Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

doggydance

Moderator: moderatorteam

flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

doggydance

Ongelezen bericht door flamme »

Wie doet hier aan doggydance en hoe ben je dat gaan doen?
Via een hondenschool? Of zelf.

En als je zelf bent gaan trainen, heb je dat dan via de clicker gedaan? Of een andere methode?

ik wil namelijk straks misschien met Mika doggydance gaan doen. Omdat hij wat moeilijker meekan met behendigheid (artrose in onderrug) en doggydance goed aangepast kan worden aan de lichamelijke condities van de hond.
Ik kan hier in de buurt echter geen hondenschool vinden die dat geeft. Dus wil ik het op eigen houtje gaan deon, maar wel graag met wat voorbereiding :D
saffie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: doggydance

Ongelezen bericht door saffie »

Ik ben ooit zelf begonnen met de makkelijke oefeningen, en later bij een hondenschool gaan trainen.

In het begin zonder clicker, later ben ik die wel gaan gebruiken en ik vind het met clicker wel heel erg handig trainen. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik niet freestyle clicker. Ik lok een beweging uit met iets lekkers en gebruik dan de clicker om het juiste moment te 'vangen' en daarna om een oefening netter te maken.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Ik heb t op een hondenschool eens geprobeerd; maar was van de cursus niet zo onder de indruk. Het was een 'opstartende' cursus, ze gaven m voor t eerst, en dat was goed te merken. Halverwege gestopt. :19:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik heb met Nilo een workshop gevolgd. We zijn niet verder gegaan met Doggydance maar we hebben in die workshop wel genoeg informatie gekregen om zelf een heel eind op weg te komen denk ik. Het is wel heel leuk hoor! :D
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Eerst begonnen met kunstjes doen (een jaar of 10 geleden). En eens een workshop gevolgd. Toen was ik verkocht. Toen er eens een cursus in de buurt gegeven werd (een ander zat vol) ben ik cursus gaan volgen. Daar werd geen vervolg gegeven en toen weer contact opgenomen met de cursus die eerst vol zat. Daar was plaats. Op een gegeven moment werd de instructrice ziek en volgende een nieuwe instructrice. Beetle (van 13!) en Lumi gaan altijd met net zo veel plezier naar de training als het baasje :cheer:. Verder volgen we ook regelmatig workshops. Wedstrijden loop ik (nog?) niet. We hebben in hoofdlijnen ondertussen een jaar of 5 hetzelfde groepje, dat zegt volgens mij wel genoeg :wink:. De kwaliteit van zowel de lessen als de routines van mijn instructrice zijn zeer goed. Zij loopt op een hoog niveau met zeer goede resultaten wedstrijden.
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Ik doe ook aan dogdance. Eerst zelf een klein beetje. Toen ben ik bij chanti gaan lessen daar heb ik een boel geleerd. Toen weer een periode zelf. En ondertussen wat workshops hier en daar gedaan. Na augustus ga ik bij maaike vlieger lessen om dan vervolgens ook echt wedstrijden te starten.

Ik train met de clicker ik vind dit goed werken ik doe ook net als saskia niet aan freestyle clickeren maar lok ook de beweging uit.

We hebben nu al we een routine in elkaar gezet voor de worshops die ik samen met saskia en saffie ga geven :mrgreen:

Ik vind het erg leuk omdat ook ik met mijn klachten in de rug hier aan kan doen zonder all te veel klachten te hebben
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Dat klinkt wel goed allemaal :ok:
Ik heb ook wat PBtjes gekregen. Alleen woon ik helaas te ver weg :jank: En hier, in het oosten van brabant kan ik niks vinden op redelijke afstand. ik ga dus, als ik dadelijk weer kan lopen (zit nu in het gips) het eerst zelf proberen. Inderdaad zal de clicker wel een goed hulpmiddel zijn en mika kent 'm dus dat neem ik meteen mee als tip :D
chanti
Actief
Mijn ras(sen): Twee border collies en een kruising shih-tzu.
Contacteer:

Ongelezen bericht door chanti »

flamme schreef:Dat klinkt wel goed allemaal :ok:
Ik heb ook wat PBtjes gekregen. Alleen woon ik helaas te ver weg :jank: En hier, in het oosten van brabant kan ik niks vinden op redelijke afstand. ik ga dus, als ik dadelijk weer kan lopen (zit nu in het gips) het eerst zelf proberen. Inderdaad zal de clicker wel een goed hulpmiddel zijn en mika kent 'm dus dat neem ik meteen mee als tip :D
Als je geen hondenschool in de buurt hebt die een dog dance cursus geeft kun je ook altijd één of meerdere dog dance workshops volgen. Met de informatie uit zo'n workshop kun je vaak zelfstandig aan de slag thuis.

Ik ben al zo'n zeven jaar bezig met dog dance en mijn honden vinden het erg leuk! Met twee doe ik ook mee aan wedstrijden.

