Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
teckel mishandeld
Moderator: moderatorteam
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: teckel mishandeld
Bah, arm beestje
Maar als hij de eerste keer via dat asiel is geplaatst, noteren die dan niet de gegevens van de mensen die hem destijds hebben gekocht?

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Lijkt mij inderdaad ook.. Maar blijkbaar nietMaeve schreef:Bah, arm beestjeMaar als hij de eerste keer via dat asiel is geplaatst, noteren die dan niet de gegevens van de mensen die hem destijds hebben gekocht?

Jep, klopt ook, maar denk niet dat mijn moeder er zo blij mee is, voordat we Beau kregen heb ik al 7 jaar moeten zeuren..Pablo schreef:Hij is beschikbaar volgensmijMargeeske schreef: Ik zou een moord doen voor zo'n prachtige Teckel!

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Agosh 

- iones
- Zeer actief
Maar hoe kunnen mensen zo veranderen, zo DRASTISCH?duitse herder schreef:Als na plaatsing alles goed bleek te zijn, verwacht je dit toch niet? In 3 jaar tijd kan er zoveel gebeureniones schreef:Tjee, dat een hond het keer op keer verkeerd treft zeg! Het lijkt wel alsof dit nieuws uit Spanje komt i.p.v. Nederland. Waarom is dat asiel ook niet gaan controleren????
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
- Aantal honden: 2
In en in triestiones schreef:Maar hoe kunnen mensen zo veranderen, zo DRASTISCH?duitse herder schreef:Als na plaatsing alles goed bleek te zijn, verwacht je dit toch niet? In 3 jaar tijd kan er zoveel gebeureniones schreef:Tjee, dat een hond het keer op keer verkeerd treft zeg! Het lijkt wel alsof dit nieuws uit Spanje komt i.p.v. Nederland. Waarom is dat asiel ook niet gaan controleren????

Heb ik ergens overheen gelezen? Deze hond was 3 jaar geleden herplaatst vanuit desbetreffend asiel. Maar staat er ook ergens bij dat deze mensen de hond niet nogmaals, op eigen houtje, hebben herplaatst?
-
- Zeer actief
ja juist dat denk ik dus ook, de vraag blijft dan aan wie ze de hond hebben gegeven.Cleo schreef:In en in triestiones schreef:Maar hoe kunnen mensen zo veranderen, zo DRASTISCH?duitse herder schreef: Als na plaatsing alles goed bleek te zijn, verwacht je dit toch niet? In 3 jaar tijd kan er zoveel gebeuren![]()
Heb ik ergens overheen gelezen? Deze hond was 3 jaar geleden herplaatst vanuit desbetreffend asiel. Maar staat er ook ergens bij dat deze mensen de hond niet nogmaals, op eigen houtje, hebben herplaatst?
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
- Hanneke2
- Zeer actief
Er zijn maar weinig asiels die een grondige langdurige nacontrole doen...
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- gizmo
- Zeer actief
Wat een drama voor dit beestje
Ik hoop dat ze de daders snel te pakken hebben
En laten ze dan ook eens een goede straf geven
Ik hoop dat ze de daders snel te pakken hebben
En laten ze dan ook eens een goede straf geven

- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Bij de 3 honden die ik ooit uit het asiel heb gehaald, is er nooit een controle geweest. Van de polderweg in A'dam. Crailoo in H'sum tot aan asiel in A' foort.Hanneke2 schreef:Er zijn maar weinig asiels die een grondige langdurige nacontrole doen...
Ik begrijp heel erg goed dat het aan (betaalde) krachten ontbreekt die dit werk kunnen doen. Het lijkt mij geen eenvoudige opgave...Waar ligt b.v. je punt om de hond weer terug te nemen enz... Maargoed, niet ter zake doende in dit topic.
Het enige wat ik nogmaals wil zeggen is dat niet per definitie vast staat of deze hond de verschrikkelijke gebeurtenissen ondergaan hoeft te hebben, bij diegene waarbij hij 3 jaar geleden geplaatst is.
-
- Zeer actief
Ik meen ook dit scenario opgemaakt te hebben uit de informatie... waarschijnlijk zijn de mensen aan wie de hond is toevertrouwd vanuit het asiel verhuisd en kunnen ze die nu niet bereiken. Pas dan kunnen ze horen hoe en aan wie de hond is doorverkocht.
Op zich al bizar... je neemt een mishandelde herplaatser en herplaatst die dan zelf? Volgens mij mag dat niet eens, maar goed...
Kan me voorstellen overigens dat die mensen zich niet vrijwillig melden.. zullen zich wel vreselijk generen dat het bij de mensen na hun zo vreselijk fout ging .
Suzanne
Op zich al bizar... je neemt een mishandelde herplaatser en herplaatst die dan zelf? Volgens mij mag dat niet eens, maar goed...
Kan me voorstellen overigens dat die mensen zich niet vrijwillig melden.. zullen zich wel vreselijk generen dat het bij de mensen na hun zo vreselijk fout ging .
Suzanne