Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Incidentje, wat vinden jullie?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Incidentje, wat vinden jullie?

Ongelezen bericht door blondie »

smoekie schreef:
blondie schreef:
smoekie schreef:Sta wel elke keer versteld wat men hier altijd meemaakt zeg :scratch: Ook hier ben ik een vreemde eend in de bijt want ik maak nooit dergelijke dingen mee, en kan zo 1-2-3 ook niet echt iets opnoemen wat dees of gene in naaste omgeving mee maakt tijdens uitlaten/wandelen etc etc :scratch: :wink:
Ik zuig het echt niet uit mijn duim..

hoho, dat zeg ik ook niet. ik zeg alleen dat ik vaak genoeg hier versteld sta, zo niet dagelijks over wat men hier meemaakt. Ik ben dan gewoon een saaie. Ik maak nooit wat mee :denken: ja 1x en dat was het. Langharige kerel boog ineens vanuit het niets naar nell toe om haar zo ineens te aaien en zij sprong direct omhoog en snipte net aan de rand van zijn vinger :19: dat is alles wat ik in al die tijd (bijna 7 jr) heb meegemaakt :wink:

Edit: Daarbij heb ik bij sommige wel eens het idee dat ze gewoon "valse" honden hebben als ik het 1 of ander lees daar dat soort dingen vroeger gewoon nagenoeg niet voor kwam en men het tegenwoordig gewoon "normaal" schijnt te vinden en dat dat komt door het "instinct" dat hadden ze vroeger toch ook????
Ik denk dat "vroeger" de mensen veel meer de hond hond lieten zijn.. en niet zo moeilijk deden over hond hond contacten en als er eens een grauw of een korte competitie strijd was dat mensen dat ok vonden.... nu vind men vaak dat alles maar goed met elkaar overweg moet kunnen en wordt een hond al snel als vals en aggressief betiteld..wat de ene eigenaar erg vind en dus maar vreemde honden gaat ontwijken en een ander haalt zijn schouders op
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

smoekie schreef:Sta wel elke keer versteld wat men hier altijd meemaakt zeg :scratch: Ook hier ben ik een vreemde eend in de bijt want ik maak nooit dergelijke dingen mee, en kan zo 1-2-3 ook niet echt iets opnoemen wat dees of gene in naaste omgeving mee maakt tijdens uitlaten/wandelen etc etc :scratch: :wink:
blondie schreef:
smoekie schreef:
blondie schreef: Ik zuig het echt niet uit mijn duim..

hoho, dat zeg ik ook niet. ik zeg alleen dat ik vaak genoeg hier versteld sta, zo niet dagelijks over wat men hier meemaakt. Ik ben dan gewoon een saaie. Ik maak nooit wat mee :denken: ja 1x en dat was het. Langharige kerel boog ineens vanuit het niets naar nell toe om haar zo ineens te aaien en zij sprong direct omhoog en snipte net aan de rand van zijn vinger :19: dat is alles wat ik in al die tijd (bijna 7 jr) heb meegemaakt :wink:

Edit: Daarbij heb ik bij sommige wel eens het idee dat ze gewoon "valse" honden hebben als ik het 1 of ander lees daar dat soort dingen vroeger gewoon nagenoeg niet voor kwam en men het tegenwoordig gewoon "normaal" schijnt te vinden en dat dat komt door het "instinct" dat hadden ze vroeger toch ook????
Ik denk dat "vroeger" de mensen veel meer de hond hond lieten zijn.. en niet zo moeilijk deden over hond hond contacten en als er eens een grauw of een korte competitie strijd was dat mensen dat ok vonden.... nu vind men vaak dat alles maar goed met elkaar overweg moet kunnen en wordt een hond al snel als vals en aggressief betiteld..wat de ene eigenaar erg vind en dus maar vreemde honden gaat ontwijken en een ander haalt zijn schouders op
Dat zal het ongetwijfeld zijn. Ik kan alleen maar zeggen dat zij (ouders) daar vroeger nooit last van hadden ondanks dat zowel die van hen als die van andere soms echt in “elkaar” hingen. Ze lieten het ff gaan om uiteindelijk in te grijpen (lees schreeuwen) Maar noemenswaardig zoals je het hier wel eens leest, nee verre van zelfs :19:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

smoekie schreef: Dat zal het ongetwijfeld zijn. Ik kan alleen maar zeggen dat zij (ouders) daar vroeger nooit last van hadden ondanks dat zowel die van hen als die van andere soms echt in “elkaar” hingen. Ze lieten het ff gaan om uiteindelijk in te grijpen (lees schreeuwen) Maar noemenswaardig zoals je het hier wel eens leest, nee verre van zelfs :19:

Maar dat doe ik ook hoor. Ik liet haar toch los? Ik ga echt niet bij voorbaat al moeilijk doen. Alleen ken ik mijn hond wel. Ik weet dat Eva zich niet het kaas van het brood laat eten en ik weet ook dat ik niet wil dat ze serieus gaat vechten. Dit is niet zo erg maar een hondje als Eva kan wel makkelijk heel erg fanatiek worden. Dat wil ik dus ten alle tijden voorkomen maar dan moet me dat wel mogelijk gemaakt worden.

Ik ging pas schreeuwen toen ik het idee kreeg dat ze echt begon te bijten. Daar leek het op en ze stopten niet zo snel als ik gedacht had. Dus dan riep ik HEEE! GENOEG! KAPPE NOU! en meer van die onzin die ze niet begrepen. Maar dat was wel pas toen ik dacht dat het wel genoeg was geweest. Toen stopte ze ineens, wilde naar mij toe komen maar dan kwamen er nog weer nieuwe honden aanlopen die ook met Eva "kennis wilde maken" of wat ze dan ook moesten. Toen werd ik er dus wel echt gek van natuurlijk. :19:

Ik ben dus niet hysterisch ofzo want ik laat haar normaal gewoon kennis maken als er een hond komt. Dat gaat soms goed en soms snauwt ze ze weg. Ik heb geen keuze als je je hond los op mijn hond af laat komen als ik aan het ballen ben of weet ik wat. Ik begrijp sowieso niet waarom mensen denken dat het leuk is om je hond bij vreemde mensen en honden te laten klooien. Ik ben zelf ook geen heilige maar ik laat mijn honden natuurlijk wel gaan als het moet omdat een ander het afdwingt. Aangelijnd had ik ze zelfs nog wel vast gehouden, desnoods opgetild. Maar los en zit en naast en dan toch je honden allemaal laten komen dan moet ik haar dus wel laten gaan want anders zit ik er midden tussen en wordt het nog veel erger. :19:
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ik denk dat die meneer enkel een grote mond had over zijn 'lieverdjes van honden' omdat hij donders goed wist dat hij fout zat. Eva heeft het prima opgelost zo.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Die kerel is gewoon hartstikke fout, met hoeveel honden je ook loopt, je moet ze bij je houden en op z'n minst erop letten.

Gelukkig is het hier meestal maar 1 hond tegelijk en met een flinke terug van mij (schijnen ze op een of andere manier allemaal te begrijpen) gaan ze ook echt terug.

In zo'n geval zou ik Tirsa meteen hebben opgepakt en als de honden te dichtbij zouden zijn gekomen, dan behalve dat ik de hele boel bij elkaar geschreeuwd zou hebben (zo van hou die honden gvd bij je), zou ook wel eens mijn voet zijn uitgeschoten......
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Als de hele handel losliep, alle honden in kwestie dus, is er niemand verantwoordelijk als er gaatjes vallen, tenzij een hond een ander echt aanvliegt.
Deze meneer moet gewoon zijn honden opvoeden; zo'n grote roedel op één hond af is vragen om problemen...
Wat jou hond deed was fout, maar ik vind eerlijkgezegd het wel erg uitgelokt... Wat had ze DAN gemoeten?
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ik vind Eva helemaal niet fout, nmm heeft ze heel normaal gereageerd. Misschien vanuit een menselijk oogpunt niet handig, maar de enige die niet erg handig was is die vent die al die honden los liet lopen.
Die man is degene die een enorm risico heeft genomen door zo veel honden los te laten lopen. Gaatje bij een van zijn honden is dan eigen schuld, dikke bult.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik denk dat maar heel weinig honden het trekken als er 8 labs op ze af komen stormen. Die vent is gewoon gek.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Nakisha
moderator

