Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Grote prijs van het zuiden
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Grote prijs van het zuiden
Gisteren en vandaag is de grote prijs van het zuiden. Ik weet dat een aantal forummers meedoet, want ik heb ze gisteren gezien. Ik deed gisterochtend de elektronische tijd in de ring bij een Engelse keurmeester, wat een slagveld was het! Ik denk dat nog geen 20 % zonder disk rond gekomen is. Werkelijk elk deel van het parcours had iets moeilijks. Het was mooi om een aantal toppers zoals Anthony Clarke te zien lopen. Hij kwam wel goed rond, maar een groot deel van de Nederlandse toppers niet. Laat staan hoe het was voor een hond die in de A of B loopt.
Ik heb maar 1 parcours en dan alleen de large gezien. Ben benieuwd hoe het de andere parcoursen en de medium/small is vergaan?
Ik heb maar 1 parcours en dan alleen de large gezien. Ben benieuwd hoe het de andere parcoursen en de medium/small is vergaan?

Linda, Izzie en Bram
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Border collie, markiesje, wocker
- Aantal honden: 5
Re: Grote prijs van het zuiden
Vandaag heb ik meegedaan met mijn Bram. De parcoursen van de Engelse judge Andrew (2 jumpings) waren nu goed te doen (ik had al gehoord van het slagveld van gister), bij de eerste was ik zelf foutloos.
Jan Sprij heeft de Tommy Turk award gewonnen wat ik wel leuk vind omdat zijn eerste hond dus de naamgever van deze prijs is. Welke teams gewonnen hebben weet ik niet omdat ik daarvoor al naar huis ben gegaan.

Jan Sprij heeft de Tommy Turk award gewonnen wat ik wel leuk vind omdat zijn eerste hond dus de naamgever van deze prijs is. Welke teams gewonnen hebben weet ik niet omdat ik daarvoor al naar huis ben gegaan.
Groetjes van Bo en de honden.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Inderdaad was dat een erg moeilijk VP en daarom ben ik apetrots op mijn net 18 maanden geworden meissie Eager die dit VP foutloos wist door te komen. Er waren maar 41 honden van de 160 large die uberhaupt zonder dis dit parcours wisten uit te lopen. Vandaag ook weer zalig gelopen met mijn eigen hondjes en genoten van vele andere super combinaties (vooral de Belgen).
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Hier staat één en al Chinees in. Kan het niet in gewoon Nederlands, en zonder afkortingen?
-
- Zeer actief
- Contacteer:
VP = vast parcours
dis = disqualificatie
dis = disqualificatie
Danielle Boshouwers
Met mijn boerenverstand snapte ik die nog wel. Maar wat zijn bv honden die "zonder disc" het parcours lopen?Danielle schreef:VP = vast parcours
dis = disqualificatie
- suzan25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
Voor een jong en onervaren A hondje was het inderdaad erg moeilijk kan ik uit ervaring zeggen
De eerste dag drie keer een disc, alleen de jumping van de Engelsman kwam ze foutloos door. Vandaag twee keer rondgekomen met fouten en één disc. Met het team zijn we uiteindelijk derde geworden, maar dat was niet dankzij mij en Fenja
Verder vond ik het een ontzettend leuk weekend, veel gekeken en geleerd.

Verder vond ik het een ontzettend leuk weekend, veel gekeken en geleerd.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
de bedoeling is dat de hond het parcours aflegt in de volgorde van toestellen zoals de keurmeester bedacht heeft. Neem je dus een verkeerd toestel dan heb je een disc. Het 1e vast parcours was zo moeilijk dat het in de goede volgorde lopen voor vele honden onmogelijk bleek.
Danielle Boshouwers
- SimoneA
- Zeer actief
Ik heb met AJ gister gelopen.
De parcoursen van Werner waren goed te doen, zeker zijn vp.
Maar de rondjes van de Brit...pff niet eerlijk op een wedstrijd waar alle klassen hetzelfde rondje lopen.
Het vast was moeilijk, erg lastig, maar dan de jumping.... niet leuk!
Ik kreeg het idee dat ik mijn jonge hondje meer aan het afbreken was dan dat ik met hem bezig was met opbouwen. Duwen trekken omhalen en weer terug. Had ook bedacht om te zien hoe het zou gaan en als ik iets van onzekerheid zou bespeuren zou ik mijn eigen rondje er van gaan maken. Dat gebeurde dus ook.
Prima parcours voor een wk of selectie wedstrijd oid maar niet voor zo'n wedstrijd.
Volgend jaar geen GPVHZ meer voor ons. Of ik moet dit jaar zulke grote sprongen maken (figuurlijk dan he..)
Beetje uitdaging is leuk, 1of 2 dingen waar je echt je best voor moet doen en flink de mist in kan gaan. Maar dit was too much zeg maar!
Groetjes
De parcoursen van Werner waren goed te doen, zeker zijn vp.

