Marjoleine schreef:Pablo schreef:Te gek toch eigenlijk he, dat een woningstichting zichzelf laat bedreigen...
Straffen zouden hier eigenlijk harder moeten worden wat betreft bedreiging en geweldspleging.
Je zit altijd met bewijslast.
Iemand is onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
En niemand durft te getuigen natuurlijk.
Dat is op zich goed hoor, dit systeem. Anders kun je maar iedereen het cachot in gooien als je daar zin in hebt.
Je kan van alles gaan roepen als je een hekel hebt aan iemand en die zouden ze dan op die gronden kunnen oppakken.
Dat is hierdoor onmogelijk en dat is goed.
Maar de keerzijde is dat dit soort lieden een kans krijgt en dat is heel erg inderdaad.
Bedreiging zou wat mij betreft harder moeten worden aangepakt en er zou begeleiding achteraf moeten zijn, omdat met name bedreiging iets is waar heel vaak een nasleep bij zit, die bovendien kan uitmonden in erger.
Maar ja, dat is niet zo simpel.
Helaas.
Ik ben zo vaak bedreigd, had zelfs de nodige bewijzen, mailtjes, krabbeltjes op hyves, smsjes, getuigen etc.
Geweldspleging met medische bewijzen ook nog, maar er is eerlijk waar nog nooit wat tegen hem ondernomen
Ook zou ik een gesprek krijgen met de wijkagent, over heel dat stalkingsgebeuren, dat gesprek moet nog steeds plaatsvinden, ik moet al ruim 2,5 jaar lang terug gebeld worden :sst:
Maargoed, ik woon daar gelukkig niet meer, en hij weet godzijdank ook niet waar ik nu woon, maar geloof maar niet dat ik nog met een gerust hart in mijn eentje de straat op ga, die angst dat ik hem ergens tegen kom is gewoon te groot.
Wat dat betreft voel ik me wel heel erg in de steek gelaten door ons rechtssysteem
Ik word van dit verhaal eigenlijk ook een beetje treurig, ik hoop dat deze mevrouw wel een beetje fatsoenlijke hulp gaat krijgen en dat het niet zover uit de hand hoeft te gaan lopen voor haar.