Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
steppen
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): weimaraners
- Contacteer:
steppen
Nou vanavond ga ik 2 knalgele steps ophalen, lijkt me zo gaaf om met de weimpjes te doen.
Iemand tips?
De honden zijn gewend om naast de fiets te lopen, maar volgens mij beter om met het steppen hun een tuigje om te doen en even eerst 1 voor 1 aan te leren.
Ik twijfel tussen een buikriem en daar de riemen aan vast of zo'n stang aan de step zelf en daar 2 riemen aan vast. Ik wil dus met beiden honden tetgelijk gaan stepen, doe ik met het fietsen nl ook.
Ik heb nog nooit een tuigje gehaald voor de honden, zijn er dingen waar ik op moet letten of is er een type/merk wat aan te raden is??
Hoe meet ik bv op welk formaat ik moet hebben?
Iemand tips?
De honden zijn gewend om naast de fiets te lopen, maar volgens mij beter om met het steppen hun een tuigje om te doen en even eerst 1 voor 1 aan te leren.
Ik twijfel tussen een buikriem en daar de riemen aan vast of zo'n stang aan de step zelf en daar 2 riemen aan vast. Ik wil dus met beiden honden tetgelijk gaan stepen, doe ik met het fietsen nl ook.
Ik heb nog nooit een tuigje gehaald voor de honden, zijn er dingen waar ik op moet letten of is er een type/merk wat aan te raden is??
Hoe meet ik bv op welk formaat ik moet hebben?
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Saarloos Wolfhond,
Jack hussell - Aantal honden: 2
Re: steppen
Ik zou eerst een paar keer gaan steppen zonder honden. Zodat je een beetje gevoel krijgt voor de step.
Kijk voor techniek tips is op: http://www.dierz.nl/themahome/thema_die ... nd-steppen
Ik heb mijn hond aan een tuigje en de riem hangt aan het stuur, maar mijn hond weegt maar 7 kg dus die kan ik makkelijk houden.
Voor een tuigje kan je het beste je hond mee nemen naar de winkel en passen. Let er op dat het tuigje niet knel onder de oksels en dat bij het lopen de ellebogen niet langs het tuig schuren.
Kijk voor techniek tips is op: http://www.dierz.nl/themahome/thema_die ... nd-steppen
Ik heb mijn hond aan een tuigje en de riem hangt aan het stuur, maar mijn hond weegt maar 7 kg dus die kan ik makkelijk houden.
Voor een tuigje kan je het beste je hond mee nemen naar de winkel en passen. Let er op dat het tuigje niet knel onder de oksels en dat bij het lopen de ellebogen niet langs het tuig schuren.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
2 weimaraners aan het stuur is niet handig, aangezien de reu bijna 40 kilo is en mijn teef 34 kilo. Wel lopen ze lekker zelfde tempo, dus dat is erg prettig.
Goed idee om eerst zonder honden te oefenen.
Hier in de dierenwinkels hebben ze alleen voor de kleine honden een tuigje te koop, dus zal dat toch via internet moeten bestellen.
Toch iets lastiger vandaar de vraag voor aanbevelingen qua merk
Goed idee om eerst zonder honden te oefenen.
Hier in de dierenwinkels hebben ze alleen voor de kleine honden een tuigje te koop, dus zal dat toch via internet moeten bestellen.
Toch iets lastiger vandaar de vraag voor aanbevelingen qua merk
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Ik lees mee! Ik heb ook net een step weten te bemachtigen, dus Luka en ik gaan deze week ook voor het eerst op pad!
Alle tips zijn welkom
Alle tips zijn welkom

