fungus schreef:
Ik ben allicht zelf nog een aantal dingen vergeten, maar ik hoop dat hieruit toch blijkt dat ik moeite doe. En verder ga ik zeker eens informeren of er niemand voor opvang zou kunnen zorgen. Het zal me echter neit tegenhouden om met de puppy door te gaan.
Nee, dat blijkt er niet uit. Je bent al een maand gedegen opzoek. Gottegot wat een inspanning. En als je niet voor opvang kunt zorgen voor pakweg het eerste jaar, dan moet je er niet aan beginnen. Als je dat zo makkelijk naast je neer legt, dan stap ik per direct af van mijn veronderstelling dat jij wel degelijk een dierenvriend pur sang bent, maar verander je voor mij in een dreinend verwend kind die door roeien en ruiten gaat om zijn zin te krijgen, maakt niet uit ten koste van wie of wat. (in dit geval het arme pupje)
fungus schreef:
Eigenlijk kan ik het kort samenvatten: wat ik ook van voorbereidingen had gedaan, ook al kwam ik met een zogezegd stabiele herplaatser, dan nog was het niet goed genoeg geweest, want ik werk Full-time. Ook al was ik zes weken na elkaar thuisgeweest, dan nog ging het minmum 8 weken zijn; Het is een dogma dat me echt te ver gaat. Noem dit forum dan het Elite-hondenforum. Was misschien beter geweest, dan wist ik dat ik hier niets te zoeken had.
Bah, hier geef je eens te meer aan dat je een dreinend zeurend kind bent.
Volgens mij heb ik je heel duidelijk gemaakt dat ik (en meerdere met mij) nagenoeg Fulltime werk, mijn partner ook. Dat je absoluut niet 6 weken cq 8 weken verlof hoeft op te nemen. Maar ik snap dat het een stuk makkelijker voor je is om daar over door te dreinen, dan inhoudelijk in te gaan op hele steekhoudende argumenten, zoals het feit dat een Sheltie mss niet de ideale pup is, de combinatie van sheltie-pup met katten mss verkeerd uit kan pakken, dat je hondje stokongelukkig wordt als hij zeker het eerste jaar á anderhalf zoveel alleen moet zijn omdat zijn levensbehoeften daar nog niet in passen. En de dingen die je daar tegenover kunt zetten, zoals uren lopen, trainen, sporten etc, die kun je niet doen met je pup het eerste jaar. Dus blijft alleen de andere ellendige kant over voor jouw pupje, en dat is 8 uur per dag 4 x per week alleen in zijn puppybench met een uitloopje naar zijn puppyren stom om zich heen kijken.
Weet je wat dat jou maakt ? Een
dierenbeul 
Een die te beroerd is om een jaar opvang voor het welzijn van zijn hondje te regelen.
En je hoeft niet te reageren hoor, want ik ben helemaal klaar met je. Alhoewel ik je vast niet tegen kan houden als je dat wilt, want wat Jeroentje wil dat gaat gebeuren