Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ranetje schreef:Ja de handler stopt de hond bij het einde van de hindernis.
Dat kan toch nooit als weigering gezien worden?
Een balletje o.i.d. vooruit gooien om de snelheid er in te houden lijkt mij als leek best een goed idee
Wij leren om de raakvlaktoestellen rustig te nemen in het begin, zodat de hond altijd ook de raakvlakken meepakt. Bij het aflopen van het toestel beloon je dan met "vlak" (of een ander commando) en een snoepje, zodra er twee poten in het gras staan en twee op het vlak. Dit is (zo is het mij uitgelegd) om de hond te leren dat hij dat vlak mee moet nemen bij het aflopen. Je ziet snel genoeg welke honden de neiging hebben om te vroeg af te springen (of te hoof op te springen ) en welke doorlopen tot het einde en al gelang daarvan kun je de snelheid sneller opvoeren of moet je echt gericht gaan trainen dat ze geen raakvlakken missen (als je dat belangrijk vindt). Maar daarvoor rem je niet helemaal af, tenminste bij ons niet. Maar goed, het is geen wedstrijdtraining
JML schreef:Ik ben trouwens wel voor examens. Ik zie een examen als een samenvatting van wat we geleerd hebben en het laat me zien waar ik nu sta. Ik verwacht zelf in 2012 op te gaan voor mijn eerste examen met Maddox
Lopen jullie ook examens voor behendigheid? Wij hebben wel een soort afsluitend parcours, maar naar ik begrepen heb gaat het bij behendigheid bij ons vooral om het niveau wat je in het hele blok hebt laten zien.
ranetje schreef:Linda, ik zie ook wel eens stoppen na een hindernis om de raakvlakken beter te leren benutten.
Is dat ook onverstandig?
Hoe bedoel je dat? Dat de handler de hond echt stopt?
Volgens mij zou je daar trouwens een weigeringen voor kunnen krijgen in een wedstrijd, de hond mag in principe niet stil vallen.
Wachten op een raakvlak vind ik nog wel nuttig om te trainen, maar steeds je hond remmen om een snoepje te geven niet.
Dan zou ik er liever voor kiezen om een speeltje of een voertje te gooien. Dan leert je hond niet om na hindernissen af te remmen en zeker niet om na hindernissen direct naar de baas te gaan.
Ja de handler stopt de hond bij het einde van de hindernis.
Een balletje o.i.d. vooruit gooien om de snelheid er in te houden lijkt mij als leek best een goed idee
Misschien dan een fout (maar ik dacht dat een weigering), maar in theorie mag je de hond gewoon niet stil vallen.
Het wordt alleen nog niet zo strikt bestraft.
Wij leren om de raakvlaktoestellen rustig te nemen in het begin, zodat de hond altijd ook de raakvlakken meepakt. Bij het aflopen van het toestel beloon je dan met "vlak" (of een ander commando) en een snoepje, zodra er twee poten in het gras staan en twee op het vlak. Dit is (zo is het mij uitgelegd) om de hond te leren dat hij dat vlak mee moet nemen bij het aflopen. Je ziet snel genoeg welke honden de neiging hebben om te vroeg af te springen (of te hoof op te springen ) en welke doorlopen tot het einde en al gelang daarvan kun je de snelheid sneller opvoeren of moet je echt gericht gaan trainen dat ze geen raakvlakken missen (als je dat belangrijk vindt). Maar daarvoor rem je niet helemaal af, tenminste bij ons niet. Maar goed, het is geen wedstrijdtraining
Ik had het dus juist niet over de raakvlakken, maar over andere hindernissen.
TS had als advies gekregen om na elke sprong een snoepje te geven en daar ben ik het niet mee eens.
Wel jammer trouwens, ik zou toch nog eens bij een andere club proberen en dan juist op motivatie richten.
En als eerste toch nog eens nalaten kijken of er medisch niets aan de hand is.
Ik had het dus juist niet over de raakvlakken, maar over andere hindernissen.
TS had als advies gekregen om na elke sprong een snoepje te geven en daar ben ik het niet mee eens.
Maar Ranetje vroeg specifiek naar de raakvlaktraining. Of het daar ook zo onverstandig was Dus daarom vertelde ik hoe dat bij ons gaat
Frenk schreef:Maar Ranetje vroeg specifiek naar de raakvlaktraining. Of het daar ook zo onverstandig was Dus daarom vertelde ik hoe dat bij ons gaat
Ok, dat kan op beide manieren inderdaad.
Bij mij wisselt het per toestel.
Aan het einde van de schutting wil ik bijv niet dat Caja stop, omdat dat lichamelijk te zwaar voor haar is.
JML schreef:Ik ben trouwens wel voor examens. Ik zie een examen als een samenvatting van wat we geleerd hebben en het laat me zien waar ik nu sta. Ik verwacht zelf in 2012 op te gaan voor mijn eerste examen met Maddox
Lopen jullie ook examens voor behendigheid? Wij hebben wel een soort afsluitend parcours, maar naar ik begrepen heb gaat het bij behendigheid bij ons vooral om het niveau wat je in het hele blok hebt laten zien.
Nee geen examens voor de behendigheid. Dat stukje ging over gehoorzaamheid.
ranetje schreef:
Aangezien ze de lagere schutting wel wilde lopen?
Je zou dat eventueel kunnen testen door haar één keer met goede pijnstilling te laten lopen?
Toen ze wat pijn aangaf in dr schouder heb ik pijnstillers van de da gekregen, ik moest ze eigenlijk een week geven ofzo. Ik ben iig een paar dagen voor de training begonnen. Er was geen verschil te zien tijdens de training.
Nee geen examens voor de behendigheid. Dat stukje ging over gehoorzaamheid.
he als je een half uurtje wil rijden
dan kun je gezellig bij ons in de groep komen
wij zijn de eerste recreanten
en we zijn nu met 3en
gaat lekker gemoedelijk en gezellig
ik geniet van het leven ik geniet van de zon ik doe de deur open en pleur van het balkon
sja ik had je al eerder verteld geloof ik, dat ik jouw verhaal erg herken van jamey. En die bleek uiteindelijk toch steeds last van haar gewrichten te hebben na de behendigheid. Loopt verder gewoon lange wandelingen, trappen, enz. Heeft ook geen probleem gehad met het reddingshondenwerk. Maar behendigheid deed ze niet goed. En dat uitte zich tijdens de training ook in staken. Heeft ruim een jaar geduurd voordat ze van staken overging in niet helemaal lekker tot mank lopen de dagen na de training