Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond houden of niet

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Aeve
Actief
Mijn ras(sen): Shar pei

Re: Hond houden of niet

Ongelezen bericht door Aeve »

Maar wat had je gedaan als je pupje niet aan jouw eisen kan voldoen? Bijvoorbeeld wat meer tijd nodig hebben om zindelijk te worken, het alleen lijven gaat wat lastiger...
En je hebt wel twee hele weken de tijd om hem dat allemaal te leren?

En nee, ik voed Baloe echt niet op alsof het een kind is. Wij hebben hem ook een ritme aangeleerd. Overdag is eigenlijk een grote time-out. Speel niet met hem, hij moet zichzelf vermaken (tuurlijk krijgt ie wel eens een knuffel, maar ik ben gewoon druk met andere dingen en daar moet hij maar mee leren omgaan), en 's avonds is er alle tijd voor hem.
Hij slaapt dus heel veel overdag, kauwt op botjes, doet wat hij wil.
Ik wil dat hij in dit ritme zit omdat ik ook straks weer moet gaan werken. NU kan hij heel misschien mee, maar dan nog wil ik dat hij zich gedeisd houd overdag.
's Avonds is het tijd om lekker gek te doen, en zoals het nu is vind hij het helemaal prima.

Maar een ritme aanleren doe je niet in twee weken :19: Ook niet in drie weken, maar dat komt langzaam.
fungus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie / Sheltie x Aussie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door fungus »

Suzanne123 schreef:
Aeve schreef: Ik zie idd dit pupje over een paar weken weer op MP staan, omdat jij je er gigantisch op verkijkt.
en dan maar bidden dat TS het pupje teruggeeft naar de fokker of een sheltie-herplaatsorgantisatie aanspreekt.

Er is nog tijd... Fungus, meldt je 's aan op het collie/sheltieforum en stel daar de vraag! Er zitten alleen maar eigenaren van collies en shelties, die je kunnen adviseren en raad geven.
Er zijn mensen van Belgie en van Nederland en ik garandeer je eerlijk advies!

Suzanne
Zeg emotrien, stop er maar mee... Mijn fokker zit ook op dat forum en kan me meer dan genoeg raad en advies geven. En nee, het was geen raad om hem zo snel mogelijk terug te geven...
fungus
Zeer actief

Aeve schreef:Maar wat had je gedaan als je pupje niet aan jouw eisen kan voldoen? Bijvoorbeeld wat meer tijd nodig hebben om zindelijk te worken, het alleen lijven gaat wat lastiger...
En je hebt wel twee hele weken de tijd om hem dat allemaal te leren?

En nee, ik voed Baloe echt niet op alsof het een kind is. Wij hebben hem ook een ritme aangeleerd. Overdag is eigenlijk een grote time-out. Speel niet met hem, hij moet zichzelf vermaken (tuurlijk krijgt ie wel eens een knuffel, maar ik ben gewoon druk met andere dingen en daar moet hij maar mee leren omgaan), en 's avonds is er alle tijd voor hem.
Hij slaapt dus heel veel overdag, kauwt op botjes, doet wat hij wil.
Ik wil dat hij in dit ritme zit omdat ik ook straks weer moet gaan werken. NU kan hij heel misschien mee, maar dan nog wil ik dat hij zich gedeisd houd overdag.
's Avonds is het tijd om lekker gek te doen, en zoals het nu is vind hij het helemaal prima.

Maar een ritme aanleren doe je niet in twee weken :19: Ook niet in drie weken, maar dat komt langzaam.
Alsof je dan je pupje veel zal helpen door thuis te zijn en te blijven. Moet je zijn piemeltje vasthouden voor hij gaat plassen? Neen toch. Wat mij betreft duurt het dan maar wat langer voor hij helemaal zindelijk is. Ik ben er van overtuigd dat hij in twee weken grotendeels zindelijk zal zijn. Een ongelukje niet te na gelaten. Ik maak me daar allemaal geen zorgen in hoor.
Laatst gewijzigd door fungus op 06 dec 2009 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

doe mij maar een emotrien boven een dierenbeul....

