Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden die gescheiden leven

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

tineke

Re: Honden die gescheiden leven

Ongelezen bericht door tineke »

MARC_S schreef:Maar ook Dapper kon je er met moeite wel onder houden. Hij was extreem vechtlustig maar kon als je echt op zijn kop ging zitten wel los met reuen wandelen. Zo is hij met Nelson van Eline in de Soesterduinen geweest. Ging niet leuk of makkelijk maar ze konden wel samen los zonder dat Dapper ging knokken omdat hij goed toegesproken was en werd en dan werkte dat dus wel zo dat hij het niet in zijn kop haalde op Nelson te duiken. En geloof me, dat was heeeeeel moeilijk voor hem :mrgreen: :smile:
Zo ging het met Orson ook vaak ,een verbale waarschuwing voor we gingen wandelen met een groep of als er een andere hond wat opdringerig kwam buurten en dan ging het prima.
Heeft wel wat moeite gekost want toen hij jonger was ging het niet zo makkelijker als naarmate hij ouder werd.
Wijsheid komt zeker ook bij honden met de jaren :mrgreen:

Ook met opvangers in huis ging dat vaak met een waarschuwing om rustig /zachtjes te doen.
Sultan kwam 'savonds aan en voordat je dan thuis bent is het ook al weer laten en toen had ik echt geen zin in uitgebreide kennismakingen buiten de deur meer ,die hond was doodop wilde lekker wat eten en pitten.
Gewoon mee naar binnen honden een voor een er bij gehaald ,Orson eerst ,en binnen no time was de rust weerkeerd en liep hij er gewoon tussen.
Wel heb ik de eerste nachten bij hem doorgebracht om als er wat zou zijn direct te kunnen ingrijpen.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Hmm ik moet eerijk zeggen dat het aan de situatie zou liggen die ontstaat, hier zit alles bij elkaar alleen als ik weg ga zitten Bunker en Elektra in een bench. Elektra omdat ik het met haar gewoon niet vertrouw tussen de heren en Bunker omdat hij nog de neiging heeft om aparte dingen op te eten :engel:

Toen wij de overweging namen om Buffel te houden ja of nee heeft het er idd mee gespeeld wat als Bunker en hij elkaar naar het leven gaan staan dan is houden van beide honden in de situatie waar ik nu in zit geen optie en dus na overleg kwamen mijn ouders dat hij naar hun kon, nou zijn dat hondenmensen van hier tot Tokio met een groot huis en voldoende tijd dus probleem opgelost. Nuheb ik het hier dat de enigste die elkaar een keer in de haren zijn gevlogen Elektra en Bunker zijn (ging om eten was mijn fout). Dus die worden als er niemand is gescheiden. Verder zitten ze altijd bij elkaar ook 's nachts en is er voor wat ik kan oordelen totaal geen spanning in huis tussen wie dan ook behalve rond etenstijd gaat Bunker nerveus lopen doen en dan gaat hij even achter het hekje in de gang wachten waar hij ook eet.
En ja, ik hoop niet dat Bunker en Elektra elkaar ooit naar het leven gaan staan want één van die twee te moeten herplaatsen ik moet er niet aan denken en denk dat ik dat ook minder goed zou kunnen dan Buffel herplaatsen :oeps:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Tot vorige week had ik 4 reuen die gescheiden moesten worden en dat ging prima. 2 buiten in de kennel (gescheiden) en 2 reuen binnen die wel bij elkaar konden.
Het is 2 x goed mis gegaan tussen een dober en een mechel en na 2 x in het ziekenhuis en bij de DA gezeten te hebben ga je echt wel opletten of je de deur of kennel wel heel goed dicht hebt.
Als mijn ex en ik bij elkaar waren gebleven was dit nog jaren op deze manier gegaan.
Nu heb ik de 2 reuen nog steeds gescheiden in de kennel maar buiten lopen ze buiten inmiddels bij elkaar... eerst met muilkorf nu inmiddels zonder. Niet op kleine gebieden, alleen op plaatsen waar ze beiden de ruimte hebben om elkaar volledig te ontlopen. (overigens hebben deze 2 nog nooit geknokt, zijn ook nog nooit samen geweest maar omdat Xantos geen enkele hond moet hebben we ze nooit samengedaan, om het te voorkomen)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Okee, heb net een verhaal getypt, weg verhaal.
Hoop dat ik het weer net zo onder woorden kan brengen zoals ik net al gedaan had :engel:

Marc, ik denk dat je het vanuit een andere situatie bekijkt.

