Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Winner 2009

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Winner 2009

Ongelezen bericht door LongFields »

Hamilton schreef: ( ik had ook een heel lijstje gemaakt wie ik allemaal wilde gedag zeggen, uiteindelijk alleen Suzanne met Tapas gesproken)
En dan kwamen wij elkaar nog zomaar spontaan tegen bij de stand van Dog Walk Trail, waar ik verzeild was geraakt. :mrgreen: Ik vond het wel leuk om Andra en jou even gezien te hebben. :ok:
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Hamilton schreef:
Madelief schreef:
Hamilton schreef:
Volgens mij liep ik bij het verlaten van de hal, achter jullie aan(liep jouw moeder rechts van jou met een Briard?)
maar net te ver om je aan te roepen :(
Jaaaaa, dat moeten wij geweest zijn! Moeder met Améhoela. Had je de honden bij je?? Maar ik zal niet achterom gekeken hebben ;-). Ik wil graag ook een paar keer naar show zónder honden. Het komt er nooit van elders te kijken en mensen te spreken, erg jammer vind ik dat. Maar Yanthe doet voorlopig niet meer mee, eerst maar eens 27 maanden worden. Dus kan ik wel eens een showbezoek inplannen :cheer:
Ja, 4 mensen bepakt en bezakt, met 1 HamiltonStövare en 1 Bordercollie
( ik had ook een heel lijstje gemaakt wie ik allemaal wilde gedag zeggen, uiteindelijk alleen Suzanne met Tapas gesproken)
Dan heb ik jullie dus niet gezien :(. De Hamiltonstövare was me ook opgevallen als ik gedachtenloos een blik had geworpen zonder op mensen te letten. Toevallig is Suzanne ook de enige die ik gesproken heb :ok:. Leuk dametje, Tapas :I:.
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

LongFields schreef:
Hamilton schreef: ( ik had ook een heel lijstje gemaakt wie ik allemaal wilde gedag zeggen, uiteindelijk alleen Suzanne met Tapas gesproken)
En dan kwamen wij elkaar nog zomaar spontaan tegen bij de stand van Dog Walk Trail, waar ik verzeild was geraakt. :mrgreen: Ik vond het wel leuk om Andra en jou even gezien te hebben. :ok:
:ok:
ik ook jou in het echie gezien te hebben en Tapas natuurlijk :D
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Bas Rouge schreef: Was het Ziva's eerste show, hoe beviel het?
Leuk om het een keer van de andere kant mee te maken maar het is niet zo mijn ding. Had niet verwacht dat ik het heel fantastisch zou vinden maar het leek me nog wel grappig, maar toen ik alle trimtafels, poedertjes en haarlak te voorschijn zag komen en mevrouwen in mantelpakjes voorbij zag drentelen voelde ik me toch niet helemaal thuis daar :mrgreen: (heb Jip nooit ingeschreven omdat ik daar dus geen zin in heb, maar bij borders is het zo ongeveer net zo erg :mrgreen: ) Ziva was ook vergeten wat blijven staan was, niet zo handig :oeps: . Maar het lopen vond ze wel leuk en ze liet zich ook goed betasten, dus dat vond ik wel erg goed, aangezien dat laatste bij de ringtraining helemaal niet zo lekker ging. We zijn met een ZG naar huis gegaan dus daar mogen we best tevreden mee zijn :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Madelief schreef:Jaaaaa, dat moeten wij geweest zijn! Moeder met Améhoela.
Amélie bedoel je?
Ik hoorde van Jettie dat die het goed gedaan had, toch?