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
Op http://www.hondenspul.nl" onclick="window.open(this.href);return false; vind je tuigen speciaal voor lopen, fietsen. Ze hebben speciale rekkende riemen zodat de schokken opgevangen worden en de rug van de hond niet belasten.
Ik heb zon lijn om te lopen en het is degelijk een verschik in men rug dan dat ik een normale lijn neem.
Men heeft ook speciale steps met een ring aan een xtra stevig spatbord om lijnen aan te bevestigen, maar dan ben je al 400 euro kwijt. Daarvoor moet je googlen op kickbike.
Ik heb zon lijn om te lopen en het is degelijk een verschik in men rug dan dat ik een normale lijn neem.
Men heeft ook speciale steps met een ring aan een xtra stevig spatbord om lijnen aan te bevestigen, maar dan ben je al 400 euro kwijt. Daarvoor moet je googlen op kickbike.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb gister 2 gele steps opgehaald, vriendlief heeft ze meteen uit elkaar gehaald om ze te spuiten op zijn werk en dan ff op te knappen qua remmen ed.
Ff kijken of we het echt leuk vinden, want zo ja dan gaan deze weer op marktplaats/rommelmarkt en wil ik een goede dogscooter die je idd niet voor minder dan 250 euro hebt.
Eerst maar eens uitproberen en tuigjes bestellen.
Jammer dat het nu zo glad is
want liefste zou ik het nu al uitproberen.
Ben benieuwd naar nog meer tips..
Alvast bedankt
Ff kijken of we het echt leuk vinden, want zo ja dan gaan deze weer op marktplaats/rommelmarkt en wil ik een goede dogscooter die je idd niet voor minder dan 250 euro hebt.
Eerst maar eens uitproberen en tuigjes bestellen.
Jammer dat het nu zo glad is

Ben benieuwd naar nog meer tips..
Alvast bedankt
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
loony schreef:Op http://www.hondenspul.nl" onclick="window.open(this.href);return false; vind je tuigen speciaal voor lopen, fietsen. Ze hebben speciale rekkende riemen zodat de schokken opgevangen worden en de rug van de hond niet belasten.
heel belangrijk idd

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee in IJsselsteinloony schreef:Heb je die toevallig in culemborg gehaald?

- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ik vind heupgordel vele malen prettiger dan aan een stang met steppen.
Verder vind ik een elastische lijn ook belangrijk.
Inderdaad eerst het zelf even onder de knie krijgen en de honden het om de beurt aanleren.
Inderdaad eerst het zelf even onder de knie krijgen en de honden het om de beurt aanleren.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Zou een rubberen tussen ring, zoals ze die aanbieden op hondenspul onder heupgordel, ook al afdoende zijn??Nuyvilaq schreef:loony schreef:Op http://www.hondenspul.nl" onclick="window.open(this.href);return false; vind je tuigen speciaal voor lopen, fietsen. Ze hebben speciale rekkende riemen zodat de schokken opgevangen worden en de rug van de hond niet belasten.
heel belangrijk idd
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar ook als de hond een ruk geeft of trekt (iets wat een weim nu eenmaal lastig af te leren is als ze samen lopen, alleen wordt hier niet getrokken gelukkig)??marye schreef:Ik vind heupgordel vele malen prettiger dan aan een stang met steppen.
Lijkt me dan heel vervelend die rukken aan je lichaam, zal je vast ook voelen door een elastische lijn.
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ik denk dat je twee honden aan de step vast ook wel voelt
Zelf heb ik een hond van 15 kilo, dus echt er oordeel daarover vellen kan ik niet.

Zelf heb ik een hond van 15 kilo, dus echt er oordeel daarover vellen kan ik niet.

Josee schreef:Zou een rubberen tussen ring, zoals ze die aanbieden op hondenspul onder heupgordel, ook al afdoende zijn??Nuyvilaq schreef:loony schreef:Op http://www.hondenspul.nl" onclick="window.open(this.href);return false; vind je tuigen speciaal voor lopen, fietsen. Ze hebben speciale rekkende riemen zodat de schokken opgevangen worden en de rug van de hond niet belasten.
heel belangrijk idd
is zelfs nog beter, die hebben wij ook op de step, slee en kar....heeft meer veerkracht als zo'n riem..
Ik weet niet welke ze precies daar hebben maar het gaat naar het aantal honden (voor 2 honden is het een minder krachtige als voor 12) dus als je die gaat kopen moet je even heel duidelijk zeggen voor hoeveel hondjes het is

