Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verzekering ja of nee?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Aeve
Actief
Mijn ras(sen): Shar pei

Re: Verzekering ja of nee?

Ongelezen bericht door Aeve »

Wij gaan zo goed als zeker geen verzekering afsluiten. We weten al dat Baloe als zijn kop is uitgegroeid misschien een operatie aan zijn oogleden nodig heeft ( :roos: ), maar voor de rest is het geen overdreven gefokt hondje. Heb het niet nagekeken, maar kan me voorstellen dat dat bij een Pei al direct wordt uitgesloten.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Aeve schreef:Wij gaan zo goed als zeker geen verzekering afsluiten. We weten al dat Baloe als zijn kop is uitgegroeid misschien een operatie aan zijn oogleden nodig heeft ( :roos: ), maar voor de rest is het geen overdreven gefokt hondje. Heb het niet nagekeken, maar kan me voorstellen dat dat bij een Pei al direct wordt uitgesloten.
Dat het geen overdreven gefokt hondje is, geeft je geen garantie dat het niet ziek kan worden, pootjes kan breken, chronische ziekte kan krijgen.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

wendy71 schreef:En weer word erom heen gedraaid..
Noem man en paard Smoek, anders gewoon je muil houden. :ok:
Dacht dat ik duidelijk genoeg was
smoekie schreef:vooralsnog heb ik op een geen enkele wijze de behoefte hier verder uitleg aan te geven. En daar moet je het maar mee doen. En welke term je er verder nog aan geeft. Schaap – geen A zeggen zonder B “durven” zeggen (van durven = geen sprake bij de weg) Hoog van de toren blazen etc etc etc. Het zal mij aan mijn “bips” oxideren. :pffff:
:lees: Ik snap wel dat je met bovenstaande reactie hoopt dat ik toch mijn mond opentrek, maar ik heb (en doe het hier nu dan ook voor de laatste x) duidelijk aan gegeven hierover verder “mijn muil te houden” dus jouw reactie is ietwat mosterd na de maaltijd.

flatcoat schreef:
smoekie schreef:Nee hoor gewoon meelezen en of teruglezen bij de "fok" afdeling. Beetje interesse tonen in de (voor) ouders van etc etc. Overigens zeg noch pretendeer ik ergens "verstand" te hebben van fokken hoor. Net genoeg om te zien wanneer iemand echt aan "rasverbetering" doet of het "in stand houden" van de populatie doet of alleen maar aan het "vermeerderen" van. :mrgreen:
smoekie schreef: En fokker die maar aan blijft fokken onder het mom van "rasverbetering" terwijl daar gezien de combinaties geen sprake van is mijn inziens gewoon een "vermeerderaar" van het ras terwijl er al te veel van zijn.

Nee Smoekie, je probeert je er onderuit te kletsen ..... bovenstaande was hetgeen waar het om ging maar dat negeer je gemakshalve maar even. Jij pretendeert wel degelijk "verstand van zaken" te hebben door mee te lezen" in de fokkershoek. En dat is onmogelijk gezien de hoeveelheid rassen die er zijn, laat staan de gebruikte combinaties. Je schrijft als iemand die de klok heeft horen luiden ........
Nee hoor, ik probeer me nergens onderuit te kletsen. Ik heb aangegeven geen verdere uitleg te willen geven (op dit moment) Het enige wat ik er zeg is dat het juist die “combinatie” was waardoor ik “geïnteresseerd” raakte zeg maar en door daar op verder te kijken kwam ik dingen tegen waarvan ik zeg dat dat niets meer met “rasverbetering” te maken heeft maar met het “vermeerderen” van het ras en net binnen de grenzen van de regels fokbeleid fokken.