Maar de rondjes van de Brit...pff niet eerlijk op een wedstrijd waar alle klassen hetzelfde rondje lopen.
Het vast was moeilijk, erg lastig, maar dan de jumping.... niet leuk!

Ik kreeg het idee dat ik mijn jonge hondje meer aan het afbreken was dan dat ik met hem bezig was met opbouwen. Duwen trekken omhalen en weer terug. Had ook bedacht om te zien hoe het zou gaan en als ik iets van onzekerheid zou bespeuren zou ik mijn eigen rondje er van gaan maken. Dat gebeurde dus ook.
Prima parcours voor een wk of selectie wedstrijd oid maar niet voor zo'n wedstrijd.
Volgend jaar geen GPVHZ meer voor ons. Of ik moet dit jaar zulke grote sprongen maken (figuurlijk dan he..)
Beetje uitdaging is leuk, 1of 2 dingen waar je echt je best voor moet doen en flink de mist in kan gaan. Maar dit was too much zeg maar!
Groetjes
- Elsbeth
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik heb alleen gisteren meegedaan en 4x een disc... voor mij en m'n A-hondje was het ietsje te moeilijk!! Maar wel genoten van de ervaren handlers en wat moet ik nog een hoop leren.

- Zoek stok!
- Zeer actief
Ah, Andrew had de parcoursen aangepast blijkbaar? Ook niet echt leuk om te keuren als je ziet dat het voor het merendeel echt te moeilijk is.Trixi schreef:Vandaag heb ik meegedaan met mijn Bram. De parcoursen van de Engelse judge Andrew (2 jumpings) waren nu goed te doen (ik had al gehoord van het slagveld van gister), bij de eerste was ik zelf foutloos.![]()
Jammer dat ik zondag niks gezien heb. Was nog van plan om te gaan, maar heb andere dingen gedaan. In de regen wandelen enzo

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik was ook heel blij dat ik niet startte met Bram. Niet goed voor de motivatie.SimoneA schreef:Ik kreeg het idee dat ik mijn jonge hondje meer aan het afbreken was dan dat ik met hem bezig was met opbouwen. Duwen trekken omhalen en weer terug. Had ook bedacht om te zien hoe het zou gaan en als ik iets van onzekerheid zou bespeuren zou ik mijn eigen rondje er van gaan maken. Dat gebeurde dus ook.

Linda, Izzie en Bram
- rakker2000
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox - Locatie: gelderland
ik heb bijde dagen ook gelopen met chezz
zoals de meeste al zeggen de parcoursen ven de brit, die vond
ik ook vrij moeilijk, zaterdag 2 disks op zijn parcours gelopen en
bij werner foutloos net iets buiten de tyd foutloos
werden 9de op het vp en 11 op de jumping, dus dat vond ik wel
netjes, had op het vp ook alle raakvlakken, dus daar was ik ook
blij mee
zondags bleef meneer niet liggen bij de start
bij de brit was ik bijna aan de finich moest nog een keer omhalen ging
hij de paaltjes in, jammer maar voor de rest liep ie aardig netjes
en bij werner schoot ie bij de een a laatste toestel (was de tunnel)
het verkeerde gat in dus ook een disk. bij de finale dacht ik dat ik
zonder disk rond was gekomen, had wel weigering en fout, maar
blijkbaar toch uiteindelijk een disk.
we werden met het team 6de
zoals de meeste al zeggen de parcoursen ven de brit, die vond
ik ook vrij moeilijk, zaterdag 2 disks op zijn parcours gelopen en
bij werner foutloos net iets buiten de tyd foutloos
werden 9de op het vp en 11 op de jumping, dus dat vond ik wel
netjes, had op het vp ook alle raakvlakken, dus daar was ik ook
blij mee

bij de brit was ik bijna aan de finich moest nog een keer omhalen ging
hij de paaltjes in, jammer maar voor de rest liep ie aardig netjes
en bij werner schoot ie bij de een a laatste toestel (was de tunnel)
het verkeerde gat in dus ook een disk. bij de finale dacht ik dat ik
zonder disk rond was gekomen, had wel weigering en fout, maar
blijkbaar toch uiteindelijk een disk.
we werden met het team 6de
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
- poembaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik vond (met mijn C hond) de rondjes bij de brit ook aardig lastig. Twee keer een disc gelopen. Hihi, de eerste keer kreeg ik hem langs de ingewikkelde dingen, maar daarna wilde hij toch echt racen en hij dacht echt dat ik de schutting bedoelde, ehm, niet dus. Bij het tweede rondje stond ik zelf op de plek waar ik de hond wilde hebben. Gloeiende, stomme handler. Dus ik heb hem maar over de verkeerde sprong gestuurd, kan die hond tenslotte ook niks aan doen dat deze oelewapper in de weg gaat staan. Rondjes van Werner had ik allebei foutloos rond. Gelukkig maar, loop ik niet helemaal voor spek en bonen. hihi we moeten nog maar even oefenen ....