Ik zou het jammer vinden dat het topic een compleet andere wending krijgt doordat er, door wie dan ook, allerlei zaken bijgehaald worden die niet ter zake doen in de discussie die al gevoerd werd. Maar blijkbaar is het mijn schuld, ook goed.iones schreef:Nee, dat laat ik aan jou over! Dat kun jij veel beter dan ik. Dat illustreer je al met deze opmerking.Tamara. schreef:
Alsjeblieft zeg, verpest dit topic niet, wil je.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wolvengedrag
Moderator: moderatorteam
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Re: wolvengedrag
- iones
- Zeer actief
Ik was degene die het woord "dom" in de mond nam, je mag me daar gerust op aanspreken. Echter wel een nuance verschil: ik noemde hetgeen je zei dom, ik zei niet dat jij dom bent of ik noemde je niet dom. En ik gaf daarbij ook mijn argumenten. MAar misschien ben jij ook nog aan het bijlezen. Daar ben ik zelf ook nog mee bezig.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
truusje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Contacteer:
Inge O schreef:nee, dat vind ik ook en daar zal je me ook zo goed als nooit op betrappen (dus al helemaal hier niet), maar volgens hondenforumnormen wordt hier dermate op eieren gelopen en zodanig ge-ohh-d en -ahh-d dat ik letterlijk met mijn ogen zit te knipperen.truusje schreef:nee hoor je mist niets, maar iemand uitmaken voor dom of mensen denigrerend benaderen is nu niet bepaald een manier van discussieren te noemen. Vind ik dan he.....
het gaat over wolven en dat is interessant, ja, maar blijkbaar ontgaat me het unieke aan het geheel.
Voor mijn doen is het best uniek om met iemand te kletsen over wolven, die zelf constant tussen de wolven zit.
Ik kom zo iemand niet vaak tegen.
- mcmaro
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Engelse Bassethound
Plus het feit dat de oorsprong van het gedrag wat wij elke dag zien zo mooi geïlustreerd wordt zowel in woord als in beeld.truusje schreef:Inge O schreef:nee, dat vind ik ook en daar zal je me ook zo goed als nooit op betrappen (dus al helemaal hier niet), maar volgens hondenforumnormen wordt hier dermate op eieren gelopen en zodanig ge-ohh-d en -ahh-d dat ik letterlijk met mijn ogen zit te knipperen.truusje schreef:nee hoor je mist niets, maar iemand uitmaken voor dom of mensen denigrerend benaderen is nu niet bepaald een manier van discussieren te noemen. Vind ik dan he.....
het gaat over wolven en dat is interessant, ja, maar blijkbaar ontgaat me het unieke aan het geheel.
Voor mijn doen is het best uniek om met iemand te kletsen over wolven, die zelf constant tussen de wolven zit.
Ik kom zo iemand niet vaak tegen.
- Joswolf
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarloos Wolfhond
- Contacteer:
Back to buseness. Ik vergeet de rest maar even daar het ook te veel is om overal op in te gaan. Wel even een note, je praat allemaal snel langs elkaar heen als ieder in zijn eigen kader blijft denken. Soms is het ook moeilijk goed uit te leggen wat je bedoeld want je typt maar even wat en er wordt een beknopte info gegeven. Kan maar beperte tekst plaatsen. Een boek schrijven kost weer zo veel energie en tijd.
Ik had het over straathonden en nu maakt men er weer zwerfhonden van. Ik weet niet eens meer waar het stond maar dan zouden we eerst een definitie moeten maken wat een zwerfhond is en wat een straathond. Mijn ervaringen zijn met pariahonden en dat noem ik straathonden. Zwerfhonden zijn volgens mij honden die huishond waren en wegliepen of gedumpt zijn. Ze zwerven rond. Paria honden noem ik straathonden maar straathonden of honden op straat kunnen ook kruisingen zijn uit zwerf en paria honden. Paria honden zijn weer onduidelijk, volgens wetenschappers als R Coppinger wilde honden waar de huishond weer vanafstammen. Anderen menen dat de paria honden gewoon zwerfhonden zijn. Een bewijs is er niet maar ik meen persoonlijk dat de theorie van Coppinger geloofwaardig is. Dingo's weet men ook niet waar die thuis horen. Ik vind ze in vergelijking met de wolven en de wolfhybrides veel dichter bij de hond staan dan bij de wolf. Maar dit is koffie dik kijken want de wetenschappers weten het zelf niet.
Hier zijn mijn Dingo's.