wat gij niet wil enz
Niet meer zeuren dan fungus als mensen jou minder vlijende naampjes geven!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

fungus schreef: Alsof je dan je pupje veel zal helpen door thuis te zijn en te blijven. Moet je zijn piemeltje vasthouden voor hij gaat plassen? Neen toch. Wat mij betreft duurt het dan maar wat langer. Ik maak me daar allemaal geen zorgen in hoor.
Nee hoor, ik heb mijn pup zn piemeltje nooit vast hoeven houden.
Heb hem wel geleerd te waarschuwen als ie er uit moest, maar ja dat gaat niet als je er niet bent hè, dan kan pupje waarschuwen zoveel ie wil maar er uit gelaten wordt ie niet.
Alternatief: pupje voelt zich hondsberoerd omdat ie zn nest niet wil bevuilen óf pupje interesseert het geen moer en piest en poept door de hele ruimte heen.
Kijken of je dat nog zo leuk vindt als pupje een volwassen hond is :D
Laatst gewijzigd door renee-uk op 06 dec 2009 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
fungus
Zeer actief

renee-uk schreef:doe mij maar een emotrien boven een dierenbeul....

wat gij niet wil enz
Sorry hoor, maar na 22 pagina's begin ik dat gezeik wel een beetje beu te worden hoor. En vooral jullie twee zijn er meester in om op een enorm kinderlijke manier jullie boodschap te brengen. We zitten hier toch niet op het grote Kabouter Plop-forum? Er zijn hier -tig mensen die het niet met mij eens zijn, maar hoe jullie het brengen: sorry hoor, maar het is gewoon te belachelijk voor woorden.
Aeve
Actief

Nou ja, wat een reactie weer zeg. Overduidelijk dat je geen idee hebt waar je over praat.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

smoekie schreef: Ik zal nooit zeggen dat je het een niet met het ander kunt “vergelijken” (pup-baby) tuurlijk zijn er bepaalde overeenkomsten. Maar zoals het hier wel eens verondersteld wordt is volgens mij toch echt het wel eens het andere uiterste. Ik sta er echt van te kijken dat honden hier soms met een jaar nog niet een dag (paar uur) alleen gelaten.

Ik werk dan wel niet, maar ik ben echt soms wel hele dagen weg hoor, en dat nagenoeg vanaf het begin af aan. Nooit geen problemen met de hond gehad. Nooit dat ik de hond ooit mee naar boven heb genomen en bij me in bed heb gehad of in haar mand/bench op de kamer.
Dat is dan mazzel.
Heeft de pup nooit geplast als je een hele dag weg was? :denken:
smoekie schreef:Wat een pup van 12 wkn volgens de ene trainer wel hoort te kunnen en volgens de andere een onmogelijke eis zijn weer 2 uiterste. De ene pup leert sneller dingen dan de andere pup. Net zo goed als dat het ene kind sneller dingen oppikt dan het andere. Ook daar kun je een vergelijking maken.
Ik gaf een voorbeeld, gebaseerd op jouw opmerking dat een hond "makkelijk alleen moet kunnen zijn"
Jij zegt het zelfde als die trainer. :19:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
fungus
Zeer actief

renee-uk schreef:
fungus schreef: Alsof je dan je pupje veel zal helpen door thuis te zijn en te blijven. Moet je zijn piemeltje vasthouden voor hij gaat plassen? Neen toch. Wat mij betreft duurt het dan maar wat langer. Ik maak me daar allemaal geen zorgen in hoor.
Nee hoor, ik heb mijn pup zn piemeltje nooit vast hoeven houden.
Heb hem wel geleerd te waarschuwen als ie er uit moest, maar ja dat gaat niet als je er niet bent hè, dan kan pupje waarschuwen zoveel ie wil maar er uit gelaten wordt ie niet.
Alternatief: pupje voelt zich hondsberoerd omdat ie zn nest niet wil bevuilen óf pupje interesseert het geen moer en piest en poept door de hele ruimte heen.
Kijken of je dat nog zo leuk vindt als pupje een volwassen hond is :D
Wer zo'n typisch voorbeeld van een Kabouter Plop-post. Doe eens normaal zeg. Tegen dat "pupje" vier uur zijn plas moet kunnen ophouden is "pupje" 12 weken. Wel, als het niet lukt, dan duurt het wat langer he. Ze zijn nu trouwens al lang krantzindelijk...
fungus
Zeer actief

