Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Afschuwelijke vondst in bossen Groesbeek
Moderator: moderatorteam
- M@ri@nne
- Zeer actief
Afschuwelijke vondst in bossen Groesbeek
NIJMEGEN - Medewerkers van de Dierenambulande Nijmegen troffen op 30 december deze hond aan op een parkeerplaats in de bossen bij Groesbeek. Het dier was dood en gewikkeld in een zwart laken. Sindsdien vraagt men zich bij de DAN hevig af waar het uitgemergelde dier vandaan kwam.
De overleden hond had geen chip en ook geen tatoeage. Op geen enkele manier kan men daarom achterhalen waar de hond vandaan komt. Hoewel ongebruikelijk, roept de DAN toch mensen op die iets weten over het dier. De medewerkers zitten met vragen juist omdat zo geraakt waren door de toestand van de overleden hond.
Daarom de vraag aan hen die iets te melden hebben om contact op te nemen met de Dierenbescherming: 0900-2021210. bellen met de DAN kan ook: 024-3550222
Foto van de hond:
http://www.gelderlander.nl/multimedia/a ... 37644b.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
De overleden hond had geen chip en ook geen tatoeage. Op geen enkele manier kan men daarom achterhalen waar de hond vandaan komt. Hoewel ongebruikelijk, roept de DAN toch mensen op die iets weten over het dier. De medewerkers zitten met vragen juist omdat zo geraakt waren door de toestand van de overleden hond.
Daarom de vraag aan hen die iets te melden hebben om contact op te nemen met de Dierenbescherming: 0900-2021210. bellen met de DAN kan ook: 024-3550222
Foto van de hond:
http://www.gelderlander.nl/multimedia/a ... 37644b.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes, Marianne.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Afschuwelijke vondst in bossen Groesbeek
Hopelijk wordt de eigenaar achterhaald 

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Jippie, de pitbull is terug en daarmee alle debielen die zo'n hond willen.
Wat een zielig ras is dit toch. De aantrekkingskracht die dit soort honden op debielen heeft is meteen hun vloek. 

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Yep! Ongelovelijk wat een ellende dit ras over zich heenkrijgt op alle fronten.MARC_S schreef:Jippie, de pitbull is terug en daarmee alle debielen die zo'n hond willen.Wat een zielig ras is dit toch. De aantrekkingskracht die dit soort honden op debielen heeft is meteen hun vloek.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Je haalt me de woorden uit de mond, dat was het eerste wat ik dacht; wat fijn dat ze weer terug zijn. Klotevolk, bah, arme, arme hondjes.MARC_S schreef:Jippie, de pitbull is terug en daarmee alle debielen die zo'n hond willen.Wat een zielig ras is dit toch. De aantrekkingskracht die dit soort honden op debielen heeft is meteen hun vloek.
Gr. Aniek

- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Ik hoop dat iemand iets weet maar ik ben er bang voor.
Dit zijn niet bepaald de honden die iedere dag rondjes in het park lopenen gemist worden door buurtbewoners.
Vaak worden ze in de tuin of schuur gehouden (al dan niet om af en toe eens te mogen knokken met de hond van een vage kennis of zo), worden ze ziek, wordt er niet mee naar de DA gegaan en mogen ze doodgaan in een schuurtje waarna ze gedumpt worden...
arm dier...hij doet me aan Max denken, de Bordeauxdog die 8 jaar geleden in Gouda gevonden werd....
Dit zijn niet bepaald de honden die iedere dag rondjes in het park lopenen gemist worden door buurtbewoners.

Vaak worden ze in de tuin of schuur gehouden (al dan niet om af en toe eens te mogen knokken met de hond van een vage kennis of zo), worden ze ziek, wordt er niet mee naar de DA gegaan en mogen ze doodgaan in een schuurtje waarna ze gedumpt worden...

arm dier...hij doet me aan Max denken, de Bordeauxdog die 8 jaar geleden in Gouda gevonden werd....

- yuki
- Zeer actief
Onbegrijpelijk! En waarom zijn het vaak bepaald soort rassen die op zo'n soort manier worden teruggevonden??? 

Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier en kruising dalmatier
Always in my mind Beau, stacy en Breska
http://moteados.come2me.nl/ - Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Jeetje! Wat erg!!
Schandalig. Tis idd jammer dat deze honden deze vreselijke bazen aantrekt en dat terwijl het zulke mooie lieve honden kunnen zijn... Om van te janken!
Schandalig. Tis idd jammer dat deze honden deze vreselijke bazen aantrekt en dat terwijl het zulke mooie lieve honden kunnen zijn... Om van te janken!

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Omdat ze de verkeerde eigenaren aantrekken.yuki schreef:Onbegrijpelijk! En waarom zijn het vaak bepaald soort rassen die op zo'n soort manier worden teruggevonden???