- antheman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
- Aantal honden: 2
Zelf gebruik ik een rubbertje van Walk 'R ( of zoiets).
Die heb ik aan de stang van mijn step en daar dan dat rubbertje tussen.
Zo step ik 5 minuten, want daarna ben ik het losloopbos.
Ik heb een hond van 9,5 kilo.
Die heb ik aan de stang van mijn step en daar dan dat rubbertje tussen.
Zo step ik 5 minuten, want daarna ben ik het losloopbos.
Ik heb een hond van 9,5 kilo.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou eindelijk is het zover, nu al de sneeuw weg is.
De eerste keer weg geweest met de step. pfff flink zwaar hoor en echt te koud aan de handen zonder handschoenen (was lastig ivm beloningsbrokjes vd honden)
.
Maar wel heel gaaf.
Heb nu dus een goede heupgordel gevonden en 2 ezydog verlengstukken eraan. Ging echt ideaal.
Maar is wel iets waarmee je conditie moet opbouwen zeg....
Dit is onze step (heb er dus nog 1 exact hetzelfde)

De eerste keer weg geweest met de step. pfff flink zwaar hoor en echt te koud aan de handen zonder handschoenen (was lastig ivm beloningsbrokjes vd honden)

Maar wel heel gaaf.
Heb nu dus een goede heupgordel gevonden en 2 ezydog verlengstukken eraan. Ging echt ideaal.
Maar is wel iets waarmee je conditie moet opbouwen zeg....
Dit is onze step (heb er dus nog 1 exact hetzelfde)

- antheman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
- Aantal honden: 2
Mooi ding Josee!
Steppen is zwaar als je nog geen conditie hebt, he

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Heb je een foto van je heupgordel en welke verlengstukken heb jij precies?
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja echt wel, was 25 minuten weg, maar voelde me alsof ik een uur in de sportschool bezig was geweest.antheman schreef:Mooi ding Josee!
De honden vonden het echt super, was begonnen met Faido en Buddy, die blijven netjes naast.
Morgen eens proberen met Faido en Thilda, Thilda wil nl altijd voorop, dus ben benieuwd hoe dat nu gaat.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zal morgen ff foto's ervan maken en plaatsen.LongFields schreef:Heb je een foto van je heupgordel en welke verlengstukken heb jij precies?
heb behoorlijke poos internet afgestruint, maar ben erg tevreden met wat ik nu heb!!

- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Het viel mij ook best even tegen hoe zwaar het isJosee schreef:Ja echt wel, was 25 minuten weg, maar voelde me alsof ik een uur in de sportschool bezig was geweest.antheman schreef:Mooi ding Josee!
De honden vonden het echt super, was begonnen met Faido en Buddy, die blijven netjes naast.
Morgen eens proberen met Faido en Thilda, Thilda wil nl altijd voorop, dus ben benieuwd hoe dat nu gaat.

Het opbouwen gaat overigens wel vrij snel, ik houd het nu al redelijk vol

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben blij dat ik het dus niet alleen zo zwaar vond...
Vandaag hetzelfde rondje gedaan en dat ging al een stuk beter (was minder uitgeput toen ik thuis kwam, haha)
Wat voor step heb jij Carma?
Ook ff foto's voor je genomen suzanne!
Met de telefoon want batterijen van fototoestel waren leeg, dus helaas slechte kwaliteit.
De heupgordel van kwispelbizznizz

EN de honden aan de gordel met hun nieuwe tuigjes.

Vandaag hetzelfde rondje gedaan en dat ging al een stuk beter (was minder uitgeput toen ik thuis kwam, haha)
Wat voor step heb jij Carma?
Ook ff foto's voor je genomen suzanne!
Met de telefoon want batterijen van fototoestel waren leeg, dus helaas slechte kwaliteit.
De heupgordel van kwispelbizznizz

EN de honden aan de gordel met hun nieuwe tuigjes.