Jos
Ik had het over straathonden en nu maakt men er weer zwerfhonden van. Ik weet niet eens meer waar het stond maar dan zouden we eerst een definitie moeten maken wat een zwerfhond is en wat een straathond. Mijn ervaringen zijn met pariahonden en dat noem ik straathonden. Zwerfhonden zijn volgens mij honden die huishond waren en wegliepen of gedumpt zijn. Ze zwerven rond. Paria honden noem ik straathonden maar straathonden of honden op straat kunnen ook kruisingen zijn uit zwerf en paria honden. Paria honden zijn weer onduidelijk, volgens wetenschappers als R Coppinger wilde honden waar de huishond weer vanafstammen. Anderen menen dat de paria honden gewoon zwerfhonden zijn. Een bewijs is er niet maar ik meen persoonlijk dat de theorie van Coppinger geloofwaardig is. Dingo's weet men ook niet waar die thuis horen. Ik vind ze in vergelijking met de wolven en de wolfhybrides veel dichter bij de hond staan dan bij de wolf. Maar dit is koffie dik kijken want de wetenschappers weten het zelf niet.
Hier zijn mijn Dingo's.

Jos
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Mooi
.
Dus je houdt ook Dingo's, die vind ik persoonlijk mooier om te zien dan wolven.
Worden die ook door jou in een roedel gehouden ?
Dus je houdt ook Dingo's, die vind ik persoonlijk mooier om te zien dan wolven.
Worden die ook door jou in een roedel gehouden ?
Gr. Aniek

- Joswolf
- Zeer actief
- Contacteer:
Dingo's heb ik maar twee. Broer en zus. De ouders waren in beslag genomen door de aid en toen kregen ze jongen. Die zijn dus in een asiel geboren.
De wolven, hier Luna met twee kippen.

Dreigt der broer weg die ook een kip wil.

En Knurr die rustig dooreet want die stelt zich altijd erg aan als het om eten gaat.

Mato de ranglaagste heeft niets en komt achter mij en zus Luna dreigend dat ze niets wil afgeven.

Mato achter mij doet ongeinteresseerd en Luna weet niet zo wat Mato wil.

Vervolgens veranderd de mimiek als volgt.

Is het dan oversprong of tongelen?
Of toch gewoon de bek likken omdat de smaar van de kip of een veertje in de bek zit.

Zo zie je maar hoe moeilijk dat van een enkele foto te beoordelen is.
Jos
De wolven, hier Luna met twee kippen.

Dreigt der broer weg die ook een kip wil.

En Knurr die rustig dooreet want die stelt zich altijd erg aan als het om eten gaat.

Mato de ranglaagste heeft niets en komt achter mij en zus Luna dreigend dat ze niets wil afgeven.

Mato achter mij doet ongeinteresseerd en Luna weet niet zo wat Mato wil.

Vervolgens veranderd de mimiek als volgt.

Is het dan oversprong of tongelen?
Of toch gewoon de bek likken omdat de smaar van de kip of een veertje in de bek zit.

Zo zie je maar hoe moeilijk dat van een enkele foto te beoordelen is.
Jos
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Mooie foto's weer.
En die Dingo's, houdt je die met zijn tweeën apart ? Of lopen die met andere (wolf)honden ?
En die Dingo's, houdt je die met zijn tweeën apart ? Of lopen die met andere (wolf)honden ?
Gr. Aniek

