Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Spanje: het land van achteruitgang

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Re: Spanje: het land van achteruitgang

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ja ja, en je grote bek over het dierenleed in Nederland dan waar 'ze' zich bezig mee moeten houden? Maar goed, ik heb alles wel gezegd wat ik wilde zeggen. Jij hopelijk ook.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Zoek stok! schreef:
Felix schreef:
Dan moet ze actiever zijn en of worden op Spaanse fora's :ok:
Doe je het weer. Als jij je zo bezorgd maakt over de honden in Nederland, ga je daar dan zelf voor inspannen. Ga niet voor een ander bepalen wat ze moet doen.
Felix spant zich in voor de zielige honden in Nederland...hij is immers goed aktief op de nederlandse fora! :scratch: Laat je niet opjutten Linda! ;-)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Felix schreef: Dan moet ze actiever zijn en of worden op Spaanse fora :ok:
Ik vraag me af of er spaanse fora's zijn over honden en paarden (want in een ander topic gaat het over paardenleed in Spanje). Ik weet niet hoe de internetcultuur is in spanje en of je daar de juiste mensen mee bereikt.

Zelf kom ik hier veel op honden en paardenforums. Je haalt veel informatie eruit, en bovendien komt veel informatie via email vanzelf naar je toe. Maar weet je, die fora trekken alleen mensen aan die werkelijk geintersseerd zijn in hun dier. Dus komen niet alle mensen met dieren daarop en kun je ze ook niet bereiken.

Ik denk dus dat dit niet zo'n heel handig idee van je is waar ze veel mee kunnen bereiken. Misschien moet je zelf eens naar Spanje toegaan om rond te kijken hoe je die lui het beste kunt bereiken en verbeteren in hun omgang met dieren, want zo vanuit de verte op je kont achter de computer een beetje dom lullen is zo zinloos.

Want denk je zelf ook niet dat die stichtingen hun hoofd breken hoe ze het het beste kunnen aanpakken en dat ze doen wat ze kunnen? Ik wel! Die lui vechten voor die honden! Mijn respect daarvoor!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Terry »

iones schreef:
Felix schreef: Dan moet ze actiever zijn en of worden op Spaanse fora :ok:
Ik vraag me af of er spaanse fora's zijn over honden en paarden (want in een ander topic gaat het over paardenleed in Spanje). Ik weet niet hoe de internetcultuur is in spanje en of je daar de juiste mensen mee bereikt.

Zelf kom ik hier veel op honden en paardenforums. Je haalt veel informatie eruit, en bovendien komt veel informatie via email vanzelf naar je toe. Maar weet je, die fora trekken alleen mensen aan die werkelijk geintersseerd zijn in hun dier. Dus komen niet alle mensen met dieren daarop en kun je ze ook niet bereiken.

Ik denk dus dat dit niet zo'n heel handig idee van je is waar ze veel mee kunnen bereiken. Misschien moet je zelf eens naar Spanje toegaan om rond te kijken hoe je die lui het beste kunt bereiken en verbeteren in hun omgang met dieren, want zo vanuit de verte op je kont achter de computer een beetje dom lullen is zo zinloos.

Want denk je zelf ook niet dat die stichtingen hun hoofd breken hoe ze het het beste kunnen aanpakken en dat ze doen wat ze kunnen? Ik wel! Die lui vechten voor die honden! Mijn respect daarvoor!
Ja er zijn spaanstalige honden en paardenforums.
Groetjes, Terry
iones
Zeer actief

Terry schreef:
Ja er zijn spaanstalige honden en paardenforums.
En denk je dat de jagers die hun galgo's ophangen na de jacht er ook komen?
En de "eigenaars" van de zwerfhonden?
Kun je via die forums de mensen bereiken die honden slecht behandelen, komen die daar ook?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter

Ongelezen bericht door Terry »

Terry schreef:
Felix schreef:Laat die Spanjaarden lekker hun eigen problemen oplossen! :blauwoog:
Ik vind dit heel erg kort door de bocht en ongepast tegenover ts.

Zij spant zich met de stichting in voor een beter leven voor de honden en probeert tegelijkertijd een positieve bijdrage te leveren aan mentaliteitsverandering bij de Spanjaarden.
En weer vind ik dit ongepast, wat is er mis met zoveel mogelijk mensen proberen te bereiken om misstanden aan de kaak te stellen?

