MARC_S schreef:Vanmorgen was ik aan het ballen. Ik zag ze weer komen, heb Eva naast geroepen, aangelijnd, afgeleid en die keek niet eens. Toen ben ik snel weg gegaan voordat ze me zouden zien. Opgelost. Toch wel jammer dat ik dan dus echt moet "vluchten" met mijn hond ipv dat hij ze even bij zich roept. Maarja, zo is het in ieder geval goed en mij gaat het om wat het beste voor mijn hond is en dat is niet ruzie maken met een roedel labjes
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Incidentje, wat vinden jullie?
Moderator: moderatorteam
-
chrico
- Zeer actief
Re: Incidentje, wat vinden jullie?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik neem vaker de weg van de minste weerstand hoor, en ik zie het niet als vluchten ,maar als conflict vermijdend
en dat zal me in de toekomst heus nog wel vaker overkomen , tegen een kudde honden kun je niet op
en dat zal me in de toekomst heus nog wel vaker overkomen , tegen een kudde honden kun je niet op
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Precies. Ik vind dat ook vervelend hoor, dat ik voor bepaalde honden weg moet lopen. Maar zo werkt het nou eenmaal, iemand moet de verstandigste zijnMARC_S schreef:Toch wel jammer dat ik dan dus echt moet "vluchten" met mijn hond ipv dat hij ze even bij zich roept. Maarja, zo is het in ieder geval goed en mij gaat het om wat het beste voor mijn hond is en dat is niet ruzie maken met een roedel labjes

Linda, Izzie en Bram
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik moet bekennen dat ik natuurlijk nul ervaring heb met normaal opgevoede pups of met andere - wellicht minder conflictvermijdende - rassen, maar bij mijn honden kwam 'het verstand' echt pas met een jaar of 3. Tot die tijd was het heel erg impulsief reageren, daarna gingen ze pas situaties inschatten en dan pas (al dan niet verstandig, maar in elk geval overdacht) reageren.chrico schreef:Zo jong is een hond van 2 niet meer dat die zich gedrag laat zien van een hond van 4 maanden bij wijze van.
Stabiel zijn heeft voor elke leeftijdsgroep een graadmeter, die lat word verlegt naar mate de hond ouder word. Lulu was net een jaar. In bijna alle situaties een heel stabiele hond voor haar leeftijd behalve in situaties met honden buiten de roedel, daar kon zij na 6 maanden gewoonweg niet meer mee om gaan. Kan je twee dingen mee doen, trainen of je er bij neerleggen en accepteren en voorkomen dat zij in situaties kwam dat haar enige uitweg de gil en krijsmodus werd. Zo simpel is het.
Andersom heb ik ook tig honden gezien die juist tot aan die 'volwassenheid' met alles en iedereen overweg konden en in enge situaties alleen maar onderdanig gedrag vertoonden, en die pas later (overdreven) fel gingen reageren als iets ze niet beviel.
Ik persoonlijk durf pas echt op gedrag en karakter van een hond te vertrouwen als ze zo 3-4 jaar oud zijn. Dan zijn ze echt volwassen, kunnen nog wel dingen leren of afleren, maar ze zijn voorspelbaar geworden, je weet wat je eraan hebt en wat je kan verwachten.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Laat ik het in dit geval nu eens helemaal met je eens zijn.Hanneke2 schreef: Ik persoonlijk durf pas echt op gedrag en karakter van een hond te vertrouwen als ze zo 3-4 jaar oud zijn. Dan zijn ze echt volwassen, kunnen nog wel dingen leren of afleren, maar ze zijn voorspelbaar geworden, je weet wat je eraan hebt en wat je kan verwachten.
- Hetty2501
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel
Volgens mij zag ik deze groep vanochtend ook lopen. Gelukkig van een afstand. Want ik liep daar even met mijn pup. Samantha zei later dat, dat waarschijnlijk deze groep is geweest.
Ik zag ze op tijd en ik was nog dicht bij de auto. Maar ik hoorde inderdaad wel flink fluiten en roepen. Hij had zijn bus ook op de parkeerplaats staan.
Dus ik kijk de volgende keer wel even goed waar deze honden zich bevinden. Het zou je gebeuren dat ze met zijn allen over een pup heen denderen!