Ik heb al die Fransozen gemist helaas :ugh:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

miekmiek schreef:Afbeelding

wat zijn jou honden groot! :eek: wist ik helemaal niet. prachtig zeg.
Daar heb ik me ook wel eens over verbaasd toen ik ze voor het eerst zag! ;-)
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

wat leuk allemaal zeg, volgens mij heb ik meer forummers gezien dan ik wist als ik alle plaatjes, foto's en teksten zo zie!
maar heb me prima vermaakt, gelijk bij de ingang stond achter mij 2 super leuke brabanconnetjes, waarvan 1 nog super jong, wat leuk :I:. ook was er een soort naakthond los gebroken, de arme stakker was zo bang, en diegene die hem wou pakken ohhhhh die mocht zn handen wel bergen. ben benieuwd hoelang hij nog heeft lopen rond dwalen.
vond weinig bull terriers, teminste vorig jaar had ik er meer gezien.
Afbeelding
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Chicoahua schreef:wat leuk allemaal zeg, volgens mij heb ik meer forummers gezien dan ik wist als ik alle plaatjes, foto's en teksten zo zie!
maar heb me prima vermaakt, gelijk bij de ingang stond achter mij 2 super leuke brabanconnetjes, waarvan 1 nog super jong, wat leuk :I:. ook was er een soort naakthond los gebroken, de arme stakker was zo bang, en diegene die hem wou pakken ohhhhh die mocht zn handen wel bergen. ben benieuwd hoelang hij nog heeft lopen rond dwalen.
Dat brabanconnetje was al 10 maanden hoor :wink: Althans als het het ingeschreven hondje was. (die wel nog erg klein was overigens)
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Madelief schreef: Toevallig is Suzanne ook de enige die ik gesproken heb :ok:. Leuk dametje, Tapas :I:.
En Sieneke dan? Of telt die niet mee? :mrgreen:
Bedankt voor je compliment over Tapas, ze wás ook wel erg leuk gisteren. :engel:
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
Madelief schreef: Toevallig is Suzanne ook de enige die ik gesproken heb :ok:. Leuk dametje, Tapas :I:.
En Sieneke dan? Of telt die niet mee? :mrgreen:
Bedankt voor je compliment over Tapas, ze wás ook wel erg leuk gisteren. :engel:
Haha, nou, ik heb bij de beaucerons en de briards wel wat meer mensen gesproken ;-).
Ja, echt een lekker bekkie heeft ze, maar ook een echt fijn karakter wat ik er zo kort van kon zien!
Het klinkt nu wel of ze soms níet leuk is, maar dat zal wel meevallen denk ik :ok:

Jammer dat jullie tegelijk met de briards in de ring stonden,...zit ik er de hele dag naast, mis ik de keuring nóg :oohja:
Afbeelding
mon doesie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoezen
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door mon doesie »

:jank: Mijn Bali werd 1e in de kampioensklasse...
Maar een jeugdhondje behaalde beide titels, zowel jeugdwinster als winster 2009.
Bali kreeg het reserve CAC , maar wel de CACIB.
Een pracht hondje hoor die won , maar is het nou nodig om beide titels aan een jeugd hond te geven???

Iedereen die wel tevreden is met wat hij/zij behaald heeft met zijn/haar hond....Gefeliciteerd!!! :wink:
en de groetjes van:
Arena,Bali,Bonni,Chakira
Danique,Mila en Monique
http://www.roxroros.com

uit het oog maar niet uit ons hart...Aila.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ik had het nog niet gedaan zie ik, maar allemaal van harte met de mooie resultaten :E:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:
Madelief schreef:Jaaaaa, dat moeten wij geweest zijn! Moeder met Améhoela.
Amélie bedoel je?
Ik hoorde van Jettie dat die het goed gedaan had, toch?

