Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pitbulls in beslag genomen na doodbijten hondje

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

bam-bam&tank
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): American staffordshire terriers..:D

Ongelezen bericht door bam-bam&tank »

mijn staffies zijn gelukkig UBER sociaal kunnen gelukig met alles samen..van yorky tot duitse dog..

Maarja wel weer krom dat die andere hond ook in beslag word genomen..:S

Afbeelding

mijn gevaarlijke staff met yorky:P:D
cadeboualmere
Actief
Mijn ras(sen): ca de bou
Contacteer:

Ongelezen bericht door cadeboualmere »

Moet je voor de gein eens googelen naar de herder en Hitler.In die tijd was de herder een beruchte moord machine die geen honden en stieren aan viel.Maar puur mensen,met als doel ze te verscheuren.
Als je dit nu gaat uitvergrooten met elk bijt incident van een herder,dan word je doodsbang voor zo'n hond.

Natuurlijk is het gelul,maar dit is wat nu met de staffies gebeurt.
rick en kimo
Actief

Re:

Ongelezen bericht door rick en kimo »

iones schreef:
Chione schreef:
He ja, ga een hond even met een mens vergelijken. Afbeelding
Waarom kun je dat niet? Het zijn allebei zoogdieren en ze kunnen allebei doden. Ook hun eigen soort.

Een hond die vals is moet in beslag worden genomen, tenzij de eigenaar er om mee kan gaan. Als eigenaren er mee om kunnen gaan, hoor je ook niets over hun hond in het nieuws.
wat een onzin!

je kunt een hond niet met een mens verglijken zij denken heel anders dan mensen.
en die opmerking "het zijn allebei zoogdieren" slaat al helemaal nergen op dat is het zelfde als een mug met een vogel vergelijken die kunnen ook allebei vliegen. :piew:

en als mijn hond vast aan de lijn zit en er komt een hond op mijn hond afgerent dan zal die van mij ook bijten als hij zich ongemakkelijk voelt. diegene moet zijn hond maar bij houden maar dat doen veel mensen niet. hier gebeurd het vaak zat dat ik voor de duur sta met me hond, dan komen er mensen langs met een hond en dan staat die hond zowat binnen. vaak zijn dat kleine hondjes. als de mijne dan bijt is het zo gebeurd ja.
Afbeelding-------------------------------------------------------
als hij eraan komt niet op de grond gaan liggen want........hij knabbeld aan je oor!
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Pitbulls in beslag genomen na doodbijten hondje

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Waarom zijn we allemaal zo gechockeerd als er een hond dood gebeten word.??
Je haald iets in huis waarvan je kan verwachten dat er vroeger of later iets kan gebeuren.
Net als bij paarden houden je een keer een trap voor je flikker kan krijgen.
En je hoeft natuurlijk geen Staf of bulletje te zijn om dit te kunnen doen, alhoewel eenmaal hangen is hangen.
Jammer van die york ,maar misschien als hij gewild had was misschien de ander wel kapot gebeten.
En misschien in dit geval dat de ander ook in beslag werd genomen ,was misschien wel door de houding van de baas.
Of waren er al meer klachten geweest over deze 2 honden.
Weinig veschil tussen mens en dier als het op conflkten aan komt.
Gebruiken alle 2 hun grote bek.
En de 1 gaat wat verder dan de ander.

.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
anne_lies
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie, Labrador
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Re:

Ongelezen bericht door anne_lies »

rick en kimo schreef:
iones schreef:
Chione schreef:
He ja, ga een hond even met een mens vergelijken. Afbeelding
Waarom kun je dat niet? Het zijn allebei zoogdieren en ze kunnen allebei doden. Ook hun eigen soort.

Een hond die vals is moet in beslag worden genomen, tenzij de eigenaar er om mee kan gaan. Als eigenaren er mee om kunnen gaan, hoor je ook niets over hun hond in het nieuws.
wat een onzin!

je kunt een hond niet met een mens verglijken zij denken heel anders dan mensen.
en die opmerking "het zijn allebei zoogdieren" slaat al helemaal nergen op dat is het zelfde als een mug met een vogel vergelijken die kunnen ook allebei vliegen. :piew:

en als mijn hond vast aan de lijn zit en er komt een hond op mijn hond afgerent dan zal die van mij ook bijten als hij zich ongemakkelijk voelt. diegene moet zijn hond maar bij houden maar dat doen veel mensen niet. hier gebeurd het vaak zat dat ik voor de duur sta met me hond, dan komen er mensen langs met een hond en dan staat die hond zowat binnen. vaak zijn dat kleine hondjes. als de mijne dan bijt is het zo gebeurd ja.
Dit is ook onzin nergens staat dat die Yorkshire terier losliep en die A.S vast zat. Die mensen liepen langs een huis en die A.S is het erf af gekomen. En er staat nergens dat die Y.T los liep dus die disscussie gaat nergens over.

Het is gewoon een sneu verhaal voor beide kanten
Afbeelding
sylviawallie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): santos onze newfoundlander en luna en roxy onze franse bulldogjes

Ongelezen bericht door sylviawallie »

mijn mening is dat als je weet dat je hond agressief op een ander hond reageert ( aangelijnt of niet ) je het niet alleen kunt voorkomen door hem aan de riem te hebben .
ik heb zelf een bullterrier gehad , voor ons een schat van een hond , maar door een voorval toen hij 11 maanden was had hij een verschrikkelijke hekel aan andere honden , en vooral honden die hem afwezen .
had hem altijd aan de riem , maar ook dan liep ik op mijn tenen , want stel dat er een hond die niet aan gelijnt was op me af kwam dan was het al gauw te laat , en geloof me dat wil je niet hoor .
en ok die mensen zijn misschien fout dat ze hun hond los hebben , maar ze weten niet dat mijn hond zomaar bijt als je te dicht bij kwam .
mijn oplossing was toen gemuilkorft buiten lopen , hiermee heb ik heel wat honden kunnen beschermen voor hem.
het was triest ,maar dit was voor mij de veiligste oplossing want wilde het niemand aandoen dat ze hun hondje moesten verliezen door het bijten van mijn hond.
dus mijn idee is gewoon als je weet dat je hond in staat is om een andere hond dood te bijten moet je hem muilkorven .

zal wel veel commentaar op komen , maar zoals ik al zei het is mijn mening en ik heb me er altijd prettig onder gevoeld dat hij gemuilkorft was omdat ik dan niet op mijn tenen hoefde te lopen .

gr sylvia
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

@Moosje, dit zou bij Hond en Leed horen geloof ik ;)

En verder is dit weer een reuze knus topic :ok:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dit is dan ook weer een topic van bijna een jaar terug :U:
iedere honden bezitter moet gewoon zijn verantwoording nemen punt :19: gebeurt er ook niets
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Marjoleine schreef:@Moosje, dit zou bij Hond en Leed horen geloof ik ;)

En een topic van een jaar geleden.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

K had het toen hier geplaatst omdat de RAD net afgeschaft was, en er wel een hond in beslag genomen was. ;)
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Valerie schreef:
Marjoleine schreef:@Moosje, dit zou bij Hond en Leed horen geloof ik ;)

En een topic van een jaar geleden.
Ruim een half jaar.
En ik heb het niet naar boven gehaald, hoor ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”