Ik zag ze op tijd en ik was nog dicht bij de auto. Maar ik hoorde inderdaad wel flink fluiten en roepen. Hij had zijn bus ook op de parkeerplaats staan.
Dus ik kijk de volgende keer wel even goed waar deze honden zich bevinden. Het zou je gebeuren dat ze met zijn allen over een pup heen denderen!
-
chrico
- Zeer actief
Maar wat heeft dat met stabiel zijn of niet stabiel zijn te maken? In mijn ogen heeft dit er niet veel mee te maken want je heb ook stabiele pups en onstabiel volwassen honden.Hanneke2 schreef:
Ik persoonlijk durf pas echt op gedrag en karakter van een hond te vertrouwen als ze zo 3-4 jaar oud zijn. Dan zijn ze echt volwassen, kunnen nog wel dingen leren of afleren, maar ze zijn voorspelbaar geworden, je weet wat je eraan hebt en wat je kan verwachten.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Yep, want ik zag Samantha (volgens mij dan) en later ook jou lopen bij de zandheuvel. Klopt dat? Die groep kwam net iets eerder voorbij wandelen.Hetty2501 schreef:Volgens mij zag ik deze groep vanochtend ook lopen. Gelukkig van een afstand. Want ik liep daar even met mijn pup. Samantha zei later dat, dat waarschijnlijk deze groep is geweest.
- Hetty2501
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel
Ja dat klopt. Net voordat ik de zandheuvel op ging, ging die groep de parkeerplaats weer op.MARC_S schreef:Yep, want ik zag Samantha (volgens mij dan) en later ook jou lopen bij de zandheuvel. Klopt dat? Die groep kwam net iets eerder voorbij wandelen.Hetty2501 schreef:Volgens mij zag ik deze groep vanochtend ook lopen. Gelukkig van een afstand. Want ik liep daar even met mijn pup. Samantha zei later dat, dat waarschijnlijk deze groep is geweest.
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Ja, dat klopt inderdaad dat je mij zag Marc
Ik zag ze ook nog net wegrijden toen ik bij de zandheuvel aankwam.
Ik zag ze ook nog net wegrijden toen ik bij de zandheuvel aankwam.
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
"lieve" labradors??
Ik vind het zo'n beetje de meest vervelende honden om tegen te komen! Het gedrag dat jij beschrijft is volgens mij nagenoeg standaard bij dit ras, of ze nu alleen of met z'n tienen zijn. Mijn laatste aanvaring met zo'n grote groep labradors was een tijd geleden in Reeuwijk: liep ik netjes aangelijnd met mijn minder sociale hond, mijn nog hele jonge onzekere hond ook vast op het zicht van zo'n grote groep lobbessen en de oudste zeer sociale dame los, komen die idioten ook met zn allen aanstuiven. Uiteraard vallen de twee aangelijnde honden uit (oudste vlucht een eindje weg), waarna ik de grootste moeite heb om de "lieve" labradors van ons af te krijgen. En ook niet luisteren he, niet naar roepen, niet naar fluiten en dan gewoon doorlopen en mij met twee van die beesten achterlaten. Ach ja, ze zijn zo schattig, die doen toch niks?? Zo'n groepsbestorming is gewoon niet sociaal en meestal geven ook de lieve labjes hier en daar een hapje in alle heisa.
Dat jouw Eva uitvalt is haar goed recht. Die man die zijn hele roedel op jou af liet stormen is niet goed bij z'n hoofd, is mijn persoonlijke mening.
Ik vind het zo'n beetje de meest vervelende honden om tegen te komen! Het gedrag dat jij beschrijft is volgens mij nagenoeg standaard bij dit ras, of ze nu alleen of met z'n tienen zijn. Mijn laatste aanvaring met zo'n grote groep labradors was een tijd geleden in Reeuwijk: liep ik netjes aangelijnd met mijn minder sociale hond, mijn nog hele jonge onzekere hond ook vast op het zicht van zo'n grote groep lobbessen en de oudste zeer sociale dame los, komen die idioten ook met zn allen aanstuiven. Uiteraard vallen de twee aangelijnde honden uit (oudste vlucht een eindje weg), waarna ik de grootste moeite heb om de "lieve" labradors van ons af te krijgen. En ook niet luisteren he, niet naar roepen, niet naar fluiten en dan gewoon doorlopen en mij met twee van die beesten achterlaten. Ach ja, ze zijn zo schattig, die doen toch niks?? Zo'n groepsbestorming is gewoon niet sociaal en meestal geven ook de lieve labjes hier en daar een hapje in alle heisa.
