Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Training Agility Friesland

Moderator: moderatorteam

gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Training Agility Friesland

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja nog een halfjaartje en ik wil los met Kay. Voorheen heb ik altijd getraind bij Hondenschool Cunos. Deze is aangesloten bij FHN en ik heb daar dan ook wedstrijden gelopen. Het gedeelte van behendigheid heeft me altijd aangesproken bij deze hondenschool en de planning is ook om daar weer te gaan trainen, maar ik wil toch ook verder kijken wat er is. Het trainingniveau bij Cunos is naar mijn mening goed (bij 2 andere hondenscholen gezien en dat was beduidend lager)
Ik heb al even gegoogled, maar kon er nog niet wijs uit worden.
Kent men echte goede behendigheidstrainingen in (liefst zuid-oost) Friesland (of vlakbij) of moet ik echt verder weg? Een speciale agiltyschool lijkt me ook erg leuk hoor! Wil graag een poging wagen naar de top :engel:. Hoeft geen FHN te zijn, mag ook bij Cyno zijn.
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Re: Training Agility Friesland

Ongelezen bericht door Renske »

gyanty schreef: Kent men echte goede behendigheidstrainingen in (liefst zuid-oost) Friesland (of vlakbij) of moet ik echt verder weg? Een speciale agiltyschool lijkt me ook erg leuk hoor! Wil graag een poging wagen naar de top :engel:. Hoeft geen FHN te zijn, mag ook bij Cyno zijn.
Je wilt in Zuid-Oost Friesland trainen, (Cornwerd, tussen Zurich en Makkum, is dat voldoende Zuid-Oost, wel iets meer west...) , en naar de top gaan?
Volgens mij ben je Henk en Ietje bij het juiste adres :E:.

http://www.buzgiz.nl
gyanty
Zeer actief

Ah ze zitten in Cornwerd :D Had hun site al eens gezien, maar kon niet vinden waar ze precies trainde. Dat is zeker een goeie om in mijn overweging mee te nemen. Bij welke organisatie zijn zij aangesloten eigenlijk?? Het is nog wel een behoorlijk eind voor mij rijden, maar tja je moet wat over hebben voor de top ;) (wedstrijden zijn tenslotte vaak ook niet om de hoek..)
Ze geven ook leuke workshops heb ik al gehoord....
Afbeelding
Renske
Zeer actief

Volgens mij maakt het niet uit bij wie je wedstrijden gaat lopen, áls je maar wedstrijden gaat lopen.
Ik heb er zelf twee workshops gevolgd en vond ze erg leuk en goed. Helaas heeft Lumi PL, anders had ik daar getraind.
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pumi »

gyanty schreef:Tja nog een halfjaartje en ik wil los met Kay. Voorheen heb ik altijd getraind bij Hondenschool Cunos. Deze is aangesloten bij FHN en ik heb daar dan ook wedstrijden gelopen. Het gedeelte van behendigheid heeft me altijd aangesproken bij deze hondenschool en de planning is ook om daar weer te gaan trainen, maar ik wil toch ook verder kijken wat er is. Het trainingniveau bij Cunos is naar mijn mening goed (bij 2 andere hondenscholen gezien en dat was beduidend lager)
Kent men echte goede behendigheidstrainingen in (liefst zuid-oost) Friesland (of vlakbij) of moet ik echt verder weg? Een speciale agiltyschool lijkt me ook erg leuk hoor! Wil graag een poging wagen naar de top :engel:. Hoeft geen FHN te zijn, mag ook bij Cyno zijn.
Ben zelf ook net met onze Isis weer gestart bij Cunos, heb al met 2 andere honden bij hun agility gedaan. Ik vind de donderdag training gewoon heel erg fijn. Heb geen directe wedstrijd ambities :D Doe het voor de lol met de honden en dat hebben we zeker op de donderdag avond bij Hans :ok:
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
gyanty
Zeer actief

Pumi schreef:
gyanty schreef:Tja nog een halfjaartje en ik wil los met Kay. Voorheen heb ik altijd getraind bij Hondenschool Cunos. Deze is aangesloten bij FHN en ik heb daar dan ook wedstrijden gelopen. Het gedeelte van behendigheid heeft me altijd aangesproken bij deze hondenschool en de planning is ook om daar weer te gaan trainen, maar ik wil toch ook verder kijken wat er is. Het trainingniveau bij Cunos is naar mijn mening goed (bij 2 andere hondenscholen gezien en dat was beduidend lager)
Ben zelf ook net met onze Isis weer gestart bij Cunos, heb al met 2 andere honden bij hun agility gedaan. Ik vind de donderdag training gewoon heel erg fijn. Heb geen directe wedstrijd ambities :D Doe het voor de lol met de honden en dat hebben we zeker op de donderdag avond bij Hans :ok:
Hoe Hans traint weet ik niet, ken hem van de dogtrail (stond met hem samen bij een opdracht). Ik zelf heb voorheen op zondag getraind en les gehad van Peter en dat vond ik heel erg fijn en heeft dan ook nu toch een beetje mijn voorkeur.
Afbeelding
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door *Anita* »

gyanty schreef: Hoe Hans traint weet ik niet, ken hem van de dogtrail (stond met hem samen bij een opdracht). Ik zelf heb voorheen op zondag getraind en les gehad van Peter en dat vond ik heel erg fijn en heeft dan ook nu toch een beetje mijn voorkeur.
dat weet ik wel. Voordat hen naar Drachten zijn verhuist hebben Hans en partner bij ons op de club lesgegeven.
Altijd heel erg jammer gevonden dat hen vertrokken zijn.
Ik vond hem op een heel fijne ontspannen manier lesgeven. Pardoes was geen makkelijk hond toen ik begon en ik had nog nooit behendigheid gelopen. Het niveau was goed en de sfeer super en dat laatste vond ik belangrijk
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
sjuutje
Actief
Mijn ras(sen): kruising kangaroo en kelpie... een working kelpie!

Ongelezen bericht door sjuutje »

gyanty schreef:
Pumi schreef:
Hoe Hans traint weet ik niet, ken hem van de dogtrail (stond met hem samen bij een opdracht). Ik zelf heb voorheen op zondag getraind en les gehad van Peter en dat vond ik heel erg fijn en heeft dan ook nu toch een beetje mijn voorkeur.
Even OT, wat een prachtige hond heb jij! plaaaaaatje :lol1:
Working kelpie, eigenwijs, sportief en prachtig om te zien!
gyanty
Zeer actief

*Anita* schreef:
gyanty schreef: Hoe Hans traint weet ik niet, ken hem van de dogtrail (stond met hem samen bij een opdracht). Ik zelf heb voorheen op zondag getraind en les gehad van Peter en dat vond ik heel erg fijn en heeft dan ook nu toch een beetje mijn voorkeur.
dat weet ik wel. Voordat hen naar Drachten zijn verhuist hebben Hans en partner bij ons op de club lesgegeven.
Ik vond hem op een heel fijne ontspannen manier lesgeven. Pardoes was geen makkelijk hond toen ik begon en ik had nog nooit behendigheid gelopen. Het niveau was goed en de sfeer super en dat laatste vond ik belangrijk
Zo kwam hij inderdaad ook op mij over. Heel relaxed en ontspannen; iemand die bereid is tijd te steken in hond en baas. Misschien moet ik snel gewoon even op donderdag bij een les gaan kijken. Dat zegt natuurlijk nog meer dan 1000 woorden :D
Afbeelding
gyanty
Zeer actief

sjuutje schreef:
Even OT, wat een prachtige hond heb jij! plaaaaaatje :lol1:
Dank je Ik kon zijn schattige blik ook niet weerstaan :F: (en nog steeds niet eigenlijk, hij is dan ook wel een beetje verwend denk ik)
Afbeelding
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

gyanty schreef:
*Anita* schreef:
Zo kwam hij inderdaad ook op mij over. Heel relaxed en ontspannen; iemand die bereid is tijd te steken in hond en baas. Misschien moet ik snel gewoon even op donderdag bij een les gaan kijken. Dat zegt natuurlijk nog meer dan 1000 woorden :D
van 19.00 tot 20.30 is de A-les waar wij ook in lopen. :E: Daarna een les met honden die A en B al afgesloten hebben.

Sandra & Edwin
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

[quote="*AnitaPardoes was geen makkelijk hond toen ik begon en ik had nog nooit behendigheid gelopen. Het niveau was goed en de sfeer super en dat laatste vond ik belangrijk[/quote]

Onze eerste hond bij Hans was Enya die vreselijk bang was voor iedereen en alle honden, met heel veel geduld en medewerking van Hans heeft zij enorm veel plezier in behendigheid gekregen. Uiteindelijk wist ze het examen met 100% score af te sluiten en ze gaat nog steeds als een raket :F:

Sandra & Edwin
gyanty
Zeer actief

Pumi schreef:
van 19.00 tot 20.30 is de A-les waar wij ook in lopen. :E: Daarna een les met honden die A en B al afgesloten hebben.
Ik heb donderdag mijn laatste V1 training op donderdagavond met Kay bij hondenschool Cosmo, daarna examen en dan zal ik denk ik pas in januari met v3 beginnen, maar weet niet of jullie ook nog een eindejaarsstop inlassen en dus niet trainen?
Afbeelding
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

gyanty schreef:
Pumi schreef:
Ik heb donderdag mijn laatste V1 training op donderdagavond met Kay bij hondenschool Cosmo, daarna examen en dan zal ik denk ik pas in januari met v3 beginnen, maar weet niet of jullie ook nog een eindejaarsstop inlassen en dus niet trainen?
nee we gaan in preincipe gewoon door. Bij Cosmo wat leuk, daar gaan wij heen voor de gehoorzaamheid en Edwin's dichter Raquel doet daar behendigheid met Enya, lekker vrijblijvend een parcoursje lopen :wink: En omdat ik toch mee moet neem ik dan ook altijd eentje mee om mee te lopen, anders duurt het wachten zo lang :F:

Sandra & Edwin
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik wist het wel als ik in Friesland zou wonen. Bij Henk en Ietje trainen natuurlijk.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Zoek stok! schreef:Ik wist het wel als ik in Friesland zou wonen. Bij Henk en Ietje trainen natuurlijk.
Precies :wink:
Afbeelding
gyanty
Zeer actief

Ik zag dat voor van de zomer de workshops al weer open stonden. Dat lijkt me een leuke manier om kennis met ze te gaan maken. Hebben jullie ervaring of het ook goed te doen is voor dan beginnende hondjes (ik zal ze ook nog wel even contacteren hoor:D).

Ik denk dat ik ga beginnen bij Cunos en aanvullend bij Henk en Ietje er nog naast ga lopen (als me het daar bevalt natuurlijk, maar naar aanleiding van verhalen die ik hier gelezen heb, komt dat denk ik wel goed).
Afbeelding
Renske
Zeer actief

gyanty schreef:Ik zag dat voor van de zomer de workshops al weer open stonden. Dat lijkt me een leuke manier om kennis met ze te gaan maken. Hebben jullie ervaring of het ook goed te doen is voor dan beginnende hondjes (ik zal ze ook nog wel even contacteren hoor:D).
Voor een beginnende hond prima te doen, kom je in de groep van de beginners. Er zijn verschillende groepjes, op verschillende niveau's.
gyanty schreef:Ik denk dat ik ga beginnen bij Cunos en aanvullend bij Henk en Ietje er nog naast ga lopen (als me het daar bevalt natuurlijk, maar naar aanleiding van verhalen die ik hier gelezen heb, komt dat denk ik wel goed).
Zelf zou ik er niet voor kiezen om met dezelfde hond bij twee verschillende hondenscholen behendigheid te gaan trainen. Als de ene wil dat je iets op een bepaalde manier eerst aanleert en een ander wil dat je het op een andere manier doet, kan het niet alleen voor jezelf, maar ook voor de hond verwarrend zijn.
Zoek stok!
Zeer actief

Renske schreef: Zelf zou ik er niet voor kiezen om met dezelfde hond bij twee verschillende hondenscholen behendigheid te gaan trainen. Als de ene wil dat je iets op een bepaalde manier eerst aanleert en een ander wil dat je het op een andere manier doet, kan het niet alleen voor jezelf, maar ook voor de hond verwarrend zijn.
Het kan wel als je zelf heel goed weet wat je wilt. Het is dat niet veel trainers iets met Bram kunnen, maar met Izzie ga ik wel bij verschillende trainers trainen (workshops). En je moet natuurlijk wel een beetje uitzoeken naar wie je gaat. Niet naar eentje van de oude stempel en naar Henk en Ietje. Ik denk overigens dat je dan ook heel snel bij die eerste weg bent :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Renske
Zeer actief

Zoek stok! schreef: Het kan wel als je zelf heel goed weet wat je wilt.
Mee eens, maar dan moet je denk ik ook al weten hoe je een bepaald resultaat wilt gaan bereiken én een trainer die het goed vindt dat je deels je eigen gang gaat. Is een lastige combi :wink:.
Zoek stok!
Zeer actief

Renske schreef:
Mee eens, maar dan moet je denk ik ook al weten hoe je een bepaald resultaat wilt gaan bereiken én een trainer die het goed vindt dat je deels je eigen gang gaat. Is een lastige combi :wink:.
Ja klopt. Mensen die wedstrijden lopen, trainen vaak bij verschillende trainers. Ook al is het maar zo nu en dan bij buitenlandse trainers e.d. Wedstrijdtrainers zijn dat dus wel gewend.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Renske schreef:
Ik train zelf dus bij Henk en Ietje maar ook ergens anders, vinden ze geen probleem. Ze zijn zelfs wel blij met een zelfdenkende cursist.
gyanty
Zeer actief

Denk dat het geen probleem is met de trainers die ik ken. Ze zijn zelf ook goed op de hoogte van het aanbod in de agilitywereld. Toen ik er met mijn vorige hond trainde waren er ook nog cursisten die volgens mij in Lelystad trainde, dus voor zo ver ik zie geen problemen.
Scheelt natuurlijk ook dat het niet me eerste hond in de behendigheid is en ik dus al wel idee heb van hoe ik bepaalde zaken wil aanpakken en dus sowieso al een beetje mijn eigen weg in sla :D.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”