Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Plaats van de mand

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Plaats van de mand

Ongelezen bericht door sjaak-k »

We hebben nu een mand in de bijkeuken en een kussen in de kamer. De mand kwam, inclusief de opgevouwde deken, met de hond mee toen hij als herplaatser kwam. Het geheel ziet er nogal oud uit (mand op gekauwt als pup, de deken begint af te rafelen en is nogal smerig).

Max is nogal groot, dus zn mand is 90 cm breed en 60 diep (netto oppervlakte). Ik heb mijn oog laten vallen op Jolly Paws manden en die zijn er vrij strak en modern uit, maar ook relaxed (7 cm dik matras bijv).

Het enige nadeel van deze manden is de afmeting. Zoals ik zei, hij staat in de bijken naast de buitendeur. Daar kan ik echt maximaal ~ 70 cm kwijt en de breedte (Als de voer- en waterbak er nog naast moeten maximaal 1 meter). Op zich nog geen probleem, maar de manden hebben een rand van 10 cm, 20 cm totaal dus. Als ik dezelfde oppervlakte wil behalen als de huidige mand dan wordt hij dus 80 * 110 cm, wat dus echt niet gaat werken :(.

Nu het volgende. In de woonkamer hebben we meer dan genoeg ruimte, daar kan zelfs de mand van 100 x 120 cm makkelijk staan, maar is het effect dan niet een beetje weg? Max is nogal eens vies, dan mag hij bijvoorbeeld alleen buiten en in de bijkeuken (in de mand), ik ben bang dat hij dan in de mand in de kamer gaat liggen. Daarnaast wordt het ook wel eens als "straf" plek gebruikt. Niet helemaal de goede naam, maar als we hem eens zat zijn, of hij wil niet luisteren, dan gaat hij naar de mand, als die mand in de kamer staat vrees ik dat het effect daarvan ook minder is.

Hoe denken jullie hierover?
Laatst gewijzigd door sjaak-k op 25 okt 2009 01:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
plekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder, kruising cocker en ruwhaar en een cairn

Re: Plaats van de mand

Ongelezen bericht door plekkie »

Persoonlijk denk ik niet dat het effect minder is. Ik woon heel klein, dus de manden staan in de woonkamer. Als ik op welk moment dan ook vind dat ze in hun mand moeten, dan geef ik het commando en dan gaan ze in hun mand.
Als je wilt dat hij, als hij vies is, in de bijkeuken blijft zou je kunnen overwegen voor DAAR een andere mand te kopen toch?
"Straf" hier is alleen soms nodig voor de kleinste twee en de enige straf die ze ECHT niet leuk vinden is negeren ..... dat kan ook in de kamer (hoewel moeilijker voor mij...) :wink:
sjaak-k
Zeer actief

plekkie schreef:(hoewel moeilijker voor mij...) :wink:
Juist :D.

Als hij iets gedaan heeft wat niet mag (en dat komt zelden voor) probeer ik dat ook, hij gaat dan altijd in de meest ondenkbare houding liggen, op de rug achterpoten wijd, ballen in de lucht en mij scheel aankijken, om één of andere reden moet ik dan lachen, waarna hij begint te kwispelen, het effect is dan wel weg vrees ik :).
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Maar je weet toch ook dat je een hond never nooit voor straf naar zijn mand/deken of wat dan ook moet sturen? Of je zou die plek alleen daarvoor moeten gebruiken. Maar zijn slaapplaats moet een veilige plaats zijn, geen strafplaats.

Verder zou ik het niet weten, ik heb geen aparte keuken o.i.d. en de mand staat in de woonkamer, of ze nu schoon of vies is. En als ze heel vies is, gaat ze gewoon meteen in bad als we terug komen en is ze weer schoon. Want een hond weet niet dat hij vies is en waarom hij nu de ene keer wel in die ene mand zou mogen en de andere keer niet.
wenche
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising mechelaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door wenche »

Als je nou een nieuwe mand koopt voor in de woonkamer en het kussen in de bijkeuken legt?
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Nou ja, als je de hond als hij vies is niet in de huiskamer wil hebben in zijn mand lijkt het me inderdaad vrij onlogisch om juist die mand permanent in de huiskamer te gaan zetten. Toch? :mrgreen:
Je kan natuurlijk ook iets anders in de bijkeuken hebben waar hij in/op kan liggen.
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Naima »

wenche schreef:Als je nou een nieuwe mand koopt voor in de woonkamer en het kussen in de bijkeuken legt?
Dat lijkt mij (als leek) ook een goede oplossing!
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Als je iets in de bijkeuken wilt hebben waar hij ook op kan liggen als hij vies is (gemakkelijk schoon te maken dus), waarom maak je dan niet gewoon zelf iets op maat?

Enne.....dekens kun je wassen als ze vies zijn :8):
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
sjaak-k
Zeer actief

ranetje schreef:Als je iets in de bijkeuken wilt hebben waar hij ook op kan liggen als hij vies is (gemakkelijk schoon te maken dus), waarom maak je dan niet gewoon zelf iets op maat?

A geen tijd
B geen zin
C geen kennis

Ik kan prima programmeren, een huis (ver)bouwen of andere dingen, maar een kussen maken zie ik niet zitten :mrgreen:

Deze deken blijft, ook na stofzuigen, erg veel haar in zitten, de vorige keer moest de wasmachine een keer of 4 draaien voordat echt alles er weer uit was (4 x zonder deken dus). Daarnaast was hij vroeger lichter, nu is de kant die veel boven ligt gewoon viezer, niet heel erg, maar toch donkerder. Ik weet het allemaal ook niet meer, zoveel denkwerk :).
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

sjaak-k schreef:
ranetje schreef:Als je iets in de bijkeuken wilt hebben waar hij ook op kan liggen als hij vies is (gemakkelijk schoon te maken dus), waarom maak je dan niet gewoon zelf iets op maat?

A geen tijd
B geen zin
C geen kennis

Ik kan prima programmeren, een huis (ver)bouwen of andere dingen, maar een kussen maken zie ik niet zitten :mrgreen:

Deze deken blijft, ook na stofzuigen, erg veel haar in zitten, de vorige keer moest de wasmachine een keer of 4 draaien voordat echt alles er weer uit was (4 x zonder deken dus). Daarnaast was hij vroeger lichter, nu is de kant die veel boven ligt gewoon viezer, niet heel erg, maar toch donkerder. Ik weet het allemaal ook niet meer, zoveel denkwerk :).
Geen tijd en geen zin dus :mrgreen:
Geen kennis is kletskoek als je een huis kan verbouwen :8):
Ik zou een tochtvrije bak maken (op pootjes/klossen dus) en daar wat dekens in kwakken.
Klaar ben je :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”