Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond houden of niet
Moderator: moderatorteam
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Re: Hond houden of niet
Ik hoor nog niets onverwachts hoor... Ik ben pas gerustgesteld als het over een paar weken allemaal nog zo positief is.

- fungus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie / Sheltie x Aussie
- Aantal honden: 4
Nog niets onverwachts? Lees er dan eens je eigen posts in dit topic op na. Ik denk dat je het allemaal toch iets anders voorstelde... En over een paar weken verwacht ik het alleen nog positiever. Wees gerust: ik besef dat er nog meerdere terugvallen zullen zijn, maar ben er gerust in dat we die samen te boven komen.Nakisha schreef:Ik hoor nog niets onverwachts hoor... Ik ben pas gerustgesteld als het over een paar weken allemaal nog zo positief is.
Voor u is het blijkbaar toch zeer moeilijk om enige nuance aan de dag te leggen hé? Ik begrijp het eerlijk gezegd niet zo goed. Waarom niet gewoon tevreden zijn dat het zo goed gaat en eens wat minder vooringenomen negatief zijn? Het zou het leven veel aangenamer maken hoor.
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
- Aantal honden: 1
Dat ben ik helemaal met je eensfungus schreef:het is een fantastisch gevoel om een hond in huis te hebben.

Wat fijn dat het goed gaat

Ik hoop dat je hondje ook baby mag zijn, en dat hij niet gelijk na 2 dagen in klas 6 moet zittenfungus schreef:Ike is een goede leerling: na één dag kent hij de commando's "zit" en "lig" al zonder snoepjes. "Hier" doet hij ook al redelijk goed, maar soms is hij nog teveel in andere dingen geïnteresseerd.

- fungus
- Zeer actief
Allee, wat gaat het volgende punt van kritiek zijn? Ik heb al gezegd dat we hoofdzakelijk spelen en wandelen. Kan ik er wat aan doen dat Ike voorlopig heel snel dingen oppikt? Moet ik dan express wachten of wat? Ik ga hem niet overtrainen, maar een beetje uitdaging af en toe kan toch geen kwaad? Het is nu niet om te zeggen dat ik uren heb zitten oefenen om hem te doen zitten en liggen.Marion. schreef:Ik hoop dat je hondje ook baby mag zijn, en dat hij niet gelijk na 2 dagen in klas 6 moet zittenfungus schreef:Ike is een goede leerling: na één dag kent hij de commando's "zit" en "lig" al zonder snoepjes. "Hier" doet hij ook al redelijk goed, maar soms is hij nog teveel in andere dingen geïnteresseerd.
Echt vervelend soms hoor. Eerst voorspellen dat het allemaal moeilijk gaat gaan en als het dan gemakkelijk gaat, kritiek geven op het overtrainen...
- fungus
- Zeer actief
Dank u voor de postieve noot.Kaiou schreef:Dat ben ik helemaal met je eensfungus schreef:het is een fantastisch gevoel om een hond in huis te hebben.![]()
Wat fijn dat het goed gaat
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Gaan we weer......

- Saarah
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australische Herder
Hmm, sommige honden hebben gewoon veel nood aan mentale uitdaging, denk ik.Marion. schreef:Ik hoop dat je hondje ook baby mag zijn, en dat hij niet gelijk na 2 dagen in klas 6 moet zittenfungus schreef:Ike is een goede leerling: na één dag kent hij de commando's "zit" en "lig" al zonder snoepjes. "Hier" doet hij ook al redelijk goed, maar soms is hij nog teveel in andere dingen geïnteresseerd.
Kizzy leerde ook heel snel, terwijl ik er echt niet overmatig mee bezig was. Maar ook als pup trainde ik soms al spelenderwijs sommige commando's (bv. zit en af), 5 minuutjes per keer. Zij was daar ook heel snel mee weg en vond het ook gewoon leuk. Maar ik heb nooit verwacht dat ze meteen alles zou kunnen op de HS, het volgen bv. is een veel moeilijker punt en daar maak ik ook geen problemen over, ik ging haar niet dwingen om dingen te doen die op dat moment nog te hoog gegrepen waren voor de pup.
Maar als je pup het leuk vindt, gemakkelijk leert, en je niet té lang traint zie ik er absoluut geen problemen in om de basiscommando's al aan te leren.

- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
Leuk dat hij een goede leerling is, maar vergis je niet, dit zal niet altijd zo makkelijk blijven gaan
Ook dat aan de riem trekken kan allemaal nog komen hoor.

-
- Zeer actief
Ik heb net niet gereageerd, maar ik zat me ook al te bedenken dat er niets bijzonders aan is dat een pup de eerste dagen niet trekt aan de riem.Joera schreef:Leuk dat hij een goede leerling is, maar vergis je niet, dit zal niet altijd zo makkelijk blijven gaan![]()
Bijna geen enkele pup gaat meteen al trekken, dat komt meestal later juist pas.

- fungus
- Zeer actief
Goed, dat zal dan wel. Ik heb dat ook gelezen dat ze daar op een gegeven moment moeilijker over beginnen doen. Dan hebben we nog tijd genoeg om het af te leren. Maar volgens velen ging het alleen al weken duren voor hij ook maar aan de lijn wilde wandelen.Paulala schreef:Ik heb net niet gereageerd, maar ik zat me ook al te bedenken dat er niets bijzonders aan is dat een pup de eerste dagen niet trekt aan de riem.Joera schreef:Leuk dat hij een goede leerling is, maar vergis je niet, dit zal niet altijd zo makkelijk blijven gaan![]()
Bijna geen enkele pup gaat meteen al trekken, dat komt meestal later juist pas.
Whatever, zolang Ike maar tevreden met ons is en wij met hem. Want als ik problemen met hem heb zal het zijn van "zie je wel, arm pupseltje". En als het goed gaat, is het "het kan wel slechter gaan hoor...".
- fungus
- Zeer actief
Je moet me er neit van overtuigen dat ik niet weet dat het soms ook moeilijker zal gaan, maar is het nu zo moeilijk om eventjes mee te gaan in mijn enthousiasme?Joera schreef:Leuk dat hij een goede leerling is, maar vergis je niet, dit zal niet altijd zo makkelijk blijven gaan![]()
- Joera
- Zeer actief
Misschien lees je niet goed, maar ik zei gewoon "leuk dat je hond een goede leerling is" en dit meende ik oprecht zonder enig sarcasme.
Ik probeer alleen duidelijk te maken dat je nu niet moet verwachten dat er geen tegenslagen zullen komen, want een jonge pup luisterd vaak goed, maar zodra ze ouder worden gaat het pas echt lastig worden.
Dus je mag best enthousiast zijn, ik probeer alleen maar te laten weten dat het allemaal anders kan gaan lopen.
Ik probeer alleen duidelijk te maken dat je nu niet moet verwachten dat er geen tegenslagen zullen komen, want een jonge pup luisterd vaak goed, maar zodra ze ouder worden gaat het pas echt lastig worden.
Dus je mag best enthousiast zijn, ik probeer alleen maar te laten weten dat het allemaal anders kan gaan lopen.

- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Los van de hele "discussie" ...... buxus is giftig voor de hond!! Dus let goed op je hond als hij daar speelt.fungus schreef:. Hij vind de buxushhaagjes blijkbaar de max als agilitywerktuigjes.
Buxus (Sempervirens.)
GIF: Bladeren en takken.
SYMPTOMEN:
Hevig braken, diarree, bewustzijnsstoringen, de dood tot gevolg hebbend.
Bron: http://www.hondenplaza.nl/page/infoplanten.php" onclick="window.open(this.href);return false;
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Ik ga niet wéér de discussie opnieuw doen.fungus schreef:Nog niets onverwachts? Lees er dan eens je eigen posts in dit topic op na. Ik denk dat je het allemaal toch iets anders voorstelde... En over een paar weken verwacht ik het alleen nog positiever. Wees gerust: ik besef dat er nog meerdere terugvallen zullen zijn, maar ben er gerust in dat we die samen te boven komen.Nakisha schreef:Ik hoor nog niets onverwachts hoor... Ik ben pas gerustgesteld als het over een paar weken allemaal nog zo positief is.
Voor u is het blijkbaar toch zeer moeilijk om enige nuance aan de dag te leggen hé? Ik begrijp het eerlijk gezegd niet zo goed. Waarom niet gewoon tevreden zijn dat het zo goed gaat en eens wat minder vooringenomen negatief zijn? Het zou het leven veel aangenamer maken hoor.
Je hebt de pup nu 1 uurtje alleen gehad met goed gevolg en de pup luistert goed. EN trekt niet.
NA TWEE DAGEN.
Houd jezelf lekker voor de gek....
Nee, ik ben blij dat het zo goed gaat, tuurlijk. Maar bij onze pup was het exact zo. Echt exact hetzelfde. Op dit moment wil je puppy vooral jou een lol doen en braaf zijn. Je kunt er nu werkelijk nog geen ruk van zeggen, en dat is gewoon puur ervaring van mijn kant dat ik dat zeg. Dus vergeef me dat ik niet sta te jubelen zeg...
Daarom vind ik dit Himmelhoch jauchzend gedrag zo ergerlijk....
Geduld, we zullen zien. Over een paar weken. In tegenstelling tot wat jij denkt, wens ik je heus wel alle goeds.... Maar ik vind deze ''eerste tekenen'' na twee dagen volledig nietszeggend.
Maar ach... waarom neem ik de moeite. Je wilt dit toch niet horen, want ik ben een vervelende negatieveling.
Ik hoop voor ons allebei dat JIJ gelijk krijgt, geheel in belang van de pup.
Ik ben alleen eerlijk; ik geloof dat niet zo.

- Saarah
- Zeer actief
Ik snap helemaal wat je wil zeggen Nakisha, maar het is toch best wel normaal dat je enthousiast en blij bent als je een nieuwe pup hebt? En dat je dan helemaal blij bent als de pup dingen "goed" doet?
Dat staat volgens mij helemaal los van het feit dat je verwacht dat ALLES goed zal (blijven) gaan.
Maar ik vind het echt 100% normaal gedrag van iemand dat die enthousiast is over zijn pup en wat die al goed doet, ook al besef je best dat dat misschien niet zal blijven duren en dat er wel eens "slechtere periodes" zullen volgen.
Dat staat volgens mij helemaal los van het feit dat je verwacht dat ALLES goed zal (blijven) gaan.
Maar ik vind het echt 100% normaal gedrag van iemand dat die enthousiast is over zijn pup en wat die al goed doet, ook al besef je best dat dat misschien niet zal blijven duren en dat er wel eens "slechtere periodes" zullen volgen.

- Joera
- Zeer actief
Het is ook 100% normaal gedrag dat een pup nu zo makkelijk en goed luisterend lijkt. Dus enthousiasme is prima, maar wees niet verrast dat dat kan veranderen. En word alleen maar gezegt ter informatie, zodat hij niet voor verrassingen te staan komt. Weet ik veel of hij snapt dat dat nog zal veranderen. 

- Saarah
- Zeer actief
Maar Fungus zegt zelf dat hij nog wel enkele terugvallen verwacht, dus hij zal weten dat het niet altijd zo vlot zal blijven gaan hé.Joera schreef:Het is ook 100% normaal gedrag dat een pup nu zo makkelijk en goed luisterend lijkt. Dus enthousiasme is prima, maar wees niet verrast dat dat kan veranderen. En word alleen maar gezegt ter informatie, zodat hij niet voor verrassingen te staan komt. Weet ik veel of hij snapt dat dat nog zal veranderen.

