Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Honden en Schooien...
Moderator: moderatorteam
- *Linda*
- Zeer actief
Re: Honden en Schooien...
Mijn honden schooien omdat ze dat mogen van mij. Ze krijgen ook altijd wat, korstje boord, hapje vla. Kan er niet mee zitten. De hond van mijn zus daarintegen, die komt gewoon het eten van je bord jatten. En dát vind ik dus weer not done 

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Luca schooit niet. Maar hij heeft ook nog nooit iets gekregen van tafel 
Als hij honger heeft gaat hij gewoon in de keuken zitten en blaffen naar het aanrecht
Als hij honger heeft gaat hij gewoon in de keuken zitten en blaffen naar het aanrecht
-
Baily&Luna
- Zeer actief
Die twee schatten van ons hebben we aangeleerd dat ze gewoon op hun matje moeten liggen als wij aan het eten zijn, maar ze houden het vanaf een afstandje wel goed in de gaten.
Maargoed welke hond doet dat niet
ze weten inderdaad ook precies wie hun altijd wat geeft en wie nooit, haha
Maargoed welke hond doet dat niet
ze weten inderdaad ook precies wie hun altijd wat geeft en wie nooit, haha
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
hier schooit alles, maar Mops spant de kroon
Darko, Guapa en Zena schooien niet echt, maar zitten op een afstandje gewoon te kijken
Shadow zit een pak dichter en kijkt zowat het eten uit je handen/mond, maar daar blijft het ook bij
Mops, die staat de hele tijd naast de stoel te springen, te "snuiven" en onnozel te doen, gaat op je
voeten zitten, je word er niet goed van
Mops pikt niks van tafel, zolang je thuis bent, maar eens je weg bent, springt hij zelfs op de stoelen om
van de eettafel alles af te pikken en tegen flessen drinken aan te pissen :M:
Shadow, Guapa en Darko pikken niks, ook niet als het op het salontafel of zo staat
Zena pikt niks, zolang wij er bij zijn, maar vanaf dat wij onze kont draaien doet ze het wel, dus bij haar is
gewoon alles opruimen en ze kruipt niet op tafezl op
Darko, Guapa en Zena schooien niet echt, maar zitten op een afstandje gewoon te kijken
Shadow zit een pak dichter en kijkt zowat het eten uit je handen/mond, maar daar blijft het ook bij
Mops, die staat de hele tijd naast de stoel te springen, te "snuiven" en onnozel te doen, gaat op je
voeten zitten, je word er niet goed van
Mops pikt niks van tafel, zolang je thuis bent, maar eens je weg bent, springt hij zelfs op de stoelen om
van de eettafel alles af te pikken en tegen flessen drinken aan te pissen :M:
Shadow, Guapa en Darko pikken niks, ook niet als het op het salontafel of zo staat
Zena pikt niks, zolang wij er bij zijn, maar vanaf dat wij onze kont draaien doet ze het wel, dus bij haar is
gewoon alles opruimen en ze kruipt niet op tafezl op
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Kunnen honden ook nog niet schooien?
Die van mij pikte eerste van je bord, maar dat hebben we inmiddels afgeleerd. Hij schooit nog wel. Met gepiep
Die van mij pikte eerste van je bord, maar dat hebben we inmiddels afgeleerd. Hij schooit nog wel. Met gepiep