Mijn honden zijn opgevoed met beloningen voor goed gedrag en negeren van negatief gedrag, lopen buiten keurig op de voet en luisteren redelijk binnen mijn norm :mrgreen:

De verkorte versie van het waarom gescheiden hebben.
De mannen gingen prima met elkaar, 8 poten op 1 buik zowel in geklier als in spel. Tot Kito spierpijn had, de mannen rennen buiten, geurtjes oppikken en af en toe spelen als zij elkaar troffen. Nikan rent op een gegeven moment vol in Kito. Normaal zou Kito wegspringen maar hij was te laat. Kito corrigeerd Nikan te hard en Nikan reageerd terug, honden kleunen in elkaar binnen een fractie van een seconde. Op zo een moment ben je ten alle tijde te laat, het gebeurd een meter of 50 bij je vandaan, brullen hielp niet en met enige moeite waren zij uit elkaar te halen. De P was dat zij geen banden om hadden dus hou maar 2 honden in het nekvel vast en voorkom dat ze elkaar weer vastgrijpen.
Afijn, toen wij terug kwamen van de DA werden de benches neergezet (qua ras hebben wij er rekening mee gehouden dat het kon gebeuren dus het was een kwestie van tevoorschijn halen), 30 cm uit elkaar geplaatst met een deken ertussen.
Zij reageerde op elkaar als de 1 bewoog door op te springen, te luisteren en te grommen. Een hee was voldoende. Toen dat minder was, langzaam aan de benches dichter naar elkaar geschoven tot zij tegen elkaar stonden en zij konden ruiken door de deken heen. Bij reactie was een hee voldoende. Daarna de deken per stukje opzij geschoven zodat zij elkaar ook konden zien. Voor ons was dat heel spannend want hoe gaan zij reageren zo dicht op elkaar. Ook daar was een hee voldoende, fixeren en dat soort ongein werd niet toegestaan. Op een gegeven moment kon de deken er tussenuit, lagen de honden te slapen en reageerde niet als er 1 uitgehaald werd.
Buiten was het een ander verhaal, zodra er 1 in zicht kwam merkte je de spanning ook al zat er een hek tussen. Uiteindelijk samen het veld op, muilkorf om, halsband, tuig en twee lijnen per hond en trainen, aandacht vragen, puur zoals het op cursus gebeurd, op afstand rondje om elkaar heen lopen, belonen van goed gedrag, hee een aandacht vragen bij reactie op elkaar.
Een sprong van het effect na ruim een jaar.
De honden zijn nog gescheiden van elkaar, heb ze nu 2 keer los gehad in huis en alle mogelijke triggers uitgebannen.
Ik ben alleen thuis, katten boven opgesloten, speelgoed allemaal opgeruimd, Dyna met iemand mee naar buiten. Het zijn de mannen en ik. Kort moment, ik ga niet de kat op het spek binden :mrgreen: Daarna beide het kennel weer in en ik ga mij klaar maken om met ze te wandelen en het gewone ritme is er dan weer.
Buiten lopen zij naast elkaar, wel aangelijnd en zijn ze in bepaalde situaties weer 8 poten op 1 buik. 1x een situatie gehad dat wij twijfelde of wij van elkaar weg moesten lopen maar hebben het risico genomen door de muilkorfen om te doen en te blijven waar wij waren. Wij kwamen namelijk een loslopende geit tegen in een gebied waar geen boerderij op dichte afstand was. Je zag de honden signalen afgeven en samen gaan werken. Ze lieten elkaar met rust, de geit was veel belangrijker en daar zouden ze elkaar bij nodig gehad hebben.

Voor mijn gevoel staan mijn honden elkaar niet naar het leven anders was dit niet mogelijk geweest. Ik weet ook dat het helemaal fout had gelopen als wij de honden het hadden laten uitvechtzen zoals het advies van vele hondenkenners was en nog steeds is als je het verteld. Dat is dan het stukje karakter/raseigenschappen weer wat om de hoek komt kijken van de honden. Ze willen niet vechten maar als zij vechten gaan zij door.
Je merk weinig van spanning tussen de honden. Ze zoeken elkaar soms op als er 1 in het kennel ligt. Ga je dan kijken dan zie je ze tegen elkaar aanliggen, welliswaar met het hek ertussen maar toch :I:

Zelfs mijn situatie kan je dus niet vergelijken met een situatie waarbij de honden elkaar wel naar het leven staan, die elkaar aanvallen door kennels/benches/hekjes heen, daar helpt een hee niet tegen op zo een moment.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik denk Whera, dat jouw honden net zo goed honden hadden kunnen worden die elkaar wel vol te lijf gingen als jij het anders had aangepakt. Dat is dus wat ik bedoel. Jij kan ze dus ook wel degelijk controlleren in die situaties. Wat als jij het totaal anders had aangepakt? Ze wel had laten uitvechten? Dan nog denk ik dat als ik dit zo lees je ze wel degelijk samen had kunnen laten ware het in benches of kennels. Honden die elkaar altijd meteen aanvallen waar jij bij bent staan toch ergens erg autonoom in de roedel. Bullen, ok, die zijn niet te stoppen. Terriërs, idem. Maar baasgerichte honden kun je volgens mij altijd vrij rustig laten zijn in elkaars aanwezigheid ondanks dat ze elkaar liever aanvliegen dan negeren.
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