Ik heb al die Fransozen gemist helaas :ugh:
Ja, ze heeft het voortreffelijk gedaan! We zijn erg in onze nopjes en helemaal omdat de keurmeester heel erg onder de indruk was van haar gangwerk. Helaas geen Winster, maar we zijn ook erg blij met haar reserve CAC. Het lukte voorheen nooit haar uit te brengen omdat ze erg onstuimig is en het mijn moeder (en anderen) vaak niet lukte om haar überhaupt zo ver te krijgen dat ze mooi liep in plaat van stuiteren en springen. Nou ja nooit ;-) ....
Ze is wel al eens Dortmund Siegerin geweest, "beste pup" (van 16 maand, op de nesten en jonge hondendag) en ze was met 16 maanden ook al geselecteerd in Frankrijk. Maar mijn moeder had de moed verloren omdat ze zo vaak te horen kreeg dat ze geplaatst zou zijn als ze beter ringgedrag had vertoond...ze heeft nogal eens op haar kop gehad van keurmeesters, niet bevordelijk voor de zenuwen in de ring ;-) en dus niet voor het uitbrengen. Terwijl we weten dat ze prachtig gangwerk heeft. Op ringtraining gaat het altijd prima en in de echte ring ...drama :roll:

Maar Wendy (handler, jou vast wel bekend) heeft haar meer dan voortreffelijk uitgebracht :cheer: .

Omdat het zo'n lekkere eigenwijze ondeugd kan zijn (ze is verschrikkelijk lief hoor) noem ik haar wel eens Améhoela of Améhooligan...gewoon als koosnaam :I: .

Maar hopelijk is het gestuiter nu doorbroken ...we gaan het zien. Ze is in ieder geval terug in de showring. :cheer:

Jammer dat je de fransen gemist hebt. Er waren er relatief veel (zelfs bij de picard dacht ik ;-), meer dan één is al heel wat!)
Afbeelding
Chicoahua
Zeer actief
Engelse Bulldog

ladybird schreef:
Chicoahua schreef:wat leuk allemaal zeg, volgens mij heb ik meer forummers gezien dan ik wist als ik alle plaatjes, foto's en teksten zo zie!
Dat brabanconnetje was al 10 maanden hoor :wink: Althans als het het ingeschreven hondje was. (die wel nog erg klein was overigens)
nee het waren bezoekers, een bruine en een zwarte... en die zwarte oooohhhhhh die was zo lief en enthousiast:I: ik vind ze echt heel leuk. maar die bedoel je vast niet?hij was wel 10 maanden trouwens :denken: zaten die van jou in een soort ren met allemaal brabanconnetjes want daar heb ik ook nog even in gekeken;)? of waren het die 2?
Afbeelding
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

mon doesie schreef: Maar een jeugdhondje behaalde beide titels, zowel jeugdwinster als winster 2009.
Een pracht hondje hoor die won , maar is het nou nodig om beide titels aan een jeugd hond te geven???
In Duitsland en Scandinavië is dat niet eens mogelijk; daar is de Winner-titel verbonden aan het CACIB. Geldt ook voor de titel World Winner.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

under the red sky schreef:
mon doesie schreef: Maar een jeugdhondje behaalde beide titels, zowel jeugdwinster als winster 2009.
In Duitsland en Scandinavië is dat niet eens mogelijk; daar is de Winner-titel verbonden aan het CACIB. Geldt ook voor de titel World Winner.
Bij ons ook een jeugdhondje dat beide won. Het is natuurlijk niet "nodig", maar als de keurmeester dat nou het mooiste hondje vindt?? Dan zou het toch ook raar zijn als die het niet kreeg omdat ze al jeugdwinster was? Anders moet het inderdaad maar officieel gescheiden zijn. Maar het gebeurt vast niet aan de lopende band. Ik vind voor gescheiden ook wel wat te zeggen hoor, maar zoals het nu is het gewoon terecht dat het beste hondje wint.
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

In Duitsland wint ook iedere 1U van een klasse een CAC, toch?
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Madelief schreef:
Bij ons ook een jeugdhondje dat beide won. Het is natuurlijk niet "nodig", maar als de keurmeester dat nou het mooiste hondje vindt?? Dan zou het toch ook raar zijn als die het niet kreeg omdat ze al jeugdwinster was? Anders moet het inderdaad maar officieel gescheiden zijn. Maar het gebeurt vast niet aan de lopende band. Ik vind voor gescheiden ook wel wat te zeggen hoor, maar zoals het nu is het gewoon terecht dat het beste hondje wint.
Daar ben ik het mee eens. Het gebeurt toch wel vaker dat de jeugdhond ook het CAC wint? Aan de Jeugdwinster-titel heb je verder niets, behalve een Jeugd-CAC, als een hond Winster wordt, betekent dat ook een (in het geval van de Winner zelfs dubbel) CAC.
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef:
Madelief schreef:

