Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik wil een pup
Moderator: moderatorteam
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Re: Ik wil een pup
hier ook marjoleine..
en carmen, ik herken het ook. maar ik zit idem als jij. bij lola kan best een pup maar als dat praatjes krijgt ben ik bang voor een rel-lola.. en sam, tsja, dat zou alleen met een teef goed gaan.
maar het gaat nu net goed met die 2 van mij dus ik druk het weg.
en carmen, ik herken het ook. maar ik zit idem als jij. bij lola kan best een pup maar als dat praatjes krijgt ben ik bang voor een rel-lola.. en sam, tsja, dat zou alleen met een teef goed gaan.
maar het gaat nu net goed met die 2 van mij dus ik druk het weg.

-
Neeltje
Ik loop al anderhalf jaar te puppekriebelen. Ik wil zooooooooooo graag mijn tibetaantje. Heb zelfs de fokker al uitgezocht, maar, zo lang Tirsa er is, gaat het niet/wil ik het niet. Eén hond is al duur genoeg, maar ik vind het ook niet eerlijk t.o.v. Tirsa die totaal niets van pups of drukke honden moet hebben. Dus Tira mag eerst haar lekkere leventje leven, wat steeds langer duurt dan iedereen verwachtte, en dan komt er hier weer een puppedup....
En bij het nemen van huisdieren, geldt bij mij nog steeds dat verstand boven hart gaat.
En bij het nemen van huisdieren, geldt bij mij nog steeds dat verstand boven hart gaat.
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Miep kun je het dan inderdaad niet aandoen, zo'n puppedup. Zo'n pup leert het trouwens wel hoor als ze één van de roedel beter kunnen negerenMarion. schreef:
Maar bovenal ben ik bang de harmonie tussen Saar en Miep te verstoren. Saar zou het prachtig vinden hoor, een puppedup erbij om te verzorgen. Miep zou het vreselijk vinden.
- Moos
- Zeer actief
Oh ja, dat heb ik ook weleens
Maar het kan niet, en is gewoon niet slim. Qua tijd niet, financieel niet, en ik denk dat Saar het ook niet bijzonder leuk zal vinden om Vera te moeten delen. Vera zou het prachtig vinden.
Dus we doen het absoluut niet, maar leuk zal het vast zijn
Dus we doen het absoluut niet, maar leuk zal het vast zijn