Misschien had ik ''fout'' anders moeten schrijven. Ik bedoel meer; het feit dat ze snauwt is natuurlijk niet zo netjes of leuk. Het lijkt dan net of zij begon.
Maar in werkelijkheid begonnen de labradors, zelfs als ze het misschien vriendelijk hadden bedoeld... maar helaas snappen veel mensen kennelijk niet dat als een hond ineens belaagd word door een hele roedel, dat nogal beangstigd is.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Liesbeth schreef:Ik vind Eva helemaal niet fout, nmm heeft ze heel normaal gereageerd. Misschien vanuit een menselijk oogpunt niet handig, maar de enige die niet erg handig was is die vent die al die honden los liet lopen.
Die man is degene die een enorm risico heeft genomen door zo veel honden los te laten lopen. Gaatje bij een van zijn honden is dan eigen schuld, dikke bult.
@Nakisha Eva fout??? waarom???
Het had zo maar anders kunnen gaan.. dat bijvoorbeeld Eva liet weten aan een of meerdere roedelleden duidelijk maken dat ze het niet wilde en dat ze als groep op Eva hadden gedoken... gezellig :mrgreen: :tong:
Ik snap niet wat ze in jouw ogen fout deed.. ik was er niet bij maar toen mijn ouders met mijn reu liepen en de roedel uitlaatservice kwam voorbij.. namen ze mijn adviesen ter harte.. en lijnden finn aan.. er kwamen ongeveer drie evengrote reuen buurten tegelijkertijd.. en toen er 1 wilde rijden op hem snauwde hij van zich af.. dames van de service klapten zo zeiden mijn ouders goed zo.. bijt maar van je af..
Had hij losgelopen had hij hetzelfde gereageerd denk.. maar dan even nog duidelijker een punt maken... is hij daarom verkeerd.. als hij duidelijk maakt geen polonaise aan zijn lijf te willen...
Vera wil ook geen polonaise..en al zeker niet met een hele roedel die aan komt zetten terwijl zij met de baas naar de bal aan het zoeken is..
daar gaan ook veel mensen aan voorbij.. dat er honden zijn die veel meer met de baas bezig zijn dan dat ze met andere honden bezig willen zijn :wink:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik vind ook dat Eva het keurig opgelost heeft :ok: ik denk niet dat die 2 van mij dat hadden getrokken.

Kreeft met mayonaise, het water loopt me in de mond :ugh: hoe smaakte het :mrgreen:
Afbeelding
Ellepel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...

Ongelezen bericht door Ellepel »

Ik vind dat jouw Eva dat keurig heeft opgelost, mag ze even snauwen zeg als er zo'n losgeslagen bende op haar afkomt...complimenten hoor.Mijn roedeltje was niet zo sociaaldenkend geweest...
tis ook altijd mijn angst als ik een groep honden tegenkom die losloopt, mijn reu accepteert helemaal niks van andere reuen en dan gaan die meiden lekker viswijverig mee lopen doen.... :boos:
Afbeelding
Nakisha
moderator

blondie schreef:
Liesbeth schreef:Ik vind Eva helemaal niet fout, nmm heeft ze heel normaal gereageerd. Misschien vanuit een menselijk oogpunt niet handig, maar de enige die niet erg handig was is die vent die al die honden los liet lopen.
@Nakisha Eva fout??? waarom???
Het had zo maar anders kunnen gaan.. dat bijvoorbeeld Eva liet weten aan een of meerdere roedelleden duidelijk maken dat ze het niet wilde en dat ze als groep op Eva hadden gedoken... gezellig :mrgreen: :tong:
Ik snap niet wat ze in jouw ogen fout deed.. ik was er niet bij maar toen mijn ouders met mijn reu liepen en de roedel uitlaatservice kwam voorbij.. namen ze mijn adviesen ter harte.. en lijnden finn aan.. er kwamen ongeveer drie evengrote reuen buurten tegelijkertijd.. en toen er 1 wilde rijden op hem snauwde hij van zich af.. dames van de service klapten zo zeiden mijn ouders goed zo.. bijt maar van je af..
Had hij losgelopen had hij hetzelfde gereageerd denk.. maar dan even nog duidelijker een punt maken... is hij daarom verkeerd.. als hij duidelijk maakt geen polonaise aan zijn lijf te willen...
Vera wil ook geen polonaise..en al zeker niet met een hele roedel die aan komt zetten terwijl zij met de baas naar de bal aan het zoeken is..
daar gaan ook veel mensen aan voorbij.. dat er honden zijn die veel meer met de baas bezig zijn dan dat ze met andere honden bezig willen zijn :wink:
Als je mijn nieuwe reactie had gelezen, had je al begrepen dat ik dat niet bedoelde. ;)

