Wij hebben tenminste 3 opvang adressen als we een keer heel erg in nood zitten

Moderator: moderatorteam
Goh, je kan moeilijk alles voorzien natuurlijk. En hij heeft in geval van nood de buren of zijn moeder toch, als ik het juist begrijp tenminste.Aeve schreef:maar hij heeft geen concreet plan als het fout gaat. vind je dat handig?
Wij hebben tenminste 3 opvang adressen als we een keer heel erg in nood zittenIk bedoel maar te zeggen...als hij niets heeft geregeld word dat erg lastig
Aeve schreef:Omdat voorkomen van paniek veel beter is dan het 10 minuten later oplossen? Als die mensen daar al weten mee om te gaan, en dat is wellicht nog maar de vraag.
Aeve schreef:maar hij heeft geen concreet plan als het fout gaat. vind je dat handig?
Wij hebben tenminste 3 opvang adressen als we een keer heel erg in nood zittenIk bedoel maar te zeggen...als hij niets heeft geregeld word dat erg lastig
Aeve schreef:Wij hebben onze verantwoordelijkheid genomen, als er eens iets is, dan hebben we mensen waarbij de hond terecht kan.Wij hebben dus een goede achterban, mensen waar Baloe zich ook prettig bij voelt.
Ik vind dat als je perse een hond wilt, je er dan ook voor moet zorgen dat het dier er niet onder 'lijdt'dat ie bij jou woont, en dat hij krijgt wat hij nodig heeft om een goede basis te leggen voor later. Wat dus hier imo helemaal mist, en wat TS door zijn koppigheid niet in wil zien.
Ik heb het wel een beetje gehad met zijn bijdehante reacties, omdat hij gewoon andere meningen niet wil horen.
Hij kan dan wel een soort van maatregelen nemen, zoals buren, webcam, maar dan nog is dat imo niet voldoende. Hij kan natuurlijk vreselijke mazzel hebben, maar daar kun je nou eenmaal niet van uit gaan.
Hij verdiept zich niet in de psyche van een hond, hij denkt dat je dat allemaal wel af kan dwingen. En anders duurt het maar wat langerDat schiet dus niet op. Met een beetje pech heeft hij straks een hond met verlatingsangst, terwijl dat echt voorkomen kan worden. Maar omdat hij TE eigenwijs is, en denkt het wel allemaal te weten, wil hij dat niet aannemen.
Ja, een pup heeft ook gevoelens, en daar dien je rekening mee te nemen. En 16 uur opsluiten per dag is daar dus geen voorbeeld van.
Ik bedoel maar. Hoe kun je het ene zeggen (hier) en elders zeggen dat je eigen pup met 8 wkn al zindelijk was en met 12 wkn elke ochtend rustig 4 uur alleen bleef zonder te poepen en te plassen. Laat dat nou net het scenario zijn wat hier geschetst wordt en waartegen iedereen (zo ook de persoon van wie de quote is) tegen isMijn Golden pup was met 8 weken al bijna helemaal zindelijk, en bleef met 12 weken elke ochtend rustig 4 uur alleen los in huis zonder te plassen of poepen.
Ehm zoals je hebt kunnen lezen was het zeker geen aanval naar jou toe, maar wel een opmerking om aan te geven dat iedereen zijn eigen “fouten” maakt en dat ik het jammer vind dat men altijd maar denkt andere terecht te kunnen wijzen terwijl niemand “foutloos” is in de omgang met zijn of haar hond, en daarbij had ik toen ik jouw post toen las niet de indruk dat jij met je vriend samen was zo bracht je het niet of in ieder geval kwam het niet zo over laat ik het dan zo zeggen.Aeve schreef:Nou ho jij eens even. Baloe heeft nog NOOIT buiten bij een supermarkt gezeten. Nog nooit zelfs zonder toezicht vast gezeten.![]()
Waar jij op doelt, mijn vriend was in de supermarkt, en ik was buiten met Baloe aan de riem aan het wachten.
Jij leest ook alleen maar wat je wilt lezen![]()
En ja we gaan 'maar' twee keer per week naar het bos. De rest van de dagen lopen we lange stukken door een wat saaier gebied. Beweging genoeg![]()
Momenteel wat minder, aangezien ik zelf niet helemaal 100% ben op het moment, maar dan nog zorgen we voor veel afwisseling en beweging voor hem.
Nogmaals...je vat dingen verkeerd op zonder dat je weet hoe het werkelijk is gegaan.
Beetje jammer als je denkt mij daarop te kunnen pakken.
