Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond houden of niet

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Hond houden of niet

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik kan er niks aan doen, maar ik krijg inmiddels een heel raar gevoel bij dit topic en ik vraag me af of het allemaal wel waar is.
Eerst per sé geen pup, toen een herplaatser, toen een traumatische herplaatser waar uiteraard nogal veel reacties op kwamen.
Nadat er een week of wat geen reacties meer kwamen werd het opeens toch een pup.....

Ik kan het mis hebben hoor, maar ik krijg echt steeds meer het gevoel dat iemand hier gewoon lekker een potje aan het stangen is....
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
snuffel11
Zeer actief

Ongelezen bericht door snuffel11 »

renee-uk schreef: Ik kan het mis hebben hoor, maar ik krijg echt steeds meer het gevoel dat iemand hier gewoon lekker een potje aan het stangen is....
Mag hopen van wel dan.... Dan blijft het pupseltje niet uren alleen.. :(
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Suzanne123 schreef:
smoekie schreef:
Suzanne123 schreef:Een sheltie trekt dit idee niet hoor! Ik kan het weten; heb er zelf ook 2!
Suzanne
Dus omdat jij er 2 hebt weet jij te vertellen dat dat echt niet gaat. Als ik jou nou vertel dat mijn ouders de pups altijd binnen (op de top) 2-3 wkn (max) krantzindelijk - zindelijk hadden. Staat dat dan vast voor alle honden hier :scratch: Dacht het niet, aangezien de meeste hier wel maanden bezig zijn met het zindelijk maken van de hond :denken:

Nog 1. Ik heb alleen maar goede ervaringen met pits/staffs zowel hondvriendelijk (meeste) maar 99% mensvriendelijk. Is dat dan ook zo. Nee. Wij hebben dan "geluk" gehad :smile: :E:

Verbaas me wel over sommige reacties hoor. Als ik me uitspreek over mijn eigen ervaringen zoals jij met die 2 shelties van je, staat dat ook nagenoeg "vast" als een huis en is dat nog net geen "vaststaand" feit. Maar als ik spreek over mijn eigen ervaringen met tientallen pits/staff is dat "geluk" :smile:
Smoekie, je irriteert!
Je bent gewoon walgelijk bezig; hou je bek als je niet weet waar je het over hebt.
Als je wilt trollen, prima, maar niet ten koste van pups; daar ben je nu mee bezig namelijk.

Suzanne

Eens ,dat Smoelie nu altijd tegen moet zijn om het tegen zijn wisten we al maar dat ze dat ook doet als het over een onderwerp gaat waar ze geen verstand van heeft en enkel maar de boel wil ophitsen ten koste van een hond vind ik te walgelijk voor woorden.
Ik hoop dan ook dat ts haar niet sereieus neemt ,ze is een soort van forumnar en zo moet hij haar ''adviezen '' ook maar zien.

Ik zou in jouw positie niet voor een hond kiezen ts ,daar komt echt wat meer tijd en aandacht bij kijken dan jij zo nu inschat ,zowel bij een pup als een herplaatser.
tineke

renee-uk schreef:Ik kan het mis hebben hoor, maar ik krijg echt steeds meer het gevoel dat iemand hier gewoon lekker een potje aan het stangen is....
Alsof we er daar al niet genoeg van hebben hier :mrgreen: :wink:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

tineke schreef:

Eens ,dat Smoelie nu altijd tegen moet zijn om het tegen zijn wisten we al maar dat ze dat ook doet als het over een onderwerp gaat waar ze geen verstand van heeft en enkel maar de boel wil ophitsen ten koste van een hond vind ik te walgelijk voor woorden.
Ik hoop dan ook dat ts haar niet sereieus neemt ,ze is een soort van forumnar en zo moet hij haar ''adviezen '' ook maar zien.

