Hoewel het de laatste weken op de training gewoon lekker ging, is het toch altijd wel een beetje spannend, examen doen.
Maar we hadden het weer mee, het had enorm geregend maar wij hebben het het hele examen droog gehouden.
We deden met 6 cursisten van onze groep examen, eentje ontbrak want de hond was ziek geworden van de week.
Het ging bij iedereen best heel goed, hier en daar wat foutjes en afgeleide honden (eentje had echt heel veel pech toen ze net met het individuele deel volgen moest beginnen, omdat een andere groep langs haar het veld afliep). Maar het zag er naar uit dat iedereen geslaagd zou zijn.
Na het examen moesten we even wachten omdat de examinator en onze trainster de uitslagen gingen optellen en bespreken, maar al vrij snel mochten we het leslokaal in voor de uitslag. Iedereen was geslaagd!!! Met hele mooie punten ook nog, de laagste had 84 punten (minimaal verplicht is 70) en de hoogste had 98 punten.
Iedereen natuurlijk superblij! We hebben een hele leuke groep en willen graag zo veel mogelijk bij elkaar blijven voor de B-cursus die hierna komt en in januari van start gaat. En we willen onze trainster Ingrid het liefste niet kwijt, dus dat proberen we ook nog te regelen.
Hier de puntenlijst van Tapas en mij:
Gedrag hond/hond: 10 punten
Zit: 10 punten
Af (1 minuut): 10 punten
Staan: 8 punten (ivm handhulp, ik durfde de gok nog niet te nemen dat ze uit zichzelf zou gaan staan zonder een pasje naar voren te doen)
Betasten: 10 punten
Tanden kijken: 10 punten
Volgen aan de lijn: 10+ punten (met opmerking erbij: prachtig!)
Komen op bevel: 10 punten
Aan de voet/naast: 10 punten
Omgang baas/hond en hond/baas: 10 punten
Totaal: 98 punten (maximaal te behalen: 100 punten)
Nou, jullie begrijpen vast wel dat ik apetrots was op mijn langpootmug Tapas!

De examinator gaf me een compliment voor de manier waarop ik met haar bezig was tijdens het examen, en ze vond Tapas een heel geschikt hondje voor het GG programma, omdat ze de oefeningen heel netjes doet al, en enorm veel lol uitstraalt tijdens het uitvoeren van de oefeningen.
Nou, dat moeten we dan maar doen.

Op naar de B dus!
* Edit: wat foto's die ik van de website van de KC heb gehaald: