Leanne schreef:Wat een plaatjeshine schreef:dit is mijn kruising bullmatiff x franse bulldog. de moeder was een bullmastiff
shine en kiana
dankje.
Moderator: moderatorteam
Leanne schreef:Wat een plaatjeshine schreef:dit is mijn kruising bullmatiff x franse bulldog. de moeder was een bullmastiff
shine en kiana

Leuke kruising!Renee1966 schreef:
En dit is Ko, kruising Mechelaar x Whippet, met pyama aan want ze had geen ondervacht, dus ze vond het wel koud 's-nachts in de caravan.
Het was een opportunist 1e klas, wel errug lief.
Ook al weer 2 jaar dood (wat gaat de tijd hard!).

Jaaah, ex-asielhondje een schetebolletje maar oh wat een werk gehad om die los onder appel te krijgen (en te houden).LéonieHonden schreef:Leuke kruising!Renee1966 schreef:
En dit is Ko, kruising Mechelaar x Whippet, met pyama aan want ze had geen ondervacht, dus ze vond het wel koud 's-nachts in de caravan.
Het was een opportunist 1e klas, wel errug lief.
Ook al weer 2 jaar dood (wat gaat de tijd hard!).
Ik vind de hond wel mooi eigenlijk. Als je de vacht goed verzorgt en misschien zo her en der wat bijknipt dan denk ik dat hij/zij heel mooi kan zijn. De hond heeft in elk geval een lieve kop vind ik.lieke schreef:Bij Collie-in-nood heeft heel lang een kruising berner sennenxcollie gestaan. Niet echt een mooie kruising.
Wel een lieve kop, maar geen mooie. Jammer, want een berner sennen hond vind ik mooi en uiteraard de collie ookIk vind de hond wel mooi eigenlijk. Als je de vacht goed verzorgt en misschien zo her en der wat bijknipt dan denk ik dat hij/zij heel mooi kan zijn. De hond heeft in elk geval een lieve kop vind ik.

En ik ken een raszuiver Golden Retriever teefje met een pracht van een blauwe streep over d'r tongInge O schreef:nee hoor, dat van die blauwe vlek is een fabeltje, ik ken in ieder geval niet-chow-kruisingen mét blauwe vlek.StormenRoxy schreef:Chowchow heeft een blauwe tong.. en de velk op de tong wil dus betekenen dat er igg dat ras in zit (denk ik)

Hoef je geen sorry voor te zeggen, hoorLéonieHonden schreef:Sorry Lieke, maar ik vind Collie kruisingen vaak niet mooi. Terwijl ik Schotse Collies wel weer leuk vind. Vond deze hond zittend nog wel mooi, maar staand ook niet echt.

Ik ben flieftshine schreef:dit is mijn kruising bullmatiff x franse bulldog. de moeder was een bullmastiff
shine en kiana
Vind vaak jammer bij die kruisingen dat ze vaak de kop van een Collie hebben en het lichaam van bijv. een veel bredere hond.lieke schreef:Hoef je geen sorry voor te zeggen, hoorLéonieHonden schreef:Sorry Lieke, maar ik vind Collie kruisingen vaak niet mooi. Terwijl ik Schotse Collies wel weer leuk vind. Vond deze hond zittend nog wel mooi, maar staand ook niet echt.. Ik heb overigens in het verleden een paar hele mooie colliekruisingen gezien, maar dan betrof het een kruising met een herder. En een paar hele afschuwelijke zoals een kruising met een rottweiler. Werkelijk oerlelijk: een soortement langharige rottweiler met allemaal rafelige flarden om het lichaam, veel te brede kop in vergelijking met het lichaam :N: .
Maar ik heb een kruising poedel x collie gezien die wel hartstikke mooi is.
Me too ! Een prachtige kruising ...Dazwa84 schreef:Ik ben flieftshine schreef:dit is mijn kruising bullmatiff x franse bulldog. de moeder was een bullmastiff
shine en kiana
Nou dat haal ik er helemaal niet uitStormenRoxy schreef:Storm... de 2e in mijn onderschrift..
kruizin boxer ChowChow.. lijkt verdacht veel op stafford met te lange poten

[/quote]
Bij mij op de hondenschool zit iemand met dezelfde kruisinglieke schreef:Bij Collie-in-nood heeft heel lang een kruising berner sennenxcollie gestaan. Niet echt een mooie kruising.

Oh ben wel erg benieuwd naar foto's.Eugenië schreef:Onze dochter had een kruising ruwharige teckel/duitse herder.
De hond leek uiterlijk veel op de herder maar had veel te korte pootjes.
De typische 'snor' van de teckel was ook aanwezig en de hele vacht was nogal stug.
Geen idee hoe ik een foto kan plaatsen ( ben net nieuw hier) en twijfel nu ook of er nog wel foto's zijn van haar.
Wauw, die is echt prachtig!Cathy schreef: Bij mij op de hondenschool zit iemand met dezelfde kruising
Hoe is het karakter van deze mix?lonneke schreef:@renee1966:
Het zijn inderdaad geweldige kruisingen die border collie x whippets
Cooper heeft het karakter van de border.Renee1966 schreef:Hoe is het karakter van deze mix?lonneke schreef:@renee1966:
Het zijn inderdaad geweldige kruisingen die border collie x whippets
Zijn de broers vergelijkbaar qua karakter, of zie je verschil, de een meer whippet, de ander meer BC?

Floortje schreef:Zonde van die heupen, maar wat een prachtig hondje om te zien!