Het is zindelijk, en nee, dat is over het algemeen niet mogelijk binnen 2-3 weken. Zeker niet als er al na twee weken verwacht wordt dat de pup 4 uur alleen is.smoekie schreef:
Wat ik lees is dat hij de 1e twee weken vrij neemt, de week er op halve dagen gaat werken om de hond te laten wennen en in die periode de hond zinnelijk gaat proberen te maken (voor zover dat mogelijk is) Hij is van plan om met de pup het 1e jaar naar een privé hondenschool te gaan om daar verschillende cursussen te gaan volgen, om daarna agility met de hond te gaan doen. De hond zal (voorlopig) moeten wennen aan max 4 uur achtereenvolgend “alleen” te zijn, om vervolgens uitgelaten te worden alvorens de 2e 4 uur ingaat (zoals bij vele fulltime werkende het geval is) Vriendin van TS gaat vanaf medio voorjaar (april) part time werken (2 hele - 1 halve)
Daarnaast gaat het gewoon om 4 dagen 8 uur alleen hoor. Je kan het 2 keer 4 uur noemen, maar dat blijft gewoon 8 uur. Na die eerste 4 uur zal de pup energie over hebben (hoop je, want als dat niet zo is is hij iig niet rustig geweest), en die kan hij echt niet kwijt met even uitlaten. Dan vervolgens weer 4 uur alleen met overtollige energie, leuk.
Daarnaast snap ik niet dat je voor een Sheltie kiest, en dan wil dat het hondje een allemansvriend wordt.
Maar goed, ik begrijp dat jij het net als TS doodnormaal vindt om een pup van 3 maanden vier dagen in de week acht uur alleen te laten.
Dat meer mensen dat niet normaal vinden heeft niks met de hond als kind behandelen te maken, maar juist alles met de hond als hond behandelen, roedeldier dat een hond is.