MARC_S schreef:[
In geval van mijn honden heb je te maken met twee heel erg gevoelige types.
ik had hier ook 2 hele gevoelige typjes , maar op het ogenblik dat 2 teven elkaar echt willen afmaken , besta jij even niet meer.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
laeken
Zeer actief

jip007 schreef:
MARC_S schreef:[
In geval van mijn honden heb je te maken met twee heel erg gevoelige types.
ik had hier ook 2 hele gevoelige typjes , maar op het ogenblik dat 2 teven elkaar echt willen afmaken , besta jij even niet meer.
Dat zal best. Maar je kan als je ze gescheiden hebt toch wel zorgen dat ze niet constant lelijk aan het doen zijn? Ik kan me echt niks voorstellen bij 2 honden die constant grommen en grauwen zodra ze elkaar zien terwijl je als baas bezig bent dat eruit te trainen en ze dat te verbieden. Bij doggen kan ik me nog voorstellen dat ze ergens weten dat ze altijd door de baas heen kunnen knallen als ze al hun kracht inzetten. Mijn honden weten echt wel dat puntje bij het paaltje ik ze zo optil aan hun nekvel. Eva tillen we elke dag 5 keer op, die twijfelt geen seconde aan onze superioriteit op gebied van fysiek. Cleo al helemaal niet. Dat zal best een rol spelen.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

MARC_S schreef:Ik denk Whera, dat jouw honden net zo goed honden hadden kunnen worden die elkaar wel vol te lijf gingen als jij het anders had aangepakt. Dat is dus wat ik bedoel. Jij kan ze dus ook wel degelijk controlleren in die situaties. Wat als jij het totaal anders had aangepakt? Ze wel had laten uitvechten? Dan nog denk ik dat als ik dit zo lees je ze wel degelijk samen had kunnen laten ware het in benches of kennels. Honden die elkaar altijd meteen aanvallen waar jij bij bent staan toch ergens erg autonoom in de roedel. Bullen, ok, die zijn niet te stoppen. Terriërs, idem. Maar baasgerichte honden kun je volgens mij altijd vrij rustig laten zijn in elkaars aanwezigheid ondanks dat ze elkaar liever aanvliegen dan negeren.
Dat denk ik dus niet, eigenlijk weet ik zeker van niet. Vanaf het begin heb ik gezegt dat ik vond dat zij elkeer niet naar het leven stonden, als dat wel zo was geweest had de 1 de ander dood gebeten voor ze uit elkaar waren. Toen het gebeurde sta je in je uppie met twee knokkende reuen, vast houdend in het nekvel, uit elkaar houden op weg naar de auto die zo een honderd meter verderop stond. Als zij elkaar hadden willen killen dan had dat gebeurd. Had ik het ze uit laten vechten dan was het probleem er ook niet geweest want de natuur had zijn gang gegaan.
Als mijn honden een ander karakter hadden gehad dan had ik kunnen trainen tot ik een ons woog maar die hadden nooit meer samen gekund. Ik heb 2 doggen gekend die elkaar naar het leven stonden en hoe er ook getraind werd, die gingen door de kennels heen als er 1 in zicht kwam. Er zaten 4 kennels met honden tussen de reuen anders was er geen moment rust. 1 is uiteindelijk herplaatst omdat de hele roedel eronder leed. Elke dag weer was de spanning te snijden. Ditzelfde meegemaakt met twee teckels waar uiteindelijk ook 1 hond herplaatst is om de rust in huis weer te laten keren.
Zelf ook met 2 doggen gehad die elkaar naar het leven stonden en toen zij elkaar zodanig te pakken hadden en ik ze daarna allebei te pakken (was voor mij de enige keer dat ik honden met geweld uit elkaar heb gehaald en ze letterlijk naar hun plaats heb geslagen) had leek er wel een knop om te gaan. Had ik die door laten vechten dan was er 1 of zelfs beide dood geweest, de meest veilige combi nog wel, een reu en een teef. Toen zij op hun plek lagen zat ik op de bank, letterlijk met mijn handen in het haar naar ze te kijken van mijn god, de lappen vlees hingen erbij, het was 1 bloedbad. Gelukkig zit de dierenarts dichtbij en na de eerste hulp was de 1 120 hechtingen verder en de ander ruim 80, slagaderlijke bloedingen, 1 groot drama.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
jip007
Erelid