- Joswolf
- Zeer actief
- Contacteer:
De Dingo's leven met zijn tweeen in een verblijf. Ze zijn vriendelijk naar mensen maar niet erg sociaal naar anderen hondachtigen.
Jos
Jos
-
tineke
Jos een tijdje geleden heb ik op een ander forum een foto gezien van wat werd genoemdn een canadese wolf die bij mensen in een kennel werd gehouden.
De wolf droeg een slipketting en was zwart
Ik vond het overigens een droevige foto om te zien
Ik kan niet echt beoordelen of het om een 100% wolf ging al zat er imo wel degelijk wolvenbloed in als het ene kruising zou betreffen
Het beestje zou dus gewoon in een stad in de achtertuin in een kennel zitten.
Mag dit zomaar of zijn er regels voor het houden van deze dieren?
De wolf droeg een slipketting en was zwart
Ik vond het overigens een droevige foto om te zien
Ik kan niet echt beoordelen of het om een 100% wolf ging al zat er imo wel degelijk wolvenbloed in als het ene kruising zou betreffen
Het beestje zou dus gewoon in een stad in de achtertuin in een kennel zitten.
Mag dit zomaar of zijn er regels voor het houden van deze dieren?
- Joswolf
- Zeer actief
- Contacteer:
Het probleem is dat amerika zo groot is en in de ene staat mag het niet en in de andere wel. Hybrides worden daar veel gefokt en met veel wolven% verkoopt het goed. Er zijn kruisingen die moeilijk van echt te zijn onderscheiden. Ook in Nederland lopen er meerdere rond. De hybrides vind ik ook prachtig maar zijn niet echt de meest geschikte huishond. Het percentage wolf is moeilijk in te schatten maar meestal hoger dan in werkelijkheid. Er zijn zelfs vooral zwarte en witte die meer opbrengen. De witte worden als poolwolf verkocht en aangeboden als witte wolvenpups. Terwijl Pool wolven niet wit geboren worden. Daar zit dan duidelijk een witte herder achter. In principe zijn kruisingen verboden. Aldus hier. Je moet dan een cites verklaring hebben als bewijs dat er geen dieren uit het wild worden gehaald. Probleem is dat men beweerd dat het een wolf is tot de AID of politie komt dan is het een herder husky kruising. Volgens de wet ben je pas in overtreding als het tegendeel wordt bewezen en dat is in zo'n geval niet mogelijk. Daarbij zijn Timber en PoolWolven wat rustiger dan de Karpaten of midden Europese, die zijn veel stressiger. Mijn oude Pool Wolf Lupi is ook zo'n cool wolf. Hij wordt nu bijna 15 en leefde de eerste 10 jaar in Artis.
Jos
Jos
-
tineke
De wolf/hond waar ik het over had was hier in Nederland en liep dus gewoon aan een slipketting in hartje Rotterdam naar ik meenJoswolf schreef:Het probleem is dat amerika zo groot is en in de ene staat mag het niet en in de andere wel. Hybrides worden daar veel gefokt en met veel wolven% verkoopt het goed. Er zijn kruisingen die moeilijk van echt te zijn onderscheiden. Ook in Nederland lopen er meerdere rond. De hybrides vind ik ook prachtig maar zijn niet echt de meest geschikte huishond. Het percentage wolf is moeilijk in te schatten maar meestal hoger dan in werkelijkheid. Er zijn zelfs vooral zwarte en witte die meer opbrengen. De witte worden als poolwolf verkocht en aangeboden als witte wolvenpups. Terwijl Pool wolven niet wit geboren worden. Daar zit dan duidelijk een witte herder achter. In principe zijn kruisingen verboden. Aldus hier. Je moet dan een cites verklaring hebben als bewijs dat er geen dieren uit het wild worden gehaald. Probleem is dat men beweerd dat het een wolf is tot de AID of politie komt dan is het een herder husky kruising. Volgens de wet ben je pas in overtreding als het tegendeel wordt bewezen en dat is in zo'n geval niet mogelijk. Daarbij zijn Timber en PoolWolven wat rustiger dan de Karpaten of midden Europese, die zijn veel stressiger. Mijn oude Pool Wolf Lupi is ook zo'n cool wolf. Hij wordt nu bijna 15 en leefde de eerste 10 jaar in Artis.
Jos
- iones
- Zeer actief
Van pariahonden heb ik trouwens nooit gehoord.Joswolf schreef:Dingo's heb ik maar twee. Broer en zus. De ouders waren in beslag genomen door de aid en toen kregen ze jongen. Die zijn dus in een asiel geboren.
Maar effe over die dingo's, die jongen die in het asiel zijn geboren. Waar zijn die naartoe gegaan?
Ik weet dat dingo's van oorsprong huishonden waren die mensen hebben laten verwilderen. Zijn ze ooit nog geschikt als huishond, ik bedoel als ze als pup bij mensen terechtkomen?
Een gruwel! Maar ik geloof dat de nederlandse wet geen hoge eisen stelt aan de manier waarop men dieren houdt. En het moet wel bewezen worden of het een hond is of een wolf. Misschien middels dna?tineke schreef: De wolf/hond waar ik het over had was hier in Nederland en liep dus gewoon aan een slipketting in hartje Rotterdam naar ik meen
Wat is trouwens de gemiddelde levensverwachting van een wolf?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Hier nog eentje.Kaiou schreef:Veel mensen genieten van je foto's en verhalen, maar schrijven niet in dit topic.Joswolf schreef:Dat sommigen niet goed lezen kan ik niets aan doen. En je dan voor dom uitmaken lijkt me niet verdiend. Als de boodschap is dat ik enkel mooie foto's mag tonen en verder de mond moet houden pas ik liever. Dan ga je toch zelf foto's maken.
Jos
Als voorbeeld ik zelf![]()
Niet stoppen hoor
Ik vind dit topic rete interessant, mooi doorgaan Jos.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
Sandor
Dat is hier een algemeen feit opt forum. En dat is enorm irritant.Maar ik werd voor dom uitgemaakt en iemand zegt je roept onzin maw wat ik zeg is waar, omdat ik het zeg. Noem dan ook argumenten.
Geef argumenten als ge iemand 'dom', ''je probeert je er uit te lullen' noemt.
En reageer op zaken die ook echt gezegd zijn geweest, en niet op dingen waarvan ge denkt dat ze gezegd zijn geweest.
Dit wordt vaak gedaan door mensen wiens kennis te kort schiet om echt te discussieren.
- nana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
- Aantal honden: 3
Sandor schreef:Dat is hier een algemeen feit opt forum. En dat is enorm irritant.Maar ik werd voor dom uitgemaakt en iemand zegt je roept onzin maw wat ik zeg is waar, omdat ik het zeg. Noem dan ook argumenten.
En reageer op zaken die ook echt gezegd zijn geweest, en niet op dingen waarvan ge denkt dat ze gezegd zijn geweest.
Dit wordt vaak gedaan door mensen wiens kennis te kort schiet om echt te discussieren.
Je loopt een beetje achter wij zijn er allemaal uit hoor en bespreken gewoon de foto's en de dieren die Jos heeft.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.
lydia
lydia
- Budkes
- Zeer actief
Nou breekt mijn klompSandor schreef:Dat is hier een algemeen feit opt forum. En dat is enorm irritant.Maar ik werd voor dom uitgemaakt en iemand zegt je roept onzin maw wat ik zeg is waar, omdat ik het zeg. Noem dan ook argumenten.
Jij bent degene die hem een fantast noemt en jij zegt dat hij fabeltjes vertelt:
Sandor schreef:van waar haal je dat?
Sandor schreef:Wolven en beren die gevoerd worden, is een fabeltje.
Sandor schreef:Jij hebt een sterke fantasie.
Gr. Aniek