- iones
- Zeer actief
Zo zou je inderdaad voorstander zijn van verbod op het fokken van die honden.
Maar wat als iemand het toch doet? Moeten die honden dan daarvoor boeten? Het is verschrikkelijk.
Zulke dingen gebeuren altijd achteraf en niemand ziet het ooit. Dit houdt in dat die lui die zoiets doen verdomd goed weten dat ze fout zijn!
Maar wat als iemand het toch doet? Moeten die honden dan daarvoor boeten? Het is verschrikkelijk.
Zulke dingen gebeuren altijd achteraf en niemand ziet het ooit. Dit houdt in dat die lui die zoiets doen verdomd goed weten dat ze fout zijn!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Ik moet bekennen... Ook ik dacht direct; ''Terug met dat pitbull verbod...''
En tja, wat de goeien betreft... als je zowel fok als houden verbied, en alleen uitzondering maakt voor de mensen die NU zo'n hond hebben en AL die honden verplicht registreert... dan is het klaar, lijkt me. Registratie goed bijhouden, overleden honden van de lijst, honden die niet geregistreerd staan dus helaas afmaken. Ik vond de RAD altijd vreselijk, maar DIT vind ik bepaald niet beter. Het hoeveelste bericht van een dode pit is dit nu al?
Ik denk dat de echte pitliefhebbers bovenstaande ook liever zouden hebben dan deze ellende...
En tja, wat de goeien betreft... als je zowel fok als houden verbied, en alleen uitzondering maakt voor de mensen die NU zo'n hond hebben en AL die honden verplicht registreert... dan is het klaar, lijkt me. Registratie goed bijhouden, overleden honden van de lijst, honden die niet geregistreerd staan dus helaas afmaken. Ik vond de RAD altijd vreselijk, maar DIT vind ik bepaald niet beter. Het hoeveelste bericht van een dode pit is dit nu al?
Ik denk dat de echte pitliefhebbers bovenstaande ook liever zouden hebben dan deze ellende...

- Hetty2501
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel
- plekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder, kruising cocker en ruwhaar en een cairn
- Aantal honden: 3
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
Nederland (noch Belgie) zijn eilanden zoals bv Engeland.
Zelfs als de RAD nog bestond, was het niet onmogelijk om gamebred pitbulls te importeren.
En ja, zulke figuren houden die honden dan in de kelder, in een schuur.
De enige beweging die ze krijgen is op een loopband of in een gevecht.
Die figuren zullen er niet mee in het shoppingcenter gaan wandelen omdat ze dan teveel in de kijker lopen.
Als ze te veel beginnen verliezen in de gevechten of ze zijn te oud om te fokken, komen ze in t asiel terecht of worden vermoord.
Zelfs als de RAD nog bestond, was het niet onmogelijk om gamebred pitbulls te importeren.
En ja, zulke figuren houden die honden dan in de kelder, in een schuur.
De enige beweging die ze krijgen is op een loopband of in een gevecht.
Die figuren zullen er niet mee in het shoppingcenter gaan wandelen omdat ze dan teveel in de kijker lopen.
Als ze te veel beginnen verliezen in de gevechten of ze zijn te oud om te fokken, komen ze in t asiel terecht of worden vermoord.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
In 'ons' asiel krijgen we ook vaak afgedankte pitbulls toe.
Uitgefokte teven, achtergelaten honden, in beslag genomen.
Uitgefokte teven, achtergelaten honden, in beslag genomen.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Verschrikkelijk.. Heb je dan helemaal geen schuldgevoel.. Of überhaupt gevoel.. En vind je jezelf dan stoer als je dit soort dingen doet..

- Chione
- Zeer actief
Ten tijde van de RAD gebeurde dit soort dingen ook, ook met andere rassen. Helaas lopen er nogal wat zieke figuren rond.Nakisha schreef:Ik moet bekennen... Ook ik dacht direct; ''Terug met dat pitbull verbod...''
Ik zie absoluut niet liever tienduizenden honden weer zinloos vermoord worden.
Hoe erg dit ook is, hondenleed, ongeacht ras/kruizing, zal altijd blijven voorkomen, zolang er mensen zijn.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Mijn god zeg, ik zit weer met tranen in m'n ogen. Waarom doen mensen toch zulke dingen?! 

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
mercedes2803 schreef:Ik hoop dat iemand iets weet maar ik ben er bang voor.
Dit zijn niet bepaald de honden die iedere dag rondjes in het park lopenen gemist worden door buurtbewoners.![]()
Vaak worden ze in de tuin of schuur gehouden (al dan niet om af en toe eens te mogen knokken met de hond van een vage kennis of zo), worden ze ziek, wordt er niet mee naar de DA gegaan en mogen ze doodgaan in een schuurtje waarna ze gedumpt worden...![]()
ik woon in groesbeek (gemeente groesbeek, niet groesbeek zelf) maar ken deze hond niet en ik dacht toch de meeste staffachtigen wel "van gezicht" te kennen.
ook niks hierover gehoord

- van het Spechthorst
- Zeer actief
Wat moet deze stakker hebben geleden. Voor dat een hond zo uitgemergelt is, daar gaat een tijd overheen. Bah.
Groeten van het Spechthorst.
A home without a dog isn't a home, it's a house
A home without a dog isn't a home, it's a house
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Daarnet hoorde ik dat er hierover veel tips binnen komen bij de dierenambu of politie(dat heb ik niet gehoord) en dat er in elk geval één is doorgegeven aan de AIVD!