Nogmaals; fout was een verkeerde woordkeuze. Het leek alleen net alsof zij het gevecht begon, puur en alleen omdat zij het eerst snauwde. Dat bedoelde ik dus met fout. ;)
Ze had ook geen andere keuze gehad, en als ik het hier zo lees zijn er niet eens gaatjes gevallen. Dus nee, Eva heeft niets fouts gedaan.
Afbeelding
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Off topic gedoe verwijderd . Gelieve nu bij het onderwerp te blijven.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Nou hoor, ik vroeg alleen hoe de kreeft smaakte :ugh:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik denk dat zowat iedere hond die door zo'n meute wordt belaagd begint te snauwen.
blondie
Zeer actief

Neeltje schreef:Ik denk dat zowat iedere hond die door zo'n meute wordt belaagd begint te snauwen.
maar veel mensen hebben zo iets van als jouw hond nou gewoon gedwee is en mee speelt is er niets aan de hand :19:
Als een hond dus van het type is dat het niet wil hebben, dan is het vaak bij een kleinere hond... ach.. bijt maar lekker van je af hoor groot gelijk :mrgreen: .. en bij een grote tegen een grote is het vaak.. wat een asociaal kreng zeg...
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

ik heb zoiets met Ragyo meermalen gehad.. geen 8 honden misschien maar 4-6 wel vaker, plus 1x een volledige uitlaatservicegroep. en Ragyo is echt best klein. de eerste paar keer rende hij weg en kreeg ik idd te horen dat ie maar van zich moest leren afbijten. nou dat heeft ie uitstekend geleerd en daar ben ik niet altijd zo blij mee.
de kans dat een willekeurige hond blij wordt van 8 labs die op hem alleen af komen schat ik sowieso niet zo groot in.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

MARC_S schreef:Ik was net lekker met de dames buiten en Cleo stond wat te graven en te snuffelen terwijl ik met Eva een zoekspelletje aan het doen was. We konden helaas de bal nergens meer vinden dus Eva was druk aan het zoeken. Zie ik ineens een paar labradors. Dus ik snel Eva geroepen en ik wilde haar aanlijnen. Maar daar had ik geen tijd meer voor want 3 renden er heel hard op mij en Eva af. Eva schrikt en wordt pissig want ze wil haar bal zoeken en niks met die honden te maken hebben. Dus veel gegrauw en gedoe en een kluwe honden. Ik schrik me kapot dus brul tegen Eva dat ze moet komen. Die kon echter niet echt weg want inmiddels waren er 8 of meer labradors. :eek:

Heb ik eindelijk Eva te pakken komt er doodkalm een man aanlopen zonder riemen of iets bij zich. Roept zijn honden die niet komen, blaast wat op een fluit en kijkt hoe zijn honden zich tot aangelijnde Eva wenden. Een reu bleef op me af springen en Eva viel uiteraard uit naar die hond. :mep: Gelukkig staat Cleo dan alleen wat te borstelen en te doen dus die kon mooi de bliksemafleider spelen.

Dus ik zeg tegen die man, tjeezus, kun je niet op je honden letten ofzo? Of roep ze even anders??? :piew:

Zegt hij doodleuk, ja, dit is jouw schuld. Jouw hond gaat vechten. :devil: Daar zit wat in want zijn honden vochten alleen maar wat terug in principe. Maargoed, moet ik het normaal vinden dat er vanaf een parkeerplaats 8-10 honden op mij af komen stuiven? Moeten mijn honden kunnen dealen met zoveel opdringerige honden die echt niet van plan waren weg te lopen?