- Joswolf
- Zeer actief
- Contacteer:
Sandor, wat geweest is geweest en als je schrijft dat iemand dan te kort schiet is de boodschap ook dat je zegt dat ze dom of minder slim zijn. Daar schieten we niet veel mee op.
Verder of Dingo's geschikt zijn als huishond kan ik niet zeggen. Ze zijn al weer 8000jaar verwilderd zeggen wetenschappers. Maar dat zijn steppen Dingo's. De berg Dingo of de populatie waar deze uit stammen, dierentuin Luxenburg, komen misschien van Aborigenals die ze wel als huisdieren houden. Ze zijn niet de doorsnee poedel maar er zijn ook rashonden waarvan de werklijnen niet geschikt zijn als huishond en op de bank liggend der leven te slijten.
@ Tineke, dan weet ik over welke hond je het hebt. Die heeft zelfs kort in mijn opvang gezeten. Maar ik gaf hem terug. Vorig jaar is die met enkele andere in beslag genomen. Werd op dit forum over geschreven maar wat nu met deze dieren en of ze terug gegeven zijn weet ik niet. Het was geen wolf. Verder houd ik me liever afzijdig over wat het wel is. Ik wil namelijk niet dat aan een uitspraak nog rechten onteend worden of dieren daardoor gestraft worden. Want dat is een heikel punt.
Jos
Verder of Dingo's geschikt zijn als huishond kan ik niet zeggen. Ze zijn al weer 8000jaar verwilderd zeggen wetenschappers. Maar dat zijn steppen Dingo's. De berg Dingo of de populatie waar deze uit stammen, dierentuin Luxenburg, komen misschien van Aborigenals die ze wel als huisdieren houden. Ze zijn niet de doorsnee poedel maar er zijn ook rashonden waarvan de werklijnen niet geschikt zijn als huishond en op de bank liggend der leven te slijten.
@ Tineke, dan weet ik over welke hond je het hebt. Die heeft zelfs kort in mijn opvang gezeten. Maar ik gaf hem terug. Vorig jaar is die met enkele andere in beslag genomen. Werd op dit forum over geschreven maar wat nu met deze dieren en of ze terug gegeven zijn weet ik niet. Het was geen wolf. Verder houd ik me liever afzijdig over wat het wel is. Ik wil namelijk niet dat aan een uitspraak nog rechten onteend worden of dieren daardoor gestraft worden. Want dat is een heikel punt.
Jos
-
Sandor
Omdat ik uit eigen ervaring weet dat het niet zo is....dat staat er ook bij.Jij bent degene die hem een fantast noemt en jij zegt dat hij fabeltjes vertelt:
(ivm het voeren van beren en wolven, en berenproblemen in Yellowstone)
lees alles..
- Budkes
- Zeer actief
heej, als jij daar dan ook eens mee begint, dan zijn we er weerSandor schreef:Omdat ik uit eigen ervaring weet dat het niet zo is....dat staat er ook bij.Jij bent degene die hem een fantast noemt en jij zegt dat hij fabeltjes vertelt:
(ivm het voeren van beren en wolven, en berenproblemen in Yellowstone)
lees alles..
Gr. Aniek