-
Marion.
Ja. Moeder Jos heeft ze aangekocht destijds, dus geen eigen fok. Na een paar jaar is ze herplaatst bij een vriendin, en nog wel een dag of 3 in de week in de "lease" bij de fokster. Nestzusje van Miep is dus ook naar die vriendin gegaan, die dus moeder en dochter heeft. Verder heeft fokster niets van die nestjes aangehouden, en zal van dit nest ook niets aanhouden. HelaasMarjoleine schreef:Marion, is die lijn dan echt weg, in de zin dat ze niets aanhoudt om door te gaan?
Jee.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
nee herken ik helemaal niet... heb nooit een pup gewilt maar vriendlief wilde dat hond nr 3 een pup werd... en oh wat hebben we geboet, het is nu een geweldige hond geworden ( ze is 2,5 nu) en ben helemaal gek van haar met al haar rare gedragingen en streken nog....maar... dus nee , ik wil geen pup n u niet en nooit niet meer....
-
Leane
Nee op het moment geen puppen kriebels, maar dat komt ook omdat de jongste 1 is die daarop 2 en die daarop 3 en de oudste 7 dus.. Nee allemaal jong genoeg dit word de eerste kerst sinds 3 jaar dat ik geen pup heb..Volgend jaar weer 
- antheman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
Ohja, heel herkenbaar
Maar ja, de tijd, de ruimte, de financien.
Ohja, een herplaatser die niet goed met andere honden kan. Lijkt me niet handig.
Maar ik denk er vaak aan ja, de puppentijd van Kees was zoooo leuk!
Maar ja, de tijd, de ruimte, de financien.
Maar ik denk er vaak aan ja, de puppentijd van Kees was zoooo leuk!
-
estelle
Nou ik moet zeggen dat ik het, nu wij wellicht een pupje krijgen, wel erg spannend vind allemaal hoor.
Het is voor ons toch alweer heel wat jaartjes geleden (Hera was de laatste pup).
Soms raak ik zelfs wat in paniek 'hoe ging dat ook alweer?' 'wat moeten we in huis halen?" 'hoe gaan we de dingen aanpakken' .....
Het is voor ons toch alweer heel wat jaartjes geleden (Hera was de laatste pup).
Soms raak ik zelfs wat in paniek 'hoe ging dat ook alweer?' 'wat moeten we in huis halen?" 'hoe gaan we de dingen aanpakken' .....
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ja, ik ken dat wel die puppenkriebels en verheug me dan ook helemaal op 6 december, want dan komt Isa
@ Estelle, het spannend vinden herken ik ook. Het is hier toch ook alweer een tijdje geleden dat er een pup was. Ik loop de hele dag te denken wat ik nog in huis moet halen, waar ik nog aan moet denken, wat ik moet regelen, enz. Maar dat is ook wel weer een deel van de voorpret.
@ Marion, ik kom straks gewoon een dagje langs met Isa. Kun je kijken of Miep het echt zo erg vindt als je denkt.
@ Estelle, het spannend vinden herken ik ook. Het is hier toch ook alweer een tijdje geleden dat er een pup was. Ik loop de hele dag te denken wat ik nog in huis moet halen, waar ik nog aan moet denken, wat ik moet regelen, enz. Maar dat is ook wel weer een deel van de voorpret.
@ Marion, ik kom straks gewoon een dagje langs met Isa. Kun je kijken of Miep het echt zo erg vindt als je denkt.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik heb een pup 
Het leukste aan puppen vind ik de heerlijke puppygeur die ze hebben!
Verder ben ik nu vooral heel erg benieuwd hoe Luca uit zou groeien. Of hij steeds meer krullen krijgt of toch niet...
Het leukste aan puppen vind ik de heerlijke puppygeur die ze hebben!
Verder ben ik nu vooral heel erg benieuwd hoe Luca uit zou groeien. Of hij steeds meer krullen krijgt of toch niet...
-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Wij hebben het er weleens over om nog een tweede hond te nemen, ook een DSL.
Maar ja......erover fantaseren en doen is toch iets anders.
1 DSL in een camper is te doen, maar 2 wordt toch een ander verhaal.
Ik denk dat het hier ook bij fantaseren blijft.
Maar ja......erover fantaseren en doen is toch iets anders.
1 DSL in een camper is te doen, maar 2 wordt toch een ander verhaal.
Ik denk dat het hier ook bij fantaseren blijft.

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
-
Marion.
Hihi, met puppemans Sjaak heeft het anders een week of 3/4 geduurd eer hij niet alleen maar meer stom wasBelle schreef:@ Marion, ik kom straks gewoon een dagje langs met Isa. Kun je kijken of Miep het echt zo erg vindt als je denkt.
En het arme ding deed zo zijn best
- *Esther
- Zeer actief
ladybird schreef:Ik heb daar helemaal geen last van![]()
of
Hou op jij!!
Nee, hier verder geen puppenkriebels, op de puppycursus heb ik ze lekker elke week even vast.....
Voor mezelf begint het na de dood van Chelsea wel weer te kriebelen, eerst dacht ik 2 is ook prima zo.......Heb altijd herplaatsers gehad en toen 2 pups, dat zijn Luna en Delphi.
Maar er zijn zoveel leuke honden die een goed plekje zoeken.......
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Pups zijn vreselijk.