En vwb combinatie waar ik naar refereer had, dat had met “leeftijd” van beide ouders te maken waar ik vreemd van op keek. Dan is je interesse gauw geprikkeld om je daar wat meer in te verdiepen. Vandaar ook mijn eerdere uitspraak dat er ook hier op het HF fokkers zijn waarbij ik me op mijn hoofd :scratch: als ik ze uitspraken zien dat ze fokken met als uitgangspunt het verbeteren van het ras. Dus ik ben hier verder klaar mee, zijn jullie dat niet en willen jullie hierover verder off topic door gaan is het mij prima. Mijn uitleg is duidelijk genoeg dacht ik zo :klaar:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Aeve
Actief
Mijn ras(sen): Shar pei

Ongelezen bericht door Aeve »

Neeltje schreef:
Aeve schreef:Wij gaan zo goed als zeker geen verzekering afsluiten. We weten al dat Baloe als zijn kop is uitgegroeid misschien een operatie aan zijn oogleden nodig heeft ( :roos: ), maar voor de rest is het geen overdreven gefokt hondje. Heb het niet nagekeken, maar kan me voorstellen dat dat bij een Pei al direct wordt uitgesloten.
Dat het geen overdreven gefokt hondje is, geeft je geen garantie dat het niet ziek kan worden, pootjes kan breken, chronische ziekte kan krijgen.
Oh zeker niet, dat bedoelde ik er ook niet mee eigenlijk. Maar dat risico zit er natuurlijk altijd in. Wij zetten het liever apart op een rekening :19:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

hahaha je kunt mooi lullen smoek maar hier lul jij je niet uit ook niet met enorme lange teksten...
Jij kunt dus niet doen wat je schreef.
Niet zo slim Smoek! woorden maar geen daden...
Overigens zijn dit nog vrij makkelijke combies hahahaha een beetje zoeken en je bent eruit...
eentje zal moeilijk zijn de rest, nee hoor helemaal niet... zit zelfs een echte combi bij die zeer makkelijk te vinden is.
Maar ja dat krijg je met mensen met heel veel blabla... als het puntje bij paaltje komt moeten ze afhaken. :tongue:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Google werkt blijkbaar niet snel genoeg wel Smoek. :engel: :smile: :smile:
geweldig hoe je jezelf vastluld. :W:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
smoekie
Zeer actief

malinois schreef:hahaha je kunt mooi lullen smoek maar hier lul jij je niet uit ook niet met enorme lange teksten...
Jij kunt dus niet doen wat je schreef.
Niet zo slim Smoek! woorden maar geen daden...
Overigens zijn dit nog vrij makkelijke combies hahahaha een beetje zoeken en je bent eruit...
eentje zal moeilijk zijn de rest, nee hoor helemaal niet... zit zelfs een echte combi bij die zeer makkelijk te vinden is.
Maar ja dat krijg je met mensen met heel veel blabla... als het puntje bij paaltje komt moeten ze afhaken. :tongue:
:scratch: Zo enorm lang vond ik ze niet Mal. Maar goed waarschijnlijk valt lezen je op dit moment iets te zwaar. Nogmaals ik hoef me ten eerste nergens uit te lullen. Ik heb net uitgelegd wat ik bedoelde met die “combinaties” daar moet je het verder maar mee doen.

Ik kan me heel simpel er over uit laten wat ik niet van plan ben, maar geloof niet dat dat helemaal tot je doorgedrongen is. Geeft niks hoor. Ik laat me in ieder geval niet ergens over uit als ik me er verder niet over uit wil spreken.

Waarom jij dan ook weer aankomt met die “makkelijke combinaties” :scratch: Die zullen mij aan mijn reet roesten. Die boeien me op geen enkele manier. Ik heb niks met heddes en ondanks dat we die vroeger wel hebben gehad en het hele lieve honden waren heb ik er nu vandaag de dag nog steeds niet mee. Ik vind ze soms mooi en dat is het. Maar om nou iets uit te moeten puzzelen omdat "grote Mal" dat graag wil :smile: :neenee:

