Max is nogal groot, dus zn mand is 90 cm breed en 60 diep (netto oppervlakte). Ik heb mijn oog laten vallen op Jolly Paws manden en die zijn er vrij strak en modern uit, maar ook relaxed (7 cm dik matras bijv).
Het enige nadeel van deze manden is de afmeting. Zoals ik zei, hij staat in de bijken naast de buitendeur. Daar kan ik echt maximaal ~ 70 cm kwijt en de breedte (Als de voer- en waterbak er nog naast moeten maximaal 1 meter). Op zich nog geen probleem, maar de manden hebben een rand van 10 cm, 20 cm totaal dus. Als ik dezelfde oppervlakte wil behalen als de huidige mand dan wordt hij dus 80 * 110 cm, wat dus echt niet gaat werken
Nu het volgende. In de woonkamer hebben we meer dan genoeg ruimte, daar kan zelfs de mand van 100 x 120 cm makkelijk staan, maar is het effect dan niet een beetje weg? Max is nogal eens vies, dan mag hij bijvoorbeeld alleen buiten en in de bijkeuken (in de mand), ik ben bang dat hij dan in de mand in de kamer gaat liggen. Daarnaast wordt het ook wel eens als "straf" plek gebruikt. Niet helemaal de goede naam, maar als we hem eens zat zijn, of hij wil niet luisteren, dan gaat hij naar de mand, als die mand in de kamer staat vrees ik dat het effect daarvan ook minder is.
Hoe denken jullie hierover?