Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond houden of niet

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

fungus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie / Sheltie x Aussie
Aantal honden: 4

Re: Hond houden of niet

Ongelezen bericht door fungus »

renee-uk schreef: dat is niet van toepassing.
Mijn pup gaat in de bench naast mijn bed en krijst niet, ook niet de eerste nacht :E:
Ik geloof namelijk niet in krijsende pups, ik zie ze liever lekker ontspannen.
Tot je eens een dagje onverwacht weg moet zeker... Natuurlijk dat ze zo niet leren alleen zijn...
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joera »

fungus schreef: Wel, even inhoudelijk dan: als jij de eerste nacht je pup alleen laat, ga je dan reageren vanaf het moment dat hij krijst?
Pups die snachts bij de baas slapen, hebben geen reden om te krijsen snachts :wink:
Afbeelding
fungus
Zeer actief

Joera schreef:
fungus schreef: Wel, even inhoudelijk dan: als jij de eerste nacht je pup alleen laat, ga je dan reageren vanaf het moment dat hij krijst?
Pups die snachts bij de baas slapen, hebben geen reden om te krijsen snachts :wink:
Wel, ik wil niet dat de pup op mijn kamer komt. Zo simpel is dat.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

fungus schreef:
Moos schreef:Nee tuurlijk niet. Ik heb hier net geleerd dat je ze zo min mogelijk aandacht moet geven. En aangezien ik ook niet alles weet volg ik nu die geweldige tips op.
Overigens was mijn eerste post hier in dit topic sinds jouw wederopstanding een uur geleden hoor. Hele namiddag?
Meisje, tis niet zo moeilijk om op een forum te zien wanneer iemand berichten achterlaat he... Bovendien doe je voor mijn part wat je wil, maar kom hier dan niet de predikant uithangen.
Ik ben je meisje niet. En hou toch op zeg, we hebben vandaag twee keer een uur in de zeikregen gelopen. Ze hebben met hondenvriendjes gespeeld op het veld, we hebben zoekspelletjes gedaan, en geapporteerd. En nu liggen er twee hondjes naast me op de bank tevreden te zijn. Ga jij dat nou eerst maar even bereiken met dat pupje van je voordat je iedereen hier de les komt lezen :ok:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

smoekie schreef:

Neuh. Denk dat dat gewoon meer te maken heeft dat men er gewoon steeds minder tijd voor heeft
Moos schreef:
smoekie schreef:
Moos schreef:
Gelukkig komt dat gebrek aan tijd bij een hond juist weer ontzettend goed uit, volgens jou. Maar oh nee, je mocht natuurlijk op geen enkele wijze een pup vergelijken met een kind. Nou in dat geval, gebrek aan tijd bij kinderen zorgt voor problemen, maar gebrek aan tijd bij een pup is alleen maar goed. Toch?

Volgens mij lees jij niet geheel goed en geef je er zelf weer een of andere uitleg aan die je mij nergens ziet schrijven, dus misschien voor het gemak toch even terug lezen waar en wat ik reageerde :ok:
Ik zie jou nu opeens hele verhalen houden over die vreselijke ouders die tegenwoordig te weinig tijd hebben voor hun kinderen.
Hoe jij dat kan rijmen met dat jij vindt dat je een pup prima hele dagen alleen kan laten is mij een raadsel.
Ten eerste zie jij mij nergens hele verhalen houden over “vreselijke” ouders die tegenwoordig te weinig tijd hebben voor hun kinderen, dat is jouw invulling daarvan.

Ik zeg dat ze te weinig tijd hebben (of nemen) om hun kinderen zindelijk te maken. Niks meer niks minder. Evenals het koken. Daar waar er vroeger elke dag aardappels-groente en vlees op tafel stond is dat tegenwoordig steeds minder en minder omdat beide werken in tegenstelling tot vroeger toen alleen de man (meestal) werkte.

Ik zeg idd dat je een pup-hond prima alleen kan laten. Zeker in geval zoals Fungus zijn toekomstige situatie schetst.

De pup is op de top hooguit 4 uur alleen. Niet opgesloten in een bench niks. Hij heeft een grote ren tot zijn beschikking. Hij wordt zowel in de ochtend als in de middag goed uitgelaten waarna hij vervolgens in de avond er ook nog langdurig (al naar gelang de leeftijd van de pup vorder) er mee bezig is. Hij is van plan er mee op cursus te gaan etc etc. De weekenden en de vrijdag is de hond niet alleen. Dus het gaat hier om 4 dgn waarop de hond hooguit 2x 4 uur alleen is en alleen is een ruim begrip aangezien er ook nog katten zijn waarmee hij straks als alles goed gaat door het huis mee kan struinen.

