Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Int. kamp., aanvragen of automatisch ?
Moderator: moderatorteam
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Int. kamp., aanvragen of automatisch ?
De titel Internationaal Kampioen. Gaat dat automatisch of moet je dat aanvragen bij de FCI ?
Indien aanvragen, hoe en bij wie ?
Indien aanvragen, hoe en bij wie ?
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Re: Int. kamp., aanvragen of automatisch ?
volgens mij bij de Raad, en het staat ergens op hun site over hoe en wat 

My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
zeker weten bij de rvb, op de site staat idd hoe of wat. je moet wel extra formulieren die je toegestuurd moet krijgen van het land waar de titels zijn gehaald meesturen. die krijg je niet automatisch (toegestuurd), daar moet je om vragen.

- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
welke formulieren zijn datHutsje schreef: je moet wel extra formulieren die je toegestuurd moet krijgen van het land waar de titels zijn gehaald meesturen. die krijg je niet automatisch (toegestuurd), daar moet je om vragen.

My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Thanks. Ik heb het gevonden.
De 4 FCI kaartjes meesturen dus. Moet ik echt ook gaan graven naar andere bewijsstukken als ik 4 FCI kaartjes heb ? Nee toch ?
Als de hond aan de vereisten heeft voldaan, kan het internationaal kampioenschap door de eigenaar worden aangevraagd bij de Raad van Beheer (let op: dus niet bij de FCI).
Daarvoor, bij de brief waarin om toekenning van de titel wordt verzocht, een kopie van de stamboom bijsluiten en kopieën van alle bewijsstukken, zoals de CACIB-kaartjes en eventueel keurverslagen, en de uitslag van de werkproef bij de jacht- en gebruikshondenrassen (met als het om een buitenlandse proef gaat eventueel een bevestiging van de betreffende Kennel Club).
De 4 FCI kaartjes meesturen dus. Moet ik echt ook gaan graven naar andere bewijsstukken als ik 4 FCI kaartjes heb ? Nee toch ?
Als de hond aan de vereisten heeft voldaan, kan het internationaal kampioenschap door de eigenaar worden aangevraagd bij de Raad van Beheer (let op: dus niet bij de FCI).
Daarvoor, bij de brief waarin om toekenning van de titel wordt verzocht, een kopie van de stamboom bijsluiten en kopieën van alle bewijsstukken, zoals de CACIB-kaartjes en eventueel keurverslagen, en de uitslag van de werkproef bij de jacht- en gebruikshondenrassen (met als het om een buitenlandse proef gaat eventueel een bevestiging van de betreffende Kennel Club).
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
volgens mij alleen de kaartjes, + kopie stamboom + kopieen keurverslagen als ik het zo lees, als het niet goed is krijg je vanzelf wel bericht.
nou weet ik het ook
nou weet ik het ook

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
ik moest toen voor pien nog aparte formulieren aan vragen in dld. weet echt niet meer wat dat was, is alweer jaren geleden.

- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Wij hebben 2 honden met de nieuwe titel Internationaal Showkampioen (CIE); daarvoor hoefden we alleen een formulier in te vullen van de Raad van Beheer. CACIB-kaartjes waren niet nodig. Van één zijn ook nog niet eens alle CACIB-kaartjes binnen terwijl de titel al is toegekend. Vreemd dat het bij elke titel weer anders gaat.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
kopies maken van de CACIB kaartjes die je binnen hebt gekregen en dat naar de raad zenden.
We hebben gewoon de achterkanten van de kaartjes gekopieerd en dat naar de raad gestuurd. De officiele kaartjes hebben we dus thuis liggen. Je krijg dan een bevestiging van de raad dat het naar de FCI gestuurd is en daarna krijg je een brief van de FCI dat ze de titel toekennen. Daarna krijg je apart het diploma.
We hebben gewoon de achterkanten van de kaartjes gekopieerd en dat naar de raad gestuurd. De officiele kaartjes hebben we dus thuis liggen. Je krijg dan een bevestiging van de raad dat het naar de FCI gestuurd is en daarna krijg je een brief van de FCI dat ze de titel toekennen. Daarna krijg je apart het diploma.
- Leonieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische honden
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dat is inderdaad vreemd. Wij wachten namelijk nog op 1 CACIB kaartje van december VORIG jaar!! Echt heel vreemd. Dazzle heeft daarna al een verschillende nieuwe IB's gehaald, maar ook daar hebben we nog geen IB kaartjes van binnen.under the red sky schreef:Wij hebben 2 honden met de nieuwe titel Internationaal Showkampioen (CIE); daarvoor hoefden we alleen een formulier in te vullen van de Raad van Beheer. CACIB-kaartjes waren niet nodig. Van één zijn ook nog niet eens alle CACIB-kaartjes binnen terwijl de titel al is toegekend. Vreemd dat het bij elke titel weer anders gaat.
Terwijl we van Masai al kaartjes binnen hebben van veel later.............
Wel balen, want hierdoor kon zijn Internationale kampioenschap er niet bij op de stambomen van onze pups.............
Als het inderdaad met een formulier kan zou dat geweldig zijn. Waar had je dat formulier gevonden? Op de site van de Raad van Beheer?
www.marengosoutfit.nl
"Exclusief voor hond en paard"
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat is show kampioen? Wat heb je daarvoor nodig. En is het anders dan b.v Ned en Int. kampioen?under the red sky schreef:Wij hebben 2 honden met de nieuwe titel Internationaal Showkampioen (CIE); daarvoor hoefden we alleen een formulier in te vullen van de Raad van Beheer. CACIB-kaartjes waren niet nodig. Van één zijn ook nog niet eens alle CACIB-kaartjes binnen terwijl de titel al is toegekend. Vreemd dat het bij elke titel weer anders gaat.
Maggie
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Dat is hetzelfdegoud schreef:Wat is show kampioen? Wat heb je daarvoor nodig. En is het anders dan b.v Ned en Int. kampioen?under the red sky schreef:Wij hebben 2 honden met de nieuwe titel Internationaal Showkampioen (CIE); daarvoor hoefden we alleen een formulier in te vullen van de Raad van Beheer. CACIB-kaartjes waren niet nodig. Van één zijn ook nog niet eens alle CACIB-kaartjes binnen terwijl de titel al is toegekend. Vreemd dat het bij elke titel weer anders gaat.

