Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vaseline

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Vaseline

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Vast een rare vraag, maar doen jullie wel of niet vaseline op de poten van je hond als je nu buiten agility traint? Ik zat afgelopen woensdag in dubio. Goed vanwege de sneeuw, maar gaat ze niet glijden? Vanwege dat laatste niet gedaan. Maar tijdens wandelingen doe ik het wel en ik zie ze nooit glijden in de sneeuw als ze hard rennen....
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
~Suzanne~
Zeer actief

Re: Vaseline

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hm... met sneeuw op een bevroren ondergrond zou ik zowiezo geen behendigheid gaan trainen.

Dat gaat natuurlijk goed totdat ze een keer vallen of uitgleijden.. zie je het voor je, op de bevroren grond vallen van de kattenloop? ;-(

Lessen worden afgezegd en als ze dat nie zouden worden, zou ik niet gaan; risico is mij beslist veel te groot. Door de sneeuw rennen mogen ze van mij wel, maar er wordt niet gesprongen en geen snelle wendingen gemaakt.

En dat dus volledig losgezien van het feit dat IK anders plat op mijn gezicht ga! ;-)

Suzanne
Zoek stok!
Zeer actief

Het is niet glad (sneeuw op gras, geen ijs) en we doen aangepaste oefeningen vanwege de bevroren harde ondergrond. Was een prima les woensdag :ok:

Maar mijn vraag over de vaseline blijft staan :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Caja had wel een dikke laag vaseline woensdagavond, heb haar niet zien glijden.
Volgens mij valt het wel mee met het glad worden :wink:
Afbeelding
tibetaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 tibetaanse spaniel
Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)

Ongelezen bericht door tibetaantje »

smeer je dat alleen op de kussentjes of ook tussen de nagels?
daar zit bij mijne nogal veel haar?
groetjes van monique en mijn vriendje voor het leven... Tibo.

Tara .....29~12~2001 19~9~2015
Misty ....08~04~2003 13~07~2003
:I: Allway's in my heart :I:

Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Eerlijk gezegd heb ik nog geen enkele hond ingesmeerd met vaseline :N: Niet tijdens wandelen, trainingen gaan niet door helaas
Perry en Noah

Afbeelding
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cantus »

ik smeer mijn honden ook niet in met vaseline...
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ik zou er geen vaseline opsmeren. Grote kans dat het dan nog gladder wordt.
Ik heb nog nooit vaseline gebruikt. Hou wel de haartjes tussen de tenen kort.

Maar ik zou ook geen behendigheid gaan trainen in de sneeuw. Iets in mij zegt dat dat niet een hele goede combinatie is.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
marye
Zeer actief
Contacteer:

Sita schreef:Ik zou er geen vaseline opsmeren. Grote kans dat het dan nog gladder wordt.

Maar ik zou ook geen behendigheid gaan trainen in de sneeuw. Iets in mij zegt dat dat niet een hele goede combinatie is.
De training is zonder springen of hoge toestellen.
Het gaat om grondwerk, raakvlaktraining en insteekpalen :wink:
Afbeelding
Sita
Zeer actief

marye schreef:
Sita schreef:Ik zou er geen vaseline opsmeren. Grote kans dat het dan nog gladder wordt.

Dat is wel te doen inderdaad. Dan maakt het ook niet veel uit of je vaseline gebruikt.

Gebruiken jullie ook vaseline als jullie gewoon gaan wandelen? Dan zou ik het dan ook doen.

Afbeelding
marye
Zeer actief
Contacteer:

Sita schreef:
marye schreef:

Dat is wel te doen inderdaad. Dan maakt het ook niet veel uit of je vaseline gebruikt.

Gebruiken jullie ook vaseline als jullie gewoon gaan wandelen? Dan zou ik het dan ook doen.
Ja, de voorvoeten smeer ik in.
Anders krijgt ze er allemaal sneeuwbolletjes tussen en wil ze op een gegeven moment niet meer lopen.
Linda smeert ze ook met wandelen in, volgens mij om dezelfde reden.
Afbeelding
Sita
Zeer actief

marye schreef:
Sita schreef:

Ja, de voorvoeten smeer ik in.
Anders krijgt ze er allemaal sneeuwbolletjes tussen en wil ze op een gegeven moment niet meer lopen.
Linda smeert ze ook met wandelen in, volgens mij om dezelfde reden.

