Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welsh corgi Cardigan
Moderator: moderatorteam
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
Welsh corgi Cardigan
Je hoort dat bepaalde rassen erg gevoelig zijn voor een maagkanteling zoals: doggen, bassets vallen de welsh corgis hier ook onder?
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Re: Welsh corgi Cardigan
Ik heb het nog nooit gehoord. Ik zeg niet dat het niet voor kan komen, maar ik ken dus geen honden die er aan overleden zijn.
en ik ben al 30 jaar lid van de vereniging.
en ik ben al 30 jaar lid van de vereniging.
- Sanne!!
- Zeer actief
ja het zou bij iedere hond kunnen maar bij doggen enzo extreem veel maar dat is bij de welsh dus geen probleem?
- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
Niet dat ik weet. Ik zou bij de vereniging na kunnen vragen, als je dat op prijs stelt.
- Sanne!!
- Zeer actief
Oh ik geloof je zo ook wel hoor als jij er nog nooit wat van gehoord had!! Ik zit me wat te verdiepen in het ras en dit was wat ik me onder andere af vroeg! 
- Hummer
- Actief
Sanne!! schreef:Oh ik geloof je zo ook wel hoor als jij er nog nooit wat van gehoord had!! Ik zit me wat te verdiepen in het ras en dit was wat ik me onder andere af vroeg!
Wordt het mogelijk jou volgende hond???
Een hond is leuk, maar een Welsh corgi cardigan is het einde!!
- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou ja, ik heb dan wel al 30 jaar een Cardigan en ben lid van de club, maar er zijn natuurlijk altijd dingen die je niet hoort. Vandaar mijn aanbod. Maar volgens mij loopt het inderdaad niet zo'n vaart met maagtorsie. Een hernia is een groter probleem.Sanne!! schreef:Oh ik geloof je zo ook wel hoor als jij er nog nooit wat van gehoord had!! Ik zit me wat te verdiepen in het ras en dit was wat ik me onder andere af vroeg!
Er loopt nu ook een onderzoek naar degeneratieve myelopathie. Hiervoor is een DNA-test en meerdere honden zijn getest. Uitslagen worden bekend gemaakt en diverse fokkers hebben de resultaten al op hun site staan.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
zag helaas net op mp dat ook dit ras al in de handen vd broodfokkers is gevallen
betreft hier dezelfde fokker als van de hond van "thelittlegirly"
http://link.marktplaats.nl/285718315" onclick="window.open(this.href);return false;
http://link.marktplaats.nl/285718315" onclick="window.open(this.href);return false;
- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
en zo zijn er meerdere die Cardigans fokken zonder de benodigde onderzoeken.crutz schreef:zag helaas net op mp dat ook dit ras al in de handen vd broodfokkers is gevallen
vooral PRA kan dan een groot probleem zijn. In de vereniging niet meer, vanwege de eisen die aan de ouderdieren gesteld zijn. Of genetisch vrij vanwege ouders, of zelf getest (bij paring van drager x vrij)
Ik zie dat de rode/sable pups ook een kleurfout hebben, dat is dan nog de minst erge "fout". Dit kan ook bij een goede fokker voorkomen, zij zullen dan de bewuste combinatie niet meer herhalen.
Hopelijk blijft de pups PRA bespaard.
Ik zie trouwens dat ze de adv. er nog 2x met andere foto's op hebben staan.
- annnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
- Aantal honden: 2
och grut, wat een mottige pupscrutz schreef:zag helaas net op mp dat ook dit ras al in de handen vd broodfokkers is gevallen
een wereld van verschil met de mijne toen hij zo oud was
- Sanne!!
- Zeer actief
Nou ik zit me wat te verdiepen in rassen die ik eventueel zou willen en ik zag laatst een topic over jou hondje met fotos en ik vond hem er zo geweldig uitzien. Niet dat ik dan meteen zon hond wil omdat hij er mooi uitziet maar dan ga ik eens verder kijken naar het karakter enzo en dit vroeg ik me af. En inderdaad van die hernia dat had ik al gedacht!Hummer schreef:Sanne!! schreef:Oh ik geloof je zo ook wel hoor als jij er nog nooit wat van gehoord had!! Ik zit me wat te verdiepen in het ras en dit was wat ik me onder andere af vroeg!
- Hummer
- Actief
Stel je hebt serieuze plannen dan zou je ook altijd mee kunnen gaan met een corgi wandeling die zie je er gelijk een heleboelSanne!! schreef:Nou ik zit me wat te verdiepen in rassen die ik eventueel zou willen en ik zag laatst een topic over jou hondje met fotos en ik vond hem er zo geweldig uitzien. Niet dat ik dan meteen zon hond wil omdat hij er mooi uitziet maar dan ga ik eens verder kijken naar het karakter enzo en dit vroeg ik me af. En inderdaad van die hernia dat had ik al gedacht!Hummer schreef:Sanne!! schreef:Oh ik geloof je zo ook wel hoor als jij er nog nooit wat van gehoord had!! Ik zit me wat te verdiepen in het ras en dit was wat ik me onder andere af vroeg!