Je gebruikt het woord show om aan te geven dat het geen werkkampioen is, maar een show=schoonheidskampioen.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
"CIE" ? is dat nu gewoon int.kampioen dan of toch weer anders?under the red sky schreef:Wij hebben 2 honden met de nieuwe titel Internationaal Showkampioen (CIE); daarvoor hoefden we alleen een formulier in te vullen van de Raad van Beheer. CACIB-kaartjes waren niet nodig. Van één zijn ook nog niet eens alle CACIB-kaartjes binnen terwijl de titel al is toegekend. Vreemd dat het bij elke titel weer anders gaat.
en waar vind ik dat formulier op de site van de Raad? ( ik kan bijna niets vinden op die site

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Leonieke schreef:Dat is inderdaad vreemd. Wij wachten namelijk nog op 1 CACIB kaartje van december VORIG jaar!! Echt heel vreemd. Dazzle heeft daarna al een verschillende nieuwe IB's gehaald, maar ook daar hebben we nog geen IB kaartjes van binnen.under the red sky schreef:Wij hebben 2 honden met de nieuwe titel Internationaal Showkampioen (CIE); daarvoor hoefden we alleen een formulier in te vullen van de Raad van Beheer. CACIB-kaartjes waren niet nodig. Van één zijn ook nog niet eens alle CACIB-kaartjes binnen terwijl de titel al is toegekend. Vreemd dat het bij elke titel weer anders gaat.
Wel balen, want hierdoor kon zijn Internationale kampioenschap er niet bij op de stambomen van onze pups.............
Als het inderdaad met een formulier kan zou dat geweldig zijn. Waar had je dat formulier gevonden? Op de site van de Raad van Beheer?
Wachten jullie ook nog op die van Genk?
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- Leonieke
- Zeer actief
- Contacteer:
jores schreef:Dat is inderdaad vreemd. Wij wachten namelijk nog op 1 CACIB kaartje van december VORIG jaar!! Echt heel vreemd. Dazzle heeft daarna al een verschillende nieuwe IB's gehaald, maar ook daar hebben we nog geen IB kaartjes van binnen.
Wachten jullie ook nog op die van Genk?[/quote]
Ja klopt, Genk ja.
www.marengosoutfit.nl
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja klopt, Genk ja.[/quote]Leonieke schreef:jores schreef:Dat is inderdaad vreemd. Wij wachten namelijk nog op 1 CACIB kaartje van december VORIG jaar!! Echt heel vreemd. Dazzle heeft daarna al een verschillende nieuwe IB's gehaald, maar ook daar hebben we nog geen IB kaartjes van binnen.
Wachten jullie ook nog op die van Genk?
Ik heb een maand of 3 geleden gebeld en gemaild, moest de stamboom doormailen en tot op heden niks

Duitsland is ook zo'n ramp, vanaf 2007 niks gekregen, heb ik ook meermaals naar gebeld en ik krijg maar niks

groetjes Annemie
- Leonieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Raar hoor.jores schreef: Ik heb een maand of 3 geleden gebeld en gemaild, moest de stamboom doormailen en tot op heden niks![]()
Duitsland is ook zo'n ramp, vanaf 2007 niks gekregen, heb ik ook meermaals naar gebeld en ik krijg maar niks
Wij gaan er ook maar eens achteraan.
Duitsland hebben we tot nu toe goede ervaring. Wij hebben nu Masai haar IB kaartje al binnen van Dortmund. Dat was mei dit jaar. Keurig op tijd dus!!
www.marengosoutfit.nl
-
- Zeer actief
- Contacteer:
dan hebben jullie met Duitsland meer geluk dan wij, we hebben nog nooit iets gekregen van DuitslandLeonieke schreef:Raar hoor.jores schreef: Ik heb een maand of 3 geleden gebeld en gemaild, moest de stamboom doormailen en tot op heden niks![]()
Wij gaan er ook maar eens achteraan.
Duitsland hebben we tot nu toe goede ervaring. Wij hebben nu Masai haar IB kaartje al binnen van Dortmund. Dat was mei dit jaar. Keurig op tijd dus!!
groetjes Annemie
- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Deze week viel het kaartje van Hoogstraten in de bus, dat was in februari.
- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
Joepie dit weekend eindelijk Chippy's eerste CACIB binnen gekregen van Leeuwarden 13 april 2009