Dat jouw Eva uitvalt is haar goed recht. Die man die zijn hele roedel op jou af liet stormen is niet goed bij z'n hoofd, is mijn persoonlijke mening.

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Maar ligt dit alles nou aan die labradors of aan de bazen?MirandaH schreef:"lieve" labradors??
Ook labradors zijn op te voeden tot sociale goed luisterende honden hoor, alleen moet je er net als bij ieder ras wel wat moeite voor doen.
Dat de meeste mensen dat niet doen daar kunnen die labradors niets aan doen, zij kiezen er ook niet voor om door mensen gekozen te worden die beter geen hond hadden kunnen nemen.
- Hanneke2
- Zeer actief
Yay!LongFields schreef:Laat ik het in dit geval nu eens helemaal met je eens zijn.Hanneke2 schreef: Ik persoonlijk durf pas echt op gedrag en karakter van een hond te vertrouwen als ze zo 3-4 jaar oud zijn. Dan zijn ze echt volwassen, kunnen nog wel dingen leren of afleren, maar ze zijn voorspelbaar geworden, je weet wat je eraan hebt en wat je kan verwachten.
Maar serieus, als je kijkt naar alle akelige incidenten met honden, gaat het volgens mij in iets van 80-90 procent van de gevallen om honden jonger dan een jaar of drie. Ik denk dat mensen zich vaak verkijken op hun opgroeiende hond. Het ziet er volwassen uit, het heeft een 'volwassen' leeftijd, maar het is er toch nog niet. Je dochter van 15 kan er ook heel volwassen uitzien, maar daar kan je ook nog voor allerlei verrassingen komen te staan. Is zo'n kind zonder kleerscheuren 20 geworden, dan kan het probleemloos los in het bos. Zoiets.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik denk dat ook. Zelf merk ik al bij Tapas van ruim 8 maanden dat ik soms veel te veel van haar verlang onbewust, en vergeet dat ze nog zo jong is.Hanneke2 schreef: Maar serieus, als je kijkt naar alle akelige incidenten met honden, gaat het volgens mij in iets van 80-90 procent van de gevallen om honden jonger dan een jaar of drie. Ik denk dat mensen zich vaak verkijken op hun opgroeiende hond. Het ziet er volwassen uit, het heeft een 'volwassen' leeftijd, maar het is er toch nog niet. Je dochter van 15 kan er ook heel volwassen uitzien, maar daar kan je ook nog voor allerlei verrassingen komen te staan. Is zo'n kind zonder kleerscheuren 20 geworden, dan kan het probleemloos los in het bos. Zoiets.
Wat kinderen betreft kan ik niet meepraten, maar bij alle honden die ik heb gehad, heb ik die ontwikkeling naar geestelijke volwassenheid en de daarbij behorende stabiliteit heel duidelijk kunnen zien.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik zal maar niet zeggen "I told you so".Martijn schreef:Ik ook. Daarnaast is het bij Eva ook nog eens heel duidelijk te zien als je de Eva nu vergelijkt met een jaar geledenLongFields schreef:Ik denk dat ook. Zelf merk ik al bij Tapas van ruim 8 maanden dat ik soms veel te veel van haar verlang onbewust, en vergeet dat ze nog zo jong is.Hanneke2 schreef: Maar serieus, als je kijkt naar alle akelige incidenten met honden, gaat het volgens mij in iets van 80-90 procent van de gevallen om honden jonger dan een jaar of drie. Ik denk dat mensen zich vaak verkijken op hun opgroeiende hond. Het ziet er volwassen uit, het heeft een 'volwassen' leeftijd, maar het is er toch nog niet. Je dochter van 15 kan er ook heel volwassen uitzien, maar daar kan je ook nog voor allerlei verrassingen komen te staan. Is zo'n kind zonder kleerscheuren 20 geworden, dan kan het probleemloos los in het bos. Zoiets.