Ik vond het vrij dubbel. Die man was pissig en ging zijn honden op gaatjes controlleren. Ik zeg nog, die hebben ze niet want ze doen niks behalve duidelijk maken dat jij je honden bij je moet houden. :boos: Ik had niks kunnen doen. Honden aanlijnen was zinloos, wegrennen was zinloos want ze renden zo 100 meter over de parkeerplaats, veld over en meteen midden in het gezicht van mijn honden.

Ik vind het ook jammer dat Eva dat niet trekt, maar om mij nu de schuld te geven terwijl ik mijn hond naast had die domweg overrompeld werd door zoveel vreemde honden gaat me ook te ver. :19: Verder ben ik hier helemaal niet blij mee want ik wil Eva helemaal niet zomaar met andere honden doen. Ze kan het soms niet goed en nu moest het wel en dat ging dus ook best wel goed mis. Ergens schaam ik me dat mijn "rotherder" op "lieve" labradors duikt maar aan de andere kant vind ik het ook vrij asociaal om zoveel honden zonder blikken of blozen iemand anders probleem te maken. Ik stond in mijn eentje al die honden weg te jagen en Eva uit de kluwe te plukken. En dat was dan volgens die man allemaal eigenlijk mijn schuld geloof ik. :denken:

Hij liep ook weg en ik begrijp dat hij het irritant vindt als een lieve hond zo "aangevallen" wordt. Maargoed, ik neem aan dat dat bijna dagelijks kost is als je zo'n groep honden die niet luisteren op alle honden laat af rennen? :klaar: Mijn hond is misschien een beetje aso maar ik vind mezelf niet aso want ik had haar makkelijk kunnen aanlijnen. Maar dan moet ik wel de tijd krijgen want ik ga geen halsband vasthouden als er 3 honden op haar duiken. Dan gaat het zeker mis dus ik liet haar maar weer wegrennen om te zorgen dat ze de meeste kans had als het mis zou gaan. :L:

Wat vinden jullie hier nou van? Ik heb helemaal geen stem meer en ben me echt te pletter geschrokken. Is het nu wel mijn schuld als straks een hond toch gaatjes heeft of niet? Dit is wel het laatste waar ik op zit te wachten en volgens mij was er dus echt helemaal niks dat ik had kunnen doen om dit te voorkomen. Die honden kwam en bleven en dat was hoe het was. Dus wij moesten dealen met die roedel en dat was op geen enkele manier te voorkomen. Ben nogal blij dat ik daar niet met 2 staffords liep want ook dan was er niks meer aan te doen. :19:
Als er 3 grote kerels op jou (of mij) af stuiven, dan deel ik a.s.a.p ook de eerste lel uit (de eerste klap is een daalder waard!) ;)

Dus vindt in deze, dat jou geen enkele blaam treft, die vent moet die los geslagen projectielen gewoon in de hand houden ;)
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Zoveel labradors :eek: , nou dan heeft Eva zich nog netjes gedragen als ik in aanmerking neem dat het vaak toch wel wat bord voor de kop achtige honden zijn. Hier is 1 van zoiets al voldoende voor zo'n reactie. Ik lees ook ergens dat ze niet wegrenden na Eva's reactie maar bij jou bleven staan. Dat vind ik nou typisch labrador bord voor de kop achtig gedrag.
Kunnen ze nog zo lief en blij zijn, maar echt slim is het niet. De meeste honden taaien toch af als ze zo'n reactie krijgen. En dan 8 a 10 van dat. Nee, volkomen logische reactie van Eva.
Zou me niet druk maken over wat zo'n man zegt want hij snapt er duidelijk niet veel van :wink: Je hebt nu eenmaal mensen die denken dat een losloopgebied een laatmaarlopen gebied is.
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Ri@ schreef:Dat vind ik nou typisch labrador bord voor de kop achtig gedrag.
Kom eens langs zou ik zo zeggen, dan zul je zien dat niet iedere Labrador die spreekwoordelijke plaat voor z'n knar heeft hangen ;)
Jackira
Zeer actief