Daar ben ik het mee eens. Het gebeurt toch wel vaker dat de jeugdhond ook het CAC wint? Aan de Jeugdwinster-titel heb je verder niets, behalve een Jeugd-CAC, als een hond Winster wordt, betekent dat ook een (in het geval van de Winner zelfs dubbel) CAC.
Nou inderdaad, zo bekeken zou het zelfs onterecht zijn als het gescheiden was. Normaal heeft een jeugdhond toch ook recht op het CAC? Maargoed, in Duitsland krijgt de jugendsieger(in) natuurlijk wél ook het CAC. Gewoon een ander systeem.
Afbeelding
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Chicoahua schreef:
ladybird schreef:
nee het waren bezoekers, een bruine en een zwarte... en die zwarte oooohhhhhh die was zo lief en enthousiast:I: ik vind ze echt heel leuk. maar die bedoel je vast niet?hij was wel 10 maanden trouwens :denken: zaten die van jou in een soort ren met allemaal brabanconnetjes want daar heb ik ook nog even in gekeken;)? of waren het die 2?
Ah ja dat rode en zwarte teefje, die heb ik ook gezien idd. :wink:

Nee, wij zaten voor die ren aan de ring. Onze honden zitten niet in een bench :wink: Die zitten bij ons of op een kleed op de grond of op schoot. Of zoals in Pepita haar geval, bij iedereen die voorbijkomt op schoot :mrgreen: Ik ben opgehouden met het meeslepen van een compleet nutteloze bench. Ze zitten er toch niet in namelijk.
Afbeelding
Linx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linx »

Wat frapant, bij ons stonden ook een jeugdteefje en een jeugdreutje tegen elkaar voor BOB...
Bij ons vond ik het alleen niet helemaal terecht, maar dat terzijde.

't Is weer een leuke dag geweest op een ongelukje na.. :lol1:
Flink ingeslagen voor de honden (5 kilo kalfshoefjes, 2 kilo pensstaafjes, 3 doosjes schapenvet en een
4-dozen-in-één-grote-doos verpakking dentastix!)
(Of ben ik nu dubbel aan het posten en had ik dat al geschreven, haha..)
:I: Luca, Amy*, Sora, Linx*, Lea, Jayden, Hayley, Killian*, Mason en Hype :I:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Scooby schreef:Daar ben ik het mee eens. Het gebeurt toch wel vaker dat de jeugdhond ook het CAC wint? Aan de Jeugdwinster-titel heb je verder niets, behalve een Jeugd-CAC, als een hond Winster wordt, betekent dat ook een (in het geval van de Winner zelfs dubbel) CAC.
Ik ook.
De beste hond is de beste hond, klaar.
En in dit geval heeft die beste hond dan ook twee titels gewonnen Jeugdwinner en Winner), maar op zich heb je daar verder niets aan.
En als de jeugdhond de beste is, is dat de best, simpel.
Dat is trouwens alleen maar gunstig.

