Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hardlopen met de hond?

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Hardlopen met de hond?

Ongelezen bericht door Frederiek »

Ik wil mijn conditie weer wat opkrikken, want die is momenteel vrij ruk te noemen. Het leek mij een idee om weer eens wat te gaan hardlopen en dan wilde ik Hades wel meenemen. Hij is nu ruim een jaar, kan dat of moet ik daar toch liever nog even mee wachten? Gezien mijn conditie kunnen we toch niet gelijk kilometers gaan lopen, dat zal wel heel geleidelijk gaan. Als ik nu een klein stukje (50 meter ofzo) even wat harder ga lopen dan wordt Hades wat hupserig en neemt hij de lijn in z'n bek en schudt er af en toe mee. Ik denk zelf dat hij dat o.a. doet omdat die lijn anders zo tegen hem aanzwabbert, is daar iets op te verzinnen? Met een tuigje doet hij het ook, ook al zwabbert de lijn dan al een stuk minder. Zijn conditie is trouwens prima, hij zal 't een stuk beter volhouden dan ik :wink: .

Kortom, wat is de beste manier om het hardlopen (netjes naast mij) aan te leren? En wat voor ondergrond is dan het beste? Ik wil natuurlijk niet dat meneer last van z'n gewrichten o.i.d. gaat krijgen...
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Jay
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar

Re: Hardlopen met de hond?

Ongelezen bericht door Jay »

De beste ondergrond is een vlakke grasmat, deze heeft de beste demping, een bospad is een goed alternatief.

Het is niet alleen voor je hond belangrijk dat je op een goede ondergrond loopt, ook om voor jezelf blessures te voorkomen.

Het slingeren van de lijn kun je voorkomen door een elastische lijn te gebruiken, of als je hond goed onder appèl staat, gewoon los. Aangelijnd zou ik altijd een tuig gebruiken om de nek en keel van je hond niet te belasten, de lijn op een constante spanning houden is bijhardlopen is toch een stuk lastiger.

Dat springen verdwijnt vrij snel, nu is het voor je hond nog vreemd dat je hardloopt, maar dat gaat hij snel normaal vinden.
Afbeelding
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Frederiek »

Hardstikke bedankt voor je reactie. Een elastische lijn is wel een goed idee inderdaad, daar ga ik eens naar op zoek. Loslopen is hier in de wijk niet te doen, maar in de losloopgebieden natuurlijk geen probleem. Daar kan hij ook lekker over 't gras/verhard zand lopen. En wat 't springen betreft dus gewoon lekker oefenen :ok: .
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Er is een webshop met verschillende tuigen en reklijnen speciaal voor canicross. Het is hondenshop.nl dacht ik.
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”