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Argentijnse Doggen & 1 Jack Russell Terrier
- Contacteer:
Afschuwelijk, zulke mensen moet je hetzelfde meedoen 

Groetjes Nancy

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Tijdens het verbod werd er ook gewoon doorgefokt hoor.
Misschien nog wel meer als daarvoor omdat het verboden was.
En dat ook weer mensen aantrekt om het niet mogen.
Net zo als de gevechten en dode honden.
Misschien nog wel meer als daarvoor omdat het verboden was.
En dat ook weer mensen aantrekt om het niet mogen.
Net zo als de gevechten en dode honden.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Nakisha
- moderator
Heeft het afschaffen van de RAD de slechte situatie voor pitbulls verbeterd?
Is het kwaadwillenden moeilijker, makkelijker gemaakt, of is juist alles hetzelfde gebleven?
Er zijn zoveel vragen die je zou moeten hebben wat betreft het houden, fokken en ''gebruiken'' (lees; misbruiken) van pitbulls...
Ik gun de liefhebbers van dit ras absoluut hun lieve huishonden, en ook ik wil geen massale slachtingen van honden die niets gedaan hebben terug. Maar dit kan toch ook niet...
De RAD werkte niet vanwege de achterlijke manier van handhaving. Goed dus dat het afschaft werd. Jammer dat er niet iets ZINNIGS voor in de plaats kan komen, wat dit ras wél zou beschermen.
Is het kwaadwillenden moeilijker, makkelijker gemaakt, of is juist alles hetzelfde gebleven?
Er zijn zoveel vragen die je zou moeten hebben wat betreft het houden, fokken en ''gebruiken'' (lees; misbruiken) van pitbulls...
Ik gun de liefhebbers van dit ras absoluut hun lieve huishonden, en ook ik wil geen massale slachtingen van honden die niets gedaan hebben terug. Maar dit kan toch ook niet...

De RAD werkte niet vanwege de achterlijke manier van handhaving. Goed dus dat het afschaft werd. Jammer dat er niet iets ZINNIGS voor in de plaats kan komen, wat dit ras wél zou beschermen.

- Mireillevdw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
- Contacteer:
Kan wel janken als ik dit zie/lees....
Wat bezield iemand om zo met een levend wezen om te gaan?
:M:
Als je zo omgaat met levende wezens ben je in mijn ogen een VIEZE GORE VETTE SCHOFT, een MONSTER.
Als ik zoiets zou zien, sta ik ook niet voor mezelf in.
Ik ben normaal heel rustig en vredelievend, maar kom niet aan beesten!!!! Want dan gaat er bij mij een knop om!!!
Ik heb ooit eens een boek gelezen over die paardenmishandelingen in Enschede......Echt vreselijk......

Wat bezield iemand om zo met een levend wezen om te gaan?

Als je zo omgaat met levende wezens ben je in mijn ogen een VIEZE GORE VETTE SCHOFT, een MONSTER.
Als ik zoiets zou zien, sta ik ook niet voor mezelf in.
Ik ben normaal heel rustig en vredelievend, maar kom niet aan beesten!!!! Want dan gaat er bij mij een knop om!!!

Ik heb ooit eens een boek gelezen over die paardenmishandelingen in Enschede......Echt vreselijk......

http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind het vooral geweldig dat je ziet hoe mishandelde, uitgebuite, verneukte pitbulls toch nog hun vertrouwen in de mensen hebben.
Maar volgens de media is de hond de boosdoener, een moordmachine enz...
De kerel die dit gedaan heeft loopt ondertussen wel met een andere rednose aan de lijn, maar de hond is de pineut.
De kerel die dit gedaan heeft loopt ondertussen wel met een andere rednose aan de lijn, maar de hond is de pineut.
- Nakisha
- moderator
Aangezien jij weet wie het heeft gedaan; heb je al gebeld? Of is ''de kerel die dit gedaan heeft'' een algemene opmerking en ''een andere rednose'' een aanname? Ik vind de post verwarrend...johan1969 schreef:Ik vind het vooral geweldig dat je ziet hoe mishandelde, uitgebuite, verneukte pitbulls toch nog hun vertrouwen in de mensen hebben.

- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik weet niet wie dit gedaan heeft, maar zoiets kan alleen door een man gedaan zijn.
Idem met seriemoorden enz.
En rednoses zijn populair om mee te 'pochen' omdat ze zogezegd heel game zouden zijn.
En rednoses zijn populair om mee te 'pochen' omdat ze zogezegd heel game zouden zijn.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
johan1969 schreef:Ik weet niet wie dit gedaan heeft, maar zoiets kan alleen door een man gedaan zijn.
Hoi Johan, je kletst een beetje teveel.

- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Complete onzin dat seriemoordenaars altijd mannen zijnjohan1969 schreef:Ik weet niet wie dit gedaan heeft, maar zoiets kan alleen door een man gedaan zijn.