-
- Zeer actief
Fijn dat je het steeds voor hem opneemt (irritant onderhand wel in mijn ogen, sorry), dan hoeft hij zelf niet te posten.Saarah schreef:Maar Fungus zegt zelf dat hij nog wel enkele terugvallen verwacht, dus hij zal weten dat het niet altijd zo vlot zal blijven gaan hé.Joera schreef:Het is ook 100% normaal gedrag dat een pup nu zo makkelijk en goed luisterend lijkt. Dus enthousiasme is prima, maar wees niet verrast dat dat kan veranderen. En word alleen maar gezegt ter informatie, zodat hij niet voor verrassingen te staan komt. Weet ik veel of hij snapt dat dat nog zal veranderen.

- cybert2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby
- Aantal honden: 3
Ik wacht met smart op het moment dat pupje gaat puberen
Mij benieuwen hoe dat zal gaan!

Groet, Janine
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
fungus schreef:Leukr zijn dan de omgeving is inderdaad niet zo simpel, want er is heel veel te beleven. Maar ik speel er erg veel mee. Daarnet hebben we een beetje gerotzooid in de tuin. Hij vind de buxushhaagjes blijkbaar de max als agilitywerktuigjes. Daarnet was ik het spelletje "hier" aan het oefenen. In al zijn enthousiasme koos Ike de kortste weg: recht door de vijver :oohja: . Ach, hij zal nu wel weten dat de kortste weg niet altijd de beste is... Als we oefeningetjes doen, doe ik het maar heel kort hoor. Het grootste deel van de tijd spelen we, of speelt hij op zijn eentje. Ik merk wel heel hard dat hij minder goed "werkt" als hij moe is. Dan speel ik enkel nog een beetje en stop hem in zijn puppyren. Meestal ligt hij dan bijna direct te pitten.Marie-Josée schreef:Fijn dat het zo goed gaat, houden zo![]()
Pas wel op dat je in je enthousiasme je hondje niet overvraagt, die commando's komen spelenderwijs.Honden die in het begin te hard gaan doen naderhand soms helemaal niets meer voor hun baas.
Als je ziet dat je hondje toch al naar je toekomt kun je meteen blij : hier" roepen en dan belonen met" brááf hier".Of omdraaien en weglopen.Speeltjes willen ook altijd helpen.
Zorg dat je altijd leuker bent dan de omgeving al moet je daar alles voor uit de kast halen.

Dat doet ie toch “spelenderwijs”. Heb je ook nog wat leuks te vertellen of ga je lekker mee met de “negatieve menigte”Marion. schreef:Ik hoop dat je hondje ook baby mag zijn, en dat hij niet gelijk na 2 dagen in klas 6 moet zittenfungus schreef:Ike is een goede leerling: na één dag kent hij de commando's "zit" en "lig" al zonder snoepjes. "Hier" doet hij ook al redelijk goed, maar soms is hij nog teveel in andere dingen geïnteresseerd.

Jullie zijn af en toe ook wel een stelletje azijnpissers bij elkaar hoor.
@Fungus, Leuk te lezen dat jullie zo van elkaar genieten joh

Geniet lekker van Ike want voor je het weet is ie alweer aan het puberen

Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- smoekie
- Zeer actief
Waarschijnlijk net als bij ieder andercybert2 schreef:Ik wacht met smart op het moment dat pupje gaat puberenMij benieuwen hoe dat zal gaan!

Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Saarah
- Zeer actief
Dan is het maar irritant. Ik vind het constante gezeik van bepaalde mensen over alles wat Fungus post dan weer irritant.pepim schreef:Fijn dat je het steeds voor hem opneemt (irritant onderhand wel in mijn ogen, sorry), dan hoeft hij zelf niet te posten.Saarah schreef:Maar Fungus zegt zelf dat hij nog wel enkele terugvallen verwacht, dus hij zal weten dat het niet altijd zo vlot zal blijven gaan hé.Joera schreef:Het is ook 100% normaal gedrag dat een pup nu zo makkelijk en goed luisterend lijkt. Dus enthousiasme is prima, maar wees niet verrast dat dat kan veranderen. En word alleen maar gezegt ter informatie, zodat hij niet voor verrassingen te staan komt. Weet ik veel of hij snapt dat dat nog zal veranderen.

