Demi is de Sportiefste hond van Nederland 2009
Op dierendag, 4 oktober organiseerde de Dutchypuppy foundation de eerste officiële strandloop met na af loop de finale van de verkiezing van de Sportiefste hond van Nederland 2009.Wij hadden ons team Nuyvilaq hier aan op gegeven met een mooi filmpje. Hellaas mocht je maar 1 hond inschrijven dus had ik demi gekozen omdat zij mijn team naar een hogere nivo gekregen heeft. Met dank aan Roderick en Sandra en Adrie van Canis Polaris die ons demi gegeven hebben toen demi 6 jaar was om ons team beter te maken.Na een vakjury gekeken te hebben naar ons filmpje mochten wij meedoen aan de finale van de Sportiefste hond van Nederland 2009.
Dus wij s‘ochtends om 9.00uur op dierendag naar het bos om te trainen omdat dan onze honden rustiger zijn op Schevingen. De honden liepen goed en we hebben 6 kilometer getraind met na de training een bakje koffie. Gelukkig wilde Richard en Astrid en ook Dpe en Kariena mee naar Schevingen om ons te helpen met de honden want 8 honden lukt ons niet om te nemen naar zo iets daar is het wat te druk voor. Dus mij dank daar voor.
We zijn om 13.00uur aangekomen en hebben demi aangemeld en het was er erg druk hellaas konden wij niet meedoen aan de wandeling omdat het niet te doen is met 11 honden die wij mee hadden husky lopen niet echt fijn aan de riem.De wedstrijd begon om 14.00 uur in de strandtent . Ik moest als derde met demi maar ja demi kan maar 1 ding en dat is hard rennen.
Maarja wij met veel vertrouwen de wedstrijd in ze moest eerst raden waar een brokje zat onder de drie beker,Demi die niet echt onder de indruk is van een brokje werd gelukkig geholpen door Marco Strarink en toen snel door de hoepel met ballonen dat ging redelijk en ja toen de laaste opdracht een speeltje uit een waterbak halen je had het gezicht moeten zien van demi die dacht baas doe het zelf maar dus ik voor de jury door mijn knieën om het speeltje eruit te halen jaaaaaa je moet wat over hebben voor een leadhondje van 11,5 .maar toch waren we gefinisht volgens mij de slechtste tijd van de 10 honden die meededen waar van 1 hond van gorden was. Er waren meerdere bekende Nederlanders zoals Patrick Kluivert, Joop van Telligen, Edwin Smulders en vele meer.
We moesten nog even wachten voor de uitslag en ja hoor demi werd gekozen door de sury die bestond uit heel bekend Nederland onder andere Rosanna Lima, 1 van de lama’s, Sebastiaan, Marco starink en ze werd door hun de Sportiefste hond van Nederland 2009
Wat heel leuk was dat Bridget Maasland, ambassadrice en oprichtster van de Dutchypuppy foundation met al onze honden op de foto wilde lief mens en zeker een grote dierenvriend en ik zou zeggen mensen steun Dutchypuppy een super goed initiatief.
Wij zijn apen trots met deze titel wat je allemaal kan bereiken als Siberian Husky