Wat kinderen betreft kan ik niet meepraten, maar bij alle honden die ik heb gehad, heb ik die ontwikkeling naar geestelijke volwassenheid en de daarbij behorende stabiliteit heel duidelijk kunnen zien.
Veel opener en inderdaad, stabieler.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik word soms wat moe van de eigenschappen die Labradors toegeschreven worden. Ik ken de meeste als ontzettend leuke vriendelijke honden namelijk. Ja, er zitten ook wat etters tussen, maar die heb je in elk ras. Labradors komen ontzettend veel voor, dus de kans dat je een vervelende, met dito eigenaar, tegenkomt is groot. En al helemaal bij Reeuwijk. Heel druk losloopgebied. Dan moet je niet raar kijken dat er honden op je aangelijnde hond afkomen.MirandaH schreef:"lieve" labradors??
Veel honden zijn niet blij als een roedel honden op ze af komt. Ikzelf baal het meeste van een roedel windhonden. Daar loop ik echt voor om. Maar een roedel Witte Herders heb ik ook een keer achter Bram aan gehad (die zich gelukkig vlot bedacht dat stil staan het beste was).

Linda, Izzie en Bram
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik zou flink pissig zijn geweest op die vent!
Met Julia kom ik wel eens in losloopgebieden, omdat zij gewoon sociaal is, ze moet wel eerst even de kat uit de boom kijken aangezien ze een tikkie onzeker is.
Als die honden op haar af waren komen stieven met z'n allen, was zij mooi in paniek geraakt en daardoor had ze heel fel gereageerd uit angst.
Lekker zou dat zijn, loop ik daar met mijn hondje dat wat onzeker is, wordt dat nog even erger gemaakt door zo'n simpele ziel die zijn honden niet onder controle kan houden!
Nee, die had aan mij echt een verkeerde gehad op zo'n moment.
Zeker als hij dan nog tegen mij zou gaan vertellen dat het mijn schuld is als Julia uit haar stekker was gegaan.
Gelukkig heb ik zo'n situatie met haar nooit meegemaakt, en ik hoop ook niet dat het ooit gaat gebeuren.
Zeer waarschijnlijk kan ik me dan moeilijk inhouden.
Ik zou alleen zelf dus niet meer op die plek durven lopen met haar, om herhaling te voorkomen.
Met Julia kom ik wel eens in losloopgebieden, omdat zij gewoon sociaal is, ze moet wel eerst even de kat uit de boom kijken aangezien ze een tikkie onzeker is.
Als die honden op haar af waren komen stieven met z'n allen, was zij mooi in paniek geraakt en daardoor had ze heel fel gereageerd uit angst.
Lekker zou dat zijn, loop ik daar met mijn hondje dat wat onzeker is, wordt dat nog even erger gemaakt door zo'n simpele ziel die zijn honden niet onder controle kan houden!
Nee, die had aan mij echt een verkeerde gehad op zo'n moment.
Zeker als hij dan nog tegen mij zou gaan vertellen dat het mijn schuld is als Julia uit haar stekker was gegaan.
Gelukkig heb ik zo'n situatie met haar nooit meegemaakt, en ik hoop ook niet dat het ooit gaat gebeuren.
Zeer waarschijnlijk kan ik me dan moeilijk inhouden.
Ik zou alleen zelf dus niet meer op die plek durven lopen met haar, om herhaling te voorkomen.

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hij was er gister weer en 4 van zijn honden liepen op een meisje af met 1 hond. Ik zag dat haar hond bang was en de labjes bleven maar achter haar teefje aan lopen. Ik denk dat dit dus wel vaker een probleem is en ik denk nu ook dat Eva meteen korte metten heeft gemaakt met een bende kontenruikers waar ze anders nooit vanaf was gekomen. Misschien dat zij al wist wat de intenties waren en meteen heeft gezegd, tot hier en niet verder, duidelijk!
Zelfs Cleo liet merken niet gediend te zijn van hun gedoe en normaal wil die best wel spelen en prima met zoveel honden tegelijk om kan gaan.