Felix schreef:
Kom eens langs zou ik zo zeggen, dan zul je zien dat niet iedere Labrador die spreekwoordelijke plaat voor z'n knar heeft hangen ;)
Dat weet ik hoor :wink: Er zijn ook best labradors die wat dat betreft goed opgevoed zijn, en ik wil ook zeker niemand voor het hoofd stoten.
Maar helaas heb ik wel de ervaring dat het vaak dit soort gedrag is wat vooral bij labradors voor komt. Andere honden snappen vaak net iets eerder dat ze niet gewenst zijn en pakken de kennismaking wat subtieler aan.
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Ri@ schreef:
Felix schreef:
Dat weet ik hoor :wink: Er zijn ook best labradors die wat dat betreft goed opgevoed zijn, en ik wil ook zeker niemand voor het hoofd stoten.
Maar helaas heb ik wel de ervaring dat het vaak dit soort gedrag is wat vooral bij labradors voor komt. Andere honden snappen vaak net iets eerder dat ze niet gewenst zijn en pakken de kennismaking wat subtieler aan.
Klopt! ;)

Heb daar zelf ook een zeer grote hekel aan, al kunnen die honden er ook niet zoveel eraan doen, dat er met ze niet veel gedaan wordt :19:

Ik ken Labradors die werkelijk niet verder komen dan het rondje om het blok, en dan vinden ze het gek dat het beste beest uitbreekt ;)

Wat ik dan wel weer grappig vindt bij dat beest (een bruin labrador teefje), is dat ze in iedere vijver plonst, en een echte gang maakster is in positieve vorm .. Als het spel een beetje dood geslagen is tussen een club honden, zet je haar ertussen, en de boel leeft weer helemaal op! :E:
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Jinx schreef:
Carma schreef:
Dat schaamtegevoel kan ik mij overigens goed voorstellen. Ik ben ook niet altijd blij met de acties die Luka heeft en of het nou terecht is of niet, dat voelt niet altijd fijn :wink:
Ik schaam me ook vaak kapot maar later ga je nadenken en beetje bij beetje ben ik Quasar steeds meer gaan begrijpen. Best leerzaam zo'n asociale hond :mrgreen:
Haha, daar heb je zeker gelijk in! Ik heb al héél veel van Luka geleerd! Ahum,... :F:
Afbeelding
Jackira
Zeer actief

Felix schreef:
Ri@ schreef:
Felix schreef:
Klopt! ;)

Heb daar zelf ook een zeer grote hekel aan, al kunnen die honden er ook niet zoveel eraan doen, dat er met ze niet veel gedaan wordt :19:

Ik ken Labradors die werkelijk niet verder komen dan het rondje om het blok, en dan vinden ze het gek dat het beste beest uitbreekt ;)

Wat ik dan wel weer grappig vindt bij dat beest (een bruin labrador teefje), is dat ze in iedere vijver plonst, en een echte gang maakster is in positieve vorm .. Als het spel een beetje dood geslagen is tussen een club honden, zet je haar ertussen, en de boel leeft weer helemaal op! :E:
De vrolijkheid spat er inderdaad ook vaak vanaf. Dat is ook leuk om te zien :wink:
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Ri@ schreef:
Felix schreef:
Ri@ schreef: Klopt! ;)

De vrolijkheid spat er inderdaad ook vaak vanaf. Dat is ook leuk om te zien :wink:

Ligt eraan hoe die Labrador dat brengt, er loopt hier ook een zwarte labrador reu, die een opvoeding van werkelijk nul gehad heeft, en die komt op je af gedenderd, en in de laatste meter gaan even die voorpoten omhoog, van HAAAAAJ! hiero ben ik :D

Een eerste keer kan ik de humor er nog wel ervan inzien, maar na een keer of 3 wordt het stront vervelend ;)

Dus het mormel heeft ooit eens een flinke por in z'n pens gehad, en nu doetie het bij mij in ieder geval niet meer, missie geslaagd! :E:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ah een kudde labjes,was Orson ook altijd zo dol op :mrgreen: :engel: en Rio trouwens ook.
Ik vind het niet raar dat Eva daar geirriteerd door raakt en even op haar strepen gaat staan.