- Edirfle
- Actief
Eigenlijk schooien ze hier ook hoor, niet als ik aan het eten ben maar te pas en te onpas zit er eentje in de keuken smachtend naar hun keukenkastje te kijken 
Als wij aan het eten zijn hebben de hondjes totaal geen interesse, ik kan ook rustig van alles op tafel laten liggen. Scheelt misschien dat ik ze echt nooit iets van "mensen eten" geef en dat ook hondensnoepjes alleen in de gang en in de keuken worden gegeven (niet bewust maar zo is de routine nou eenmaal).
Nadat wij gegeten hebben krijgen ze standaard wat lekkers, dus zodra ze de vaatwasser open horen gaan staan er twee smachtend te kijken, niet naar de inhoud van de vaatwasser maar naar het keukenkastje waar de hondensnoepjes in bewaard worden.
Als wij aan het eten zijn hebben de hondjes totaal geen interesse, ik kan ook rustig van alles op tafel laten liggen. Scheelt misschien dat ik ze echt nooit iets van "mensen eten" geef en dat ook hondensnoepjes alleen in de gang en in de keuken worden gegeven (niet bewust maar zo is de routine nou eenmaal).
Nadat wij gegeten hebben krijgen ze standaard wat lekkers, dus zodra ze de vaatwasser open horen gaan staan er twee smachtend te kijken, niet naar de inhoud van de vaatwasser maar naar het keukenkastje waar de hondensnoepjes in bewaard worden.
Groetjes van Elf
- Ceseman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders
Toen César nog alleen was werd er niet geschooid, maar Luca....pfff 1e klas-schooier.
Als wij gaan eten gaan ze tegenwoordig naar hun plaats, zijn we klaar dan krijgen ze, als er wat over is, de tafelrestjes.
Maar zoals gisteren tijdens een etentje bij de schoonfamilie was er geen 'plaats', en werd er flink geschooid. Maar dan kwam er ook een moment dat ik ze allebei af heb gelegd, want ook al vinden de neefjes en de nichtjes het allemaal zo aandoenlijk, onderwijl loopt het kwijl wel in liters over de vloer heen.
Als wij gaan eten gaan ze tegenwoordig naar hun plaats, zijn we klaar dan krijgen ze, als er wat over is, de tafelrestjes.
Maar zoals gisteren tijdens een etentje bij de schoonfamilie was er geen 'plaats', en werd er flink geschooid. Maar dan kwam er ook een moment dat ik ze allebei af heb gelegd, want ook al vinden de neefjes en de nichtjes het allemaal zo aandoenlijk, onderwijl loopt het kwijl wel in liters over de vloer heen.
- plekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder, kruising cocker en ruwhaar en een cairn
Ik hou persoonlijk ook niet van schooiende honden, dus als ik met mijn vingers knip draaien ze hun kop af. Ik woon heel klein en ze mogen overal liggen...ik wil alleen niet vragend aangekeken worden als ik eet. Toen Lynn (Cairn teefje uit asiel van ongeveer 7 jaar) er vorig jaar bij kwam was het wel een beetje zielig. Ze zag dus dat de andere twee hun kop afdraaiden als ik knipte, maar dacht blijkbaar dat ze helemaal weg moest. Knipte ik met mijn vingers, de andere twee keken de andere kant op en Lynn ging tussen het dressoir en de muur zitten
. Nu snapt ze het allang hoor. Overigens laat ik geen eten binnen bereik staan. Meestal gaat het goed maar soms ook niet..... Beter het maar even weg te zetten. Overigens geldt dat bij Lynn ook voor mezenbollen 
- Hilde
- Zeer actief
Mezenbollen? Hahahaplekkie schreef:Ik hou persoonlijk ook niet van schooiende honden, dus als ik met mijn vingers knip draaien ze hun kop af. Ik woon heel klein en ze mogen overal liggen...ik wil alleen niet vragend aangekeken worden als ik eet. Toen Lynn (Cairn teefje uit asiel van ongeveer 7 jaar) er vorig jaar bij kwam was het wel een beetje zielig. Ze zag dus dat de andere twee hun kop afdraaiden als ik knipte, maar dacht blijkbaar dat ze helemaal weg moest. Knipte ik met mijn vingers, de andere twee keken de andere kant op en Lynn ging tussen het dressoir en de muur zitten. Nu snapt ze het allang hoor. Overigens laat ik geen eten binnen bereik staan. Meestal gaat het goed maar soms ook niet..... Beter het maar even weg te zetten. Overigens geldt dat bij Lynn ook voor mezenbollen

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Mijn honden schooien niet. Ze wachten gewoon keurig op hun beurt dat ze wat van me krijgen

Linda, Izzie en Bram
- plekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder, kruising cocker en ruwhaar en een cairn
Haha, vast wel dan! En moet je eens kijken hoe dat er weer uitkomt. Als je denkt dat je alles gezien hebt..... :N:Margeeske schreef:Mezenbollen? Hahahaplekkie schreef:Ik hou persoonlijk ook niet van schooiende honden, dus als ik met mijn vingers knip draaien ze hun kop af. Ik woon heel klein en ze mogen overal liggen...ik wil alleen niet vragend aangekeken worden als ik eet. Toen Lynn (Cairn teefje uit asiel van ongeveer 7 jaar) er vorig jaar bij kwam was het wel een beetje zielig. Ze zag dus dat de andere twee hun kop afdraaiden als ik knipte, maar dacht blijkbaar dat ze helemaal weg moest. Knipte ik met mijn vingers, de andere twee keken de andere kant op en Lynn ging tussen het dressoir en de muur zitten. Nu snapt ze het allang hoor. Overigens laat ik geen eten binnen bereik staan. Meestal gaat het goed maar soms ook niet..... Beter het maar even weg te zetten. Overigens geldt dat bij Lynn ook voor mezenbollen
Beau eet wel caviavoer maar mezenbollen denk ik ook wel, nu ik er zo over nadenk
- Hilde
- Zeer actief
:N: Even de mezenbollen hoog leggenplekkie schreef:Haha, vast wel dan! En moet je eens kijken hoe dat er weer uitkomt. Als je denkt dat je alles gezien hebt..... :N:Margeeske schreef:Mezenbollen? HahahaBeau eet wel caviavoer maar mezenbollen denk ik ook wel, nu ik er zo over nadenk