- Mi
- Actief
Je hebt natuurlijk al een heleboel reacties gehad, maar ik vind het echt ronduit asociaal dat die man zoveel honden op je hond af laat gaan....dat dan nog tot daar aan toe, maar dan ook nog afschuiven naar jou hond en gaan checken bij z'n honden op gaatjes....omgekeerde wereld vind ik dat!
Ik blijf ook niet stoicijns kijken als er een stuk of 8 mensen recht op me af komen stormen, waarom zou een hond dat dan wel moeten kunnen? Rare mensen zijn er toch.
En zoals je laatste post valt te vermoeden; meneer interesseert het geen bal en laat z'n honden fijn overal op af lopen pffff
Je honden hebben dus iig goed gereageerd als je het mij vraagt
Ik blijf ook niet stoicijns kijken als er een stuk of 8 mensen recht op me af komen stormen, waarom zou een hond dat dan wel moeten kunnen? Rare mensen zijn er toch.
En zoals je laatste post valt te vermoeden; meneer interesseert het geen bal en laat z'n honden fijn overal op af lopen pffff
Je honden hebben dus iig goed gereageerd als je het mij vraagt
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik vind ook dat de man in kwestie fout is, maar de vergelijking met mensen vind ik niet passend. Wij gaan sowieso in onze sociale contacten nogal anders met elkaar om dan honden. Of is het bij jou gebruikelijk dat de buurman even onder je poeperd snuffelt? Nou wordt het al zo gedraaid dat een hond abnormaal is als hij wel met acht labjes kan omgaan die op hem afkomen.Mi schreef:Ik blijf ook niet stoicijns kijken als er een stuk of 8 mensen recht op me af komen stormen, waarom zou een hond dat dan wel moeten kunnen?

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ja dat vind ik ook. Ik zou pissig zijn. Bram redt zich wel, Izzie zou zich het leplazerus schrikken. Maar ja, daar heeft die man geen last van he. Die loopt prinsheerlijk rond. Totdat hij Eva tegenkomtNanna schreef:Het zou Charles weinig uitmaken. Hij heft zijn staart even en dan is het meestal al beslecht. Hij wordt niet lastiggevallen door die hondenZoek stok! schreef: Nou wordt het al zo gedraaid dat een hond abnormaal is als hij wel met acht labjes kan omgaan die op hem afkomen.Simone echter zou wèl bang zijn (ook niet zo raar als je zo klein bent). Beide reacties vind ik niet abnormaal.
Wat ik wèl abnormaal vind is dat je zomaar je 8 honden op een andere hond af laat stieren.

Linda, Izzie en Bram
- Mi
- Actief
Zoals je vermoedelijk al verwacht hebt is het niet normaal dat mijn buurman aan m'n poepert snuffelt, kan het ook nergens in mijn post terug halen dat ik zeg dat alles wat een hond doet gelijk staat met het gedrag van een mens of v.v. en ik kan ook nergens vinden dat ik iets schrijf dat het abnormaal is als een hond er wel tegen kan.Zoek stok! schreef:Ik vind ook dat de man in kwestie fout is, maar de vergelijking met mensen vind ik niet passend. Wij gaan sowieso in onze sociale contacten nogal anders met elkaar om dan honden. Of is het bij jou gebruikelijk dat de buurman even onder je poeperd snuffelt? Nou wordt het al zo gedraaid dat een hond abnormaal is als hij wel met acht labjes kan omgaan die op hem afkomen.Mi schreef:Ik blijf ook niet stoicijns kijken als er een stuk of 8 mensen recht op me af komen stormen, waarom zou een hond dat dan wel moeten kunnen?
Blijkbaar interpreteer jij dat zo, alleen is dat mijn intentie niet en lees dit ook niet uit mijn post als ik het terug lees.
Jammer dat je er zo over valt en niet gewoon vraagt wat ik bedoel als je een deel niet begrijpt van mijn reactie.
Maar hoe dan ook geloof ik wel dat je die vergelijking kan trekken wanneer een hond, laat staan 3 honden, recht op jou/je hond af komen rennen.
Immers hebben honden in hun taal hier naar mijn weten wel overeenkomsten in....maar daar verschillen we blijkbaar van mening en daar heb ík iig geen problemen mee....