Dan zou ik het ook doen met trainen.

Hier hebben ze beide geen last van sneeuwbolletjes. Wel let ik erop zoals ik al schreef dat de haartjes tussen de tenen bij Taro erg kort zijn.

Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Het gaat me idd om sneeuwbolletjes. Bram bleef toen ik nog geen vaseline smeerde wel eens staan in de sneeuw met een poot omhoog. Hellup Linda. Of hij ging er aan zitten likken. Sinds ik vaseline smeer als er sneeuw ligt, gebeurt dat nooit meer.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Bij dit soort training zou je het gewoon kunnen doen. Ik zou uitkijken bij het nemen van de katteloop en schutting, omdat daar dan vaseline op komt te zitten. Maar zo te lezen (en dat lijkt me ook heel verstandig) worden deze toestellen niet (op snelheid) genomen.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Nee die doe ik niet. Alleen staan op het raakvlak.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Ik weet niet of jullie al geprobeerd hebben heel rigoreus alle haartjes tussen de tenen te knippen? Dat scheelt hier heel aanzienlijk, en ik zo hoef niets te smeren. Maar misschien doen jullie en-en?
Zoek stok!
Zeer actief

Ja ik knip de haren ook zoveel mogelijk weg.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Jorda
Actief

Ongelezen bericht door Jorda »

Wij hebben afgelopen donderdag gewoon agility getraind hoor. Op het gras lag alleen sneeuw en ik heb geen hond zien glijden. Geen raakvlakken neergezet omdat die door bevriezing glad (kunnen) worden en medium gesprongen vanwege de harde(re) grond.
Bij mijn honden komt er bijna nooit sneeuw tussen de tenen/aan de voeten dus ik smeer nooit vaseline.

Groetjes van Jorda.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Morgen gaat de training met Izzie ook gewoon door buiten. Met Bram train ik gelukkig binnen vanavond, wat een luxe :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Martijn schreef:Bij ons is er geen training met sneeuw. :boos:
Dat is gebruikelijk hoor. Maar ik ben blij dat ze bij Lingewaard aangepaste training geven. Het is hartstikke leuk om te doen en echt zonder gevaar. Een binnenlocatie is tegenwoordig toch wel erg fijn, met Bram train ik nu in een manege.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Zoek stok! schreef:Het gaat me idd om sneeuwbolletjes. Bram bleef toen ik nog geen vaseline smeerde wel eens staan in de sneeuw met een poot omhoog. Hellup Linda. Of hij ging er aan zitten likken. Sinds ik vaseline smeer als er sneeuw ligt, gebeurt dat nooit meer.
Interessant om te lezen, ik vroeg mij al een tijdje af ofdat zou helpen, sinds Kai soms wedstrijd gehoorzaamheid in de sneeuw heeft en laatst ook met 1 poot omhoog stond omdat er sneeuwbolletjes tussen zaten.
Haartjes wegscheren tussen de tenen/voetzooltjes helpt hier ook niets, want dat word standaard gedaan bij Kai, hoort bij het leeuwtoilet.
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Ik smeer nooit iets, train nu ook wel geen agility (lessen zijn afgelast). Nergens problemen mee eigenlijk...
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Zoek stok!
Zeer actief

Linsey schreef:
Zoek stok! schreef:Het gaat me idd om sneeuwbolletjes. Bram bleef toen ik nog geen vaseline smeerde wel eens staan in de sneeuw met een poot omhoog. Hellup Linda. Of hij ging er aan zitten likken. Sinds ik vaseline smeer als er sneeuw ligt, gebeurt dat nooit meer.
Interessant om te lezen, ik vroeg mij al een tijdje af ofdat zou helpen, sinds Kai soms wedstrijd gehoorzaamheid in de sneeuw heeft en laatst ook met 1 poot omhoog stond omdat er sneeuwbolletjes tussen zaten.
Haartjes wegscheren tussen de tenen/voetzooltjes helpt hier ook niets, want dat word standaard gedaan bij Kai, hoort bij het leeuwtoilet.
Hier werkt het heel goed. Bram staat nooit meer met een poot omhoog. Izzie heeft dat nooit gedaan, maar als ik toch aan het smeren ben voor Bram doe ik haar poten ook.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pumi »

Wij trainen gelukkig binnen, maar helaas werd vorige week de dinsdag les wel afgebeld. De meeste durfden niet heen te rijden :scratch:

Wel of niet smeren heeft hier geen zin, de sneeuw blijft in de gehele vacht hangen en binnen de kortste keren hebben ze hele dikke sneeuwbal poten, kop etc.

zo zien ze er hier uit na zo'n 10 minuten in de sneeuw rennen, dus bij binnen komst gaat ze allemaal 1 voor 1 onder de douche om alles er uit te spoelen.
Afbeelding Afbeelding
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
Jorda
Actief

Ongelezen bericht door Jorda »

Toch handig zo'n korthaarcollie :wink:

Groetjes van Jorda.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Nou ik ben op de nieuwe methode over gegaan. Ik scheer tegenwoordig rigoureus. Ik was sowiezo van het extreem goed knippen. De dierenarts maakte er ooit wel eens een opmerking over dat het wel heel netjes kort was.... :mrgreen:. De schaar dat duurt voor Kay allemaal te lang, dus nu neem ik het scheerapparaat, moet ik moet dus zeggen dat ik dus ook echt tussen de zooltjes ga (al het scheerapparaat het niet red, pak ik de schaar er nog extra bij, maar dat is nu alleen nog maar nodig geweest op de bovenkant van de voet en tussen de nagels). Hier kunnen dus geen balletjes onstaan omdat de haartjes echt kort-kort zijn. Misschien niet mooi, maar wel handig (en Kay vind het een stuk prettiger zonder ballen aan zijn voeten) Toen er hier een halve meter lag heb ik zelfs de gehele benen hier op geschoren. Was echt ideaal.
Vaseline is hier nu niet nodig geweest. Maar goed ik hou van mooi verzorgde voeren...... beetje mijn tik, zodra er daar maar 1 haartje verkeerd zit.... haha
Afbeelding
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

gyanty schreef:Nou ik ben op de nieuwe methode over gegaan. Ik scheer tegenwoordig rigoureus. Ik was sowiezo van het extreem goed knippen. De dierenarts maakte er ooit wel eens een opmerking over dat het wel heel netjes kort was.... :mrgreen:. De schaar dat duurt voor Kay allemaal te lang, dus nu neem ik het scheerapparaat, moet ik moet dus zeggen dat ik dus ook echt tussen de zooltjes ga (al het scheerapparaat het niet red, pak ik de schaar er nog extra bij, maar dat is nu alleen nog maar nodig geweest op de bovenkant van de voet en tussen de nagels). Hier kunnen dus geen balletjes onstaan omdat de haartjes echt kort-kort zijn. Misschien niet mooi, maar wel handig (en Kay vind het een stuk prettiger zonder ballen aan zijn voeten) Toen er hier een halve meter lag heb ik zelfs de gehele benen hier op geschoren. Was echt ideaal.
Vaseline is hier nu niet nodig geweest. Maar goed ik hou van mooi verzorgde voeren...... beetje mijn tik, zodra er daar maar 1 haartje verkeerd zit.... haha
Bij Kai werkt dat dus niet, hij word altijd heel kort geschoren tussen zijn tenen en zooltjes. De sneeuw vormt geen bollen, maar plakt tussen zijn zooltjes en verhard dan (vooral bij de combinatie sneeuw en vriezen). :19:
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door flatcoat »

Hier ook een ras waarbij zich sneeuwbollen vormen aan de haren ..... in plaats van vaseline schijnt bakspray ook perfect te werken.
En naderhand kunnen ze het er gewoon aflikken.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
poembaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door poembaa »

Bij mij hebben ze nooit last gehad van sneeuwbolletjes. En vaseline smeren doe ik ook niet. Jakkes, al die troep door je hele huis ....
En ik woon op een flat, dus ook nog door de hele hal enzo. Lijkt me lastig ....
Trainen doen wij hier ook niet. Ik train met Chasin' binnen (luxe) in de winter en de buitentraining laat ik dan mooi schieten. Wat heb ik eraan als hij zich verdraaid? Ik kan wel zeggen "doe rustig aan" maar of hij dat dan ook doet is de vraag.
GG oid trainen doe ik wel hoor. En vrijdag hebben we ook gewoon de puppie obedience training gedaan. Maar wel op een plek waar geen sneeuw ligt (brrrr, koud, maar niet glad).
Groeten
Suzanne

Chasin', Rhythm & Jynxx
http://www.sportingk9.nl

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”