Ik zou in jouw positie niet voor een hond kiezen ts ,daar komt echt wat meer tijd en aandacht bij kijken dan jij zo nu inschat ,zowel bij een pup als een herplaatser.
Ook mee eens!
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

tineke schreef: Eens ,dat Smoelie nu altijd tegen moet zijn om het tegen zijn wisten we al maar dat ze dat ook doet als het over een onderwerp gaat waar ze geen verstand van heeft en enkel maar de boel wil ophitsen ten koste van een hond vind ik te walgelijk voor woorden.
Heb je al eens meegemaakt dat ze wel ergens verstand van had dan?
Zalig zijn de onwetenden.....maar ze zijn ook verdomd irritant :Q:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
tineke

renee-uk schreef:
tineke schreef: Eens ,dat Smoelie nu altijd tegen moet zijn om het tegen zijn wisten we al maar dat ze dat ook doet als het over een onderwerp gaat waar ze geen verstand van heeft en enkel maar de boel wil ophitsen ten koste van een hond vind ik te walgelijk voor woorden.
Heb je al eens meegemaakt dat ze wel ergens verstand van had dan?

Nou er zijn vast wel onderwerpen waar ze wel verstand van heeft ,alleen komen die op dit forum niet voorbij :engel:

Maar op http://www.huishoudbesparingtipsvoorcom ... slaafde.nl" onclick="window.open(this.href);return false; is ze van harte welkom hoor ,net als op http://www.hoehoudjedekinderenzoetalsjeforumt.nl" onclick="window.open(this.href);return false; vast ook :engel:
renee-uk
Zeer actief

tineke schreef:
renee-uk schreef: Heb je al eens meegemaakt dat ze wel ergens verstand van had dan?

Nou er zijn vast wel onderwerpen waar ze wel verstand van heeft ,alleen komen die op dit forum niet voorbij :engel:

Maar op http://www.huishoudbesparingtipsvoorcom ... slaafde.nl" onclick="window.open(this.href);return false; is ze van harte welkom hoor ,net als op http://www.hoehoudjedekinderenzoetalsjeforumt.nl" onclick="window.open(this.href);return false; vast ook :engel:
hahaha :E:
Afbeelding

fungus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie / Sheltie x Aussie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door fungus »

tineke schreef: Nou er zijn vast wel onderwerpen waar ze wel verstand van heeft ,alleen komen die op dit forum niet voorbij :engel:

Zouden jullie eigenlijk eens niet eerst voor eigen deur vegen? Als ik jullie aantal berichtjes op dit forum zie, vraag ik me af wie hier computerverslaafd is: Smoekie of jullie.
En verder kan jullie mening me gestolen worden. Het is dan ook het laatste berichtje dat ik hier zet. Ik heb een privehondenschool aangeschreven, een dierenartse gecontacteerd, mijn "fokker" gesproken en me op andere fora geïnformeerd en ik ga er volledig voor. Moesten jullie op een normale manier gecommuniceerd hebben (sommige uitzonderingen niet te na gelaten) zou ik nog rekening houden met jullie goedbedoelde advies. Maar hoe sommigen met hun hond omgaan, kan ik (en niet alleen ik) niet bij. Ik vraag me af wat jullie mening over kinderen is? Kan dat ook niet voor fulltime-werkende mensen? Of hebben die minder aandacht van de ouders nodig dan hondjes?
Wat ik me trouwens nog afvraag: hoeveel uur per dag zijn jullie puppen wakker en hoeveel uur per dag slaapt een volwassen hond?? Is het dan dat jullie op het forum kunnen?
Laatst gewijzigd door fungus op 07 nov 2009 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
tineke

renee-uk schreef:
tineke schreef:
renee-uk schreef: Heb je al eens meegemaakt dat ze wel ergens verstand van had dan?

hahaha :E:
We kunnen de titel van dit topic ook veranderen in mond houden of niet en het alwijze forum er middels een polletje over laten beslissen :engel: je ziet ik ben heel inventief als het moet :mrgreen:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

fungus schreef:
tineke schreef: Nou er zijn vast wel onderwerpen waar ze wel verstand van heeft ,alleen komen die op dit forum niet voorbij :engel:

Zouden jullie eigenlijk eens niet eerst voor eigen deur vegen? Als ik jullie aantal berichtjes op dit forum zie, vraag ik me af wie hier computerverslaafd is: Smoekie of jullie.
En verder kan jullie mening me gestolen worden. Het is dan ook het laatste berichtje dat ik hier zet. Ik heb een privehondenschool aangeschreven, een dierenartse gecontacteerd, mijn "fokker" gesproken en me op andere fora geïnformeerd en ik ga er volledig voor. Moesten jullie op een normale manier gecommuniceerd hebben (sommige uitzonderingen niet te na gelaten) zou ik nog rekening houden met jullie goedbedoelde advies. Maar hoe sommigen met hun hond omgaan, kan ik (en niet alleen ik) niet bij. Ik vraag me af wat jullie mening over kinderen is? Kan dat ook niet voor fulltime-werkende mensen? Of hebben die minder aandacht van de ouders nodig dan hondjes?
waarom stel je een vraag als je toch niet meer reageert hier? en als onze mening jou gestolen kan worden? :scratch:
Laatst gewijzigd door Hutsje op 07 nov 2009 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ah. Dus omdat er volgens jou mensen hier 'teveel met de hond bezig zijn', ga jij het over een compleet andere boeg gooien en "een pup veel teveel aan zijn lot overlaten'.
Ik vind het trouwens bijzonder dat je openingsbericht begint met "ik heb nog weinig ervaring met honden", waardoor je twijfelt of je in jouw situatie aan een hond kan beginnen. En dat dat nu schijnbaar om is geslagen in "ik ben alwetend ook al heb ik nog nooit eerder een pup gehad".
Je hebt geen idee, echt geen idee hoeveel werk er gaat zitten in een pup.
Afbeelding
tineke

fungus schreef: Ik vraag me af wat jullie mening over kinderen is?
Die heb ik de deur uitgedaan de honden waren er allergisch voor :mrgreen:
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joera »

tineke schreef:
fungus schreef: Ik vraag me af wat jullie mening over kinderen is?
Die heb ik de deur uitgedaan de honden waren er allergisch voor :mrgreen:
:lol:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

tineke schreef: We kunnen de titel van dit topic ook veranderen in mond houden of niet en het alwijze forum er middels een polletje over laten beslissen :engel: je ziet ik ben heel inventief als het moet :mrgreen:
Ik vind je aardig wakker vandaag :ok:
Afbeelding

Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Kinderen moet je ook pas aan beginnen als je er de juiste omstandigheden voor hebt, dus als je opvang kunt realiseren of zelf thuis bent.

En verder @fungus: :zwaai
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Frenk schreef:Kinderen moet je ook pas aan beginnen als je er de juiste omstandigheden voor hebt, dus als je opvang kunt realiseren of zelf thuis bent.
Wat een onzin joh. Je kan toch best twee weken vrij nemen en dan je baby van een paar weken oud twee keer 4 uur alleen laten? Kom je tussendoor even thuis om een flesje te geven en luier te verschonen.
Ik snap TS best hoor :pffff:

:roll:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

fungus schreef:mijn "fokker" gesproken
Laten we dan maar hopen dat jouw (!) fokker ook bereid is het hondje terug te nemen als het na een paar maanden alleen zijn totaal verknipt zit te wezen!!!

Nee, ik hou het er voorlopig toch maar op dat dit hele topic gewoon een reltopic is en van mij mag je inderdaad vertrekken, graag zelfs.
Want als het allemaal wel waar is heb ik geen enkele behoefte na een tijdje geconfronteerd te worden met het zoveelste door menselijke onnozel- en betweterigheid verziekte hondje.

Mensen zoals jij, die op deze manier honden aanschaffen staan voor mij gelijk aan broodfokkers van de ergste soort.
Die denken namelijk ook alleen aan zichzelf en geven geen klap om hun honden!
Afbeelding

Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

fungus schreef:

Wat ik me trouwens nog afvraag: hoeveel uur per dag zijn jullie puppen wakker en hoeveel uur per dag slaapt een volwassen hond?? Is het dan dat jullie op het forum kunnen?
Ik ben dus zoeen die een baby ook liever bij ouders met meer tijd ziet.
Waarom? Omdat ik het fulltime-werken-met-baby veel te vaak fout zie gaan in mijn directe omgeving. Ouders willen tegenwoordig alles en het liefste alles tegelijk. En ja, ik vind serieus dat de kinderen daarvan de dupe worden.
Dit geld zeker niet voor alle werkende ouders, maar ik zie het toch teveel gebeuren. Maar goed, da's een hele andere discussie.