Dus nee, ik hoef nergens af te haken. Jij schotelt mij iets voor wat ik niet lust. Maar ga maar fijn off topic verder hoor :smile:
Afbeelding
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
smoekie
Zeer actief

wendy71 schreef:Google werkt blijkbaar niet snel genoeg wel Smoek. :engel: :smile: :smile:
geweldig hoe je jezelf vast lult. :W:
Vertel. Met wat? Daar ben ik reuze benieuwd naar :lol1:
Laatst gewijzigd door smoekie op 29 okt 2009 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:
wendy71 schreef:Google werkt blijkbaar niet snel genoeg wel Smoek. :engel: :smile: :smile:
Wat denk je zelf?
Nu al dement smoek? :scratch: :(
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

wendy71 schreef:
smoekie schreef:
Wat denk je zelf?
Nu al dement smoek? :scratch: :(

Nee ik vraag om uitleg. Dat is toch zo simpel? Dus nogmaals mijn vraag. Met wat heb ik mezelf vast gelult?
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Dat is natuurlijk ook een manier om er onder uit te komen, net doen of je neus bloed. :cheer:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

wendy71 schreef:Dat is natuurlijk ook een manier om er onder uit te komen, net doen of je neus bloed. :cheer:
Nee, ik vraag simpelweg aan jou waar ik me vast gelult heb. Niet zo moeilijk toch. Antwoord hierop geven lijkt mij al helemaal niet moeilijk.
smoekie
Zeer actief

Afbeelding
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door flatcoat »

daar moet je het verder maar mee doen.
Tsssss, je lijkt de rijdende rechter wel ..... het enige verschil is dat hij (hoe irritant die man ook is) wel weet te onderbouwen waar die mensen het mee moeten doen en jij je er gewoon probeert uit te kletsen omdat jouw "inzicht" nergens op gestoeld is. Is geen aanval, hoor .... je kunt nou eenmaal niet overal verstand van hebben maar geef het dan tenminste toe.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

pepim schreef:
On topic ... ik heb geen verzekering afgesloten, maar misschien had ik dat beter wel kunnen doen toen ze nog pup was. Ze is nu 4 jaar en ik twijfel om alsnog een verzekering af te sluiten. :U:
Ik heb Cyntha alsnog laten verzekeren vlak voordat ze vier jaar werd. Ze kon op die leeftijd bij Proteq nog net in de goedkoopste klasse. Het enige wat toen bekend was was haar HD, maar dat is sowieso uitgesloten. Ik ben erg blij dat ik Cyntha alsnog heb aangemeld want alsof de duvel ermee speelde begon vlak daarna het gesodemieter. Heb de laatste anderhalf jaar heel wat keren met haar bij de DA gezeten, de premie is allang terugverdiend.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
smoekie
Zeer actief

flatcoat schreef:
daar moet je het verder maar mee doen.
Tsssss, je lijkt de rijdende rechter wel ..... het enige verschil is dat hij (hoe irritant die man ook is) wel weet te onderbouwen waar die mensen het mee moeten doen en jij je er gewoon probeert uit te kletsen omdat jouw "inzicht" nergens op gestoeld is. Is geen aanval, hoor .... je kunt nou eenmaal niet overal verstand van hebben maar geef het dan tenminste toe.
Nee, het verschil zit em er simpelweg in dat "jullie" er zelf meer van hebben gemaakt dan ikzelf heb aangegeven. Ik heb veel eerder al aangegeven dat ik nergens zeg of pretendeer “verstand” te hebben van fokken en of combinaties. Ik stond bij het zien van een bepaalde "combinatie" gewoon even raar te kijken en heb net al uitgelegd dat dat voornamelijk kwam door de leeftijd van die 2. En dat dat mijn inziens niets te maken had met het verbeteren van het ras. Het in mijn ogen niets toevoegde en ik het daarom meer als "vermeerderen" zie. Niks meer niks minder. Dus toegeven dat ik niet overal verstand van heb (lees fokken waar het nu over gaat) heb ik veel eerder al gedaan.