- smoekie
- Zeer actief
Saarah schreef:Dan is het maar irritant. Ik vind het constante gezeik van bepaalde mensen over alles wat Fungus post dan weer irritant.pepim schreef: Fijn dat je het steeds voor hem opneemt (irritant onderhand wel in mijn ogen, sorry), dan hoeft hij zelf niet te posten.

- fungus
- Zeer actief
Ik weet dat buxus giftig is. Ik heb een ganse lijst met giftige planten meegekergen van de fokker. Ike mag dan ook niet alleen in de tuin, zodat ik hem in het oog kan houden. maar zoals gezegd: Ike gebruikt de buxushaag om te springen, niet als aanvullende maaltijdflatcoat schreef:Los van de hele "discussie" ...... buxus is giftig voor de hond!! Dus let goed op je hond als hij daar speelt.fungus schreef:. Hij vind de buxushhaagjes blijkbaar de max als agilitywerktuigjes.
Buxus (Sempervirens.)
SYMPTOMEN:
Bron: http://www.hondenplaza.nl/page/infoplanten.php" onclick="window.open(this.href);return false;

- fungus
- Zeer actief
Dat zal gaan zoals bij iedereen. Met zijn ergernissen en veel geduld...cybert2 schreef:Ik wacht met smart op het moment dat pupje gaat puberenMij benieuwen hoe dat zal gaan!
- fungus
- Zeer actief
Kijk, van dergelijke dingen krijg ik dus de stuipen he. Ik zeg zelf al 2 keer dat ik wel een terugval verwacht. En dan zijn jullie verwonderd dat ik jullie van slechte wil jegens mij verdenk?Joera schreef:Het is ook 100% normaal gedrag dat een pup nu zo makkelijk en goed luisterend lijkt. Dus enthousiasme is prima, maar wees niet verrast dat dat kan veranderen. En word alleen maar gezegt ter informatie, zodat hij niet voor verrassingen te staan komt. Weet ik veel of hij snapt dat dat nog zal veranderen.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Wens je natuurlijk heel erg veel plezier en succes, maar vooral plezier.
Maar van 2 dagen kun je natuurlijk helemaal niets afleiden.

- fungus
- Zeer actief
Thom bedanktthom schreef:Wens je natuurlijk heel erg veel plezier en succes, maar vooral plezier.

Ik weet dat je over 2 dagen nog neits kan zeggen, maar ik kan wel zeggen dat bijvoorbeeld het krijsen van de hond als hij alleen gelaten wordt (dat werd hier min of meer voorspeld...) er niet is. Verder kan ik enkel vaststellen dat hij momenteel goed luistert en al veel heeft geleerd in korte tijd. Wil dat zeggen dat hij geen slechte periodes meer zal kennen? Nee, tuurlijk niet, maar momenteel ben ik er erg enthousiast over en zie ik het zeer goed zitten.
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
fungus schreef:Ik weet dat buxus giftig is. Ik heb een ganse lijst met giftige planten meegekergen van de fokker. Ike mag dan ook niet alleen in de tuin, zodat ik hem in het oog kan houden. maar zoals gezegd: Ike gebruikt de buxushaag om te springen, niet als aanvullende maaltijdflatcoat schreef:Los van de hele "discussie" ...... buxus is giftig voor de hond!! Dus let goed op je hond als hij daar speelt.fungus schreef:. Hij vind de buxushhaagjes blijkbaar de max als agilitywerktuigjes.
Buxus (Sempervirens.)
SYMPTOMEN:

Veel plezier met je pup en de streken e.d. komen vanzelf wel