Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Meisje (1) ernstig gewond door beet hond

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Re: Meisje (1) ernstig gewond door beet hond

Ongelezen bericht door nana »

Budkes schreef:
nana schreef:Kan me ook voorstellen dat er door de buitenwereld druk op de ouders wordt gezet om de hond af te maken.
Ik niet, dat kan ik me niet voorstellen, en als je een hond 8 jaar hebt gehad dan ga ik er vanuit dat je je niet door "de buitenwereld" laat beïnvloeden.

Het hangt er trouwens wel vanaf wat er gebeurd is. Stel, in het hypothetische geval, dat het kind in d'r wipstoeltje naast de tafel stond en de hond staat op, rekt zich eens uit, loopt naar de 1-jarige en grijpt d'r zonder aanleiding in d'r gezicht, dan hoefde niemand mij meer te overtuigen hoor, dan liet ik de hond acuut in slapen.
Ik zou me niet onderdruk laten zetten maar er zijn vast wel mensen die een mening hebben en kan me best voorstellen dat de ouders onder druk staan. Het voorbeeld wat jij geeft is voor mij ook exit maar er zijn genoeg mensen die geen aanleiding of waarschuwing zien en in hun ogen bijt de hond ineens.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Naima »

flatcoat schreef:
AnneMarie schreef:wéér een flatje wéér een kind alleen met de hond.

Getver getver de hond wordt behandeld alsof ie zomaar direct bijt.

De ouders mogen van mij een dikke dikke dikke boete krijgen wegens kinder EN dierenmishandeling. Idioten om een kind van 1 jaar alleen te laten met zo'n hond, of welke hond dan ook.

Asooos!

En dan worden ze ook nog opgevangen ach en wee.

Vreselijk voor het kind
Vreselijk voor de hond.

Waarschijnlijk is het wederom zoals in 99 % van de gevallen de hond die zich verdedigt omdat het kind bedreigend is.

Wat is er veel dommigheid en onkunde zeg.
Deze mensen hebben hun kindje niet alleen met de hond gelaten ....... Deze mensen hadden de hond al acht jaar en hebben behalve de 1 jarige nog een ouder kind. Deze mensen hebben de stress en verdriet van een zwaargewond kindje en een hond die is "afgevoerd".
En ja, het is vreselijk voor het kind, vreselijk voor de hond maar ook vreselijk voor de ouders!!
Ken jij de ouders/hond? Hoe is het nu met het kindje en met de hond?
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Ik weet niets over hond maar wel dat het kindje een gebroken schedel had en daaraan (gedurende 5 uur) is geopereerd. Het grootste deel hebben ze kunnen "herstellen" ....... Ze is niet in het gezicht gebeten en is niet verlamd zoals de geruchten vertellen.
Er gaan veel verhalen rond natuurlijk maar de ouders hebben te kennen gegeven dat niemand een oordeel kan/mag geven omdat niemand erbij is geweest (en zijzelf wel) en dat hun verdriet veel verder gaat dan alleen om hun kindje.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Relletje om niets.
Allemaal verkeerdt gelezen.
Hij heeft ontbeten ipv gebeten.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

bouvierpoedel schreef:Relletje om niets.
Doe niet zo idioot, waarom zouden die mensen naast het afschuwelijk verdriet om hun kind en hun schuldgevoel dat ze dit niet hebben kunnen voorkomen , geen verdriet mogen hebben om de hond die ze al 8 jaar hadden ?
Gr. Aniek

Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Budkes schreef:
bouvierpoedel schreef:Relletje om niets.
Doe niet zo idioot, waarom zouden die mensen naast het afschuwelijk verdriet om hun kind en hun schuldgevoel dat ze dit niet hebben kunnen voorkomen , geen verdriet mogen hebben om de hond die ze al 8 jaar hadden ?
je weet niet wat er precies gebeurt is, maar ik kan me zo voorstellen dat ik mijn hond waarschijnlijk ook ff niet zou kunnen zien of luchten. Denk dat Ed haar hoogstwaarschijnlijk een doodtrap zou hebben gegeven als zoiets hier zou zijn voorgevallen.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
bouvierpoedel
Zeer actief