Wij zijn zo'n kudde weleens 'sochtends op de Vlietlanden tegen gekomen ,ook een stuk of 7 labjes met een meneer die ze maar liet denderen.
Rio ging in eerste instantie vast bij hun aanblik ,Orson was er toen al niet meer ,maar toen duidelijk werd dat Meneer geen controle had over zijn clubje heb ik hem losgeklikt.
Wetende overigens dat Rio dat netjes oplost, en er gebeurde inderdaad ook niets, maar je had het donderwolkgezicht van Meneer eens moeten .
Tja hoe durfde ik ook mijn hond los te maken terwijl zijn ongeleide projectielen erop af stoven als gekken :roll:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

smoekie schreef: hoho, dat zeg ik ook niet. ik zeg alleen dat ik vaak genoeg hier versteld sta, zo niet dagelijks over wat men hier meemaakt. Ik ben dan gewoon een saaie. Ik maak nooit wat mee :denken: ja 1x en dat was het. Langharige kerel boog ineens vanuit het niets naar nell toe om haar zo ineens te aaien en zij sprong direct omhoog en snipte net aan de rand van zijn vinger :19: dat is alles wat ik in al die tijd (bijna 7 jr) heb meegemaakt :wink:

Tja als je altijd achter de computer zit zal je ook zelden iets mee amken met je hond,daar moet je namelijk in de regel voor naar buiten.

Overigens mijn ''valse'' hond , een van de fijnste wezens die ik ooit heb gekend ,zou ten alle tijde een buitenstaander hebben gebeten nooit eigen.
Bij ons valt dat niet onder de noemer vals maar goede smaak :pffff:
Vroeger werd er denk ik wat sneller de roze spuit in een hond gezet als hij gebeten had of agressie vertoonde.
Overigens waren er vroeger ook minder honden dan nu dus minder incidenten lijkt me dan vrij logisch.
Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lucia »

Poeh, Milo is er dan zo 1 die in paniek wegrend en vervolgens thuis (terwijl ik in het bos ben) op de stoep zit. Dat heb ik 1x meegemaakt, liever niet nog een keer.

Vooral 8 labjes, ik vind het asociaal van die man. En ronduit netjes hoe Eva gereageerd heeft. In feite kon ze denk ik ook weinig anders, als er 8 komen en je kunt geen kant op, ik vind het niet vreemd dat ze voor deze reactie heeft gekozen.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik zou me er niet te druk om maken. Je weet nu dat Eva zo kan reageren en daar hou je rekening mee. Dat anderen hun kudde laat gaan, prima, meer als wat je gedaan heb kan je niet doen behalve er niet meer lopen :mrgreen:

Wat ik mij wel afvraag is, zie je nu hoe snel je soms ergens voor komt te staan wat je niet in de hand heb? Nu liep het met een sisser af, waarschijnlijk omdat de labjes wel onbehouden zijn maar niet vechtlustig en weinig in gingen op Eva haar gesnauw. Dat het heel makkelijk is om dan te zeggen van loop daar dan niet meer, hou je hond aangelijnd en gemuilkorft, kies andere tijden. Je weet dat je hond dat doet en je weet ook dat je geen medewerking moet verwachten van de medehondeneigenaren.
Dat ondanks dat je er rekening mee houd het gewoon eens minder goed kan gaan en je er helemaal van slag van kan raken.

Op de keeper beschouwd weet je dat Eva zo kan reageren, je bent onbedoeld in deze situatie beland. Dit soort situaties met minder honden kan je bijna niet voorkomen in jouw omgeving maar hoe vaak komt het nou voor dat er zo een groep aan komt denderen? Zelden. Dus lekker zo laten en verder niet te druk om maken. Je hond los laten lopen is op eigen risico vooral als je je groepje zo laat gaan. Als die man verhaal komt halen of wat ook zou ik dat heel duidelijk maken. Losloopgebied wil niet zeggen dat je niet meer op hoeft te letten. Schadevergoeding :S: nee dus.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”