Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
aandacht krijgen (puppy)
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Groenendaeler
- Aantal honden: 1
aandacht krijgen (puppy)
Met onze bijna 13 wkn oude groenendaeler ben ik gestart met de puppycursus. Vorige week ging het hartstikke goed maar gisteren was het echt 3x niks.
Wat ik ook deed, ik kreeg zijn aandacht niet. Hij wilde niks, deed niks, alleen maar rondkijken naar andere honden, andere mensen, kinderen. Beloningskoekjes (waar hij normaal gek op is) moest hij niet, spelen niet, niks niet.
Bij het voor komen rende hij de andere kant op in plaats van naar mij etc etc.
Ik weet dat hij nog jong is en zo maar dit was wel heel erg frustrerend.
Wie heeft er tips voor mij.
Wat ik ook deed, ik kreeg zijn aandacht niet. Hij wilde niks, deed niks, alleen maar rondkijken naar andere honden, andere mensen, kinderen. Beloningskoekjes (waar hij normaal gek op is) moest hij niet, spelen niet, niks niet.
Bij het voor komen rende hij de andere kant op in plaats van naar mij etc etc.
Ik weet dat hij nog jong is en zo maar dit was wel heel erg frustrerend.
Wie heeft er tips voor mij.
- Lin&Noa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JR x dwergpincher.
Re: aandacht krijgen (puppy)
De beloningen afwisselen. Waarschijnlijk weet ie nou wel wat ie krijgt en vindt er nix meer aan?

-
- Vaste gebruiker
Ik weet het niet, zou kunnen natuurlijk. Maar thuis is hij er wel (nog steeds) gek op.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
het enige dat ik hier wat minder in vind is dat ie de andere kant oprende, voor de rest is het gewoon puppengedrag. Het beestje is net 3 maandjes.......
Als ik jou was zou ik hard gaan werken aan de baas/hond band.
Samen leuke dingen doen en samen heel veel spelen.
Koop een bal aan een touwtje als je die nog niet hebt en maak die jullie speciale speeltje.
Je kunt er van alles mee doen zonder dat je de hond met de bal laat weggaan, zodat hij echt samen met jou blijft spelen.
Trekspelletjes bijvoorbeeld, daar zijn de meeste pupjes gek op.
Het voordeel van je hond helemaal gek maken op die bal is dat hij daarop gaan focussen, hij wil die bal en jij hebt die bal dus je hebt zn aandacht al.
Niet je hondje zelf laten spelen met dat balletje en ook zeker in het begin die bal niet weggooien. Echt gebruiken om samen te spelen waarbij jij het spel dan ook weer afbreekt.
Als ik jou was zou ik hard gaan werken aan de baas/hond band.
Samen leuke dingen doen en samen heel veel spelen.
Koop een bal aan een touwtje als je die nog niet hebt en maak die jullie speciale speeltje.
Je kunt er van alles mee doen zonder dat je de hond met de bal laat weggaan, zodat hij echt samen met jou blijft spelen.
Trekspelletjes bijvoorbeeld, daar zijn de meeste pupjes gek op.
Het voordeel van je hond helemaal gek maken op die bal is dat hij daarop gaan focussen, hij wil die bal en jij hebt die bal dus je hebt zn aandacht al.
Niet je hondje zelf laten spelen met dat balletje en ook zeker in het begin die bal niet weggooien. Echt gebruiken om samen te spelen waarbij jij het spel dan ook weer afbreekt.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retrievers
- Aantal honden: 2
Mee eens dat je je nu vooral moet richten op het opbouwen van die baas-hond band.
Denk er ook aan om niet alleen thuis met je pup te spelen, maar juist ook buiten. Kies eerst een prikkelarme omgeving en ga samen spelen, zodat je ook buiten de eigen vertrouwde omgeving de aandacht van je pup bij jou kunt krijgen en houden. En als dat goed gaat kies een plek met wat meer potentiële afleiding en ga je daar samen spelen. Enz.
Denk er ook aan om niet alleen thuis met je pup te spelen, maar juist ook buiten. Kies eerst een prikkelarme omgeving en ga samen spelen, zodat je ook buiten de eigen vertrouwde omgeving de aandacht van je pup bij jou kunt krijgen en houden. En als dat goed gaat kies een plek met wat meer potentiële afleiding en ga je daar samen spelen. Enz.
-
- Vaste gebruiker
Thuis is hij juist niet bij me weg te slaan. Waar ik ben is hij ook. Buiten is dat helaas anders. Daar ga ik in elk geval hard aan werken.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
je kunt daar in de tuin mee beginnen misschien, dan kan ie in elk geval niet wegNicole74 schreef:Thuis is hij juist niet bij me weg te slaan. Waar ik ben is hij ook. Buiten is dat helaas anders. Daar ga ik in elk geval hard aan werken.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Misschien helpt het als je voor de cursus begint even het hele terrein verkent met hem? Gewoon aangelijnd met hem rondlopen en hem laten snuffelen waar hij dat wil. Dan is zijn omgeving al een stuk minder interessanter, dat kent hij immers al. En dan zou ik vooral belonen voor de momenten dat hij wel aandacht voor je heeft. Dus kijkt hij je toevallig een halve seconde aan, meteen belonen.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik heb hier op de hondenclub geleerd dat je op de training moet belonen met een ander soort beloning dan de "normale" beloning voor thuis. Dus eigenlijk met extra lekkere en daardoor extra motiverende beloning. Dus als je thuis die mini-botjes geeft zou je het op de training kunnen proberen met stukjes Rhodi worst, of in stukken geknipte gedroogde vleesstrips of zo.
Je hondje is nog jong en is heel snel afgeleid. Thuis is dat minder aan de orde dan op het trainingsveld, waar allerlei dingen te zien en te ruiken zijn.
Ik herken het wel van Tapas toen zij zo oud was als jouw pup nu. Die was ook heel snel afgeleid. Niets vreemds dus, maar speel er op in door je beloningen meer de moeite waard te maken. Dat kan zoals hierboven gezegd is door je hond helemaal ballengek te maken, maar ook door je "lekkertje" gewoon wat aparter en extra lekker te maken.
Je hondje is nog jong en is heel snel afgeleid. Thuis is dat minder aan de orde dan op het trainingsveld, waar allerlei dingen te zien en te ruiken zijn.
Ik herken het wel van Tapas toen zij zo oud was als jouw pup nu. Die was ook heel snel afgeleid. Niets vreemds dus, maar speel er op in door je beloningen meer de moeite waard te maken. Dat kan zoals hierboven gezegd is door je hond helemaal ballengek te maken, maar ook door je "lekkertje" gewoon wat aparter en extra lekker te maken.
-
- Vaste gebruiker
Bedankt. Hier kan ik zeker wat mee.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Luca doet hetzelfde. Die is ook totaal gefixeerd op alles om hem heen behalve op mij.
Thuis doet hij alles super, buiten ook heel behoorlijk maar als hij andere honden ziet... Komt denk ik bij hem omdat wij thuis vrij weinig andere honden zien en als hij ze al ziet zijn het honden die niet los mogen. Dus weinig contact met soortgenoten.
Maar uhm.. moesten jullie met de 2e les al kom voor doen?
Thuis doet hij alles super, buiten ook heel behoorlijk maar als hij andere honden ziet... Komt denk ik bij hem omdat wij thuis vrij weinig andere honden zien en als hij ze al ziet zijn het honden die niet los mogen. Dus weinig contact met soortgenoten.
Maar uhm.. moesten jullie met de 2e les al kom voor doen?
-
- Vaste gebruiker
Kom voor deden wij de eerste les al.
Althans een soort van
Instructeur houdt je hond vast, zelf loop je 10/15 meter verder en roep je je hond. Die van mij kwam de eerste les wel. Tweede les draaide hij dus halverwege om.
Althans een soort van