Een vereniging als Amnesty International/Greenpeace etc. konden ook alleen maar groeien doordat zovelen begaan waren met misstanden elders.
Groetjes, Terry
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Eline* schreef:
Zoek stok! schreef:
Felix schreef:
Dan moet ze actiever zijn en of worden op Spaanse fora's :ok:
Doe je het weer. Als jij je zo bezorgd maakt over de honden in Nederland, ga je daar dan zelf voor inspannen. Ga niet voor een ander bepalen wat ze moet doen.
Felix spant zich in voor de zielige honden in Nederland...hij is immers goed aktief op de nederlandse fora! :scratch: Laat je niet opjutten Linda! ;-)
Niet alleen ;)

Maar goed, mijn persoons staat niet ter discussie in dit topic..

Maar schijnbaar weet jij via Nedrelandse forums zieltjes te winnen d.m.v. op het gevoel in spelen met allerlei topics van hoe erg het allemaal wel niet is in dat Spanje :ok:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Felix waarom bemoei jij je niet met wat voor jou belangrijk is, zoals Nederland voor de Nederlanders -mensen zowel als beesten- en laat mensen die een andere mening zijn toegedaan gewoon lekker hun gang gaan met wat voor hen belangrijk is?
Dan hoeven wij jouw akelige reacties niet meer te lezen en heb jij iets nuttigers te doen dan hier je bekrompen nare ideeën uit te dragen en te trollen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Felix
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:Felix waarom bemoei jij je niet met wat voor jou belangrijk is, zoals Nederland voor de Nederlanders -mensen zowel als beesten- en laat mensen die een andere mening zijn toegedaan gewoon lekker hun gang gaan met wat voor hen belangrijk is?
Dan hoeven wij jouw akelige reacties niet meer te lezen en heb jij iets nuttigers te doen dan hier je bekrompen nare ideeën uit te dragen en te trollen.
Omdat je praktisch over die ego trippende topics heen struikelt van hoe erg het daar allemaal wel niet zal zijn :ok:
iones
Zeer actief

Felix schreef: Maar schijnbaar weet jij via Nedrelandse forums zieltjes te winnen d.m.v. op het gevoel in spelen met allerlei topics van hoe erg het allemaal wel niet is in dat Spanje :ok:
Ik was anders degene die dit topic opende, niet Eline.
Felix schreef:
Omdat je praktisch over die ego trippende topics heen struikelt van hoe erg het daar allemaal wel niet zal zijn :ok:
Egotrippen?????

Wantoestanden worden aan de kaak gesteld en jij noemt dat egotrippen? Volgens mij ben je ernstig in de war.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

felix, BAH.. :kotz:
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Contacteer:

thom schreef:felix, BAH.. :kotz:
Thom .. het sukkeletje van de klas! BAH! :piew: :kotz:
Felix
Zeer actief
Contacteer:

iones schreef:
Felix schreef: Maar schijnbaar weet jij via Nedrelandse forums zieltjes te winnen d.m.v. op het gevoel in spelen met allerlei topics van hoe erg het allemaal wel niet is in dat Spanje :ok:
Ik was anders degene die dit topic opende, niet Eline.
Felix schreef:
Egotrippen?????

Wantoestanden worden aan de kaak gesteld en jij noemt dat egotrippen? Volgens mij ben je ernstig in de war.
Die wantoestanden zoals die keer op keer aangehaald worden, dat is niets meer dan een veer in de reet van die stichtingen en de omhoog gevallen mutsen die zulke organisaties runnen ..

Om te :kotz: van zulke stichtingen die niets anders op het gevoel van mensen in kunnen spelen ..
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

sorry maar het enige waar ik van moet kotsen is jouw reactie hier.
je maakt je druk over omhooggevallen mutsen :denken: maar dat dierenleed zal je aan je reet roesten omdat het geen nederlandse dieren zijn?
Vreemd, heel erg vreemd....
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Felix
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:sorry maar het enige waar ik van moet kotsen is jouw reactie hier.
je maakt je druk over omhooggevallen mutsen :denken: maar dat dierenleed zal je aan je reet roesten omdat het geen nederlandse dieren zijn?
Vreemd, heel erg vreemd....
Ohw, begrijp me niet verkeer. Ieder dierenleed op de wereld vindt ik verschrikkelijk, en ik zou het persoonlijk uitbannen als het in mijn macht zou liggen ;)