Dat jij en andere dat een beroerd vooruitzicht vinden en dierenbeulerij en weet ik veel wat nog meer, ach gezien het feit dat jullie je honden(lees kinderen) op handen dragen is dat ook niet zo heel erg vreemd moet ik bekennen :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

fungus schreef:
Mijn pup gaat in de bench naast mijn bed en krijst niet, ook niet de eerste nacht :E:
Tot je eens een dagje onverwacht weg moet zeker... Natuurlijk dat ze zo niet leren alleen zijn...
Nee ook dat klopt niet.
Ik heb mijn pup meegenomen als ik weg moest, paste mijn leven en mijn auto aan aan de pup die IK zo nodig wilde hebben.
Gevolg: een heerlijke ondeugende ontspannen volwassen hond die prima alleen kan zijn als het nodig is.

*typo's
Laatst gewijzigd door renee-uk op 06 dec 2009 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
fungus
Zeer actief

Moos schreef:
fungus schreef:
Moos schreef:Nee tuurlijk niet. Ik heb hier net geleerd dat je ze zo min mogelijk aandacht moet geven. En aangezien ik ook niet alles weet volg ik nu die geweldige tips op.
Overigens was mijn eerste post hier in dit topic sinds jouw wederopstanding een uur geleden hoor. Hele namiddag?
Meisje, tis niet zo moeilijk om op een forum te zien wanneer iemand berichten achterlaat he... Bovendien doe je voor mijn part wat je wil, maar kom hier dan niet de predikant uithangen.
Ik ben je meisje niet. En hou toch op zeg, we hebben vandaag twee keer een uur in de zeikregen gelopen. Ze hebben met hondenvriendjes gespeeld op het veld, we hebben zoekspelletjes gedaan, en geapporteerd. En nu liggen er twee hondjes naast me op de bank tevreden te zijn. Ga jij dat nou eerst maar even bereiken met dat pupje van je voordat je iedereen hier de les komt lezen :ok:
Wel, dat is dus ongeveer hetzelfde als ik per dag van plan ben. Wie moet nu ophouden?
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

geen probleem ga jij bij de pup slapen :ok:
Moos
Zeer actief

fungus schreef: Wel, dat is dus ongeveer hetzelfde als ik per dag van plan ben. Wie moet nu ophouden?
Kleinnn nuanceverschilletje is dat je een PUP krijgt en niet TWEE volwassen opgevoede honden. Scheelt maar een klein beetje hoor qua aandacht geven en alleen zijn, tikkeltje maar.
Fijn ook dat hij meteen de nachten alleen moet blijven. Nog meer uren in zijn eentje :ok:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

fungus schreef:
Joera schreef:
Dat kan, daar kan ik inkomen zelfs, alternatief is dan bij de pup in de woonkamer gaan slapen.
Dat doe ik ook als mijn volwassen honden ziek zijn, ik wil nl buiten een pup ook geen honden op mijn slaapkamer.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
fungus
Zeer actief

renee-uk schreef:
fungus schreef:
Nee ook dat klopt niet.
Ik heb mijn pup meegenomen als ik weg moest, paste mijn leven en mijn auto aan aan de pup die IK zo nodig wilde hebben.
Gevolg: een heerlijke ondeugende ontspannen volwassen hond die prima alleen kan zijn als het nodig is.

*typo's
Mooi zo :ok:
fungus
Zeer actief

Moos schreef:
fungus schreef: Wel, dat is dus ongeveer hetzelfde als ik per dag van plan ben. Wie moet nu ophouden?
Kleinnn nuanceverschilletje is dat je een PUP krijgt en niet TWEE volwassen opgevoede honden. Scheelt maar een klein beetje hoor qua aandacht geven en alleen zijn, tikkeltje maar.
Fijn ook dat hij meteen de nachten alleen moet blijven. Nog meer uren in zijn eentje :ok:
Aangezien een pup meer uren slaapt...
renee-uk
Zeer actief

fungus schreef:
renee-uk schreef:
fungus schreef: Tot je eens een dagje onverwacht weg moet zeker... Natuurlijk dat ze zo niet leren alleen zijn...
Nee ook dat klopt niet.

