Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenbelasting, wat verwacht jij?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Re: Hondenbelasting, wat verwacht jij?

Ongelezen bericht door flamme »

P!nki schreef:In nieuw weerdinge betaalde ik niks aan hondenbelasting. Sinds we in apeldoorn wonen, moeten we per jaar € 599,12 betalen. Voor 4 honden dan wel. Zodra er een 5e bij komt word het gelijk: € 932,64 :ugh: :piew:
Mijn god zeg, da's een hele bak met geld :piew:
Is het dan niet goedkoper een kennelnaam aan te vragen??

(vraagt diegene die wel de klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt :oeps: )
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

P!nki schreef:In nieuw weerdinge betaalde ik niks aan hondenbelasting. Sinds we in apeldoorn wonen, moeten we per jaar € 599,12 betalen. Voor 4 honden dan wel. Zodra er een 5e bij komt word het gelijk: € 932,64 :ugh: :piew:
:O: zo he dan lopen ze zeker wel met je mee om alles op te ruimen wat ze neerleggen :ugh:

Kenneltarief € 932,40 :O: :piew: Hier in Hilversum Kenneltarief € € 226,68
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

smoekie schreef:
:O: zo he dan lopen ze zeker wel met je mee om alles op te ruimen wat ze neerleggen :ugh:

Kenneltarief € 932,40 :O: :piew: Hier in Hilversum Kenneltarief € € 226,68
Conclusie; je kan beter in Hilversum dan in Apeldoorn wonen. Poeh wat veel geld, schandalig gewoon!
Hier hebben ze voldoende prullenbakken, een stuk waar honden wel en niet los mogen lopen, en verder eigenlijk vrij weinig.. Volgensmij zijn er niet echt regels ofzo (boerendorp).
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

smoekie schreef:
flamme schreef:Ja dat heb ik ook gehoord ja :oeps: van niks (bij ons dus) tot meer dan 100 euro per hond ofzo :eek:
Dan valt het bij ons nog wel mee :ugh:
voor de eerste hond
€ 77,76
voor de tweede hond
€ 148,44
derde en volgende hond
€ 203,52
voor een kennel
€ 226,68 per jaar
Hoezo valt dat mee dan? Voor Nell betaal je dan 77 euro, maar mocht je een tweede hond hebben dan kost die het dubbele hoor. En dan mag je 225 euro aan hondenbelasting betalen. En waarom moet een tweede hond zo duur zijn??? Niet omdat hij meer schijt. Nee, om het hondenbezit terug te dringen.

Ongeveer hetzelfde als met accijns op sigaretten. Ontmoedigingsbeleid, maar oooooo als toch eens iedereen zou stoppen met roken. Of als toch eens iedereen zijn honden de deur uit zou doen. Geen kinderspeeltuintje kan dan nog onderhouden worden hoor :ugh:
smoekie
Zeer actief

Dan valt het bij ons in Hilversum nog wel mee in vergelijking met andere gemeentes.

Waarom die 2e hond zo duur moet zijn? :19: Vind het sowieso al belachelijk dat die bedragen per gemeente zo verschillen. Als je alleen al kijkt naar Hilversum - Apeldoorn wat je betaald als je een kennel hebt :denken: Vind dat hele hondenbelasting gebeuren gewoon grote bull shit, maar ja tis voor de gemeente weer mooie inkomsten he :ugh:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Hoe weet je hoe duur een kennelnaam is in Apeldoorn? Of heb ik het stuk van P!nki niet goed gelezen.
Of is het zo dat je met 5 honden in belastingtechnisch opzicht automatisch een kennel hebt?
smoekie
Zeer actief

flamme schreef:Hoe weet je hoe duur een kennelnaam is in Apeldoorn? Of heb ik het stuk van P!nki niet goed gelezen.
Of is het zo dat je met 5 honden in belastingtechnisch opzicht automatisch een kennel hebt?
Kun je zo nakijken via gemeente apeldoorn. Was benieuwd wat een kennel daar kostte omdat zij al zoveel geld kwijt is voor haar 4 honden. Een kennel kost op een paar euro na net zo veel als wanneer ze 5 honden in haar bezit zou hebben. Hier nemen veel mensen een kennelnaam omdat het ze simpelweg veel geld scheelt als je meerdere honden hebt. Dat heeft in Apeldoorn geen zin met zulke dure tarieven voor een kennel zeg :ugh:

Denk niet dat het automatisch overgaat als je meer dan 5 honden hebt, maar misschien werkt dat daar hetzelfde als met reinigingsrecht. Die betalen wij tot 3 personen en vanaf 3 personen of meer blijft het bedrag hetzelfde.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Moos schreef:Hondenpoep opruimen door de gemeente hoeft niet van mij. Ik vind het schandalig dat mensen dat zelf niet doen als hun hond midden op een grasveldje ofzo gaat zitten poepen.
Nou, inderdaad! Sterker nog, als ik het zie, dan zeg ik er wat van :pffff: :mrgreen:

Ik verwacht dat er voldoende plekken zijn waar ik mijn hond uit kan laten, aangelijnd en los. En dat er genoeg vuilnisbakken staan.

Ik vind het in mijn gemeente overigens geweldig geregeld en in de regio waar ik woon is het ook super. Ik kan uit tig loslooplokaties kiezen, strand/bos/park/duinen en wij hebben zelfs een heus stadsbos. :E:
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Eerste hond Euro 27,23
Tweede en volgende hond Euro 36,30
Kennel Euro 63,53

:)

Ik verwacht er trouwens niks voor. Ik loop hier dagelijks een klein rondje door "het park" langs de rondweg, de jeugd gooit daar regelmatig bierflesjes kapot, dat wordt dan vaak wel netjes opgeruimd. Alles is losloopgebied hier, voldoende honden die ook los door de wijk lopen (ik ook wel eens), bos hetzelfde. Langs de rondweg kun je redelijk goed lopen (niet erg lang, ~ 20-30 minuten heen en terug), voldoende ruimte om met een bal te gooien enzo.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

sjaak-k schreef:Eerste hond Euro 27,23
Kennel Euro 63,53

Tis gewoon schandalig als je die prijzen ziet. De 1 betaald goud geld voor zijn hond aan belasting daar waar de ander niets of weinig betaald. Hanteer dan gewoon 1 en dezelfde prijs en beter nog roep ook gelijk kattenbelasting in het leven en paardenbelasting. Die laten ook meer dan genoeg achter op de nederlandse wegen/bossen/tuinen etc :wink:
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

smoekie schreef:betaald. Hanteer dan gewoon 1 en dezelfde prijs en beter nog roep ook gelijk kattenbelasting in het leven en paardenbelasting.
Ik stem voor. En dan het liefst de prijs die ik betaal :engel:
sjaak-k
Zeer actief

smoekie schreef:
Kennel Euro 63,53

Tis gewoon schandalig als je die prijzen ziet. De 1 betaald goud geld voor zijn hond aan belasting daar waar de ander niets of weinig betaald. Hanteer dan gewoon 1 en dezelfde prijs en beter nog roep ook gelijk kattenbelasting in het leven en paardenbelasting. Die laten ook meer dan genoeg achter op de nederlandse wegen/bossen/tuinen etc :wink:
Wel direct de duurste gemeente van drenthe, de rest is namelijk 0.00.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

flamme schreef:
smoekie schreef:betaald. Hanteer dan gewoon 1 en dezelfde prijs en beter nog roep ook gelijk kattenbelasting in het leven en paardenbelasting.
Ik stem voor. En dan het liefst de prijs die ik betaal :engel:
Graag :ok:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

smoekie schreef: Tis gewoon schandalig als je die prijzen ziet. De 1 betaald goud geld voor zijn hond aan belasting daar waar de ander niets of weinig betaald. Hanteer dan gewoon 1 en dezelfde prijs en beter nog roep ook gelijk kattenbelasting in het leven en paardenbelasting. Die laten ook meer dan genoeg achter op de nederlandse wegen/bossen/tuinen etc :wink:

Liever niet :D Ik heb een paard maar die komt niet eens op de openbare weg. Heeft dus niemand last van :D

Gewoon overal dezelfde prijs!
Net als met een paspoort! Dat kan per gemeente ook 10tallen euro's verschil zijn...
smoekie
Zeer actief

sjaak-k schreef:
smoekie schreef:
Kennel Euro 63,53

Wel direct de duurste gemeente van drenthe, de rest is namelijk 0.00.
Tis dat ik het al van Flamme las hoor, maar ik dacht toch echt dat het echt in elke gemeente verplicht was die hondenbelasting. Wist echt niet dat er zelfs gemeentes waren waar je helemaal geen hondenbelasting hoefde te betalen zeg :wink:
smoekie
Zeer actief

Machie schreef:
smoekie schreef: Tis gewoon schandalig als je die prijzen ziet. De 1 betaald goud geld voor zijn hond aan belasting daar waar de ander niets of weinig betaald. Hanteer dan gewoon 1 en dezelfde prijs en beter nog roep ook gelijk kattenbelasting in het leven en paardenbelasting. Die laten ook meer dan genoeg achter op de nederlandse wegen/bossen/tuinen etc :wink:

Liever niet :D Ik heb een paard maar die komt niet eens op de openbare weg. Heeft dus niemand last van :D

Gewoon overal dezelfde prijs!
Net als met een paspoort! Dat kan per gemeente ook 10tallen euro's verschil zijn...
Ja maar als ze nou kattenbelasting en paardenbelasting (o.a.) in voeren kan de hondenbelasting misschien wat omlaag :smile: :engel:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Mijn excuus was sowieso al zwak want ook mensen zat die honden alleen op eigen terrein houden :D

Katten is oncontroleerdbaar denk ik.. Net als paarden. Die van mij staat bij een boer dus tsja..
smoekie
Zeer actief

Machie schreef:Mijn excuus was sowieso al zwak want ook mensen zat die honden alleen op eigen terrein houden :D