MARC_S schreef: Dat zal best. Maar je kan als je ze gescheiden hebt toch wel zorgen dat ze niet constant lelijk aan het doen zijn? Ik kan me echt niks voorstellen bij 2 honden die constant grommen en grauwen zodra ze elkaar zien terwijl je als baas bezig bent dat eruit te trainen en ze dat te verbieden. Bij doggen kan ik me nog voorstellen dat ze ergens weten dat ze altijd door de baas heen kunnen knallen als ze al hun kracht inzetten. Mijn honden weten echt wel dat puntje bij het paaltje ik ze zo optil aan hun nekvel. Eva tillen we elke dag 5 keer op, die twijfelt geen seconde aan onze superioriteit op gebied van fysiek. Cleo al helemaal niet. Dat zal best een rol spelen.
ik heb nooit iets gemerkt van onrust tussen die 2 teven , het is 6 jaar goed gegaan , dikke pret samen . Tot die ene dag dat ik hier opeens een bloedbad had en een teef in shock , die het maar net gered heeft. Als zoiets eenmaal gebeurd is , kan je nog zoveel trainen maar dat komt nooit meer goed.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jip007 schreef:
MARC_S schreef: Dat zal best. Maar je kan als je ze gescheiden hebt toch wel zorgen dat ze niet constant lelijk aan het doen zijn? Ik kan me echt niks voorstellen bij 2 honden die constant grommen en grauwen zodra ze elkaar zien terwijl je als baas bezig bent dat eruit te trainen en ze dat te verbieden. Bij doggen kan ik me nog voorstellen dat ze ergens weten dat ze altijd door de baas heen kunnen knallen als ze al hun kracht inzetten. Mijn honden weten echt wel dat puntje bij het paaltje ik ze zo optil aan hun nekvel. Eva tillen we elke dag 5 keer op, die twijfelt geen seconde aan onze superioriteit op gebied van fysiek. Cleo al helemaal niet. Dat zal best een rol spelen.
ik heb nooit iets gemerkt van onrust tussen die 2 teven , het is 6 jaar goed gegaan , dikke pret samen . Tot die ene dag dat ik hier opeens een bloedbad had en een teef in shock , die het maar net gered heeft. Als zoiets eenmaal gebeurd is , kan je nog zoveel trainen maar dat komt nooit meer goed.
daar ben ik het wel mee eens... Boy en Xantos konden ook nooit meer samen... die maakten elkaar letterlijk af als ze de kans kregen... Dat viel echt niet te trainen...
En dat terwijl Boy een hele sociale hond is, Xantos kon hij ineens niet meer luchten of zien en dat was wederzijds.
Xantos en Xito vinden het niet geweldig dat ze tegelijk nu uit gaan, maar ze accepteren het... ze ontlopen elkaar, enige waar je op moet letten is bijv. bij een tevenplasje dat ze gelijk willen snuffelen, elkaar rennend tegenkomen of tegelijk bij mij willen komen... Dan is een flinke brul op dit moment ruim voldoende.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
laeken
Zeer actief

Maar ho even. Ik zeg zeker niet dat honden die elkaar naar het leven staan getraind kunnen worden om daarmee te stoppen. Ik zeg dat als je die gescheiden in huis hebt je best kan trainen dat ze dat niet tonen als ze apart zitten. Dus dat je ze best kan leren dat wanneer er 1 in de bench zit de andere er niet gillend voor staat. Of dat wanneer je een hekwerk zet je niet de hele dag met twee honden zit die elkaar door de hek willen trekken. Willen misschien wel maar dan doen ze dat pas als jij weg bent. Ik kan me echt niks voorstellen bij twee honden die goed gescheiden zijn en dan dus ook niet in elkaars blikveld kunnen omdat je dan machteloos toe zou moeten zien dat die de hele dag door grommen en uitvallen. Mijn honden kan ik dat echt leren ook al willen ze elkaar kelen, daar ben ik van overtuigd. :19: Samen loslopen is iets totaal anders en daar hoor je mij niet over. :wink:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Hier dus 2 teven die we in huis scheiden. In het begin was het ook lekker uitdagen en grommen door benches heen. We hebben dit voornamelijk opgelost door het gewoon te verbieden en veel samen buiten (aangelijnd) te lopen. Hierdoor begrijpen ze dat ze allebei tot dezelfde roedel behoren, en ze er beiden gewoon bij horen.
Nu heerst er eigenlijk gewoon geen spanning in huis.
Ze worden gescheiden door een bench of een aparte kamer waar een hondenmand en bench staat. Soms gaat de reu dan bij een van de dames zodat ze niet alleen liggen of ze krijgen wat te doen als een botje of kong oid.
Meestal liggen ze gewoon te slapen.
En natuurlijk had ik ze liever samen gehad, maar als ik ze nu samen los zou moeten laten zouden alle honden geen stap mogen verzetten, geen geluid mogen maken, ik zou niet kunnen eten, ik zou ze geen aandacht kunnen geven en dan nog zou het fout kunnen gaan. Nee dat is pas spanning, laat het maar lekker zo.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Maar ho even. Ik zeg zeker niet dat honden die elkaar naar het leven staan getraind kunnen worden om daarmee te stoppen. Ik zeg dat als je die gescheiden in huis hebt je best kan trainen dat ze dat niet tonen als ze apart zitten. Dus dat je ze best kan leren dat wanneer er 1 in de bench zit de andere er niet gillend voor staat. Of dat wanneer je een hekwerk zet je niet de hele dag met twee honden zit die elkaar door de hek willen trekken. Willen misschien wel maar dan doen ze dat pas als jij weg bent. Ik kan me echt niks voorstellen bij twee honden die goed gescheiden zijn en dan dus ook niet in elkaars blikveld kunnen omdat je dan machteloos toe zou moeten zien dat die de hele dag door grommen en uitvallen. Mijn honden kan ik dat echt leren ook al willen ze elkaar kelen, daar ben ik van overtuigd. :19: Samen loslopen is iets totaal anders en daar hoor je mij niet over. :wink:
oke, nee dat klopt, sterker nog... Xantos en Boy lieten juist helemaal niets merken, geen grommetje, geen tandjes niks... tot ze een kansje kregen en dan klapten ze vol op elkaar...
Dus die daagden elkaar niet (zichtbaar) uit. Boy kon gewoon buiten lopen voor de kennel van Xantos en Xantos kon gewoon door het huis heen om uit te gaan, als Boy achter het hek zat.
Afbeelding
jip007
Erelid