- Sanne!!
- Zeer actief
dat is inderdaad wel een idee!!
staat dat vaak bij evenementen als er ergens 1 is?
- *Charlotte
- Zeer actief
- Contacteer:
Je kunt ook bij een clubmatch komen kijken
Zondag 18 oktober is de clubmatch in Heteren, van de andere, niet officiele Welsh Corgi Club. Ik ben daar ook met James
Zondag 18 oktober is de clubmatch in Heteren, van de andere, niet officiele Welsh Corgi Club. Ik ben daar ook met James
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Oh, heeft de Corgi ook al twee rasverenigingen?
Ik vind ze enorm leuk! Maar het grote risico op hernias vind ik wel eng.
- Hummer
- Actief
Kijk eens op http://www.wccn.nl" onclick="window.open(this.href);return false;Sanne!! schreef:dat is inderdaad wel een idee!!
Er is binnenkort een wandeling en dat is altijd erg leuk. Hummer en ik zijn ook van de partij. Als ik het goed zeg uit mijn hoofd 25 oktober in Soest.
- annnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
- Aantal honden: 2
*Charlotte schreef:Je kunt ook bij een clubmatch komen kijken![]()
Haha, Heteren is wel het corgidorp van Nederland met al die clubmatches daar
Het is een risico ja, maar een goede fokker let er op, Of het in de lijnen voorkomt en door rugfoto's te maken bv en het opgroeien van de hond heeft er denk ik ook veel mee te maken.Maeve schreef:Oh, heeft de Corgi ook al twee rasverenigingen?Ik vind ze enorm leuk! Maar het grote risico op hernias vind ik wel eng.
En tegenwoordig kunnen ze ook DNA testen op DM, wat ook wel erg prettig is
- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben lid van beideMaeve schreef:Oh, heeft de Corgi ook al twee rasverenigingen?Ik vind ze enorm leuk! Maar het grote risico op hernias vind ik wel eng.
- *Charlotte
- Zeer actief
- Contacteer:
Elly, kom je ook naar de clubmatch volgende week zondag? Zou wel leuk zijnElly* schreef:Ik ben lid van beideMaeve schreef:Oh, heeft de Corgi ook al twee rasverenigingen?Ik vind ze enorm leuk! Maar het grote risico op hernias vind ik wel eng.
Al meer dan 30 jaar van de "oude", niet meer erkende voor beide corgirassen, en sinds de oprichting van de Cardiganclub ook van deze. Misschien krijgt de oude wel weer erkenning als meerdere verenigingen per ras wordt toegestaan. Het zou jammer zijn als de oude die in 1950 opgericht is zou verdwijnen.
- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou het wel willen, maar ik moet dan op de jonge hondendag van de plaatselijke duitse herderkringgroep fotograferen. Tenminste dat hebben ze me vorig jaar gevraagd, alleen nog niet bevestigd. Maar daar rekenen ze waarschijnlijk wel op. Dat heb ik volgens mij al 4 achtereenvolgende jaren gedaan.
Ik wens je in ieder geval een heel gezellige dag toe en ik verwacht wel foto's hoor!
Ik wens je in ieder geval een heel gezellige dag toe en ik verwacht wel foto's hoor!
- Sanne!!
- Zeer actief
Hm dat is allemaal wel een beetje ver. En opzich geeft dat niet maar op zaterdag werk ik en op zondag geef ik morgens puppyles dus om dan voor een halve dag zo ver te rijden is een beetje zonde van de tijd!
Ik hou die site gewoon bij en stel dat er binnenkort iets in de buurt is dan ga ik daar eens kijken!
Het is nog niet zeker dat ik een corgi wil maar kijken is zo leuk en kan altijd
Ik hou die site gewoon bij en stel dat er binnenkort iets in de buurt is dan ga ik daar eens kijken!
Het is nog niet zeker dat ik een corgi wil maar kijken is zo leuk en kan altijd
- *Charlotte
- Zeer actief
- Contacteer:
Dank je wel! Zal kijken of het lukt met foto's... James en andere honden levert vaak alleen maar spelen op, dus ik heb m'n handen vol denk ikElly* schreef:Ik zou het wel willen, maar ik moet dan op de jonge hondendag van de plaatselijke duitse herderkringgroep fotograferen. Tenminste dat hebben ze me vorig jaar gevraagd, alleen nog niet bevestigd. Maar daar rekenen ze waarschijnlijk wel op. Dat heb ik volgens mij al 4 achtereenvolgende jaren gedaan.