-
truusje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Contacteer:
Hoi Jos, ben ik weer.
In mijn roedeltje cockers is de oudste reu van 11 de leider, samen met een teef van 8,5 jaar. Maar als het puntje bij paaltje komt, is de teef toch de "echte"leider en laat hij gedwee haar wil over zich heen komen. Herken jij dit bij jouw wolven?
In mijn roedeltje cockers is de oudste reu van 11 de leider, samen met een teef van 8,5 jaar. Maar als het puntje bij paaltje komt, is de teef toch de "echte"leider en laat hij gedwee haar wil over zich heen komen. Herken jij dit bij jouw wolven?
-
Rhiannon
- Zeer actief
Beetje late reactie maar dat van die wolven en beren zag ik vorig jaar in het berenbos.Joswolf schreef:Beste Marc. De meeste opvang zijn ouder dieren. Maar deze wolven waren in gevaar door beren en er was veel stress door jonge in een verblijf waar beren en wolven samen waren. Agressie naar de beren toe enz. Ik had dus de gelegenheid ze vroeg te socialiseren en met meerdere mensen die hielpen en bekenden en advies van wolfparc onder leiding van prof Klinghammer en Monty Slaon. Om de binding te behouden is wel een dagtaak maar op deze manier kan ik van deze dieren zoveel leren en die gelegenheid laat ik niet graag liggen. In vergelijk met honden lijkt het dan idd heel heftig terwijl het dan dagelijkse rituelen en normale communicatie is. Sommige bezoekers schrikken wel eens van de tafarelen bij een heftige begroeting. Ze grommen elkaar weg om bij mij te zijn en de tanden vliegen voor je gezicht langs. Wel dat dat af en toe een krasje opleverd maar het is geen gerichte aanval. Wolven zie je in dierenfilms ook om een prooi grommen en interessant doen maar ze verwonden mekaar niet echt. Mijn huid is alleen wat minder bestand en ik heb niet zo'n vacht natuurlijk dus ben ik iets kwetsbaarder.
Jos
Ik heb een stukje op film gezet " onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zag wel meer dat mij niet echt een gezonde situatie leek voor beidde dieren.
Het zelfde dierenpark door een ander vast gelegd . " onclick="window.open(this.href);return false;
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Jos, ik stem voor een hondenforummeeting bij de wolfjes
Al is het alleen al dat ik dan niet zo'n pokke eind hoef te rijden om een aantal van jullie eens in het "wild" te leren kennen. maar de wolven zelf zijn natuurlijk ook super
ik moet wel zeggen dat er ook weer een groot verschil zit tussen wolfhonden en "gewone" honden. Dit geld voor de lichaamstaal, maar ook voor bv. de hardheid van de correcties.
Verder merk ik bij de wolven van Jos inderdaad duidelijk dat ze zijn gesocialiseerd. Dat heeft als voordeel dat ze dus goed te benaderen zijn als je ze tenminste in hun waarde laat (anders lopen ze weg). Maat het houdt ook in dat ze het grappig vinden om te "testen".
Dat merkte ik de vorige keer dat ik er was en er samen met mij een totaal vreemde in het verblijf was (uiteraard met Jos erbij). Ik was niet interessant, want ik reageerde niet en was dus "saai". De persoon die wat meer onzeker was was ook meer interessant.
Al is het alleen al dat ik dan niet zo'n pokke eind hoef te rijden om een aantal van jullie eens in het "wild" te leren kennen. maar de wolven zelf zijn natuurlijk ook super
ik moet wel zeggen dat er ook weer een groot verschil zit tussen wolfhonden en "gewone" honden. Dit geld voor de lichaamstaal, maar ook voor bv. de hardheid van de correcties.
Verder merk ik bij de wolven van Jos inderdaad duidelijk dat ze zijn gesocialiseerd. Dat heeft als voordeel dat ze dus goed te benaderen zijn als je ze tenminste in hun waarde laat (anders lopen ze weg). Maat het houdt ook in dat ze het grappig vinden om te "testen".
Dat merkte ik de vorige keer dat ik er was en er samen met mij een totaal vreemde in het verblijf was (uiteraard met Jos erbij). Ik was niet interessant, want ik reageerde niet en was dus "saai". De persoon die wat meer onzeker was was ook meer interessant.
- Joswolf
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier mijn Mato, dikke vriend maar laagste in de roedel.
Allemaal houden ze wel van een stoeipartij