MARC_S schreef:Maar ho even. Ik zeg zeker niet dat honden die elkaar naar het leven staan getraind kunnen worden om daarmee te stoppen. Ik zeg dat als je die gescheiden in huis hebt je best kan trainen dat ze dat niet tonen als ze apart zitten. Dus dat je ze best kan leren dat wanneer er 1 in de bench zit de andere er niet gillend voor staat. Of dat wanneer je een hekwerk zet je niet de hele dag met twee honden zit die elkaar door de hek willen trekken. Willen misschien wel maar dan doen ze dat pas als jij weg bent. Ik kan me echt niks voorstellen bij twee honden die goed gescheiden zijn en dan dus ook niet in elkaars blikveld kunnen omdat je dan machteloos toe zou moeten zien dat die de hele dag door grommen en uitvallen. Mijn honden kan ik dat echt leren ook al willen ze elkaar kelen, daar ben ik van overtuigd. :19: Samen loslopen is iets totaal anders en daar hoor je mij niet over. :wink:
hier zaten ze helemaal apart , natuurlijk had ik een hekwerk in de kamer kunnen plaatsen . Maar wat denk je hoeveel stress dat geeft voor de honden als ze elkaar kunnen zien.
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Toen Cujo en Calsey gevochten hadden en Calsey meer dan 70 nietjes in dr lichaam had zitten hebben we voor scheiden gekozen. Ze hadden wel bij elkaar gekund, maar dan had ik letterlijk op mn tenen door het huis moeten lopen om maar geen spanning te veroorzaken en dat zag ik echt niet zitten. Dus bench aangeschaft. Dat was echt niks dus toen de hekjes. Ze lagen ook rustig naast elkaar met het hekje ertussen en dat ging goed (wel met mij in de buurt) Ik weet wel dat als ze de kans hadden gekregen ze weer opnieuw waren begonnen. Toen Lila erbij kwam ging het tussen Lila en Calsey wel goed, maar Cujo en Lila niet. Cujo heeft Lila 1 keer te pakken gehad, maar Lila vocht niet terug dus dat was heel snel over.
Toen Calsey overleed viel voor Lila haar steun weg en werd ze heel onzeker en dat voelde Cujo heel goed en wilde Lila wel even aanpakken. Daarom een jaar lang gescheiden dmv hekjes in de huiskamer. Dus nooit in een andere kamer hier. Uiteindelijk heeft Lila haar draai weer gevonden en zijn we eerst begonnen met buiten samen en later ook binnen samen. Heel af en toe merk ik dat er wat spanning is, maar Lila loopt dan weg en zoekt het absoluut niet op.
Zolang het zo is ga ik e niet scheiden (wel als ik weg ben), maar mocht het ooit weer fout gaan dan komen gewoon de hekjes terug. Herplaatsen doe ik niet.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
laeken
Zeer actief

jip007 schreef: hier zaten ze helemaal apart , natuurlijk had ik een hekwerk in de kamer kunnen plaatsen . Maar wat denk je hoeveel stress dat geeft voor de honden als ze elkaar kunnen zien.
Zouden ze niet wennen aan het feit dat ze niet meer bij elkaar kunnen komen? Dan dus ontspannen? Dat omdat mijn honden juist heel veel stress zouden krijgen als er een deur tussen zit. Die willen liever net echt weggesperd worden dus ik zou het zo proberen te regelen dat IK alles bepaal, dus geen gegrom en geen gelazer zodat de honden dan ontspannen in elkaars blikveld?
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