Oh, en ik zie het ook trouwens totaal niet als aanval hoor :ok:
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:
wendy71 schreef:Dat is natuurlijk ook een manier om er onder uit te komen, net doen of je neus bloed. :cheer:
Nee, ik vraag simpelweg aan jou waar ik me vast gelult heb. Niet zo moeilijk toch. Antwoord hierop geven lijkt mij al helemaal niet moeilijk.
Gut, ook al moeite met lezen?? :engel:
Dat is ook wat.., en last van je korte termijn geheugen en niet kunnen lezen. :scratch:
Ik zou bijna meelij met je krijgen. :smile:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:Nee hoor gewoon meelezen en of teruglezen bij de "fok" afdeling. Beetje interesse tonen in de (voor) ouders van etc etc. Overigens zeg noch pretendeer ik ergens "verstand" te hebben van fokken hoor. Net genoeg om te zien wanneer iemand echt aan "rasverbetering" doet of het "in stand houden" van de populatie doet of alleen maar aan het "vermeerderen" van. :mrgreen:
Nou Smoek je kunt hoog en laag springen, maar hoe vaak ik dit ook lees jij kunt zien wanneer iemand aan rasverbetering of vermeedering doet. Dus simpel dan toch om dit voor de door mijn genoemde combies te zeggen? Beetje googlen en je weet het.
Dat heeft niets met mechelaars te maken, simpelweg omdat ik daar wat meer over weet.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
smoekie
Zeer actief

wendy71 schreef:
smoekie schreef:
Gut, ook al moeite met lezen?? :engel:
Dat is ook wat.., en last van je korte termijn geheugen en niet kunnen lezen. :scratch:
Ik zou bijna meelij met je krijgen. :smile:
Is nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Toch moeilijker dan dat je dacht zeker Afbeelding
smoekie
Zeer actief

malinois schreef:
Nou Smoek je kunt hoog en laag springen, maar hoe vaak ik dit ook lees jij kunt zien wanneer iemand aan rasverbetering of vermeedering doet. Dus simpel dan toch om dit voor de door mijn genoemde combies te zeggen? Beetje googlen en je weet het.
Dat heeft niets met mechelaars te maken, simpelweg omdat ik daar wat meer over weet.
Nee dat is wat jij er van maakt Mal. Lezen blijft een vak apart he. Meen dat ik duidelijk in mijn uitleg ben geweest waardoor ik me op mijn hoofd krabde toen ik die "combi" zag. En bij het verder lezen daar (op de fokafdeling) kwam ikzelf tot de conclusie dat dat (die combi) niets met rasverbetering te maken had, maar gewoon met vermeerderen. Dat jij dan weer aankomt met die eeuwige hedders van je moet jij weten. Dat heeft totaal mijn interesse niet, laat staat dat ik er ook maar enigzins tijd in zal steken om te gaan googlen of ik daar iets uit op zou kunnen maken. Dat jij daar meer van weet is een vaststaand feit. Snap ook niet wat dat er toe doet trouwens maar goed.

Jij maakt er hier voor wat mijn reactie betreft "in zijn algemeenheid" van. En daarvan heb ik veel eerder al aangegeven dat ik nergens zeg daar verstand van te hebben. Dus als je nou eens van dat standpunt af zou stappen en de dingen zou lezen zoals ik ze al eerder had geschreven zou de discussie daarover allang al klaar zijn, maar ja, een beetje "tijdverdrijf" is natuurlijk nooit weg he. :mrgreen:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

1. je lult je vast door zaken te roepen en daar dan geen bewijs voor te leveren.

2. smoekie, ik vind jou een lummel. heb ik nu je respect dan? :U:

@mal: ik weet het, heb ik geen fokkershoek of google voor nodig. dezelfde achternaam=familie=inteelt=heul slecht!daarbij is nano een naam die hier op het zigeunerkamp voorkomt en sarah is een nette naam dus de familie zal het hier nooooit mee eens zijn en hun pups worden crimineel en verkopen besteksets uit hun kofferbak :pffff: Nando van Fort Oranje x Sarah van Fort Oranje

zit ik in de buurt? :engel:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:1. je lult je vast door zaken te roepen en daar dan geen bewijs voor te leveren.

