Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Balen, nog steeds geen training.

Moderator: moderatorteam

corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Balen, nog steeds geen training.

Ongelezen bericht door corason del perro »

Ik ben begin december met Odin begonnen aan EG1, we hebben tot nu toe 2 lessen gehad :ugh: die waren voor de kerst. Met kerst natuurlijk vrij en daarna 2 weken "sneeuw". Aangezien het weer goed genoeg is nu ging ik ervanuit dan nu echt weer les te hebben. Is het veld niet goed dus mogen we er niet op, weer geen training dus totdat t veld "beter" is. Ik baal als een stekker. Odin is een hond waar ik lekker bezig mee moet en wil zijn. We trainen natuurlijk wel wat thuis maar de cursus iedere week is voor mij een goede stok achter de deur. Ik zit me nu af te vragen om contact op te nemen met een andere hondenschool die gewoon binnen trainen (manege ofzo) en kijken of we in kunnen springen, dan heb ben ik van die onderbrekingen af.

Wat zouden jullie doen, nog even wachten of inderdaad maar een ander plekje zoeken?
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Re: Balen, nog steeds geen training.

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik zou er flink de schijt van hebben als dit elke winter zo gaat. Maar er zijn maar weinig scholen die gehoorzaamheid binnen trainen. Dus of je iets anders kunt vinden?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

Ja EG gaat nog wel lukken G&G word moeilijker, Obedience nog moeilijker maargoed dat is wel pas weer een paar cursussen verder. G&G kan dat alleen bij kynologen clubs? of kan je het ook ergens ander trainen en dan bv mee doen aan landelijke examens?
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Natuurlijk kun je dat ook ergens anders trainen. Je kunt zelfs helemaal geen training krijgen en het gewoon zelf doen. Als je het programma van het examen maar leert :wink: Je doet dan examen tijdens een wedstrijd. Dat wil ik met Bram en Izzie ook gaan doen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

Ok :ok: Ja ik wou eigenlijk G&G doen ivm met het programma aflopen tussen andere honden. Dat zet ik thuis toch niet zo snel in elkaar maar als ik nu een club vind die het niet via cynophilia doet maar vergelijkbare trainingen geeft zou ik dus wel kunnen overstappen. Ben al hard opzoek :wink: Maar zie ook al op veel sites zien dat je niet in kan stromen in het seizoen... dus daar heb ik ook niets aan.
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

Heb er een gevonden bij mij om de hoek ook nog :oohja: eerder heb ik daar niet gekeken omdat mijn tante daar jaren terug een minder goede ervaring heeft gehad maargoed dat is echt jaren geleden dus daar moet ik niet op af gaan. Heb gemaild, ben erg benieuwd ze zijn net pas 1 week begonnen dus mis ik ook niet echt iets :ok: En als die andere cursus dan ineens weer verder gaat trainen we wel dubbel :mrgreen:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Is het nog zo slecht in heerlen dat het niet trainbaar is. Wij zijn vorige week weer begonnen. Het was stervens koud en er lag nog 5 cm sneeuw ofzo, maar daar kan de training op aangepast worden (korter dan normaal en meer bewegelijke oefeningen, als volgen, apporteren, spelen met de hond acht wat kan je allemaal bedenken waarbij de hond niet stilstaat en de baas zelf ook zo min mogelijk). De
Afbeelding
Chasing Clouds
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australische herder

Ongelezen bericht door Chasing Clouds »

Wij trainen ook gewoon door, hoor!
Enkel agility gaat niet door dan.. Maar de gehoorzaamheidslessen wél, ondanks regen of sneeuw... Is trouwens lekker rustig; niet veel baasjes willen in de koude of de regen trainen... Gisteren was het goed weer en toen waren we met twaalf (!)... Véél te veel!
Elmo zelf vindt het niet erg om in de sneeuw of regen te trainen, dus wij gaan steeds.
Ook ons veld is erg drassig en op sommige plekken liggen grote plassen, maar daar trekken ze zich hier niets van aan: er wordt getraind!
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik ben maandag avond gewoon geweest, kan me voorstellen dat je baalt nu :ugh:
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

Nee het weer is hier prima, bij de eerste sneeuwval hebben we gewoon getraint, maar ze trainen op een voetbalveld en dat is nu te slecht, als je er dan op loopt enzo wordt het erger :ugh:

Maargoed ik ga maandag binnedoors in een Manege in de buurt heb net een mailtje terug en kan daar starten. :ok: Als ik dan op de plek waar ik zit/zat weer kan trainen we gewoon een paar weken 2 keer :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”