Aeve schreef:Nou ja, wat een reactie weer zeg. Overduidelijk dat je geen idee hebt waar je over praat.
Wat had je dan gedacht? Dat ik ging laten op mijn kop zitten? Dan ben je bij mij wel aan het verkeerde adres hoor.
renee-uk
Zeer actief

fungus schreef:

wat gij niet wil enz
Sorry hoor, maar na 22 pagina's begin ik dat gezeik wel een beetje beu te worden hoor. En vooral jullie twee zijn er meester in om op een enorm kinderlijke manier jullie boodschap te brengen. We zitten hier toch niet op het grote Kabouter Plop-forum? Er zijn hier -tig mensen die het niet met mij eens zijn, maar hoe jullie het brengen: sorry hoor, maar het is gewoon te belachelijk voor woorden.
Das meestal zo hè als je niet wil horen wat er gezegd wordt en dingen uit zn verband trekt om toch maar je gelijkje te halen :D
Ik ben ook wel klaar met jou hoor fungus, ik vind je een waardeloos ongelofelijk egoistisch figuur en nog super dom ook.
Neemt niet weg dat ik zielsmedelijden heb met de pup die onder jouw betweterigheid en onnozelheid moet lijden.
Arm dier :(
Afbeelding

Aeve
Actief

Dus jij vind het gezond dat je je pupje a) 4 uur lang alleen moet laten in een bench en b) hij helemaal nog geen controle heeft over zijn blaas, niet zo goed dat hij het zolang kan ophouden en uit pure nood zijn eigen nest maar moet bevuilen?

Jammer dat je niet wilt luisteren naar alle goedbedoelde adviezen, maar op jouw manier help je wel de pup naar de filistijnen.

Jouw 'kennis' uit de boekjes schiet echt te kort.
renee-uk
Zeer actief

fungus schreef: Wer zo'n typisch voorbeeld van een Kabouter Plop-post. Doe eens normaal zeg. Tegen dat "pupje" vier uur zijn plas moet kunnen ophouden is "pupje" 12 weken. Wel, als het niet lukt, dan duurt het wat langer he. Ze zijn nu trouwens al lang krantzindelijk...
Ik gun het je van harte hoor een niet zindelijke volwassen hond!
Maar ja, jouw opvattingen kennende inmiddels zal ie dan wel naar de schuur verhuizen, kan ie daar fijn de hele dag alleen zitten :ok:
Afbeelding

fungus
Zeer actief

Aeve schreef:Nou ja, wat een reactie weer zeg. Overduidelijk dat je geen idee hebt waar je over praat.
Mijn reactie heeft niets maar dan ook niets met honden te maken. Mijn reactie was op de stijl van een aantal mensen. Als je je daarop baseert om te zeggen dat ik niet weet waarover ik praat, dan tont dat nog maar eens je onvolwassenheid en vooringenomenheid. Zo simpel is het...
fungus
Zeer actief

renee-uk schreef:
fungus schreef:

wat gij niet wil enz
Das meestal zo hè als je niet wil horen wat er gezegd wordt en dingen uit zn verband trekt om toch maar je gelijkje te halen :D
Ik ben ook wel klaar met jou hoor fungus, ik vind je een waardeloos ongelofelijk egoistisch figuur en nog super dom ook.
Neemt niet weg dat ik zielsmedelijden heb met de pup die onder jouw betweterigheid en onnozelheid moet lijden.
Arm dier :(
Een IQ van 135 is meestal niet wat een "superdomme" medemens heeft...
fungus
Zeer actief

Aeve schreef:Dus jij vind het gezond dat je je pupje a) 4 uur lang alleen moet laten in een bench en b) hij helemaal nog geen controle heeft over zijn blaas, niet zo goed dat hij het zolang kan ophouden en uit pure nood zijn eigen nest maar moet bevuilen?

Jammer dat je niet wilt luisteren naar alle goedbedoelde adviezen, maar op jouw manier help je wel de pup naar de filistijnen.

Jouw 'kennis' uit de boekjes schiet echt te kort.
Moest je je eens wat meer baseren op wat ik echt heb gezegd zou je bovenstaande post al niet schrijven... De pup zal niet 4 uur in een bench zitten, maar krijgt de mogelijkheid im in de puppyren op een krant zijn behoefte te doen. De bench is vrij toegankelijk en gaat enkel dicht gaan als we thuis zijn.
renee-uk
Zeer actief

fungus schreef: Een IQ van 135 is meestal niet wat een "superdomme" medemens heeft...
Uit deze hele topic blijkt meer een IQ van 86 en dan ben ik nog optimistisch!
Maar daar kun je nou eenmaal niks aan doen, dat is zo
Wel sneu hoor, maar nog steeds niet zo sneu als die pup van je.

Laatst gewijzigd door renee-uk op 06 dec 2009 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

fungus
Zeer actief

renee-uk schreef:
fungus schreef: Wer zo'n typisch voorbeeld van een Kabouter Plop-post. Doe eens normaal zeg. Tegen dat "pupje" vier uur zijn plas moet kunnen ophouden is "pupje" 12 weken. Wel, als het niet lukt, dan duurt het wat langer he. Ze zijn nu trouwens al lang krantzindelijk...
Ik gun het je van harte hoor een niet zindelijke volwassen hond!
Maar ja, jouw opvattingen kennende inmiddels zal ie dan wel naar de schuur verhuizen, kan ie daar fijn de hele dag alleen zitten :ok:
Yes! 16 jaar eenzame opsluiting! :ok:
Grow up!
Aeve
Actief

Nou inderdaad. Als dat IQ van je echt waar is, zou je wel beter nadenken.

Wat heb JIJ die pup nu te bieden? Behalve zo lang alleen moeten blijven en geen opvoeding/begeleiding? Helemaal niets....Die pup word er niet beter van hoor, dat ie bij jou komt wonen.

En de bench alleen dicht als je thuis bent? Die paar uurtjes?

Dus. Overdag als je de hort op bent zit ie in een puppenren. Dan kom ne thuis en gaat ie in de bench met de deur op slot? Lekker.
fungus
Zeer actief

renee-uk schreef:
fungus schreef: Een IQ van 135 is meestal niet wat een "superdomme" medemens heeft...

Ja zeg, hoe jij ooit serieus wil worden genomen? Geen idee hoor, maar het zal dan toch op een andere manier zijn.
fungus
Zeer actief

Aeve schreef:Nou inderdaad. Als dat IQ van je echt waar is, zou je wel beter nadenken.

Wat heb JIJ die pup nu te bieden? Behalve zo lang alleen moeten blijven en geen opvoeding/begeleiding? Helemaal niets....Die pup word er niet beter van hoor, dat ie bij jou komt wonen.

Dus. Overdag als je de hort op bent zit ie in een puppenren. Dan kom ne thuis en gaat ie in de bench met de deur op slot? Lekker.
Ja, dat heb ik gezegd. Jongens toch, wat een bende zit hier tesamen zeg. Het wordt met de minuut erger. Moeten jullie arm hondje niet uitlaten?
renee-uk
Zeer actief

fungus schreef:
renee-uk schreef:

Ja zeg, hoe jij ooit serieus wil worden genomen? Geen idee hoor, maar het zal dan toch op een andere manier zijn.
Serieus genomen? Door jou?
Denk je werkelijk dat ik daar nog behoefte aan heb?
Dream on fungus...... :D
Rel maar lekker verder, want dat was toch de bedoeling van jouw wederopstanding hier, nietwaar?
Afbeelding

Aeve
Actief

fungus schreef:
Aeve schreef:Nou inderdaad. Als dat IQ van je echt waar is, zou je wel beter nadenken.

Ja, dat heb ik gezegd. Jongens toch, wat een bende zit hier tesamen zeg. Het wordt met de minuut erger. Moeten jullie arm hondje niet uitlaten?
Ik herhaal alleen maar wat je zelf zegt. Overdag zit ie in een puppen ren, 's avonds in een bench met de deur dicht.