Maar Luna de zus van Mato moet nog eens laten merken dat ze een Bitsch is. Je kunt het ook jaloers noemen.
Maar Mato voelt zich sterker bij mij en bijt van zich af. Ook als ranghogere wil je liever geen confrontatie met verwondingen maar wel je status behouden. Dus een stap opzij en wegkijken, alsof ze het niet eens ziet. Zo zie je weg kijken kan betekenen "jij bent niet interessant" of ik wil niet een aanval, het kan als dominante handeling en als onderdanig en blusgedrag. Taal moet je in de contex zien waarin het gebeurd.
Maar hier om gezichtsverlies (letterlijk dan)te voorkomen. Maar dan wel met je lichaam wel terug dringen en begrenzen. En ik sta er maar bij en kijk erna zeg maar.

Jos
Allemaal houden ze wel van een stoeipartij

Maar Luna de zus van Mato moet nog eens laten merken dat ze een Bitsch is. Je kunt het ook jaloers noemen.
Maar Mato voelt zich sterker bij mij en bijt van zich af. Ook als ranghogere wil je liever geen confrontatie met verwondingen maar wel je status behouden. Dus een stap opzij en wegkijken, alsof ze het niet eens ziet. Zo zie je weg kijken kan betekenen "jij bent niet interessant" of ik wil niet een aanval, het kan als dominante handeling en als onderdanig en blusgedrag. Taal moet je in de contex zien waarin het gebeurd.
Maar hier om gezichtsverlies (letterlijk dan)te voorkomen. Maar dan wel met je lichaam wel terug dringen en begrenzen. En ik sta er maar bij en kijk erna zeg maar.

