Tamara/Bayko schreef:Eens met Suzanne. Als officieel laten rontgenen toch al in de planning lag zou ik dat nu dus gewoon laten doen. Hoe oud is Nilo nu? Zijn er vanuit de rasvereniging regels betreffende een minimumleeftijd voor de officiele foto's?
Nilo word in Februari 2. Volgens mij mogen heup en elleboogfotos vanaf 12 of 18 maand? In ieder geval zou hij nu wel voor officiele fotos kunnen gaan. Maar ik had dit persoonlijk gepland voor over een jaar, misschien wel 2 jaar omdat Nilo sowieso qua bouw nog wat pup-achtig is en dus ook qua gangwerk. Ik heb dus het idee dat als ik nu fotos laat maken, dat de uitslag wel eens heel anders kan zijn dan wanneer ik over een jaar pas fotos laat maken.
MARC_S schreef:Denk je niet dat als er iets is je je eigen lol en die van de hond wegneemt? Ik heb gewoon een hond die goed loopt en dat is genoeg voor mij voorlopig. Ik heb een hond gehad met HD en sinds ik dat wist heb ik elke dag aan de HD gedacht als zwaard van Damocles. Beest is 14 geworden
Ik zou toch niet stoppen met iets leuks met die hond te doen maar dan kreeg ik er een rotgevoel bij als er HD is oid Stel dat op een foto Eva HDd heeft. Moet ze dan aan de riem blijven en stoppen met agility? Dat zou wel zielig zijn dus ik hoef het niet te weten voorlopig.
Mocht hij slechte heupen hebben dan houd ik hem echt niet aan de riem, maar misschien is agility dan wel wat teveel. Ik weet dat het een heel enthousiast hondje is die ook behoorlijk onbenullig kan zijn. En blessures gaan we natuurlijk wel zoveel mogelijk voorkomen maar ik verwacht niet dat hij op rustig tempo over de kattenloop wandelt zeg maar

Dus wil ik het wel weten zodat we misschien een andere sport ook kunnen kiezen. Ik heb verschillende verhalen gehoord van honden die met HD heel goed agility hebben gelopen maar ik zou het vreselijk vinden als hij over een jaar kapot gaat van de pijn in zijn heupen of ellebogen. Nu doet hij ook alleen nog maar obedience en ringtraining (wat hij ook allebei erg leuk vind) dus tekort komen doet hij denk ik niet als we dan gewoon niet aan agility beginnen. Dan ben ik in feite de enige die weet wat hij mist.