Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"Over Honden"

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Nicaaa!
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër
Aantal honden: 1

"Over Honden"

Ongelezen bericht door Nicaaa! »

De Nijmeegse fotograaf Paul Breuker presenteert een boek over honden en hun baasjes.

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/n ... 602846.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Ben toch wel benieuwd naar het boek, hier word een weinig voorkomend verhaal naar voren gehaald waar ik me best wel wat bij voor kan stellen.
Wil eigenlijk ook wel zon mooi verhaal over mijn hond en mij :tongue:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Re: "Over Honden"

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik kan me daar nou juist helemaal niks bij voorstellen.
Laat je hond dan cremeren en neem de as mee als je zelf gaat, maar opgraven, uitkoken en dan in je armen houden in je kist...nou nee
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik lees het maar niet, vind het een beetje morbide als ik lees wat Renée schrijft. Tirsa wordt gecremeerd en ook de as hoef ik niet terug te hebben, zou niet weten wat er mee te doen. Yikes.
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

ik zou eerder zeggen, vries hem dan in en als je zelf dood gaat neem hem dan mee. Ik vind het ook helemaal niks trouwens.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Rare gang van zaken, ze heeft toch immers al afscheid genomen?

Ben trouwens wel benieuwd naar de rest, maar als het allemaal van dit soort verhalen zijn...
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Ik vind t ook wat morbide
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
renee-uk
Zeer actief

Jacky schreef:ik zou eerder zeggen, vries hem dan in en als je zelf dood gaat neem hem dan mee. Ik vind het ook helemaal niks trouwens.
een volwasssen dh neemt wel een hoop plaats in in je vriezer hoor, dan is een urntje toch iets makkelijker te bergen ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

renee-uk schreef:
Jacky schreef:ik zou eerder zeggen, vries hem dan in en als je zelf dood gaat neem hem dan mee. Ik vind het ook helemaal niks trouwens.
een volwasssen dh neemt wel een hoop plaats in in je vriezer hoor, dan is een urntje toch iets makkelijker te bergen ;)
:smile: Heb je 40 jaar lang een dooie herder in je vriezer liggen :mrgreen:
En dan elkaar elke keer bij het ontdooien vragen: "Jeetje, wat vind jij er van, moeten we hem nog bewaren?" :cool2:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
renee-uk
Zeer actief

Jaap* schreef:
renee-uk schreef:
En dan elkaar elke keer bij het ontdooien vragen: "Jeetje, wat vind jij er van, moeten we hem nog bewaren?" :cool2:
zover had ik nog niet gedacht, bah Jaap jij hebt echt morbide gedachten......
maar ik lig hier wel in een deuk bij het idee :mrgreen:
Afbeelding

Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Jaap* schreef:
renee-uk schreef:
:lol: :smile: :smile:

Ik heb mijn honden en katten altijd begraven, ik hecht aan het ritueel en het helpt me.
Maar daar na is het klaar, ik weet dat ze daar liggen en dat is genoeg. Ik hoef echt geen altaar van hun graf te maken en hoef de botten al helemaal nooit meer te zien... :O:
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Jaap* schreef:
renee-uk schreef:
Schat wil je even het gehakt uit de vriezer halen? Het ligt rechts naast onze Fikkie.......

getver. :N:
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Abby »

He gatverdamme zeg... :eek: Opgraven en uitkoken... En dan alle mensen die op haar uitvaart komen, die zien gewoon die botten daar op 'oma'of weet ik wat liggen... :piew:

Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die hun dieren 'mee willen nemen', maar dan lijkt eerst cremeren en dan de urn meenemen me toch het meest logische...

Ik wil zelf mn honden en katten wel in een urn hebben (in de kast, jawel, leuk voor bezoek :F: ) maar als ik kom te overlijden, hoeven ze niet per sé mee hoor.

Hoewel, zijn mn nabestaanden ook meteen van die potjes af. Nou goed, doe maar mnee dan. Anders verstrooi ik ze zelf nog wel even voordat ik ga. :mrgreen:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Nicaaa! schreef:De Nijmeegse fotograaf Paul Breuker presenteert een boek over honden en hun baasjes.

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/n ... 602846.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Ben toch wel benieuwd naar het boek, hier word een weinig voorkomend verhaal naar voren gehaald waar ik me best wel wat bij voor kan stellen.
Wil eigenlijk ook wel zon mooi verhaal over mijn hond en mij :tongue:
Ik heb de verhalen ook gevolgd in de Gelderlander (Pucky en Coby toch?). Kan me er niets bij voorstellen. Eerst al dat opgraven niet, en daarna dat uitkoken van de botjes helemaal niet. Dat witje wat werd opgezet en nooit meer opgehaald... Bizar gewoon.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Ik vind het niet morbide. Ik vind het eigenlijk wel interessant.
Ik zou het niet doen maar als een ander daar waarde aan hecht. :19:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Hmm nee dank je.. Ben hier veels te nuchter voor.
Mary
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Mary »

Gaat voor mij een beetje te ver.
Heeft dat beesje na al die jaren misschien zn draai gevonden, mot die weer verhuizen.
Afbeelding
I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:
Abby schreef:
Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die hun dieren 'mee willen nemen', maar dan lijkt eerst cremeren en dan de urn meenemen me toch het meest logische...
Hoe dat zit met begraven weet ik niet maar als je gecremeerd wordt mag je overigens niet de urn van je huisdier meenemen in je kist.
Je kunt natuurlijk wel later de as vermengen als je dat wilt.

Iedere overledene moet apart worden gecremeerd, zonder dat er stoffelijke resten van anderen worden bijgevoegd. De asbus moet na de crematie nog een maand te beschikking worden gehouden in het crematorium, zodat eventueel Justitie onderzoek kan doen naar de as.
dat valt toch niet te controleren bij de begrafenis iig? als je dat net voor de begrafenis in de kist zet is er niemand die er van weet. Je mag zelf de kist dichtmaken daar hoeft niemand bij te komen. :wink: Voor de crematie wordt de kist toch ook niet meer opengemaakt? :80:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”