Wat zijn de eisen voor een Spaniel en hoe train je dat?Veenmug schreef: Kan wel meer vertellen over eisen en training van de spaniel maar ga denk ik een beetje te veel of-topic.
Mvg Veenmol

Moderator: moderatorteam
Wat zijn de eisen voor een Spaniel en hoe train je dat?Veenmug schreef: Kan wel meer vertellen over eisen en training van de spaniel maar ga denk ik een beetje te veel of-topic.
Mvg Veenmol
Bedoel je dat na de komfluit altijd een zitfluit komt?Veenmug schreef:Pups worden in het nest al vertrouwd gemaakt met de “kom”fluit dmv fluiten=eten. Voor het latere zitcommando was mijn volgorde fluit dan zit. Achterliggende gedachte is dat de hond er van uit gaat na dit fluitcommando komt altijd zit dus ga alvast maar zitten. Daarna kun je het mondelinge commando afbouwen.
Dus je doet een oefeningetje..............daarna gaat hondje in zit.................... en dan ga je uit je dak?Veenmug schreef:Er werd in diverse recreatiegebieden getraind. Zoals bij alles wat goed gaat zit het hoge stemmetje en even samen uit het dak gaan in mijn standaardtrainingspakket.![]()
Ja dat bedoelde ik.Veenmug schreef:Ik neem aan dat je proef 3 bedoeld. Bestaat uit meerdere gedeelten die in 1 drift worden uitgevoerd. Jagen (ruitenwisserpatroon), afstoppen, verder jagen, zitten op schot evt fluit, korte markeer en als laatste het apport.
Lijkt inderdaad grotendeels op KNJV-C maar een veel soepeler beoordeling: geen punten maar voldoende of onvoldoende. Ook minder massaal.
Mvg Veenmug
De hond brengt dan het balletje mee dat hij heeft gevonden.Veenmug schreef:Tennisballen werden van te voren dus zonder dat de hond het zag al in de dekking gebracht. Het vinden in de diverse dekkingen en de beloning door de voorjager was de stimulans om door te gaan.
Veenmug schreef:Ps of zoals ik het geleerd heb anders is dan de methode van anderen weet ik niet. Dus wordt het alles over apport doorlezen of gewoon schrijven hoe ik het geleerd heb.