Hè gelukkig den Smoek geeft weer raad, het kan best en het geeft niets dat het om een pupseltje gaat.smoekie schreef:Ehm zoals je hebt kunnen lezen was het zeker geen aanval naar jou toe, maar wel een opmerking om aan te geven dat iedereen zijn eigen “fouten” maakt en dat ik het jammer vind dat men altijd maar denkt andere terecht te kunnen wijzen terwijl niemand “foutloos” is in de omgang met zijn of haar hond, en daarbij had ik toen ik jouw post toen las niet de indruk dat jij met je vriend samen was zo bracht je het niet of in ieder geval kwam het niet zo over laat ik het dan zo zeggen.Aeve schreef:Nou ho jij eens even. Baloe heeft nog NOOIT buiten bij een supermarkt gezeten. Nog nooit zelfs zonder toezicht vast gezeten.![]()
Waar jij op doelt, mijn vriend was in de supermarkt, en ik was buiten met Baloe aan de riem aan het wachten.
Jij leest ook alleen maar wat je wilt lezen![]()
En ja we gaan 'maar' twee keer per week naar het bos. De rest van de dagen lopen we lange stukken door een wat saaier gebied. Beweging genoeg![]()
Momenteel wat minder, aangezien ik zelf niet helemaal 100% ben op het moment, maar dan nog zorgen we voor veel afwisseling en beweging voor hem.
Nogmaals...je vat dingen verkeerd op zonder dat je weet hoe het werkelijk is gegaan.
Beetje jammer als je denkt mij daarop te kunnen pakken.
Ik lees hier altijd heel veel van mensen dat honden echt lekker los moeten kunnen in het bos en weet ik veel wat nog meer omdat ze hun energie kwijt moeten kunnen. Als jijzelf dan ook van mening bent dat hij de pup dat te weinig kan geven terwijl jij daarentegen ook “maar” 2x per week naar het bos kan om hem uit te laten razen snap ik dat gewoon niet zo goed.
Ik ben er van overtuigd dat Fungus op zijn manier ook zorgt voor genoeg afwisseling en beweging voor hem, dat heeft hij meerdere malen duidelijk uitgelegd.
Ik lees hetgeen jijzelf plaatst. Misschien schrijf jij niet duidelijk, misschien vat ik het niet op zoals bedoelt, dat kan met schrift, maar feit blijft dat iedereen zijn fouten maakt en ook moet mogen maken en dat ik zelf niet het idee heb dat het hier in geval bij Fungus straks “fout” gaat.
pepim schreef:Hè gelukkig den Smoek geeft weer raad, het kan best en het geeft niets dat het om een pupseltje gaat.
Aeve schreef:Wie zegt dat Baloe nooit uit kan razen? Daar zijn meer plekken voor dan het bos hoor.
En in plaats van verduidelijking te vragen, gebruik je het later als een soort van argument/ Da's de omgekeerde wereldEn nogmaals, je leest alleen wat je wilt lezen.
En ja, ik denk dat we heul veul fouten hebben gemaakt. Daarom is Baloe nu ook vreselijk sociaal en kan zich ook overal gedragen![]()
Nee, je hebt echt de verkeerde persoon uitgezocht om proberen zwart te maken.
Fouten hebben we niet gemaakt, misschien eentje maar die is keurig direct daarna rechtgezet.
Nee. Het niet nemen van een Sheltie-pup is niet maar 1 advies. Alle punten die ik aandraag komen erop neer dat een Sheltie-pup niet past bij zijn wensen, verwachtingen en situatie en hij kiest voor een Sheltie-pup, daarmee aan al die punten voorbijgaand.Saarah schreef:Wat een kromme redenering!Frenk schreef:Je volgt geen enkel advies, want dan had je niet voor een sheltie-pup gekozen.fungus schreef:En jullie moeten er dan ook maar mee kunnen omgaan dat ik niet alle adviezen van jullie volg. Ook klaar?
Je redeneert dus zo "je volgt één advies niet (nl. niet kiezen voor een Sheltie pup), DUS volg je alle adviezen niet".
Ik hoop dat je zelf inziet dat dat niet klopt![]()
Aeve, ik vermoed dat je zelf ook wel weet dat je nu toch wel heel hypocriet bent. Ten eerste neem je smoekie kwalijk wat jij en anderen hier continu doen (alleen lezen wat je wilt lezen). Ten tweede moet je al een heel hoge dunk van jezelf hebben om te zeggen dat je in de hele opvoeding van Baloe maar een foutje hebt gemaakt...Aeve schreef:Wie zegt dat Baloe nooit uit kan razen? Daar zijn meer plekken voor dan het bos hoor.
En in plaats van verduidelijking te vragen, gebruik je het later als een soort van argument/ Da's de omgekeerde wereldEn nogmaals, je leest alleen wat je wilt lezen.
En ja, ik denk dat we heul veul fouten hebben gemaakt. Daarom is Baloe nu ook vreselijk sociaal en kan zich ook overal gedragen![]()
Nee, je hebt echt de verkeerde persoon uitgezocht om proberen zwart te maken.
Fouten hebben we niet gemaakt, misschien eentje maar die is keurig direct daarna rechtgezet.
Frenk, eerst was het een onstabiele herplaatser die niet kon. Daarom heb ik - ter bescherming van onze katten - gekozen voor een puppy. De rasbeschrijving sprak mij heel erg aan en na de fokker bezocht te hebben was ik zeker. Ik wil namelijk een hond waar ik heel actief mee kan zijn.Frenk schreef: Nee. Het niet nemen van een Sheltie-pup is niet maar 1 advies. Alle punten die ik aandraag komen erop neer dat een Sheltie-pup niet past bij zijn wensen, verwachtingen en situatie en hij kiest voor een Sheltie-pup, daarmee aan al die punten voorbijgaand.
Dat 'ie vervolgens wel een webcam wil ophangen is allemaal leuk en aardig hoor, maar da's geen wezenlijk ding. De punten die ik opnoem daarentegen wel.
Ja, het spijt me zeer, maar het is een oplossing die in een later stadium zit. De eerste kwestie is de keuze voor een hond en zo ja wat voor hond dan.Marie-Josée schreef:Tuurlijk
Die daarom is niet zo logisch. Waarom geen stabiele herplaatser dan?fungus schreef:Frenk, eerst was het een onstabiele herplaatser die niet kon. Daarom heb ik - ter bescherming van onze katten - gekozen voor een puppy.
Omdat ik daar ook met andere mensen over heb gepraat. Die raadden me het allemaal af omdat het zeer onzeker is hoe een volwassen hond (ja, ook een stabiele herplaatser) zal reageren op andere katten dan zijn "eigen" katten. Het lijkt me niet opportuun om dat te "proberen".Frenk schreef:Die daarom is niet zo logisch. Waarom geen stabiele herplaatser dan?fungus schreef:Frenk, eerst was het een onstabiele herplaatser die niet kon. Daarom heb ik - ter bescherming van onze katten - gekozen voor een puppy.
Aha, dus de "kans" dat het niet goed zou gaan met katten (terwijl je dat redelijk goed kunt proberen), die is uitsluitend, maar al die andere "kansen" dat dingen slecht uit zouden kunnen pakken (met veel grotere kans trouwens) die veeg je terzijde?fungus schreef:Omdat ik daar ook met andere mensen over heb gepraat. Die raadden me het allemaal af omdat het zeer onzeker is hoe een volwassen hond (ja, ook een stabiele herplaatser) zal reageren op andere katten dan zijn "eigen" katten. Het lijkt me niet opportuun om dat te "proberen".Frenk schreef:Die daarom is niet zo logisch. Waarom geen stabiele herplaatser dan?fungus schreef:Frenk, eerst was het een onstabiele herplaatser die niet kon. Daarom heb ik - ter bescherming van onze katten - gekozen voor een puppy.
Ja, zoals al eerder gezegd pik ik de adviezen eruit die me aanspreken. Als je dat niet logisch vind, zou je beter niet op een forum actief zijn, maar in een belangengroep.Frenk schreef: Aha, dus de "kans" dat het niet goed zou gaan met katten (terwijl je dat redelijk goed kunt proberen), die is uitsluitend, maar al die andere "kansen" dat dingen slecht uit zouden kunnen pakken (met veel grotere kans trouwens) die veeg je terzijde?
Ik verbaas me alleen over waarom je het ene advies wel meeneemt en het andere niet. En daar vind ik iets van. Ook dat is logisch op een forumfungus schreef:Ja, zoals al eerder gezegd pik ik de adviezen eruit die me aanspreken. Als je dat niet logisch vind, zou je beter niet op een forum actief zijn, maar in een belangengroep.Frenk schreef: Aha, dus de "kans" dat het niet goed zou gaan met katten (terwijl je dat redelijk goed kunt proberen), die is uitsluitend, maar al die andere "kansen" dat dingen slecht uit zouden kunnen pakken (met veel grotere kans trouwens) die veeg je terzijde?
Een Sheltie zal gerust bij jou passen, maar in het geheel niet bij je situatie. Snap je het verschil tussen die twee?Nog eens over die raskeuze: volgens jou is het dan niet de meest geschikte keuze, maar ik denk dat ik vooral zelf moet gecharmeerd zijn door een rasbeschrijving. Uiteindelijk vond ik dat een Sheltie het best bij mij paste.