*typo's
Mooi zo :ok:
Kijk en dat zijn dan reacties waar ik zo ongelofelijk pissig van word.
reageer inhoudelijk of hou je klep dicht.
Afbeelding

Moos
Zeer actief

fungus schreef:
Moos schreef:
Aangezien een pup meer uren slaapt...
Whahaahah tuuurlijk! Dus eigenlijk vraagt een volwassen hond meer aandacht wil je zeggen? Echt niet hoor, echt echt echt niet.
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef: Ik zeg idd dat je een pup-hond prima alleen kan laten. Zeker in geval zoals Fungus zijn toekomstige situatie schetst.

De pup is op de top hooguit 4 uur alleen. Niet opgesloten in een bench niks. Hij heeft een grote ren tot zijn beschikking. Hij wordt zowel in de ochtend als in de middag goed uitgelaten waarna hij vervolgens in de avond er ook nog langdurig (al naar gelang de leeftijd van de pup vorder) er mee bezig is. Hij is van plan er mee op cursus te gaan etc etc. De weekenden en de vrijdag is de hond niet alleen. Dus het gaat hier om 4 dgn waarop de hond hooguit 2x 4 uur alleen is en alleen is een ruim begrip aangezien er ook nog katten zijn waarmee hij straks als alles goed gaat door het huis mee kan struinen.

Dat jij en andere dat een beroerd vooruitzicht vinden en dierenbeulerij en weet ik veel wat nog meer, ach gezien het feit dat jullie je honden(lees kinderen) op handen dragen is dat ook niet zo heel erg vreemd moet ik bekennen :wink:
Dat verschil ook nogal per pup hoor! De pup van mijn beste vriendin kon eigenlijk al vanaf week een vrij lang "een uurtje" alleen zijn zonder problemen dus die hebben dat heel snel opgebouwt. Hun moesten ook naar 6 weken wer gewoon werken en naar school. Pup was toen al gewent alleen te zijn. Kon op een krantje plassen en had ruimte genoeg. Geen probleem. Die van mij heb ik de eerste 2 dagen nog geen sec alleen kunnen laten dan ging de sirene af. Had hem best kunnen laten gillen en weg kunnen gaan wachtend tot hij stil werd(wat hij dus niet werd) ik denk alleen dat ik dan kwade voet zou zetten bij de buren. Plus een baby die totaal overstuur is laat je ook niet maar gewoon huilen in zijn bed toch? Nou ik vind dat bij een pup hetzelfde Odin raakte gewoon overstuur en dan ga ik niet zitten denken laat hem gewoon janken dan houd ie wel een keer op. Ik hoor echt wel het verschil in wanneer het uitproberen is of niet. na die 2 maanden konden we ineens uren wegblijven en was alles ok. Hij heeft die tijd gewoon echt nodig gehad en we hebben daar onze roosters op aangepast. Ik zag mijn vriend dus bijna niet meer maar de pup was niet alleen. Het punt is dus dat je van te voren niet weet hoe je pup gaat reageren en als je niet de mogelijkheid hebt om te kunnen voldoen aan wat zon beest nodig heeft moet je er niet aan beginnen. Ik heb niets tegen fulltime werkende mensen met een hond. Maar een pup is een ander verhaal en daar moet je tijd voor kunnen nemen. heb je geluk zoals mijn vriendin en vind e pup het allemaal prima is er ook geen probleem maar wat als het niet zo blijkt te zijn. vergis je niet in wat voor ellende het is als je hond niet alleen thuis kan blijven en de hele buurt "wakker" houd. Je leert een pup echt niet goed alleen zijn door hem maar gewoon alleen te laten over het algemeen moet je zoiets gewoon rustig kunnen opbouwen! (en dat kost nu eenmaal veel tijd) En anders regel je maar opvang voor de zekerheid
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

fungus schreef:
Joera schreef:
Nee, uiteraard, dat begreep ik allang. Daarom zeg ik dat mijn honden nooit een reden hebben gehad omdat ze altijd bij mij slapen. Vanaf eerste nacht nooit een kick gegeven. En jij vraagt wat Moos doet als haar honden snachts alleen zijn en gaan krijsen, maar volgens mij sliepen haar honden ook lekker op bed. Dus wij hebben gelukkig die ervaring niet, krijsen snachts. Dat is pas sneu.