MARC_S schreef:
jip007 schreef: hier zaten ze helemaal apart , natuurlijk had ik een hekwerk in de kamer kunnen plaatsen . Maar wat denk je hoeveel stress dat geeft voor de honden als ze elkaar kunnen zien.
Zouden ze niet wennen aan het feit dat ze niet meer bij elkaar kunnen komen? Dan dus ontspannen? Dat omdat mijn honden juist heel veel stress zouden krijgen als er een deur tussen zit. Die willen liever net echt weggesperd worden dus ik zou het zo proberen te regelen dat IK alles bepaal, dus geen gegrom en geen gelazer zodat de honden dan ontspannen in elkaars blikveld?
Hier zijn ze juist rustiger als ze wel helemaal weg zitten buiten gezichtsveld. Anders zien ze steeds de andere honden en mensen langslopen en hebben ze zoiets van hey daar wil ik ook bij zijn en gaan ze lopen piepen. Anders blijven ze gewoon liggen slapen.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

inderdaad. jij kunt wel willen maar IK bepaal heeft maar een bepaalde waarde en geen allesoverheersende

als jij moet pissen moet je pissen. kan ik wel niet willen maar dan doe je het toch :mrgreen:
Afbeelding
jip007
Erelid

MARC_S schreef: Dat omdat mijn honden juist heel veel stress zouden krijgen als er een deur tussen zit.
daar hadden ze hier geen last van , Leg lag ook vaak een paar uur alleen in onze slaap kamer , dat wilde ze zelf graag.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Massam en Nanna, jullie denken dat ik bedoel als ze los bij elkaar zijn. Dat bedoel ik echter niet. Ik ben de laatste die denkt dat ik twee honden die elkaar haten samen naast elkaar kan laten zitten door alleen training. Dat kan wel, kijk maar naar die ceasar milan, maar daar had ik het niet over. Ik bedoelde echt gescheiden honden rustig houden in elkaars blikveld. Echt iets anders en dat heb ik al een aantal keer duidelijk gezegd dames! :pffff: :wink:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ok dat gaat niet altijd lukken, zie mijn voorbeelden van de doggen en de teckels die uiteindelijk de rust kregen toen er 1 herplaatst werd. Ondanks trainen enz enz bleven die elkaar door de tralies heen afkafferen en er doorheen willlen. dan heb ik het er niet over dat de 1 los is maar puur in het zichtveld is. Het ligt eraan wat de oorzaak is. Honden die elkaar aanvliegen met een andere reden dan de ander dood willen hebben kan je trainen, andere niet.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

Hier dus ook honden die gescheiden leven.
Petze is herplaatst. Zij is bij mijn ex gaan wonen hier een paar straten vandaan en heeft een super goed leven. De knokpartijen liepen werkelijk uit de hand. Nu op 10 jarige leeftijd is het een schat geworden naar andere honden toe.

Haar dochters Amai en VIP kunnen elkaar ook niet uitstaan en hebben nu reeds 1 x gevochten. Niet heel extreem maar wel de gaten in de poten en oren. Deze leven dus apart van elkaar en mogen elkaar zonder muilkorf dan ook niet treffen.

Dan hebben we Vlerk, Azor, Bikkel en Berry.

Vlerk en VIP hebben een heel grote kennel saampjes met een nachthok waar ze samen in slapen.
Azor en Amai gaan samen in een heel grote kennel met ieder een eigen nachthok

Bikkel en Berry (pup van nu 16 wk) gaan gelukkig ook goed samen en zitten binnen.

Buiten dat kunnen we variaties maken zoals VIP met Vlerk of Azor of Bikkel. Vlerk met VIP of Amai. Azor met VIP of Amai. Amai met Bikkel en Vlerk en Berry. Bikkel met Amai, Berry, VIP en evnetueel Vlerk. Amai met allen behalve VIP. Berry met Bikkel of Amai. Wat een gedoe he.

Doordat we een schuur hebben kunnen we telkens de grote wisseltruc uithalen. Twee in de schuur en dan twee uit de kennel en het huis in. De twee in de schuur er weer uit en de kennel in.
Dit gaat behoorlijk goed en op deze manier risico loos. Zo zijn ze ook allemaal een keer binnen of buiten.
Wel zit ik er nog aan te denken om een keer voor allemaal een muilkorf te kopen zodat het hele zwikje een keer mee naar het bos kan zodat we maar 1 wandeling nodig hebben ipv 3 x dezelfde wandeling.
jip007
Erelid

chrico schreef: Het ligt eraan wat de oorzaak is. Honden die elkaar aanvliegen met een andere reden dan de ander dood willen hebben kan je trainen, andere niet.
dat is zo , Pbtje en Oops hebben ook een keer heel erg gevochten , door een stom ongelukje. Pbtje lag met haar voetjes op een houten rand , Jetset ging daar met z'n 90 kilo bovenop zitten en PB ging gillen van de pijn. Hee dacht Oops wat gebeurd daar , die gaat er naar toe en PB grijpt haar en Oops grijpt terug en ze begonnen te vechten. Dat was daarna dus een ritje DA met 2 bloedende honden , die samen heel rustig naast elkaar in de auto lagen. Ze hebben daarna nog een paar weken met hun haren overeind gelopen in huis daarna waren het weer dikke vriendinnen .Maar dat is natuurlijk heel iets anders dan Leg en Inky , Inky wilde Leg echt dood hebben.
Afbeelding
daan!
Zeer actief

Ongelezen bericht door daan! »

hoe anderen het doen, echt prima, ook de regel van alleen een reu bij een teef. Prima.
Ik heb inmiddels 4 honden, 2 intacte teven, een volle reu, en een gecastreerde reu.
En die moet ik meerdere malen per jaar gescheiden houden.
Nu dus ook, met een loopse teef, en een zeer verliefde reu.
Wij hebben de ruimte, een huis, slaapkamer op de begane grond, een kantoor aan huis, een prachtige buitenkennel ( nog steeds niet in gebruik :lol1: ) het is wel gedoe, maar scheiden , ook totaal indien nodig is mogelijk.
Een ander vindt wat ik doe ( een reu bij teven houden) niet te doen.
Of zielig .
Ik eigenlijk niet. Mits ik mijn eigen dagelijkse routine kan hebben met mijn honden. Ik loop tegenwoordig toch al met duo's.
Mijn keuze voor de combinaties en waarom juist die combi kan ik best op een extra a-4 tje kwijt :lol1:
Onhandig was het van de zomer, met een huis vol logees , alles open, een loopse teef, een door ruiten en ramen willen gaan reu. En iedereen liet alles open wat ik dicht wilde hebben. Want het zit niet in hun systeem.
Vechtende honden wens ik echt niet, ik wil ze het liefst allemaal snurkend in de woonkamer. Dat is gelukkig nog steeds het geval.
Mocht het wel op oorlog uitdraaien tussen 2 honden, dan wordt er geen 1 herplaatst. Zeg ik nu, zonder ooit in die situatie te zijn geweest.

Ik denk dat iedereen die wel eens honden moet scheiden, om wat voor reden dan ook, als daar de mogelijkheid toe is, er een routine /systeem voor vindt waarbij iedereen tevreden is. En als dat niet kan is herplaatsen echt een goede optie, maar ik word wel een beetje flauw van iedereen die die dat 'scheiden' maar een beetje zielig vindt.

Ik moest wel lachen om de opmerking van martijn
Ik zou stress en spanning hebben van kindertjes die overal heen getaxied moeten worden.
haha, dat doe ik ook nog, naast de honden, en inderdaad geeft dat ook veel stress en spanning :lol1:

Maar ook daar een routine.
peggy en vinnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes

Ongelezen bericht door peggy en vinnie »

ik zou het echt heel erg vinden om mijn honden gescheiden te houden :ugh: ik heb ze genomen om lekker samen op de bank te zitten en samen leuke dingen te doen, ik denk dat ik zou herplaatsen,ook omdat ik weet dat ik niet tegen de spanning kan,
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

MARC_S schreef:Massam en Nanna, jullie denken dat ik bedoel als ze los bij elkaar zijn. Dat bedoel ik echter niet. Ik ben de laatste die denkt dat ik twee honden die elkaar haten samen naast elkaar kan laten zitten door alleen training. Dat kan wel, kijk maar naar die ceasar milan, maar daar had ik het niet over. Ik bedoelde echt gescheiden honden rustig houden in elkaars blikveld. Echt iets anders en dat heb ik al een aantal keer duidelijk gezegd dames! :pffff: :wink:

ik weet wat jij bedoelde :pffff: :mrgreen:

en dat bedoelde ik ook. ik weet dat ik sam en mijn moeders hond (waar lola bij in de mand ligt als ze daar logeert) elkaar geen seconde uit het oog verliezen en als ze de kans krijgen elkaar door het benchhekje aanvliegen. die 2 haten elkaar. (boef is een kruising collie lab) boos worden werkt in zoverre dat de losse hond afstand neemt maar beiden blijven ze loeren en grommen. na 5 jaar (eerste cjaar ging het wel goed, samen op vakantie en alles, sam is 6 boef is 15) nog geen vooruitgang en ze zien elkaar dus nooit meer helaas.
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Maar zou het op den duur geen gewenning geven bij honden die elkaar niet mogen? Dat het dan redelijk goed kan gaan... gewapende vrede.
Zomaar een bedenking hoor.
Als ik dat hier dan zie hé.
Eerst was Spike echt anti-Kelly. Maar ja, hij merkte toch dat ze niet weg ging. En ook dat wij het niet waarderen als hij rot naar haar doet.
Misschien is het menselijk interpretatie, maar ik heb het idee dat hij zich neergelegd heeft bij het feit dat dat blonde ding er dan maar gewoon bij hoort. Dat het dan zo maar moet.....