Ik zie bijvoorbeeld bij de Markiesjes de veteranen nog steeds vooraan lopen in de plaatsingen.
Hoewel dat erg leuk is voor die fokkers/eigenaren, zegt het ook dat het jonge spul blijkbaar minder is van kwaliteit. :19:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Chicoahua
Zeer actief
Engelse Bulldog

Ah ja dat rode en zwarte teefje, die heb ik ook gezien idd. :wink:

Nee, wij zaten voor die ren aan de ring. Onze honden zitten niet in een bench :wink: Die zitten bij ons of op een kleed op de grond of op schoot. Of zoals in Pepita haar geval, bij iedereen die voorbijkomt op schoot :mrgreen: Ik ben opgehouden met het meeslepen van een compleet nutteloze bench. Ze zitten er toch niet in namelijk.
oh dan mag ze de volgende keer wel even bij mij op schoot...alleen oppassen dat er geen lijm aan mijn handen zit.. :I: ;) ;)
Afbeelding
under the red sky
Zeer actief
Contacteer:

Madelief schreef:Maargoed, in Duitsland krijgt de jugendsieger(in) natuurlijk wél ook het CAC. Gewoon een ander systeem.
In Duitsland wordt in de jeugdklasse geen CAC gegeven. De winnaar van de jeugdklasse kan een jeugd-CAC krijgen en op de show in Dortmund de titel Bundesjugendsieger of Europajugendsieger.

De titels Bundessieger en Europasieger gaan naar de honden die het CACIB winnen. Dat hoeft niet perse de beste reu of teef te zijn. Hetzelfde systeem wordt gebruikt op de World Winner show. Ook al is de jeugdhond beste reu of beste teef; hij/zij krijgt alleen de titel World Junior Winner.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Madelief schreef:Maargoed, in Duitsland krijgt de jugendsieger(in) natuurlijk wél ook het CAC. Gewoon een ander systeem.
In Duitsland wordt in de jeugdklasse geen CAC gegeven. De winnaar van de jeugdklasse kan een jeugd-CAC krijgen en op de show in Dortmund de titel Bundesjugendsieger of Europajugendsieger.

De titels Bundessieger en Europasieger gaan naar de honden die het CACIB winnen. Dat hoeft niet perse de beste reu of teef te zijn. Hetzelfde systeem wordt gebruikt op de World Winner show. Ook al is de jeugdhond beste reu of beste teef; hij/zij krijgt alleen de titel World Junior Winner.
Ok, dat wist ik niet, dank je!
Afbeelding
Hamilton
Zeer actief

nu we het toch over titels hebben,heb ik een vraagje
telt het reserve CAC, gegeven op de Winner voor 1 heel CAC?
CAC op de Winner telt dubbel, CAC op 'n kampioenschapsclubmatch ook en daar telt het reserve CAC wel voor 1 CAC.
Wie kan mij helpen?
Afbeelding
Nel en Nisvan
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hamilton schreef:nu we het toch over titels hebben,heb ik een vraagje
telt het reserve CAC, gegeven op de Winner voor 1 heel CAC?
CAC op de Winner telt dubbel, CAC op 'n kampioenschapsclubmatch ook en daar telt het reserve CAC wel voor 1 CAC.
Wie kan mij helpen?
Ja, het reserve CAC op de Winner telt als 1 CAC.
under the red sky
Zeer actief
Contacteer:

Hamilton schreef:telt het reserve CAC, gegeven op de Winner voor 1 heel CAC?
Volgens mij niet. Het kynologisch reglement zegt alleen dat het reserve op een KCM telt als een vol punt, de Winner wordt niet genoemd.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Hamilton
Zeer actief

Hamilton schreef:telt het reserve CAC, gegeven op de Winner voor 1 heel CAC?
Volgens mij niet. Het kynologisch reglement zegt alleen dat het reserve op een KCM telt als een vol punt, de Winner wordt niet genoemd.
daar kon ik het dus ook niet in vinden.
toch dacht ik dat ik dit ( heel vroeger) bij mijn AKK wel geleerd had?
Afbeelding
Nel en Nisvan
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

ladybird schreef: Weten we dat ook weer toch :pffff: Verder wel veel forummers gezien. Oa Frederique die nu officieel lid is van de Drakie fanclub, ze wilde zelfs met haar op de foto.

Afbeelding
Wat een leuke foto :mrgreen:
Ik vond het erg leuk je te ontmoeten :ok:
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Plaats reactie

Terug naar “Show”