Maar anders beantwoord jij zelf de vraag, wat doe je als je pup de eerste nacht gaat krijsen?
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

smoekie schreef: Ja en de ene hond zal dat wel kunnen en de andere niet dat is heel simpel, en ook niet moeilijk te begrijpen. Maar men kijkt hier eerder naar de negatieve dingen en de negatieve ervaringen dan de positieve. En als ik dan op het HF lees dat de meeste toch wel een jaar bezig zijn geweest voor de hond geheel zindelijk was en of alleen kon blijven vraag ik me af of dat door de hond zelf komt of door de eenzelfde manier van opvoeden :19:

En dat bedoel ik niet negatief voor dat weer zo opgevat wordt. Vergelijk het maar een beetje met de manier van opvoeden van vroeger van een hond/kind en het opvoeden van een hond/kind nu.

Vroeger had men toch een iets andere manier van een hond dingen leren dan tegenwoordig. Vroeger kreeg de hond bijv. een tik voor zijn snuit als hij/zij geplast/gepoept had of werd het door de plas/poep gehaald. Vroeger liet men kinderen veel sneller in een onderbroek lopen (met plas/poep) zodat ze sneller in de gaten hadden dat dat vies was en het zelf gingen aangeven terwijl men daar nu steeds minder tijd voor heeft doordat men tegenwoordig vaker wel dan niet beide werken.

Hetzelfde geld voor een hond denk ik. Vroeger was men wat “strenger” dan tegenwoordig. Vroeger liet men de honden gewoon thuis zonder daarbij na te denken en was er niets aan de hand. Tegenwoordig worden er hele oppasdiensten ingeschakeld om er voor te zorgen dat de hond maar niet “alleen” is of omdat de hond zijn plas/poep niet op kan houden.

Ik ben ondanks dat ik een zeer modern iemand ben wat dat betreft denk ik iets “ouderwetser” dan menig ander hier op het forum. Zowel in de omgang met mijn kinderen alswel in de omgang met de hond. Het 1 is in mijn ogen niet slechter of beter dan het andere, alleen maar anders.

Als je negatieve ervaringen voorkomt, voorkom je ook dat een probleem kan ontstaan.
Vroeger was niet beter dan nu, maar anders.
Werd de hond niet zindelijk dan ging hij de deur uit.
Bijvoorbeeld omdat hij meer in huis ging plassen nadat hij er met zijn neus doorheen werd gehaald.
Beet hij een keer dan kreeg hij een spuitje. Want dan was hij vals.

Vroeger werd een hond na een bepaalde tijd met zijn neus door de poep en pies gehaald en dan was het over............................... of was het misschien net al over?
Of heeft men daarna beter uitgekeken en de signalen van de hond beter begrepen?
Er was vaak iemand thuis namelijk :wink:

Vroeger waren er kinderen eerder zindelijk en anderen plasten nog jaaaaaaaren in hun broek of bed.
Daar werd buiten de deur niet over gesproken, want dat was een schande.
Je "vuile was" hield je binnen.
Vertel mij niets over "vroeger" :wink:

Mijn puppen waren allemaal snel zindelijk.
Toch heb ik ze nooit gestraft voor binnen plassen.
Ook niet met de neus ergens doorheen gehaald.

Er is één ding veranderd waar ik ook niet goed tegen kan.
Iets dat door heel veel GT's ook wordt onderkend, maar waar ze heel voorzichtig zijn in hun uitlatingen.
Een vrij groot aantal mensen is niet meer consequent.
En dat schept veel meer problemen dat ze zich kunnen voorstellen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
smoekie
Zeer actief

ranetje schreef:Een vrij groot aantal mensen is niet meer consequent.
En dat schept veel meer problemen dat ze zich kunnen voorstellen.

Hier schuilt denk ik het grootste "gevaar".

Niet meer consequent zijn en te "soft". :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
fungus
Zeer actief

Joera schreef: Nee, uiteraard, dat begreep ik allang. Daarom zeg ik dat mijn honden nooit een reden hebben gehad omdat ze altijd bij mij slapen. Vanaf eerste nacht nooit een kick gegeven. En jij vraagt wat Moos doet als haar honden snachts alleen zijn en gaan krijsen, maar volgens mij sliepen haar honden ook lekker op bed. Dus wij hebben gelukkig die ervaring niet, krijsen snachts. Dat is pas sneu.