Echter, wat ik zelf nogal super kortzichtig vindt, waarom de spaanse hond ? Er zijn zoveel andere landen waar bijvoorkeur de hond ook veel te lijden heeft, en dat strekt zich helemaal niet zover. Daarvoor hoef je alleen maar even een keer een vakantie te boeken naar Aruba of Curacou. ;)
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Dat je iets niet begrijpt, felix, maakt het nog niet slecht.
Het geeft alleen aan dat je jezelf overschat als je, ondanks het onvermogen tot begrijpen, de indruk wilt wekken een doordachte reactie te geven.
Dat is nogal doorzichtig namelijk, bij voortduring. Ik denk ik zeg het maar even voordat je nog dieper in je eigen kuil valt.
Doe er je voordeel mee. Of niet natuurlijk.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:Dat je iets niet begrijpt, felix, maakt het nog niet slecht.
Het geeft alleen aan dat je jezelf overschat als je, ondanks het onvermogen tot begrijpen, de indruk wilt wekken een doordachte reactie te geven.
Dat is nogal doorzichtig namelijk, bij voortduring. Ik denk ik zeg het maar even voordat je nog dieper in je eigen kuil valt.
Dat jij nou graag in de kuilen stapt van zulke stichtingen die voor de z.g.n. buitenlandse hond poogt op te komen, leef je uit zou ik zo zeggen ;)
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

ik snap wat felix bedoelt en kan me daar best in vinden...de verwoording echter niet...
Jaap*
Zeer actief

Felix schreef:
Dat jij nou graag in de kuilen stapt van zulke stichtingen die voor de z.g.n. buitenlandse hond poogt op te komen, leef je uit zou ik zo zeggen ;)
Is een buitenlandse hond anders dan een nederlandse?
Hebben die het verdient?
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:
Felix schreef:
Is een buitenlandse hond anders dan een nederlandse?
Hebben die het verdient?
Je geeft precies het verschil al aan .. Buitenlandse hond, is dus geen Nederlandse hond! :ok:

En ja, ook zo'n buitenlandse hond heeft uiteraard een recht op een bestaan. Maar moet dat perse in Nederland ? Laten ze die spanjaarden eens bewegen om eens beter met hun dieren om te gaan, heden ten dagen moet dat toch wel lukken, aangezien spanje ook lid van de EU is :ok:
Jaap*
Zeer actief

Felix schreef:Je geeft precies het verschil al aan .. Buitenlandse hond, is dus geen Nederlandse hond! :ok:

En ja, ook zo'n buitenlandse hond heeft uiteraard een recht op een bestaan. Maar moet dat perse in Nederland ? Laten ze die spanjaarden eens bewegen om eens beter met hun dieren om te gaan, heden ten dagen moet dat toch wel lukken, aangezien spanje ook lid van de EU is :ok:
Jezus ben je nou echt zo'n stomme eikel? :roll:
IK zeg dat niet, JIJ vind schijnbaar dat er verschil bestaat tussen een nederlandse hond en een buitenlandse.
IK vraag alleen maar of je mij dat verschil even wilt uitleggen.

Maar afijn, jij bent blijkbaar van het type dat de kinderen gaat inzetten om je ex een hak te kunnen zetten merk ik.
Die honden moeten bloeden omdat je een hekel aan spanjaarden hebt blijkbaar. Nou. Weten we dat ook maar weer.
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:
Felix schreef:Je geeft precies het verschil al aan .. Buitenlandse hond, is dus geen Nederlandse hond! :ok:

Jezus ben je nou echt zo'n stomme eikel? :roll:
IK zeg dat niet, JIJ vind schijnbaar dat er verschil bestaat tussen een nederlandse hond en een buitenlandse.
IK vraag alleen maar of je mij dat verschil even wilt uitleggen.