Waar gaat dit over :klaar:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Wat mij betreft gaat het niet eens zozeer om dat zindelijk worden, of die tijd voor socialisatie etc.
Als je een beetje het beste voor hebt met je pup laat je die niet een aantal dagen in de week hele dagen alleen (helemaal alleen, dus ook zonder andere hond(en)). Daar draait het wat mij betreft om. Alles kan, een pup hele dagen alleen laten kan ook. En er zijn ook zat gevallen waarbij dat 'goed' gaat. Goed in de zin dat de baas er geen noemenswaardige last van heeft dat hij zijn babyhondje veel te vroeg veel te lang aan zijn lot over laat. En dan zeggen we "kijk, kan prima hoor".
Punt blijft dat je een baby hondje geen hele dagen alleen laat zitten als je het echt goed wil doen. En ik vind dat daar verder geen discussie over mogelijk is eigenlijk. Kan het? Tuurlijk kan het. Is het het beste voor de pup? Nee.
Laatst gewijzigd door Moos op 06 dec 2009 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
fungus
Zeer actief

renee-uk schreef: Serieus genomen? Door jou?
Rel maar lekker verder, want dat was toch de bedoeling van jouw wederopstanding hier, nietwaar?
Ja, dat bedoel ik nu net niet... Over verkeerde interpretatie gesproken. Ik bedoel hoe wil je dat mensen jou serieus nemen als je zo'n posts stuurt?
fungus
Zeer actief

Aeve schreef: Ik herhaal alleen maar wat je zelf zegt. Overdag zit ie in een puppen ren, 's avonds in een bench met de deur dicht.

Waar gaat dit over :klaar:
Ok, wee reen verkeerde interpretatie. Je weet toch zelf ook wel dat we hem niet de hele avond in de bench zullen steken. Wanneer zou ik anders trouwens al die activiteiten doen. Het enige wat ik zeg is dat de bench enkel dicht gaat als we thuis zijn (neen, niet 100% van de tijd).
fungus
Zeer actief

Moos schreef:Wat mij betreft gaat het niet eens zozeer om dat zindelijk worden, of die tijd voor socialisatie etc.
Als je een beetje het beste voor hebt met je pup laat je die niet een aantal dagen in de week hele dagen alleen (helemaal alleen, dus ook zonder andere hond(en)). Daar draait het wat mij betreft om. Alles kan, een pup hele dagen alleen laten kan ook. En er zijn ook zat gevallen waarbij dat 'goed' gaat. Goed in de zin dat de baas er geen noemenswaardige last van heeft dat hij zijn babyhondje veel te vroeg veel te lang aan zijn lot over laat. En dan zeggen we "kijk, kan prima hoor".
Punt blijft dat je een baby hondje geen hele dagen alleen laat zitten als je het echt goed wil doen. En ik vind dat daar verder geen discussie over mogelijk is eigenlijk. Kan het? Tuurlijk kan het. Is het het beste voor de pup? Nee.
En heeft babyhondje dat al gezegd aan jou?
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

fungus schreef:
Moos schreef:Wat mij betreft gaat het niet eens zozeer om dat zindelijk worden, of die tijd voor socialisatie etc.
Ach weet je, jij bent zo'n zelfingenomen typje, daar valt toch niet tegenaan te praten.
Afbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

fungus schreef:
renee-uk schreef: Serieus genomen? Door jou?
Ja, dat bedoel ik nu net niet... Over verkeerde interpretatie gesproken. Ik bedoel hoe wil je dat mensen jou serieus nemen als je zo'n posts stuurt?
:80: Vertel, vertel...
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
fungus
Zeer actief

Moos schreef:
fungus schreef:
Ach weet je, jij bent zo'n zelfingenomen typje, daar valt toch niet tegenaan te praten.
Wel, antwoord dan he. Welke hond heeft jou ooit verteld dat hij ongelukkig is door de tijdsbesteding die ik zou voorzien? Over vermenselijken van een hond gesproken... Denk jij dan echt zo goed honden te kennen dat je zelfs dat weet?
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”