Katten is oncontroleerdbaar denk ik.. Net als paarden. Die van mij staat bij een boer dus tsja..
Ach tis hetzelfde met honden denk ik. Er zijn genoeg mensen die geen hondenbelasting betalen hoor :wink: zolang de DA niet verplicht is gegevens door te spelen is ook dat niet goed te controleren. Ja met grootschalige controles zoals ze die nu aan het doen zijn. :wink:
Machie
Zeer actief

Zo hebben mijn ouders maar 1 hond ingeschreven... Naja, de vorige hond nog zeg maar :D

Heel veel mensen betalen niet, dat weet ik. Vind ik wel raar eigenlijk...
sjaak-k
Zeer actief

http://www.cijfernieuws.nl/hond.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Even op je provincie klikken en je ziet mooi een overzicht.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Machie schreef:Zo hebben mijn ouders maar 1 hond ingeschreven... Naja, de vorige hond nog zeg maar :D

Heel veel mensen betalen niet, dat weet ik. Vind ik wel raar eigenlijk...
Gezien de bedragen vind ik het helemaal niet raar :wink: :smile:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

We wonen sinds kort in een gemeente waar wél belasting betaald moet worden, voor ons dus nieuw, maar duur is het niet, ik dacht €49,- voor de eerste hond.Je krijgt zoveel opruimzakjes als je wil en overal in het centrum staan bakken.Geen uitlaat-of losloopveldjes maar rondom het plaatsje is ruimte in overvloed.De controle is wel streng, pas geweest en ze bellen aan en rijden rond dus weinig kans om te ontduiken :wink:
Hier hebben ze aangebeld en Tomas liet duidelijk weten dat er een hond in huis was.Gelukkig hadden we net betaald, dat waren we nog bijna vergeten.
Als het op deze manier netjes geregeld wordt maakt het me niet uit in welke pot het geld terecht komt.
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

voor de betaalde hondenbelasting hoef je hier in Almeloooooo niets te verwachten helaas. :(
yvonne dl
Zeer actief

Ongelezen bericht door yvonne dl »

Hier zijn ze aan het controleren huis aan huis.
Ik betaal dus helemaal niks,maar wil er 3 op gaan geven.
de 1e hond kost:108,72
de 2e en volgende hond kost:217.44
Dus ik moet betalen:8 keer 217,44 en 108.72.
Niet normaal.
We hebben een stukje zandeen honden uitlaat plaats.er staan een bord bij verboden voor honden haha
Afbeelding

Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
sjef
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjef »

Wij betalen geen hondenbelasting, dus verwachten ook niets.
I'm just a common man
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
smoekie
Zeer actief

yvonne dl schreef:Hier zijn ze aan het controleren huis aan huis.
Ik betaal dus helemaal niks,maar wil er 3 op gaan geven.
de 1e hond kost:108,72
de 2e en volgende hond kost:217.44
Dus ik moet betalen:8 keer 217,44 en 108.72.
Niet normaal.
We hebben een stukje zandeen honden uitlaat plaats.er staan een bord bij verboden voor honden haha
:piew:

gelijk heb je dat je niets betaald. Je betaald je er scheel aan zeg :ugh: Veel belastingen vind ik onzinnig, maar de onzinnigste vind ik toch wel de hondenbelasting hoor :mrgreen:
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

smoekie schreef:gelijk heb je dat je niets betaald. Je betaald je er scheel aan zeg :ugh:
Dat een belasting hoog is, is nog geen argument om hem niet te hoeven betalen. Het blijft belastingontduiking als je een belasting die je wel zou moeten betalen niet betaalt. Hoe onzinnig je hem ook vindt. En ik vraag me af wat al die mensen die het zo onzinnig vinden gedaan hebben om de belasting gewijzigd te krijgen :ok:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Frenk schreef:
smoekie schreef:gelijk heb je dat je niets betaald. Je betaald je er scheel aan zeg :ugh:
Dat een belasting hoog is, is nog geen argument om hem niet te hoeven betalen. Het blijft belastingontduiking als je een belasting die je wel zou moeten betalen niet betaalt. Hoe onzinnig je hem ook vindt. En ik vraag me af wat al die mensen die het zo onzinnig vinden gedaan hebben om de belasting gewijzigd te krijgen :ok:

Niks :D
yvonne dl
Zeer actief

Ongelezen bericht door yvonne dl »

Kennelbelasing kan je alleen krijgen als je geregistreerd staat bij de raad van beheer.
Ik heb geinformeerd,maar ik kom daar met mijn kneuzen niet in aanmerking,alleen als ik een nest wil gaan fokken met rashonden,dan moet ik een kennelnaam aan vragen en papieren overleggen van oa stamboom
Afbeelding

Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Hier stond in het hondenbelastingkrantje zelfs dat het bedrag wat je betaalt in de algemene middelenpot gaat en niet word besteed aan voorzieningen voor honden :roll:
Wat ik verwacht? Een beetje coulance van meneer agent als ik m'n hond illegaal laat loslopen maar wel poepzakjes (met verse drol), hondenpenning en paspoort bij me heb :pffff:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”