Zoals hij was met Daisy zal het nooit worden. Maar wij staan er toch nog regelmatig versteld van hoe het tegenwoordig gaat.
Linx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linx »

Mijn moeder heeft grote problemen gehad in haar groep. Op dat moment
4 Vizsla teefjes. De twee middelste (van leeftijd dan dus) klapten een aantal
keren op elkaar, in eerste instantie denk je nog dat ze gewoon hun dag niet hebben,
maar je hebt snel genoeg door dat het wel wat verder gaat dan dat.
Uiteindelijk was het dus al zo erg dat mam ze gescheiden is gaan houden. Het idee
om te herplaatsen spookte wel, maar het was gewoon heel erg moeilijk...
Uiteindelijk na een maand of 3 á 4 ging er iets mis met een open deur, de twee honden
vlogen op elkaar, mijn oma was erbij, en die wilde op de éen of andere manier proberen
die twee uit elkaar te krijgen, is gebeten in haar arm, werd met een ambulance naar het
ziekenhuis gebracht.. En dat was het het moment waarop mijn moeder zich realiseerde
dat het gewoon niet meer goed gingen komen, en dat ze het gewoon echt niet zag zitten
om er steeds één gescheiden te laten (of twee, ze deed er dan vaak twee apart, zodat
ze i.i.g. niet alleen hoefde te zitten). Dus uiteindelijk is er één herplaatst.

Ik vind het verder heel moeilijk om hier een uitspraak over te doen. Ze slapen hier 's nachts
in de bench, teven bij elkaar, en reuen uit elkaar, en overdag zijn ze met zijn allen los (mits
er geen teefje loops is). Ik heb dus twee open reuen en twee open teven. Alles gaat in harmonie
GELUKKIG!! Ik zou er gek van worden om te scheiden, dat heb ik wel gemerkt toen Amy loops
was laatst.. Maar of ik zou kunnen kiezen voor herplaatsing?? Als je me dat NU vraagt zeg ik
nee, maar misschien denk ik daar op het moment zelf wel heel anders over..
:I: Luca, Amy*, Sora, Linx*, Lea, Jayden, Hayley, Killian*, Mason en Hype :I:
kim22
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): boerboel

Ongelezen bericht door kim22 »

Wij hebben een franse bulldog reu en een boerboel teef ze leven ook gescheiden.
Eerst leefde onze Gamble (boerboel) binnen en wou de hele dag spelen met de franse bulldog(Jack) die hier absoluut geen zin in heeft en haar echt hard wil gaan bijten ze deed gelukkig niks terug maar was echt niet leuk. Plus Gamble is veel te lomp voor jack. Dus leefde de een boven en de ander beneden. Jack zat ook liever boven lekker rustig op bed :D .

Nu leeft Gamble buiten en heeft de hele tuin en garage voor haar zelf en kan zo veel waken als ze maar wil en jack binnen die heeft het hele huis voor zichzelf. En soms laten we ze buiten spelen dat gaat goed als er maar geen takken of speelgoed ligt want dan vliegt Jack Gamble aan. Dus je moet ze continu in de gaten houden.

Ik denk dat je best honden kan scheiden maar dan niet in een bench maar allebei een verdieping of kamer ofzo. OF een binnen en de ander buiten dan. En ze allebei genoeg aandacht krijgen. Maar ze om en om in benchen is wel zielig vindt ik.
Afbeelding
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler

Ongelezen bericht door vania »

hier zit alles gescheiden als wij niet thuis zijn
Shadow boven, Mops beneden (wij wonen boven, mijn schoonouders beneden)
Darko, Guapa en Zena hebben allemaal hun eigen ren
als wij mee buiten zijn, lopen Darko, Guapa en Zena en Mops ook gewoon samen,
tenzij er 1 van de teven loops is, dan loopt Mops bij de loopse teef (hij doet niet echt iets bij de loopse teef, enkel zijn voorpoten gebruiken :oohja: ) en Darko bij de andere
Shadow komt nooit niet bij de andere 4 hij kan wel rustig voorbij de rennen van de andere lopen en doet zelf niks de enige die iets doet naar hem is Zena, hij staat (loops of niet) altijd
aan haar ren te piepen en met zijn poten te kloppen en dat kan ze niet hebben en gromt en snauwt dan, zolang ik Shadow tegen hou en hij niet naar het ren kan, doet ze niks

hier werkt dat goed, de 3 die buiten zitten blijven in het ren zolang Shadow buiten loopt
als Shadow buiten moet, dan verwittigen we beneden ff alles en doen de deuren dicht en als we terug binnen komen, moet Shadow ff wachten, zodat wij kunnen zien of alles dicht is, aluwel we nog een trap (via de schuur en hooizolder) hebben en ik 9/10 langst daar ga, maar ik ga het wel altijd ff zeggen, zodat zij niet Mops ff buiten laten

op de moment hebben wij een teef te logeren, ook zij zit buiten (weten de eigenaars)
zij kan bij Darko en Zena, Guapa doen we maar niet, omdat dat een enorme bitch is
Mops ook niet, omdat we niet weten of Fetna met kleine hondjes kan en Shadow al helemaal
niet omdat Shadow wel ff lief is, maar dan niet meer
sinds Fetna er is, wisselen we Darko elke keer ff af, de ene halve dag bij Guapa en de andere halve dag bij Fetna (wij hebben maar 3 rennen staan) en Snachts slaapt Darko in de schuur
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”