Instructeur houdt je hond vast, zelf loop je 10/15 meter verder en roep je je hond. Die van mij kwam de eerste les wel. Tweede les draaide hij dus halverwege om.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Wij doen het ook wel, maar over een veelkleinere afstandzodat de kans dat hetmis gaat veel kleiner is aangezien het hier, of voorkomen, altijd 100% moet scoren.
verder doen wij zit, af&sta. Ook leren ze dingen die herrie maken (bart smit hondjes
) En dan aandacht vragen enzo...
Moet ook zeggen dat het bij ons vooral theorie is en dat het er om gaat te leren hoe je hond is en reageert op dingen
verder doen wij zit, af&sta. Ook leren ze dingen die herrie maken (bart smit hondjes

Moet ook zeggen dat het bij ons vooral theorie is en dat het er om gaat te leren hoe je hond is en reageert op dingen

- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Herkenbaar! Dit is gewoon puppy-gedrag ja, maar wel heel frustrerend.
Onze Magic is helemaal gek op andere honden, dus met al die andere pups in de buurt, is de verleiding zoooo groot om daarmee te gaan spelen ipv op het baasje/het vrouwtje te letten...
Wij negeren tijdens de puppycursus altijd alle andere aanwezige hondjes, in de hoop dat Magic het ooit van ons over gaat nemen dat we op dat veld niet met andere hondjes bezig zijn, maar met 'werken' en 'trainen'.
Wel zo handig als we straks andere cursussen willen gaan doen.

Onze Magic is helemaal gek op andere honden, dus met al die andere pups in de buurt, is de verleiding zoooo groot om daarmee te gaan spelen ipv op het baasje/het vrouwtje te letten...
Wij negeren tijdens de puppycursus altijd alle andere aanwezige hondjes, in de hoop dat Magic het ooit van ons over gaat nemen dat we op dat veld niet met andere hondjes bezig zijn, maar met 'werken' en 'trainen'.
Wel zo handig als we straks andere cursussen willen gaan doen.

Iedere dag feest!
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
In een groepje puppy's trainen kan je beter doen met iets wat heel vreselijk erg lekker ruikt als beloning
Wat thuis werkt, werkt vaak niet in een omgeving met veel interessante afleiding.
Daarnaast kan je er op rekenen dat een pup snel is afgeleid.
Doen jullie ook aandachtoefeningen?
En hoe oefen je het "hier" komen?

Wat thuis werkt, werkt vaak niet in een omgeving met veel interessante afleiding.
Daarnaast kan je er op rekenen dat een pup snel is afgeleid.
Doen jullie ook aandachtoefeningen?
En hoe oefen je het "hier" komen?