Verder; het was me vanaf het begin al wel duidelijk dat jij exact zou doen wat je zelf wilde. Zonde dat daar een hondje voor verprutst moet worden, omdat jij te eigenwijs bent om beter te weten. Geen ervaring, nee, dat was me wel duidelijk. :U:
Ik zie 't arme beestje wel weer terug op marktplaats, in de asiels en in andere opvangen, want dit word dus een ''doorschuifhondje''.
Fijn dat jij met jezelf kan leven, ik vind het een compleet gebrek aan respect voor een leven wezen. Het gaat hier puur en alleen om jou lol. En ik vertel je nu vast; dit gaat je on-ge-loof-lijk tegenvallen.

Dat hondje is binnen een paar weken weer weg.
Afbeelding
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Laat me zeggen dat de ts op een ander forum echt voorruit geholpen is en nu naar een een zeer gerespecteert fokker is gegaan waar hij eerst een hoop info krijgt en binnen een paar maanden een pup van heeft en bijgestaan wordt.
En zo te lezen heeft hij grootste plannen met het hondje en kunnen jullie op je kin kloppen om het op marktplaats tegen te komen.
Moos
Zeer actief

loony schreef:Laat me zeggen dat de ts op een ander forum echt voorruit geholpen is en nu naar een een zeer gerespecteert fokker is gegaan waar hij eerst een hoop info krijgt en binnen een paar maanden een pup van heeft en bijgestaan wordt.
En zo te lezen heeft hij grootste plannen met het hondje en kunnen jullie op je kin kloppen om het op marktplaats tegen te komen.
Altijd wel mooi hoe zoiets werkt. Als je zegt dat je een pup van 3 maanden geen 4 hele dagen alleen kan laten als je het fair wil doen tegenover de pup dan geef je geen advies, laat staaaaan dat je iemand helpt. Maar als er verteld wordt dat dat prima kan, dan wordt hij opeens goed vooruit geholpen :ok:
Afbeelding
tineke

loony schreef:Laat me zeggen dat de ts op een ander forum echt voorruit geholpen is en nu naar een een zeer gerespecteert fokker is gegaan waar hij eerst een hoop info krijgt en binnen een paar maanden een pup van heeft en bijgestaan wordt.

Hoezee voor andere forums :ok: :roll:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Vind je het heel erg dat ik dit met een korreltje zout neem; ik heb niet het idee dat goede fokkers een hond / pup verkopen aan iemand die de pup 8 uur alleen wil laten.
Gerespecteerd... vast wel, maar als een fokker misleid wordt, wat dan? WEET die fokker het hele verhaal van TS zoals hij dat hier op het forum zet?? Vind je het heel erg als ik daaraan twijfel?

Suzanne
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Dan denk ik dat veel fokkers met overschotten zullen blijven zitten :smile:
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Grootse plannen? Met een sheltie die na 2 weken al hele dagen alleen thuis moet zitten? En een zeer gerespecteerde fokker weet dit en keurt het goed?

Ik zeg: succes :ok: en hoop maar dat dit hondje niet over een paar maanden herplaatst moet worden.
Afbeelding
fungus
Zeer actief

Suzanne123 schreef: Vind je het heel erg dat ik dit met een korreltje zout neem; ik heb niet het idee dat goede fokkers een hond / pup verkopen aan iemand die de pup 8 uur alleen wil laten.
Gerespecteerd... vast wel, maar als een fokker misleid wordt, wat dan? WEET die fokker het hele verhaal van TS zoals hij dat hier op het forum zet?? Vind je het heel erg als ik daaraan twijfel?

