Een klein hondje is veel eerder "af". Een grote hond moet natuurlijk relatief veel harder groeien ook om op zijn uiteindelijke grootte en gewicht te komen. Ik bedoel je zult niet vaak horen van een Jack Russel met groeipijn bv. Maar wel een DH.
Maar ik denk dat het met kleine hondjes ook nog wel verschilt per hond. Perry hier bv, die is met zijn bijna 7 mnd al grotendeels af qua bouw, ja tuurlijk hij moet nog uitzwaren en zeker zijn koppie zal (hoop ik) nog een stuk dikker worden, maar het is een sterk compact jong hondje waarbij ik dat lopen wel aandurf. Maar mss was ik bv met mijn vorige Jack Russell wel pas later begonnen, die was veel zwaarder van bouw bv. En met mijn Bullmastiff begon ik pas ruim na een jaar bv. Ik denk dat je gewoon goed moet kijken hoe Odin er over een maand of 2 uitziet, hoe hij zich beweegt en wat hij zoal rent, draaft en loopt op een dag.
En dan vervang je een stukje van die beweging op een dag door dat half uurtje hardloopschema.
Want daar houd ik wel rekening mee, als ik 's morgens bv een uur met de honden op pad ben geweest en Perry daarbij kilometers heeft gerend met één vd anderen, dan ga ik 's avonds niet met hem hardlopen.
Samenvattend moet je eigenlijk gewoon je eigen gezonde verstand gebruiken

.