Budkus.
Was niet naar de ouders.
Maar meer naar wat er hier op het forum allemaal word gespeculeert.
Wel ...........niet in het gezicht.
Dan niet in het gezicht maar schedeltje met een urenlange operatie.
Dus maak ik er maar een grap van.
Dat de hond dacht dat hij zijn ont[bijt] =ontbeten ipv gebeten.
Ook al omdat ze elkaar hier in dit topic harder lopen te bijten dan ..............
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Ok
Gr. Aniek

Afbeelding
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Inge O schreef:als de ouders dan een keer gewoon zouden vertellen wat er wél is gebeurd? heeft die hond überhaupt wel gebeten dan of ging het om een stom ongeluk?
Ik gok maar zo dat ouders in zo'n geval nog niet eens stilstaan bij het feit wat voor (media-)drukte er omheen gemaakt wordt. :19:

@Bouvierpoedel: er gingen geruchten dat dit kindje in het gezicht gebeten zou zijn en verlamd zou zijn ..... de moeder heeft deze geruchten ontkracht ... dus geen gespeculeer en grappig al helemaal niet.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Naima
Zeer actief

Nou goed, voor t kind mss prattig als ze herstelt dat iig dr gezicht dan niet voor altijd ontsierd wordt door littekens, maar goed een 5 uur durende operatie voor een schedelbreuk klinkt ook vrij heftig wel :ugh:
Naima
Zeer actief

Inge O schreef:
Expecting schreef:Nou goed, voor t kind mss prattig als ze herstelt dat iig dr gezicht dan niet voor altijd ontsierd wordt door littekens, maar goed een 5 uur durende operatie voor een schedelbreuk klinkt ook vrij heftig wel :ugh:
het gaat er hem ook niet om dat iemand zou ontkennen dat wat er met het kind is gebeurd erg zou zijn, maar hoe de hond als aktieve dader in het plaatje past wordt er wel niet duidelijker door.
Oh zo bedoelde ik het niet hoor, het was gewoon het eerste dat in me opkwam dat het voor het kind (later) mss 'fijner' is dat ze niet in het gezicht is gebeten. Maar toen ik dat optypte vond ik het zelf weer overkomen of een ik een schedelbreuk dan als een kleinigheidje zou zien.
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Lees het nu pas, (ben pas 2 dagen lid van dit forum) maar ow mijn god wat lijkt die hond op het filmpje op mijn Diesel zeg... Brrrrrrrr :80:
Ik heb gelukkig geen kinderen (ben pas 22)
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Judith-Diesel schreef:Lees het nu pas, (ben pas 2 dagen lid van dit forum) maar ow mijn god wat lijkt die hond op het filmpje op mijn Diesel zeg... Brrrrrrrr :80:
Maar misschien krijg je ze over een paar jaar en dan leeft diesel dus nog. Waak voor dezelfde fout omwille van je kind en je hond.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Renske schreef:
bea leyba schreef:Hier een filmpje van het wegvoeren van de hond.

http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieu ... t-hond.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Zo te zien een Amerikaanse Bulldog?
Wat een naar gezicht dat filmpje :cry:

Lijkt mij inderdaad ook een Amerikaanse Bulldog.

Kindje van 1 jaar oud dus precies op ooghoogte met de kop van de hond..................................

De tekst die er bij staat is onmiskenbaar geschreven door een journalist die niets weet van honden/gedragsleer/kynologie. :roll:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Judith
Zeer actief

iones schreef:
Judith-Diesel schreef:Lees het nu pas, (ben pas 2 dagen lid van dit forum) maar ow mijn god wat lijkt die hond op het filmpje op mijn Diesel zeg... Brrrrrrrr :80:
Maar misschien krijg je ze over een paar jaar en dan leeft diesel dus nog. Waak voor dezelfde fout omwille van je kind en je hond.
Diesel is wel iets kleiner...
En natuurlijk zal ik mijn toekomstige kinderen en Diesel noooooooit samen laten als er geen toezicht is!!!
Afbeelding
iones
Zeer actief

Jij zegt "natuurlijk". Maar hoeveel mensen die dat niet "natuurlijk" vinden. 80% van de bijtincidenten hadden niet gehoeven. Hadden voorkomen kunnen worden. En dat lag dan dus niet aan de hond. Het lag eraan dat de mensen hun eigen hond niet kenden, dat ze zijn signalen negeerden of zelfs niet konden lezen. DAt ze hem blootstelden aan een situatie die hij niet aan kon, dat ze niet kunnen denken als een hond maar verwachten dat een hond denkt als een mens. Mensen kunnen zo ontzettend stom zijn!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Budkes
Zeer actief

iones schreef:

Welke fout ?
Gr. Aniek

Afbeelding
Judith
Zeer actief

iones schreef:Jij zegt "natuurlijk". Maar hoeveel mensen die dat niet "natuurlijk" vinden. 80% van de bijtincidenten hadden niet gehoeven. Hadden voorkomen kunnen worden. En dat lag dan dus niet aan de hond. Het lag eraan dat de mensen hun eigen hond niet kenden, dat ze zijn signalen negeerden of zelfs niet konden lezen. DAt ze hem blootstelden aan een situatie die hij niet aan kon, dat ze niet kunnen denken als een hond maar verwachten dat een hond denkt als een mens. Mensen kunnen zo ontzettend stom zijn!
Ik kan niet begrijpen dat er mensen zijn die denken dat je een hond (of het nog een "vechthond" of een chihuahua is) alleen laat met een kind. Vooral kleine kinderen kunnen onverwachtse dingen doen en dan moet je inderdaad je hond en zijn gedrag goed kennen om "ongeveer" te weten wat hij doet. Als je niet weet moet je ook niet hond en kind tegelijk hebben....
Als ik kinderen krijg (en dat zal vast wel) zal ik heel duidelijk opletten hoe Diesel in het begin reageerd en ten alle tijden toezicht houden, van mij apart gaat hij mee naar de wc!

Ps. wat hebben jullie gedaan om te zorgen dat kind en hond goed overweg konden??? Hoe hebben jullie het kind en hond zo opgevoed dat er niets ernstig is gebeurd??
Afbeelding
Naima
Zeer actief

Judith-Diesel schreef:
iones schreef:Jij zegt "natuurlijk". Maar hoeveel mensen die dat niet "natuurlijk" vinden. 80% van de bijtincidenten hadden niet gehoeven. Hadden voorkomen kunnen worden. En dat lag dan dus niet aan de hond. Het lag eraan dat de mensen hun eigen hond niet kenden, dat ze zijn signalen negeerden of zelfs niet konden lezen. DAt ze hem blootstelden aan een situatie die hij niet aan kon, dat ze niet kunnen denken als een hond maar verwachten dat een hond denkt als een mens. Mensen kunnen zo ontzettend stom zijn!
Ik kan niet begrijpen dat er mensen zijn die denken dat je een hond (of het nog een "vechthond" of een chihuahua is) alleen laat met een kind. Vooral kleine kinderen kunnen onverwachtse dingen doen en dan moet je inderdaad je hond en zijn gedrag goed kennen om "ongeveer" te weten wat hij doet. Als je niet weet moet je ook niet hond en kind tegelijk hebben....
Als ik kinderen krijg (en dat zal vast wel) zal ik heel duidelijk opletten hoe Diesel in het begin reageerd en ten alle tijden toezicht houden, van mij apart gaat hij mee naar de wc!

Ps. wat hebben jullie gedaan om te zorgen dat kind en hond goed overweg konden??? Hoe hebben jullie het kind en hond zo opgevoed dat er niets ernstig is gebeurd??
Ja in theorie is iedereen t daarmee eens wss. Maar denk dat maar weinig mensen echt beseffen wat een energie, inzet en alertheid het blijft vragen. Net zoals iedereen weet dat je een baby niet even onbeheerd op een commode kunt laten liggen, maar er tóch ieder jaar aardig wat ukkies vanaf kletteren. Ongeluk, klein hoekje etc.
Bovendien kan ik uit dit artikel niet opmaken dat de ouders er niet bij waren?
Budkes
Zeer actief

Even voor de volledigheid voor dat er weer allerlei beschuldigingen in het rond vliegen, het meisje en de hond in dit topic werden niet alleen gelaten. :19:
Gr. Aniek

Afbeelding
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Expecting schreef:
Judith-Diesel schreef:

Ja in theorie is iedereen t daarmee eens wss. Maar denk dat maar weinig mensen echt beseffen wat een energie, inzet en alertheid het blijft vragen. Net zoals iedereen weet dat je een baby niet even onbeheerd op een commode kunt laten liggen, maar er tóch ieder jaar aardig wat ukkies vanaf kletteren. Ongeluk, klein hoekje etc.
Bovendien kan ik uit dit artikel niet opmaken dat de ouders er niet bij waren?
Dat is zeker waar wat je daar zegt.... :ok:
Afbeelding

