Waarom zijn mensen daar zo fel in bij IPO en reddingshondenwerk?
Nee hoor valt best mee, het is harstikke gezellig. Je moet je natuurlijk wel prettig vinden met 'je groepje mensen' anders houdt het al snel op.duitse herder schreef:Het klinkt bijna als een sekte zomalinois schreef:Omdat dit (even over de IPO sprekend) een heel ander wereldje is. Je doet ALLES samen, samen op vakantie, samen naar alle wedstrijden, een paar dagen per week samen etc. etc. etc. Het is een manier van leven en daar past iemand die maar een beetje meeloopt simpelweg niet bij omdat je er vanuit moet kunnen gaan dat iemand er altijd is.Maeve schreef:Dit zie ik niet bij obedience, en al helemaal niet bij ringtraining. Waarom zijn mensen daar zo fel in bij IPO en reddingshondenwerk?
Natuurlijk kun je niet als je een keertje ziek bent of wat dan ook, maar dit is wat anders dan een keertje ziek ziek zijn.![]()
Weet je toevallig ook waarom dat zo is? Want je ziet dat alleen bij de africhting en niet bij andere sporten.malinois schreef:
Nee hoor valt best mee, het is harstikke gezellig. Je moet je natuurlijk wel prettig vinden met 'je groepje mensen' anders houdt het al snel op.
geen idee? Wellicht de lange dagen dat je met elkaar opgescheept zit?duitse herder schreef:Weet je toevallig ook waarom dat zo is? Want je ziet dat alleen bij de africhting en niet bij andere sporten.malinois schreef:
Nee hoor valt best mee, het is harstikke gezellig. Je moet je natuurlijk wel prettig vinden met 'je groepje mensen' anders houdt het al snel op.