Jos
-
tineke
Prachtfoto's weer Jos
Op national geographic waren afgelopen weekend ook wat programma's over wolven
Op national geographic waren afgelopen weekend ook wat programma's over wolven
- iones
- Zeer actief
doe jij eigenlijk zelf mee met de wolven "in het verhaal" Jos? Of anders gevraagd, heb jij ook een rang tussen de wolven en zo ja, wat voor iets?
Gave foto's trouwens weer.
Gave foto's trouwens weer.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Is dat zo?Joswolf schreef:Maar hier om gezichtsverlies (letterlijk dan)te voorkomen. Maar dan wel met je lichaam wel terug dringen en begrenzen. En ik sta er maar bij en kijk erna zeg maar.
Ik krijg de indruk dat jij ook een begrenzing aangeeft?
En ik krijg de indruk dat Mato steun van jou heeft (of neemt).

- Joswolf
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik geef hier geen begrenzing aan. Ik was daar al en Mato kwam naar mij toe. Ik ben dus niet actief me gaan opstellen. Luna de teef gaat extra voor hem staan en aan de voorbenen kun je zien dat ze ook leunt om druk uit te oefenen. Verder ondersteun ik hem ook niet actief. Hij voelt zich wel ondersteund door mijn aanwezigheid maar dat is al op het moment dat ik in het verblijf kom. Sterker nog het contact wat ik had verbreek ik door mijn hand terug te trekken. De aandacht die ik aan hem gaf stop ik op het moment dat Luna erbij kwam. Het wegnemen van de aandacht en contact zou in honden termen dus eerder een negatieve correctie zijn. Het ondersteunen zou in die zin een bekrachtiging zijn. Op je vraag of dat zo is, ja dat is zo. Direct wanneer hij ondersteuning zoekt en de anderen zijn in de buurt draai ik om en loop weg. In een roedel kan een rang lagere ook zich gruwelijk aanstellen om aandacht te krijgen. Een alfa reu zou hem dan negeren. En daar begin ik hier ook mee. Wanneer de anderen komen en mijn aandacht willen doe ik of die ranglagere niet meer bestaat. Ik bemoei me dus niet met het conflict maar laat me ook niet aan de kant dringen. Mijn plaats is mijn plaats anders zouden ze mij straks ook weg gaan drukken. Met mogelijk gevolg dat ik straks niet meer binnen mag.
Jos
Jos
- Joswolf
- Zeer actief
- Contacteer:
Over oude wolven. Hier Lupi, leefde 10 jaar in Artis.

Hier 12 jaar oud en vermoedelijk door de artrose loopt hij niet meer zo vlot. Zijn teefje is nu overleden en hij leeft alleen. Hij wil ook geen bezoek meer hebben en vreemde mensen jaagt hij eruit en desnoods met zijn tanden. Mijn vrouw ook mag hem niet meer voeren.

Enkel mij laat hij toe. Soms wordt hij boos op mij als ik vreemden buiten het verblijf naar hem laat kijken. Dit is wel vaker zo bij oude wolven. In wolfparc America zitten ook enkele oude wolven alleen en er kan hooguit een enkeling nog bij. Een nieuwe partner zouden ze ook wegbijten.
Hier is Lupi lekker in de sneeuw zoals een Arctische Wolf zich thuis voelt.

Over enkele maanden wordt hij 15
Jos

Hier 12 jaar oud en vermoedelijk door de artrose loopt hij niet meer zo vlot. Zijn teefje is nu overleden en hij leeft alleen. Hij wil ook geen bezoek meer hebben en vreemde mensen jaagt hij eruit en desnoods met zijn tanden. Mijn vrouw ook mag hem niet meer voeren.

Enkel mij laat hij toe. Soms wordt hij boos op mij als ik vreemden buiten het verblijf naar hem laat kijken. Dit is wel vaker zo bij oude wolven. In wolfparc America zitten ook enkele oude wolven alleen en er kan hooguit een enkeling nog bij. Een nieuwe partner zouden ze ook wegbijten.
Hier is Lupi lekker in de sneeuw zoals een Arctische Wolf zich thuis voelt.

Over enkele maanden wordt hij 15
Jos