"Tot vanmiddag" zal het zijn.mariaa schreef:van alle raskeuzes vind ik een sheltie misschien wel een van de aller slechtste keuze.....
het is beter om te kijken: "wat voor levensstijl heb ik, hoeveel tijd heb te besteden en wat kan ik de hond concreet bieden"
dan: " waar ben ik zelf gecharmeerd van"
buiten de hele "pup alleen laten" dicussie denk ik dat je straks veel schuldgevoelens gaat krijgen als je eenmaal een band met je baasgerichte sheltie hond gaat krijgen...
zo'n hond vind het helemaak niet zo interessant dat hij een keer word uitgelaten door de buren of oma.
hij wil maar één ding en dat is samen zijn met het baasje of vrouwtje!
en jij moet dan hond elke dag achter laten in een leeg huis..."tot vanavond" lijkt mij echt waardeloos als je van een hond houd
Dat is het dus wat mij zo tegen de haren instrijkt.fungus schreef: Ja, zoals al eerder gezegd pik ik de adviezen eruit die me aanspreken. Als je dat niet logisch vind, zou je beter niet op een forum actief zijn, maar in een belangengroep.
Nog eens over die raskeuze: volgens jou is het dan niet de meest geschikte keuze, maar ik denk dat ik vooral zelf moet gecharmeerd zijn door een rasbeschrijving. Uiteindelijk vond ik dat een Sheltie het best bij mij paste.
Dat zou inderdaad een conclusie kunnen zijn ja.fungus schreef:geen pup, geen Sheltie, geen onstabiele herplaatser en geen stabiele herplaatser ook (wegens de info die ik buiten dit forum heb gekregen) --> m.a.w. geen hond.
Voila, nu zijn we er. Wat ik hier ook zou gezegd of gedaan hebben: los van het ras, van de soort hond of van wat dan ook: een FT werkende mens kan in de meeste forummers hun ogen geen goede hondenbaas zijn. Maar goed, jij bent tenminste eerlijk.Frenk schreef:Dat zou inderdaad een conclusie kunnen zijn ja.fungus schreef:geen pup, geen Sheltie, geen onstabiele herplaatser en geen stabiele herplaatser ook (wegens de info die ik buiten dit forum heb gekregen) --> m.a.w. geen hond.
Full time werken opzich hoeft helemaal geen probleem te zijn. En als je meerdere honden hebt en ze kunnen goed alleen zijn, en naast je werk ben je veel met de honden bezig, ben ik zelfs niet tegen full time werken zonder opvang. Kan je nagaanfungus schreef: Voila, nu zijn we er. Wat ik hier ook zou gezegd of gedaan hebben: los van het ras, van de soort hond of van wat dan ook: een FT werkende mens kan in de meeste forummers hun ogen geen goede hondenbaas zijn. Maar goed, jij bent tenminste eerlijk.
Vreemd: en jij die een aantal pagina's geleden net zei dat het vooral om het feit ging dat het om een pup gaat... Soit, we zullen de discussie maar best stoppen, want deze is toch zonder einde.renee-uk schreef: Dat is het dus wat mij zo tegen de haren instrijkt.
Jij gaat voor wat jou aanspreekt en vergeet daarbij dat die hond ook nog een pretttig leven moet hebben.
Normaal gesproken ga je, als je besloten hebt dat je een hond wil aanschaffen, kijken naar wat voor soort hond haalbaar is in jouw (= algemeen bedoeld) situatie.
Dat doe jij niet, jij kiest een voor een ras dat bepaald niet ideaal is in jouw situatie en die hond moet zich daar maar aan aanpassen.
Als je veel van huis bent, kies je niet voor een sterk baasgerichte hond, ook niet als je dat ras geweldig vindt. Dan zoek je door tot je een wat minder afhankelijk ras gevonden hebt dat ook jou aanspreekt.
Vind je dat niet, ja jammer dan dan wacht je nog even met de aanschaf tot je in een voor een hond beter vaarwater bent aangeland (al dan niet met aanpassingen in de vorm van bijvoorbeeld dagopvang) of totdat je een hond vindt die wel in die situatie past.
Je bent niet verplicht een hond aan te schaffen immers, dat is een keuze die je maakt en het is wel zo eerlijk als die hond het dan ook een beetje prettig heeft.
Het is en blijft een levend wezen namelijk.
Dat maakt voor mij het verschil tussen iemand die van houden houdt en een hondenhouder.
Iemand die van honden houdt gaat uit van het prettige leven dat ie een hond kan bieden, een hondenhouder gaat ervan uit dat de hond zich maar te voegen heeft.
Het zal vast een verschil van opvatting zijn, maar ik heb toch meer respect voor iemand die het beste voor zijn hond wil dan voor iemand die het beste voor zichzelf wenst, zonder rekening te houden met noden van zijn nieuw aan te schaffen hondje.
Er zijn meer mogelijkheden dan óf een sheltie pup óf geen hond, alleen moet je dat wel willen zien en -meer nog- willen aanvaarden.