Suzanne
Ging normaal niet reageren, maar jij bent zo'n opdondertje dat het bloed van onder mijn nagels haalt. Ik ben eerlijk geweest tegen de fokker. Ik ben niet zo iemand die daarover gaat liegen. Anders ga ik wel naar een grote farm waar er niemand iets vraagt.
Jij zegt tegen mij dat ik eigenwijs ben, en dat is misschien wel zo. Maar jij bent minstens even eigenwijs hoor, alleen kun je het niet toegeven. Bovendien moet je dan maar eindelijk eens afkomen met objectieve informatie, maar daar slaag je blijkbaar niet in. Bovendien is hier een harde forumkern dat tegen iedereen zit te blaffen.
En nog eens iets: als een hond na anderhalf jaar de hele thuisinfrastructuur aan frieten bijt als hij eens een dagje alleen thuis moet zitten: noemen jullie dat dan een geslaagde opvoeding? :piew:
Moos
Zeer actief

fungus schreef: En nog eens iets: als een hond na anderhalf jaar de hele thuisinfrastructuur aan frieten bijt als hij eens een dagje alleen thuis moet zitten: noemen jullie dat dan een geslaagde opvoeding? :piew:
Ga nou eerst maar eens je eerste eigen pup opvoeden, zonder bench!, die met 3 maanden al 4 hele dagen alleen moet zitten.
Afbeelding
fungus
Zeer actief

Moos schreef:
fungus schreef: En nog eens iets: als een hond na anderhalf jaar de hele thuisinfrastructuur aan frieten bijt als hij eens een dagje alleen thuis moet zitten: noemen jullie dat dan een geslaagde opvoeding? :piew:
Ga nou eerst maar eens je eerste eigen pup opvoeden, zonder bench!, die met 3 maanden al 4 hele dagen alleen moet zitten.
In plaats van te blaffen zou je beter eens een paar vragen beantwoorden met een deftige onderbouwing. Een hond is geen mens, dus het vermenselijken van honden is wat mij betreft uit de boze.
Trouwens, waarom zou ik geen bench gebruiken? Uiteraard ga ik hem er geen 2 keer 4 uur in opsluiten.

En wat me trouwens ook enorm stoort is dat ik verweten wordt van dieren als een wegwerpartikel te zien. Wel, ik kan je zeggen: niets is minder waar. De beestenboel hier zijn van de eerste tot de laatste adopties en hier is nog nooit een beest buiten gegaan, ook niet als het moeilijk ging. We hebben hier bijvoorbeeld een kat die hier is binnengestapt omdat onze overburen zo vriendelijk waren geweest om het beestje bij verhuis achter te laten. We hebben dat beestje toen opgevangen, maar het aardde niet met onze katten. Ondertussen vruchteloos gezocht naar een andere thuis waar het beestje de enige in huis was. We konden ze gemakkelijk naar het asiel gedaan hebben, maar nee, we hebben beslist om de katten elk een verdieping te geven. Nu is dat beestje dolgelukkig bij ons en wij met haar. We hebben haar ook laten steriliseren, maar blijkbaar was dat al gebeurd.
Idem met onze adoptieleguaan. Het diertje had een gebroken rug wegens calciumtekort, opgelopen bij de vorige eigenaar. We hebben ze laten opereeren, nadien nog haar eierstokken laten verwijderen, zodat ze geen verstoppingen kon krijgen. Het heeft ons handenvol geld gekost, maar we hebben dat met heel veel liefde gedaan. Ook zij is ondertussen al heel lang bij ons.
Wat me ook nog opviel was de vergelijking met een goudvis. Alsof een goudvis geen zorg nodig heeft... over dierenvrienden gesproken.
Laatst gewijzigd door fungus op 07 nov 2009 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Moos
Zeer actief

fungus schreef:
Moos schreef:
In plaats van te blaffen zou je beter eens een paar vragen beantwoorden met een deftige onderbouwing. Een hond is geen mens, dus het vermenselijken van honden is wat mij betreft uit de boze.
Trouwens, waarom zou ik geen bench gebruiken? Uiteraard ga ik hem er geen 2 keer 4 uur in opsluiten.
Een hond is een roedeldier. Kijk, daar is je antwoord op waarom je een pup geen hele dagen alleen laat.
Als je een bench gebruikt kunnen ze zoals jij het zei "je thuisinfrastructuur niet aan frieten bijten". Dus daarom zeg ik; voed jij je allereerste pup nou maar eens op zonder bench, terwijl hij na 3 weken al hele dagen alleen moet zitten, en heb dan nog eens een mening over anderen.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik lees dit topic zo eens door en krijg flashbacks :oohja:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10