Bij het nestje van Zarah, wat er nu ligt, had ik me voorgenomen om niks aan te houden, maar er zit toch wel weer wat in wat ik heel erg leuk vind....
Nou ja, eerst maar eens kijken hoe het uitgroeit, ze zijn pas 2 dagen oud. Misschien is het wel niks als ze een week of 6 zijn
Bij het nestje van Zarah, wat er nu ligt, had ik me voorgenomen om niks aan te houden, maar er zit toch wel weer wat in wat ik heel erg leuk vind....
Nou ja, eerst maar eens kijken hoe het uitgroeit, ze zijn pas 2 dagen oud. Misschien is het wel niks als ze een week of 6 zijn
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Ellepel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...
Pups zijn heerlijk, maar als ik zo naar buiten kijk met storm en regen, heul veul regen, ben ik toch blij dat er nu even geen pup blijft uit ons nestje...

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Ik hoop dat dat hier ook het geval isRenske schreef:
Miep kun je het dan inderdaad niet aandoen, zo'n puppedup. Zo'n pup leert het trouwens wel hoor als ze één van de roedel beter kunnen negeren.
Kelly zal puppegup echt niet leuk vinden.
Maar het is vaak wel zo wat jij schrijft. Ik heb wel eens logé honden hier, één ervan was toen ook nog erg jong.
Maar na een paar snauwen van Kelly wisten die honden dat ze daar uit de buurt moesten blijven.
Zo ook binnen, met Daisy als die in haar mand lang. Geen veilige plek om langs te lopen als andere 'vreemde' hond.
En dat wisten ze, ze bleven gewoon uit die buurt en dat werkte prima. Die jonge honden zijn vaak érg slim daarin.
Nu zou ik het rotter vinden als alles binnen woont, net zoals bij Marion, en het zou niet klikken. Met Kel is het hier niet zo'n probleem, die heeft toch grotendeels haar eigen leven. s'Nachts met Leon mee!

Nog 4 weekjes!!!!
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Ik heb met grote regelmaat puppy en kitten kriebels. Dan moet ik mezelf echt inhouden
Maar ik 'weet' dat die babytijd maar heel kort duurt en dan breekt de realiteit aan..
Maar van mij zou een pupje (of kitten) wel veeeel langer klein mogen blijven. Ze worden veel te snel groot
Maar van mij zou een pupje (of kitten) wel veeeel langer klein mogen blijven. Ze worden veel te snel groot

-
Ineke
Ik krijg een pupje, binnenkort hopelijk foto's.

- lieveheersbeestje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Tja en zo kwam Prana
, het kriebelde al zo lang, maar ja verstand/gevoel... en uiteindelijk heb ik mijn lieve kleine pup! 

------Groetjes Prana-----
-
nance
- Erelid
Ik herken het heel erg. Ik had ook altijd herplaatsers gehad en toen wou ik ook een pup. Voor 1 keertje om dat eens zelf mee te maken. Loddie is mijn Puppedup die in januari alweer 6 jaar wordt. Ik heb genoten van de pup tijd en heb een ongelooflijk sterke band met Lodje.
Ik ben opvanggezin en af en toe komt er hier ook een pup.
6 December komt Robado een Sabueso mix en daar kan ik dan intens van genieten.
Ik ben opvanggezin en af en toe komt er hier ook een pup.
6 December komt Robado een Sabueso mix en daar kan ik dan intens van genieten.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Mijn verstand heeft ook de overhand gehad hoor.
Wil al heel lang een hond om mee te sporten.
Maar heb altijd geroepen dat zolang Daisy en Spike er allebei nog waren dat niet zou gebeuren.
En tja... Daisy is niet meer... dus nu is er wel 'plaats' voor een pup.
Anders had pup er nog niet gekomen, hoe graag ik ook wilde sporten. Had Daisy er ook absoluut geen plezier mee gedaan
Wil al heel lang een hond om mee te sporten.
Maar heb altijd geroepen dat zolang Daisy en Spike er allebei nog waren dat niet zou gebeuren.
En tja... Daisy is niet meer... dus nu is er wel 'plaats' voor een pup.
Anders had pup er nog niet gekomen, hoe graag ik ook wilde sporten. Had Daisy er ook absoluut geen plezier mee gedaan
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Nee, op dit moment totaal niet. Ik geniet er van dat beide honden helemaal meedraaien met het ritme. Lekker kunnen uitslapen, niks slopen, allebei zindelijk zijn.
Nee 2 honden is zat.
Nee 2 honden is zat.

- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
ik heb net een pup
maar ik kan nu weer weg zwijmelen bij een oudere herplaatser
, de volgende (over een paar jaar) wordt dan waarschijnlijk weer een herplaatser
monky= als pup gekomen, amy= nestoverschot 4,5 maand, iza= als pup gekomen, sara= als herplaatser van 7 jaar & rio= als pup van 3 maandjes nestoverschot (heel zielig
)
en eigenlijk ben ik gewoon niet zo'n puppen mens
ik kan iig ook erg genieten van een volwassen hond, misschien zelfs wel meer 
maar ik kan nu weer weg zwijmelen bij een oudere herplaatser
monky= als pup gekomen, amy= nestoverschot 4,5 maand, iza= als pup gekomen, sara= als herplaatser van 7 jaar & rio= als pup van 3 maandjes nestoverschot (heel zielig
en eigenlijk ben ik gewoon niet zo'n puppen mens

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Contacteer:
Ik ook
. Maar dat kan nog even niet. 
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Ik heb er verschrikkelijk last van op het moment
Nu ik net samen woon, heb ik nog maar twee honden. De andere twee zijn bij mijn moeder gebleven. En ik vind twee te weinig
Zou het heel graag willen, en waarschijnlijk ook mogen, maar ik moet verstandig zijn. Bowie haat pups!Wordt bijna 15 en moet ik hem nou zo boos laten zijn in de laatste tijd van zijn leven? Nee... En daarbij hoop ik uiteraard dat Bowie nog minstens 10 jaar bij mij blijft.
Maar de voorpret is er, fokkersite's kijken, shows bezoeken!!
Nu ik net samen woon, heb ik nog maar twee honden. De andere twee zijn bij mijn moeder gebleven. En ik vind twee te weinig
Zou het heel graag willen, en waarschijnlijk ook mogen, maar ik moet verstandig zijn. Bowie haat pups!Wordt bijna 15 en moet ik hem nou zo boos laten zijn in de laatste tijd van zijn leven? Nee... En daarbij hoop ik uiteraard dat Bowie nog minstens 10 jaar bij mij blijft.
Maar de voorpret is er, fokkersite's kijken, shows bezoeken!!

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Ik stond vannacht om 04.30 ook al een kwartier buiten in de gietende regen met een pup tussen mijn benen die geen plasje wilde doen maar alleen zielig stond te kijken van wanneer gaan we weer naar binnenBoutje schreef:Ben nu net 10 minuten natgeregens met Roosje buiten maar mevrouwtje houdt niet van regen en was even vastbesloten naar binnen te gaanReny schreef:Is wel heel leuk hoor, lekker met die storm van de week 's nachts buiten staan met pupNanna schreef:Ik heb dat eigenlijk alleen in het voorjaar, met mooi weer.
's Winters ben ik altijd blij geen pup te hebben en daar bij nacht en ontij mee uit te moeten![]()
en dan ook nog een (regen)dansje doen omdat hij zo netjes buiten plastals ik om haar buiten te laten plassen... zij heeft gewonnen en binnen geplast
en nu ligt ze heerlijk te maffen
.
Tja, pups hebben ook nadelen (al wegen die absoluut niet tegen de voordelen op maar als ik dit zeg helpt het je niet echt he)
Meneer leegde zijn blaas dus opgelucht binnen
Leuk he, pups
En de groeten van de mannen 

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik heb hier nu een paar pups rondhobbelen en het is werkelijk intens genieten
Maar ik ben wel erg blij dat ze steeds groter worden 
-
wen
- Zeer actief
ow ja ik ken het
Heb al 4 jaar de kriebels maar het is nu gewoon nog niet verstandig om aan zo een kleine wurm te beginnen
Al moet ik toegeven dat het steeds moeilijker word.. het wachten
Heb al 4 jaar de kriebels maar het is nu gewoon nog niet verstandig om aan zo een kleine wurm te beginnen
Al moet ik toegeven dat het steeds moeilijker word.. het wachten