Maar anders beantwoord jij zelf de vraag, wat doe je als je pup de eerste nacht gaat krijsen?
Een hond die op bed slaapt? Waar is de hiërarchie dan naar toe? Sorry hoor, goed dat jullie dat kiezen, maar bij mij zal Ike hiërarchisch onder mij staan en niet op gelijke hoogte of boven mij. Ik begrijp echt de vanzelfsprekendheid niet dat een hond mee op bed mag hoor.
Om op je vraag te antwoorden: als hij stopt met janken hem uitvoerig belonen... Verder ga ik daar niet veel woorden aan vuil maken en afwachten. Jullie voorspellen immers toch op alle vlakken het slechtste...
fungus
Zeer actief

Moos schreef:
fungus schreef: Aangezien een pup meer uren slaapt...
Whahaahah tuuurlijk! Dus eigenlijk vraagt een volwassen hond meer aandacht wil je zeggen? Echt niet hoor, echt echt echt niet.
En wat bedoel jij met aandacht?
Moos
Zeer actief

fungus schreef: Een hond die op bed slaapt? Waar is de hiërarchie dan naar toe? Sorry hoor, goed dat jullie dat kiezen, maar bij mij zal Ike hiërarchisch onder mij staan en niet op gelijke hoogte of boven mij. Ik begrijp echt de vanzelfsprekendheid niet dat een hond mee op bed mag hoor
Als je een beetje goede relatie met je hond opbouwt heb je dat bed niet nodig om de hierarchie duidelijk te maken hoor. Dat je een hond niet op bed wil kan prima natuurlijk, maar vanwege het 'baas zijn' hoef je het echt niet te laten.
Om op je vraag te antwoorden: als hij stopt met janken hem uitvoerig belonen...
Als je je pup meteen de eerste nacht alleen laat en als hij dan gaat gillen van ellende gaat dit echt niet werken hoor. Als hij al stopt met janken dan is het omdat hij eindelijk in slaap is gevallen en om hem dan wakker maken om te belonen is ook zo wat he? En als hij al tussendoor eens stil is is hij zo over de zeik dat je er met een paar keer belonen ook niet komt. Niet als hij meteen helemaal alleen ligt in ieder geval.
Maar ach, wat weet ik er ook van natuurlijk. Jij bent uiteraard de expert op het gebied van gillende pups de eerste nacht in hun nieuwe huis. Excuus.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

fungus schreef:
Moos schreef:
fungus schreef: Aangezien een pup meer uren slaapt...
En wat bedoel jij met aandacht?
Daar kom je wel achter als je pup er is. Daar ben je heel erg druk mee, qua aandacht.
Afbeelding
Saarah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australische Herder

Ongelezen bericht door Saarah »

Joera schreef: Nee, uiteraard, dat begreep ik allang. Daarom zeg ik dat mijn honden nooit een reden hebben gehad omdat ze altijd bij mij slapen. Vanaf eerste nacht nooit een kick gegeven. En jij vraagt wat Moos doet als haar honden snachts alleen zijn en gaan krijsen, maar volgens mij sliepen haar honden ook lekker op bed. Dus wij hebben gelukkig die ervaring niet, krijsen snachts. Dat is pas sneu.
Het is echt niet omdat je pup niet mee op bed, op de slaapkamer of zelfs bij jou mag slapen, dat ie wél gaat krijsen 's nachts. :denken:

Bij mij was het zelfs omgekeerd: ik had van mensen gehoord dat het best was om de pup in 't begin bij op je slaapkamer te nemen. Dat heb ik de eerste nachten gedaan en het resultaat: 's nachts een jankende pup. En niet dat ze moest plassen, want als ik met haar buitenging, moest ze niet plassen. Misschien jankte ze voor aandacht en wist ze dat ik naast haar lag, maar overdag kreeg ze genoeg aandacht en 's nachts moest ze van mij écht wel een paar uurtjes slapen. :wink:

Na een paar dagen gejank 's nachts heb ik de test gedaan om haar een nachtje alleen (met de kat) in de living te laten. En het gejank was opgelost, ze sliep mooi door, ik hoorde haar niet meer tot 's morgens. :ok:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

fungus schreef:

Een hond die op bed slaapt? Waar is de hiërarchie dan naar toe? Sorry hoor, goed dat jullie dat kiezen, maar bij mij zal Ike hiërarchisch onder mij staan en niet op gelijke hoogte of boven mij. Ik begrijp echt de vanzelfsprekendheid niet dat een hond mee op bed mag hoor.
Om op je vraag te antwoorden: als hij stopt met janken hem uitvoerig belonen... Verder ga ik daar niet veel woorden aan vuil maken en afwachten. Jullie voorspellen immers toch op alle vlakken het slechtste...
Hier ook geen hond die op bed slaapt hoor :kotz:

En beneden bij de hond slapen???? Ben :piew:
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Hier slapen onze Merle en onze ToBe regelmatig op bed. Zo knus vind ik dat hè. :smile1:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

fungus schreef:Een hond die op bed slaapt? Waar is de hiërarchie dan naar toe? Sorry hoor, goed dat jullie dat kiezen, maar bij mij zal Ike hiërarchisch onder mij staan en niet op gelijke hoogte of boven mij. Ik begrijp echt de vanzelfsprekendheid niet dat een hond mee op bed mag hoor.
Als jij die hond verplicht om op het bed te slapen heeft dat hetzelfde effect. Als je dat snapt zul je ook begrijpen waarom mensen, in relatie tot rangordeperikelen, daar weinig problemen mee hebben. Als je geen troep op bed wilt is het wat anders.
Een bed (of wat dan ook) is alleen interessant voor een hond als jij je er druk over maakt. Je geeft hem daarmee een handvat. Je kunt hem beter geen handvat geven, dan hoef je er ook niet krampachtig over te doen.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

fungus schreef:Een hond die op bed slaapt? Waar is de hiërarchie dan naar toe? Sorry hoor, goed dat jullie dat kiezen, maar bij mij zal Ike hiërarchisch onder mij staan en niet op gelijke hoogte of boven mij. Ik begrijp echt de vanzelfsprekendheid niet dat een hond mee op bed mag hoor
De enige hond die tussen ons in slaapt luistert als een speer... :scratch:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

fungus schreef:Om op je vraag te antwoorden: als hij stopt met janken hem uitvoerig belonen...
wat als ie dan niet stopt????? wat doe je dan
Saarah
Zeer actief

Jaap* schreef:
fungus schreef:Een hond die op bed slaapt? Waar is de hiërarchie dan naar toe? Sorry hoor, goed dat jullie dat kiezen, maar bij mij zal Ike hiërarchisch onder mij staan en niet op gelijke hoogte of boven mij. Ik begrijp echt de vanzelfsprekendheid niet dat een hond mee op bed mag hoor.
Als jij die hond verplicht om op het bed te slapen heeft dat hetzelfde effect. Als je dat snapt zul je ook begrijpen waarom mensen, in relatie tot rangordeperikelen, daar weinig problemen mee hebben. Als je geen troep op bed wilt is het wat anders.
Een bed (of wat dan ook) is alleen interessant voor een hond als jij je er druk over maakt. Je geeft hem daarmee een handvat. Je kunt hem beter geen handvat geven, dan hoef je er ook niet krampachtig over te doen.
Als Kizzy op mijn bed zou springen, zou ik héél kwaad worden (is dat wat jij onder krampachtig verstaat of niet?), net omdat ik geen troep op mijn bed wil.
Mijn hond verliest veel haar, brengt vuil mee binnen, etc. Ze slaapt nu wel op mijn slaapkamer, omdat ze anders van mijn grootouders in de bench moet slapen in de living, maar op bed mag ze écht niet hoor. Heeft ze ook nog nooit geprobeerd trouwens. :ok:
Afbeelding
Saarah
Zeer actief

corason del perro schreef:
fungus schreef:Om op je vraag te antwoorden: als hij stopt met janken hem uitvoerig belonen...
wat als ie dan niet stopt????? wat doe je dan
Wat zou jij dan doen?
Kizzy lag als pup de eerste nachten naast mij te janken, als ik met haar naar buiten ging moest ze niet eens plassen, maar ze bleef wel janken. Ook als ik haar streelde, tegen haar praatte, jankte ze. Ze wilde denk ik gewoon spelen of aandacht, maar die kreeg ze overdag genoeg, en 's nachts ging ik daar echt niet aan toegeven. :wink:
Het is pas gestopt toen ik haar een nachtje in de living liet slapen, daar jankte ze niet meer en sliep gewoon door.

Maar ik ging op dat gejank ook echt niet reageren door met haar te gaan spelen ofzo. 't Is niet dat ik kwaad werd, maar ik liet haar gewoon doen, ik kon ook niet anders.

En dat is perfect goedgekomen hoor, ze is nu een vrolijke, sociale, blije hond.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”