Moderator: moderatorteam
Ik weet het nog niet, maar hou alle mogelijkheden opensamantha! schreef:Wat gaaf om te zien zeg![]()
Wil jij met de toekomstige pup ook veldwerk gaan doen?
Ik snap het nietMoon schreef: Er naartoe springen levert niets op want dan is het vleugeltje 'gevlogen'![]()
De grootste beloning is het 'hebben'. En dat mag ze pas nadat ze even voorgestaan heeft. Dat deed ze ook op het laatstTamara. schreef:Ik snap het nietMoon schreef: Er naartoe springen levert niets op want dan is het vleugeltje 'gevlogen'![]()
Achter het vleugeltje aangaan wat 'wegvliegt' is toch al een beloning op zich? Het ziet er namelijk uit als een heel leuk spelletje
Ja toen had hij het vleugeltje al.Inge O schreef:werd dat nu zo stil gezegd of werd er geen verbale toestemming gegeven op het eind?
ik hoorde alleen 'ja, goed zo', maar toen was hij al ingesprongen?
wel heel erg leuk om te zien zeg en ondanks dat hij (zij?) er vrolijk achteraan huppelt zie je toch steeds eventjes dat moment van inhouden wat ik hier met zo'n hengel echt niet zie![]()
.
Ik was te snel met stoppen met filmen. Ze mocht het vleugeltje even pakken en werd hevig geknuffeldInge O schreef:ja, dat was een bedenking die ik me ook meteen maakte : wat was uiteindelijk de beloningTamara. schreef:Ik snap het nietMoon schreef: Er naartoe springen levert niets op want dan is het vleugeltje 'gevlogen'![]()
Achter het vleugeltje aangaan wat 'wegvliegt' is toch al een beloning op zich? Het ziet er namelijk uit als een heel leuk spelletje
![]()
?
Ha, daar is de reddende engel alranetje schreef:Ja toen had hij het vleugeltje al.Inge O schreef:werd dat nu zo stil gezegd of werd er geen verbale toestemming gegeven op het eind?
wel heel erg leuk om te zien zeg en ondanks dat hij (zij?) er vrolijk achteraan huppelt zie je toch steeds eventjes dat moment van inhouden wat ik hier met zo'n hengel echt niet zie![]()
.
Maar dat mag je in het begin best stimuleren (is mij verteld door een keurmeester/trainer).
Het goed zo gold ook voor het met beleid pakken.
Dus een tijdje stil staan .................... geconcentreerd op het vleugeltje in plaats van er als een dolle op af stuiven.
Als dit meermalen gaat lukken kan je eventueel een "wacht" commando (of "sta" commando) gaan invoeren.
Hij is erg leuk Marijke
Nee, dat boek ken ik niet! Ik ga op zoek; je kunt er niet genoeg over lezen tenslotte hè, bedankt WilWil de hond schreef:Gaaf Moon,
Heb je het boek "De gebruikshond in de praktijk" van diezelfde Hegendorf al gelezen, een echte aanrader in mij ogen.
Ja en nee.Inge O schreef:maar druist dat niet in tegen het principe wat we met andere trainingen anders zo stipt willen toepassen : dat de beloning ervaren wordt voor de laatste aktie (het inspringen dus ipv. het wachten)?ranetje schreef:Ja toen had hij het vleugeltje al.Inge O schreef:werd dat nu zo stil gezegd of werd er geen verbale toestemming gegeven op het eind?
.
Maar dat mag je in het begin best stimuleren (is mij verteld door een keurmeester/trainer).
Het goed zo gold ook voor het met beleid pakken.
Dus een tijdje stil staan .................... geconcentreerd op het vleugeltje in plaats van er als een dolle op af stuiven.
Als dit meermalen gaat lukken kan je eventueel een "wacht" commando (of "sta" commando) gaan invoeren.
Hij is erg leuk Marijke
Wil, is dat nog verkrijgbaar?Wil de hond schreef:Gaaf Moon,
Heb je het boek "De gebruikshond in de praktijk" van diezelfde Hegendorf al gelezen, een echte aanrader in mij ogen.
Nettie, had jij niet een ander filmpje over deze hengel gevonden? Dat zou ik leuk vinden om ook te zien!ranetje schreef: Ja en nee.
Voor een specialiteit als veldwerk moet de hond eerst heel passievol worden om hem daarna te kunnen "shapen", dus steady te kunnen maken, danwel hem de gelegenheid te geven dat van zichzelf te worden.zoiets
Hij leert ontdekken dat alleen stilstaan tot beloning (het vleugeltje te pakken krijgen) zal leiden.Inge O schreef:dat begrijp ik wel, ik begrijp alleen niet dat hij de beloning koppelt aan zijn voorlaatste aktie ipv. aan zijn laatsteranetje schreef:Ja en nee.Inge O schreef: maar druist dat niet in tegen het principe wat we met andere trainingen anders zo stipt willen toepassen : dat de beloning ervaren wordt voor de laatste aktie (het inspringen dus ipv. het wachten)?
Voor een specialiteit als veldwerk moet de hond eerst heel passievol worden om hem daarna te kunnen "shapen", dus steady te kunnen maken, danwel hem de gelegenheid te geven dat van zichzelf te worden.zoiets
.
Ik heb even heel hard moeten denken waar ik dat ding moest zoeken..............Moon schreef:Nettie, had jij niet een ander filmpje over deze hengel gevonden? Dat zou ik leuk vinden om ook te zien!ranetje schreef: Ja en nee.
Dank, dankranetje schreef:Ik heb even heel hard moeten denken waar ik dat ding moest zoeken..............Moon schreef:Nettie, had jij niet een ander filmpje over deze hengel gevonden? Dat zou ik leuk vinden om ook te zien!ranetje schreef: Ja en nee.
Gevonden![]()
![]()
" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier is al meer geoefend en hoor je de commando's
Ja dit soort oefeningetjes ziet er heel leuk uit!Moon schreef:Ik weet het nog niet, maar hou alle mogelijkheden opensamantha! schreef:Wat gaaf om te zien zeg![]()
Wil jij met de toekomstige pup ook veldwerk gaan doen?. Het allerbelangrijkste voor mij is dat het een huishond wordt. Dus dat ik hem los kan laten op veel plaatsen. Daar is appel voor nodig. Het kan zijn dat dat in tegenstelling staat op het veldwerk. Het 'huishond' zijn komt voor mij op de eerste plaats!
Ook valt het (naar ik gehoord heb) niet erg mee om te kunnen trainen. De velden liggen niet voor het opscheppen. Dat kost veel reistijd en ik heb nog niet eens mijn rijbewijs (ben ik wel voor bezig)...
Mijn plan is dus om te beginnen met gehoorzaamheid, en daarnaast jachttraining (apporteertraining). Maar zulk soort oefeningetjes als met deze hengel, lijkt me erg leuk om te doen![]()
Verder weet ik nog erg weinig van veldwerk, ik wil er graag gaan kijken binnenkort
Dat gebeurde bij mijn filmpje wél, alleen was ik toen helaas al gestopt met filmen..Inge O schreef: huhhh, hier wordt ik echt zelf zenuwachtig van, het beestje heeft het een aantal keer heel goed gedaan maar wordt toch niet beloond - ondanks dat het duidelijk nog niet helemaal doorheeft wat de bedoeling is.
hij wordt op het einde vast wel beloond maar ik kon het filmpje echt niet uitkijken :N: .
Er zijn ook wedstrijden waar twee honden tegelijk moeten werkenMoon schreef:Erg leuk filmpje, maar het brengt nog niet veel duidelijkheid![]()
Het leek me niet handig, maar wel erg leuk om te zien dat hij oefende met twee pups; prachtig dat ze tegelijkertijd voorstonden
Dat zeg jij wel vaker bij filmpjes van Amerikaanse trainersInge O schreef:huhhh, hier wordt ik echt zelf zenuwachtig van, het beestje heeft het een aantal keer heel goed gedaan maar wordt toch niet beloond - ondanks dat het duidelijk nog niet helemaal doorheeft wat de bedoeling is.
hij wordt op het einde vast wel beloond maar ik kon het filmpje echt niet uitkijken :N: .
Vind het helemaal niet gek.Renee1966 schreef:Misschien een domme opmerking, maar dan hoor ik het wel![]()
Toen ik dat eerste filmpje zag, was mijn eerste gedachte.......
Is het niet handiger om dit in combinatie met de clicker te doen?
Dan kun je klikken op het moment dat er goed voorgestaan wordt, en de tijd daarvan dan uitbreiden voor een klik?
En dan als beloning de vleugel op mogen stoten?
Of zeg ik nu iets geks......
En daarna werd ze uitgebreid geknuffeldInge O schreef:had ik wel gezien hoor (een stukje dan toch), hij mocht het vleugeltje pakkenMoon schreef:Dat gebeurde bij mijn filmpje wél, alleen was ik toen helaas al gestopt met filmen..Inge O schreef: huhhh, hier wordt ik echt zelf zenuwachtig van, het beestje heeft het een aantal keer heel goed gedaan maar wordt toch niet beloond - ondanks dat het duidelijk nog niet helemaal doorheeft wat de bedoeling is.
hij wordt op het einde vast wel beloond maar ik kon het filmpje echt niet uitkijken :N: ..
Ja dat leek mij idd veel duidelijker, maar ik weet niet hoe er in de "jachtwereld" over de clicker gedacht wordt natuurlijk.Inge O schreef:ik vind het ook helemaal niet gek, dat zou ik heel duidelijk vinden voor het pupjeranetje schreef:Vind het helemaal niet gek.Renee1966 schreef:Misschien een domme opmerking, maar dan hoor ik het wel![]()
Toen ik dat eerste filmpje zag, was mijn eerste gedachte.......
Is het niet handiger om dit in combinatie met de clicker te doen?
Dan kun je klikken op het moment dat er goed voorgestaan wordt, en de tijd daarvan dan uitbreiden voor een klik?
En dan als beloning de vleugel op mogen stoten?
Of zeg ik nu iets geks......
Dat zou misschien best kunnen.
Ik ken dat alleen in de context van 2 vechtende honden.Moon schreef:Kent iemand trouwens dat 'lossen' dmv. het optillen van het achterlijf van de pup? Dat stond ook zo beschreven in het nieuwe boek van Paul de Vos.. Er werd niets bij gezegd, alleen dat optillen (klein stukje) en pup liet meteen los..