Maar afijn, jij bent blijkbaar van het type dat de kinderen gaat inzetten om je ex een hak te kunnen zetten merk ik.
Die honden moeten bloeden omdat je een hekel aan spanjaarden hebt blijkbaar. Nou. Weten we dat ook maar weer.
Kun je terwijl je je labiele postings in de rondte strooit her en der, eens een cursus begrijpend lezen gaan volgen ofzo, want dat is namelijk niet echt jouw sterkste kant. Je wilt mijn inziens alleen maar lezen wat jij wilt lezen ;)
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Felix schreef: Je geeft precies het verschil al aan .. Buitenlandse hond, is dus geen Nederlandse hond! :ok:

Maar heeft die buitenlandse hond minder gevoel dan :denken:

Kijk de oproepen van red deze hond nog vandaag uit de dodencel vind ik ook niet je van het , en kan leiden tot grote teleurstellingen omdat er emotionele beslissingen worden genomen die gewoonweg tegen kunnen vallen.
Maar er zijn toch zat stichtingen die ook ter plekke veel aan de situatie aldaar hebben verbeterd en mondjesmaat zonder emotionele oproepen honden hier plaatsen.
Ik zie eerlijk gezegd niet wat daar mis aan is.
Jaap*
Zeer actief

Felix schreef:Kun je terwijl je je labiele postings in de rondte strooit her en der, eens een cursus begrijpend lezen gaan volgen ofzo, want dat is namelijk niet echt jouw sterkste kant. Je wilt mijn inziens alleen maar lezen wat jij wilt lezen ;)
Ik raad maar wat, dat moet wel, want jij bent blijkbaar niet bij machtte om iets te zéggen. Je zet alleen maar steeds een aantal woorden achter elkaar. Ogenschijnlijk zonder verdere betekenis.
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:
Felix schreef:Kun je terwijl je je labiele postings in de rondte strooit her en der, eens een cursus begrijpend lezen gaan volgen ofzo, want dat is namelijk niet echt jouw sterkste kant. Je wilt mijn inziens alleen maar lezen wat jij wilt lezen ;)
Ik raad maar wat, dat moet wel, want jij bent blijkbaar niet bij machtte om iets te zéggen. Je zet alleen maar steeds een aantal woorden achter elkaar. Ogenschijnlijk zonder verdere betekenis.
Dan zou ik de hand maar eens in eigen boezem steken als ik jou was ;)
iones
Zeer actief

Felix schreef:
Die wantoestanden zoals die keer op keer aangehaald worden, dat is niets meer dan een veer in de reet van die stichtingen en de omhoog gevallen mutsen die zulke organisaties runnen ..

Om te :kotz: van zulke stichtingen die niets anders op het gevoel van mensen in kunnen spelen ..
Waar slaat dat in godsnaam op! Hoe kom je erbij! Denk je dat die lui van die stichtingen voor niets nergens anders mee bezig zijn dan dag in dag uit strijd te leveren voor het welzijn van dieren, al hun geld en tijd erin stoppen! Dat doet niemand voor een beetje ego, doe eens normaal! Je bent totaal verknipt als je zo redeneert!

En hoe krijgt welke liefdadigheidsinstelling geld binnen ZONDER in te spelen op gevoel? Denk je dat het op een rationele manier zou lukken? Weet jij een betere manier? Je bent hardstikke van de pot gerukt!
Felix schreef:
Echter, wat ik zelf nogal super kortzichtig vindt, waarom de spaanse hond ? Er zijn zoveel andere landen waar bijvoorkeur de hond ook veel te lijden heeft, en dat strekt zich helemaal niet zover. Daarvoor hoef je alleen maar even een keer een vakantie te boeken naar Aruba of Curacou. ;)
Deze vraag illustreert maar weer hoe slecht jij op de hoogte bent. Want echt niet alleen in Spanje zitten er stichtingen. Wat dacht je van Roemenie, Bulgarije, Turkije en Griekenland??????
Dat zijn trouwens ook landen waar je mij niet zult zien hoor.
Maar het is wel zo dat Spanje een land is dat juist door nederlandse toeristen veel bezocht wordt en er wonen ook meer Nederlanders dan in de andere genoemde landen. DAarom vond ik het juist belangrijk om mensen hierop te attenderen.
Felix schreef:
Je geeft precies het verschil al aan .. Buitenlandse hond, is dus geen Nederlandse hond! :ok:

Of je bent blind, of je kunt niet lezen, of je wilt dingen niet lezen omdat ze jouw argumenten weerleggen.
Want het argument om spanjaarden ertoe te bewegen beter met dieren om te gaan WORDT DOOR DE STICHTINGEN INDERDAAD AAN GEWERKT!
En de honden daar komen niet alleen naar Nederland toe. Wat dacht je van de scandinavische landen, Belgie en Duitsland?
Felix schreef:Je wilt mijn inziens alleen maar lezen wat jij wilt lezen ;)
En dat moet jij zeggen>?????
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Ik snap de 'negatieve' reacties wel want zo zie ik het ook. Waarom MOETEN mensen in andere landen nu altijd net zo met hun honden omgaan zoals 'wij nederlanders' ???????
Er is nu eenmaal een cultuurverschil en dat zal altijd zo blijven en we kunnen alleen maar hopen dat er een aantal mensen zijn die iets verantwoordlijker (naar ons idee dan) met hun huisdieren om zullen gaan maar zo werkt dat nu eenmaal in andere/zuidelijke landen en daar mogen wij ons niet mee bemoeien vind ik. Net zo goed als wij niet zouden willen dan een Spanjaard ons zou vertellen wat wel of niet goed is. Laten we eens leren iedereen in zijn waarde te laten ongeacht of dat zo is zoals wij willen of denken !

Laten we eens in eigen land beginnen en ons verzetten tegen de volgepropte stallen in eigen land waar dieren amper nog daglicht zien alvorens we ons bemoeien met buitenlandse aangelegenheden.

Ik werk hier in Frankrijk bij een dierenartsenpraktijk en heb ook een 'knop' om moeten zetten omdat men hier ook anders met hun honden en katten om gaat dan in NL. Een ongewenst nestje wordt ge-euthanaseerd en een hond die té veel gaat kosten als hij een gecompliceerde beenbreuk heeft en niet meer geschikt is voor de jacht ook. Want hier is een hond om mee te werken en moet dus opleveren en niet alleen kosten.........
Als ik daarentegen kijk hoe goed het nutsvee (koeien, varken en schapen) het hier hebben dan kan menig nederlandse boer daar nog wat van leren !!

Laten we gewoon goed voor onze dieren en hopen dat anderen daar uit leren maar laten we niet proberen anderen onze eisen op te leggen !
Sandra
Afbeelding
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

empyree schreef:
Laten we gewoon goed voor onze dieren en hopen dat anderen daar uit leren maar laten we niet proberen anderen onze eisen op te leggen !
Zolang dieren niet goed behandeld worden, sterker nog mishandeld worden , is het naar mijn mening helemaal geweldig dat er mensen zijn die het opnemen voor hen. Mensen daar voorlichting krijgen over hoe het anders kan...etc etc.
Er staan me tig verhalen bij waaronder honden die als voetbal gebruikt worden, in de boom worden opgehangen, in de fik worden gestoken.
Ik kijk weg bij een doos waarmee gevoetbald wordt...maar ik vind niet dat er weggekeken mag worden bij deze praktijken .
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

empyree schreef:Ik snap de 'negatieve' reacties wel want zo zie ik het ook. Waarom MOETEN mensen in andere landen nu altijd net zo met hun honden omgaan zoals 'wij nederlanders' ???????
Er is nu eenmaal een cultuurverschil en dat zal altijd zo blijven en we kunnen alleen maar hopen dat er een aantal mensen zijn die iets verantwoordlijker (naar ons idee dan) met hun huisdieren om zullen gaan maar zo werkt dat nu eenmaal in andere/zuidelijke landen en daar mogen wij ons niet mee bemoeien vind ik.
Dus stierenvechten is ook prima? Je jachthond aan het eind van het seizoen in de hens steken is ook gewoon cultuur dus prima? Meisjes besnijden? Geen probleem..dat is nou eenmaal cultuur! Net als eerwraak en het uithuwelijken van 13 jarige meisjes!
Mondje dicht en respect voor andere culturen!

Ik respecteer ieders cultuur, zolang er geen misbruik wordt gemaakt van zwakkeren die niet voor zichzelf kunnen opstaan. Meisjes besnijden, kinderen uithuwelijken, dieren misbruiken of mishandelen zijn in mijn ogen niets om respect voor te hebben, maar barbaarse rituelen die uitgebannen moeten worden. De slachtoffers hebben veelal geen stem of worden monddood gemaakt, dus het is goed als mensen van buitenaf hun verzet kenbaar maken tegen misstanden in de wereld.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

@Eline:

Ik begrijp/lees, dat in die tien dagen de honden niet op een waardige manier 'gehouden' worden.
Zijn die tien dagen wettelijk bepaald of is er een andere reden waarom men niet meteen de honden euthanaseert (om het even heel mooi te verwoorden)?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”