@mal: ik weet het, heb ik geen fokkershoek of google voor nodig. dezelfde achternaam=familie=inteelt=heul slecht!daarbij is nano een naam die hier op het zigeunerkamp voorkomt en sarah is een nette naam dus de familie zal het hier nooooit mee eens zijn en hun pups worden crimineel en verkopen besteksets uit hun kofferbak :pffff: Nando van Fort Oranje x Sarah van Fort Oranje

:smile: nou..hahaha... met 1 ding heb je helemaal gelijk...! Maar dit is de enige waar je weinig van kunt vinden dus deze is lastig :roos:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:blaat
geef nu maar toe dat je jezelf overschat hebt.... leer voor de volgende keer, eerst nadenken voor je iets zegt te kunnen.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

massam schreef:1. je lult je vast door zaken te roepen en daar dan geen bewijs voor te leveren.

Ik gaf gewoon mijn mening en dat jullie dan iemand denken te verplichten zich daarover helemaal uit de doeken te doen is niet mijn pakkie aan. Daarmee lul ik me niet vast, daarmee zeg ik gewoon dat ik er geen behoefte aan heb om diegene bij naam en toenaam te noemen, niks meer niks minder.

Moet dat nog ergens op slaan of is dat maar gepoep in de ruimte?

Nopes ijs maar dan ook ijskoud. :smile:
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Over welke combi heb je het dan Smoek, waarvan je zegt dat het vermeerderaars zijn ipv rasverbetering?
Dit is wat je letterlijk zegt:

Meen dat ik duidelijk in mijn uitleg ben geweest waardoor ik me op mijn hoofd krabde toen ik die "combi" zag. En bij het verder lezen daar (op de fokafdeling) kwam ikzelf tot de conclusie dat dat (die combi) niets met rasverbetering te maken had, maar gewoon met vermeerderen.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

malinois schreef:
smoekie schreef:blaat
geef nu maar toe dat je jezelf overschat hebt.... leer voor de volgende keer, eerst nadenken voor je iets zegt te kunnen.
Ik heb mezelf voor wat ik eerder zei verre van overschat. Enige leer is weer dat men hier zelf van alles roept zonder daarbij B te zeggen maar dat wel van anderen (mij in dit geval) verlangt. Dat bedoelde ik toen ik zei "de potten verwijten hier de ketels" en dat gebeurt hier dagelijks dus zo wereldvreemd is dat nou ook weer niet. :smile:
smoekie
Zeer actief

wendy71 schreef:Over welke combi heb je het dan Smoek, waarvan je zegt dat het vermeerderaars zijn ipv rasverbetering?
Dit is wat je letterlijk zegt:

Meen dat ik duidelijk in mijn uitleg ben geweest waardoor ik me op mijn hoofd krabde toen ik die "combi" zag. En bij het verder lezen daar (op de fokafdeling) kwam ikzelf tot de conclusie dat dat (die combi) niets met rasverbetering te maken had, maar gewoon met vermeerderen.

Doordat ik die "combi" zag ben ik verder gaan kijken bij die betreffende Fokker, en mijn inziens heeft dat gewoon niets met verbeteren maar met vermeerderen te maken en nogmaals ben ik niet van plan diegene bij naam en toenaam te noemen, komt het eens ter sprake of zegt diegene er iets over is het wat anders maar vooralsnog houd ik gewoon klep toe de bek.

Maar heb ik tot dusver nog steeds geen antwoord van jou op mijn reeds eerdere meerdere malen gestelde vraag :mrgreen:
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Krijg je ook niet haha. :lekkerpuh:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

wendy71 schreef:Krijg je ook niet haha. :lekkerpuh:

Nee dat dacht ik al was ook te moeilijk om antwoord op te geven :smile:

En nu gaat ik echt ff verder met schilderen, want lijk maar niet van mijn reet af te kunnen komen hier met jullie :engel:
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Je eigen van de domme houden is jou niet vreemd nee.. :U:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”