So Sweet :I:
iones
Zeer actief

Judith-Diesel schreef:

Het gaat niet alleen om "het alleen laten bij elkaar". Het gaat ook om ze te leren hoe met elkaar om te gaan. Aan beide kanten dienen er grenzen gesteld te worden. Zoals het niet accepteren van je hond dat die het kind omver walst. Maar ook het niet accepteren dat het kind de hond ten alle tijden maar kan storen, of aan de oren of staart mag trekken, of op zijn rug mag klimmen. Dan zeggen de ouders "het is zo'n lieve hond, hij laat alles toe" en ze zien niet dat er signalen ontstaan bij de hond, die al die tijd het geslikt heeft omdat hij confrontaties liever uit de weg gaat, omdat hij liever niet wil bijten. En als de maat dan op een dag vol is, en hij bijt, dan is hij vals en oneerlijk. Ik kan pisnijdig worden op zulke mensen.

Ik heb nooit kinderen met honden opgevoed. Maar ik was zelf een kind dat opgevoed werd met hond. Een bijtgrage, ook dat nog. Maar het is goed gegaan omdat mijn moeder eerlijk was. De hond heeft wel eens gebeten maar dat heb ik dan verdiend. Mijn moeder gaf de hond dan ook niet op z'n kop, maar mij wel! Ik moest gewoon respect hebben voor dieren, ze in hun waarde laten. Niet over hun grens gaan.

Maar mensen beschikken vaak niet genoeg over zelfkennis (m.a.w. ze overschatten zichzelf qua inzicht in hun hond of in honden in het algemeen) of over kennis van honden, of ze kennen hun eigen hond niet. En dat is al de eerste stap naar de grote fout die ze begaan.
Dus er kunnen OOK dingen gebeuren waar je als ouder bij bent. GEwoon omdat je fouten maakt die onnodig zijn.
bouvierpoedel
Zeer actief

Ik heb mijn kinderen ter adoptie afgestaan toen er honden kwamen.
Wilde dat risico niet nemen.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

bouvierpoedel schreef:Ik heb mijn kinderen ter adoptie afgestaan toen er honden kwamen.

Jij moet gewoon eens ophouden met je flauwe opmerkingen....

Wat een naar filmpje zeg....Ik hoop dat het meisje er goed uitkomt, de hond trouwens ook, wat er werkelijk gebeurt is zal niemand denk ik ooit weten, tragisch
bouvierpoedel
Zeer actief

Oh .??
Leef en handel ik naar jouw onderschrift en dan is het ook weer niet goed.
Zo blijkt maar weer als je mensen leert kennen ga je van dieren houden.

GRAPJEEEEE.
Wat je niet kan veranderen of hebt kunnen voorkomen kun je maar beter een grap over maken.
Dat haalt de scherpe kantjes eraf.

Maar je kunt ook met zijn allen een onderwerp helemaal uitkouwen en oh en ah wat erg.
Wat op een gegeven moment ook zijn waarde verliest.
iones
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Ik heb mijn kinderen ter adoptie afgestaan toen er honden kwamen.
Echt geweldig van je! :E: Zou ik ook doen. :lol1:
bouvierpoedel
Zeer actief

Heb ze eerst nog even in de kennel gehad .
Maar kreeg de kinderbescherming aan de deur.
Terwijl ze alles hadden .
Mooi matras en frisse lucht en speelgoed.
Maar nog uitgelegd dat ze echt niet binnen konden omdat ze mijn honden beten en dat de dieren bescherming dat dan weer niet goed zou vinden.
Ja het is keuzes maken hé?
Dus nog gekeken of er zoiets als een kinder asiel bestond.
Ook niet.
Eigenlijk was ik wel verbaasd hoor hoe weinig er voor die afstands kindjes is geregeld.
Dus heb ze in de buitenlandse bemiddeling gedaan.
We hebben hier zoveel chineesjes heen gehaald dus nu werd het tijd dat die chinezen ook wat terug deden.
Ze wonen nu dus daar en werken en leren op een rijstveld.
Houd ze van de straat hé.??
iones
Zeer actief

Marktplaats.nl! Is ook een mogelijkheid! :smile1:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”