Dit is Bosco, een border collie van zeven:
http://www.youtube.com/watch?v=rdXsco2ZteE

En Chakota een kruising shih-tzu van elf:
http://www.youtube.com/watch?v=4PTtsWP8yPg
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Owww, wat leuk zeg :cheer: . ik vind het knap dat je het aangeleerd krigjt. zal wel een hoop geduld vragen.

Maar ik heb in ieder geval al gezien dat ik met Mika het links en rechts volgen op moet pakken. Dat kan hij wel, maar moet wel even opgehaald worden.
En misschien daarna het "door de benen lopen"? Dat zal wel een officieele naam hebben :wink:
ik ga in ieder geval diverse workshops in de gaten houden
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Ja wave en rondje dat zijn volgens mij de makkelijkste dingen om aan te leren.

Eerst gewoon lokken met een brokje en de clicker in de aanslag houden en tijdig clicken dan hebben ze het zo door hoor !
leonie26
Actief

Ongelezen bericht door leonie26 »

Hoi,

Ik train momenteel zelf doggy dance met Cheveyo.Wij trainen bij KC Delft dus dat is waarschijnlijk te ver weg, maar een van de instructrices heeft een hele goede website: http://www.doghouserock.nl/met veel tips. Er is ook een nederlandse clickerlijst http://pets.groups.yahoo.com/group/Nede ... ckerlijst/ waar veel info opstaat ook voor doggy dance en je kan daar ook vragen stellen.

Succes en veel plezier!
Léonie
leonie26
Actief

Ongelezen bericht door leonie26 »

Nog vergeten: het tussen de benen lopen wordt ook wel "weaven" genoemd. Het handigst is als je een goede hand target (touch) hebt want dan kan je lokken zonder voertje. Ook makkelijk is als de hond kan werken met een targetstok.

Groetjes Léonie
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Wij hebben het onszelf een beetje geleerd, Rhodi en ik.
Hij kan weaven, twisten (draaien dus), netjes blijven volgen... en wat trucjes die ik 'm zelf leerde, zoals tussen de benen uitkomen, met de kop naar voren of juist naar achteren, waarbij we als variant met de kop naar achteren elkaar aankijken; Ik kijk eerst links over de schouder, hij kijkt me aan, dan rechts. Hij kan mooi zitten, hoogzitten, een beetje springen op commando, polonaise lopen, aan de arm meelopen op twee poten, touchen, allemaal kleine dingetjes die samen leuk zijn om te doen. :) Het is ontzettend leuk!!
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik doggydance nu niet meer maar heb het wel een hele tijd gedaan. Het meeste heb ik zelf aangeleerd, alleen ooit een workshop gevolgd (erg leerzaam :ok: ). Afgelopen zomer ook bij de doedag natuurlijk :ok: Ik blijf het een geweldige sport vinden alleen niet echt de tijd om het weer op te pakken.

In Eindhoven zit overigens wel een hondenschool die multisport geeft, waar ook doggydance in voor komt (Dogaction).
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Anne&Taar schreef:Ik heb t op een hondenschool eens geprobeerd; maar was van de cursus niet zo onder de indruk. Het was een 'opstartende' cursus, ze gaven m voor t eerst, en dat was goed te merken. Halverwege gestopt. :19:
Ik heb ook aan zo'n opstartende cursus meegedaan en doordat de cursisten trouw bleven komen en met positieve kritiek kwamen ging het steeds beter. Dat zo'n cursus niet perfect loopt als het een opstartende cursus is, kun je natuurlijk verwachten. :pffff:
Vorig jaar heb ik aan een opstartende frisbeecursus meegedaan en ik vind het heel leuk om te zien hoe de cursus dan steeds beter wordt. :ok:
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

flamme schreef:Wie doet hier aan doggydance en hoe ben je dat gaan doen?
Via een hondenschool? Of zelf.

En als je zelf bent gaan trainen, heb je dat dan via de clicker gedaan? Of een andere methode?

ik wil namelijk straks misschien met Mika doggydance gaan doen. Omdat hij wat moeilijker meekan met behendigheid (artrose in onderrug) en doggydance goed aangepast kan worden aan de lichamelijke condities van de hond.
Ik kan hier in de buurt echter geen hondenschool vinden die dat geeft. Dus wil ik het op eigen houtje gaan deon, maar wel graag met wat voorbereiding :D
Eigenlijk is doggydance leuke kunstjes met je hond doen op muziek. Je kiest de kunstjes die jij en je hond leuk vinden om te doen en wat lichamelijk mogelijk is voor jullie beiden. Wij gebruikten de clicker om de losse oefeningen aan te leren, daarna de oefeningen aan elkaar "breien" en op muziek doen. :D
Als je "doggydance+oefenen" Googled krijg je vast wel iets leuks :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Dogdance en Frisbee”