-
_Sandra_
- Vaste gebruiker
FOUT antwoord van die man.
Een groep honden geeft een grote kans op meutegedrag (zij kennen elkaar en staan samen sterk tegen die ene hond plus dat ze elkaar ook nog eens lekker opjutten) en als je pech hebt verscheuren ze daardoor je hond, alsof het een prooi is. Jouw hond reageerde uit angstagressie, die honden luisteren daar niet naar wat hen dus asociaal maakt. En prooigedrag geeft trouwens ook geen honorering van de signalen meer.
Een groep vreemde honden die op je af komt geeft angst aan je hond, dat is gewoon normaal als je kijkt naar hoe honden functioneren. Als je verantwoordelijk honden houdt, zorg je ervoor dat als je een groep honden hebt, zij nooit maar dan ook nooit op een enkele hond af kunnen gaan.
Jij treft dus echt geen schuld, hij wel. Hij laat zijn honden asociaal op een andere hond afstuiven en hij heeft geeneens grip op hen. Ze luisteren totaal niet naar hem, dus hij heeft geen overmacht op zijn honden. Dubbel fout dus.
Groetjes
Sandra
Een groep honden geeft een grote kans op meutegedrag (zij kennen elkaar en staan samen sterk tegen die ene hond plus dat ze elkaar ook nog eens lekker opjutten) en als je pech hebt verscheuren ze daardoor je hond, alsof het een prooi is. Jouw hond reageerde uit angstagressie, die honden luisteren daar niet naar wat hen dus asociaal maakt. En prooigedrag geeft trouwens ook geen honorering van de signalen meer.
Een groep vreemde honden die op je af komt geeft angst aan je hond, dat is gewoon normaal als je kijkt naar hoe honden functioneren. Als je verantwoordelijk honden houdt, zorg je ervoor dat als je een groep honden hebt, zij nooit maar dan ook nooit op een enkele hond af kunnen gaan.
Jij treft dus echt geen schuld, hij wel. Hij laat zijn honden asociaal op een andere hond afstuiven en hij heeft geeneens grip op hen. Ze luisteren totaal niet naar hem, dus hij heeft geen overmacht op zijn honden. Dubbel fout dus.
Groetjes
Sandra
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Ik vind dat je als hondeneigenaar rekening hebt te houden met andere hondeneigenaren. Punt. Dus als je 8 labs rond laat rennen en je komt iemand tegen waarmee het niet gaat, dan moet je je labs onder controle houden.
Een vriend van mij heeft een dobermann. Een schat van een beest, maar niet naar vreemde honden. We liepen in het bos en er kwam een Jack Russel aangerend. Die vriend vroeg netjes aan zijn baas of hij hem even vast kon houden, zodat we konden passeren. Die meneer in antwoorde; hij doet heus niets hoor! Waarop die vriend van mij antwoorde; ja, maar die van mij wel.
Dobermann helemaal wild natuurlijk, die vriend moest hem aan z'n halsband omhoog houden. Jack Russel werd bijna gebeten... Vervolgens een boos baasje! Ja hallo, die dobermann zit niet voor niets aan de lijn en er is netjes gevraagd om de Jack Russel even vast te houden.
Die man met die 8 labs is gewoon fout bezig vind ik. 8 honden, goedemorgen zeg! Het is nogal wat, daar zou ik ook van sschrikken!
Een vriend van mij heeft een dobermann. Een schat van een beest, maar niet naar vreemde honden. We liepen in het bos en er kwam een Jack Russel aangerend. Die vriend vroeg netjes aan zijn baas of hij hem even vast kon houden, zodat we konden passeren. Die meneer in antwoorde; hij doet heus niets hoor! Waarop die vriend van mij antwoorde; ja, maar die van mij wel.
Dobermann helemaal wild natuurlijk, die vriend moest hem aan z'n halsband omhoog houden. Jack Russel werd bijna gebeten... Vervolgens een boos baasje! Ja hallo, die dobermann zit niet voor niets aan de lijn en er is netjes gevraagd om de Jack Russel even vast te houden.
Die man met die 8 labs is gewoon fout bezig vind ik. 8 honden, goedemorgen zeg! Het is nogal wat, daar zou ik ook van sschrikken!