Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Beaucerons in hun element!

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Beaucerons in hun element!

Ongelezen bericht door Madelief »

Werkelijk schitterende filmpjes hier van beaucerons die al dan niet voor de kost schapendrijven. Zoals Urkan met 600 tot 2000 schapen....

Ook een paar HWT (Herding Work Test) deelnemers.

http://www.dailymotion.com/user/roxpaille/1" onclick="window.open(this.href);return false;
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Re: Beaucerons in hun element!

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Magnifiek he. Dat waar ze voor bedoeld zijn. Ik krijg meteen ook zin om met Huette iets te gaan doen met schapen. Het is de pest dat het in Nl. praktisch niet te doen is, schapenwerk met honden die geen BC zijn.

De honden maken vaak wel een nerveuze en -te- deemoedige indruk, vind je niet?
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Ik ga hoe dan ook iets doen met Yanthe met schapen...maar zonder rijbewijs kan ik niks.

Sommigen inderdaad wel. Maar Urkan vind ik er echt tussenuit springen en dat voor een hond uit zo'n (half) common lijn ;-) (Weet je meteen waar Huette misschien haar aanleg van heeft :ok: )
Lijkt me een hele fijne hond. Maar sommigen bij de HWT m.n. zijn wel errg deemoedig ja. Zonde.
Afbeelding
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Madelief schreef:Ik ga hoe dan ook iets doen met Yanthe met schapen...maar zonder rijbewijs kan ik niks.

Sommigen inderdaad wel. Maar Urkan vind ik er echt tussenuit springen en dat voor een hond uit zo'n (half) common lijn ;-) (Weet je meteen waar Huette misschien haar aanleg van heeft :ok: )
Lijkt me een hele fijne hond. Maar sommigen bij de HWT m.n. zijn wel errg deemoedig ja. Zonde.
Eens. Ik vind Urkan ook heel indrukwekkend in zijn werk. Ik wist helemaal niet dat hij zo close familie was van mijn Huette, cool! So much voor de dooie doetjes.

Ja, de deemoedige honden zie je vooral bij de proeven, 't zal ook weer 'ns niet. Wedstrijden brengen 't slechtste in mensen naar boven.
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Bas Rouge schreef:
Madelief schreef:Ik ga hoe dan ook iets doen met Yanthe met schapen...maar zonder rijbewijs kan ik niks.

Eens. Ik vind Urkan ook heel indrukwekkend in zijn werk. Ik wist helemaal niet dat hij zo close familie was van mijn Huette, cool! So much voor de dooie doetjes.

Ja, de deemoedige honden zie je vooral bij de proeven, 't zal ook weer 'ns niet. Wedstrijden brengen 't slechtste in mensen naar boven.
Ja, daar stond ik ook van te kijken, hoor, dat ze close familie zijn. En met common bedoel ik in deze niet "gewoontjes" (mocht iemand dat denken) maar een bekende "schoonheids"familie (vele generaties erg succesvol). Er is gelukkig in de beauceron geen echte tweedeling werk-show, maar het is natuurlijk wel zo dat er onder de echte werkers (en dan mn schapen/ganzen/koeien drijvers) wel lijnen zijn die zich überhaupt niet met shows bezig houden. En daarom ook vrijwel niet terug te vinden zijn op internet of anderszins tenzij toevallig of als je mensen kent.
Maar dit onderstreept dus alleen maar dat het instinct nog héél sterk in de beauceron verankert zit. Geweldig!

En.....wedstrijden en diploma's...kostte wat kost :ugh:

Na mijn tentamens maken we er werk van :cheer: ...ik word hier zoveel enthousiaster van dan over bijvoorbeeld GG :ok:
Afbeelding
hovawart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawarts

Ongelezen bericht door hovawart »

Wij zijn in September voor en proefles geweest en ik had er geen goede gedachten bij maar ze verbaasde me zeer dat ze wel aanleg heeft.
Deze dame die les geeft/gaf zag heel goed dat Ara niet down ging, maar ze liet haar schouders in zakken dat was voor Ara de rustpostitie, zelf zag ik dit niet.
De hond is te groot om down te gaan.
Dit vond ik postitief en ze gaat ons trainen van de zomer eerst eens voor 10 lessen en daarna zien we wel, ze heeft zelf 4 BC's.
Mocht je het willen zien,
Het is heel leuk om te doen en geweldig om je hond moe te zien. :mrgreen:

http://www.hondenforum.nl/plaza/hondens ... 71870.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

hovawart schreef:Wij zijn in September voor en proefles geweest en ik had er geen goede gedachten bij maar ze verbaasde me zeer dat ze wel aanleg heeft.
Deze dame die les geeft/gaf zag heel goed dat Ara niet down ging, maar ze liet haar schouders in zakken dat was voor Ara de rustpostitie, zelf zag ik dit niet.
De hond is te groot om down te gaan.
Dit vond ik postitief en ze gaat ons trainen van de zomer eerst eens voor 10 lessen en daarna zien we wel, ze heeft zelf 4 BC's.
Mocht je het willen zien,
Het is heel leuk om te doen en geweldig om je hond moe te zien. :mrgreen:

http://www.hondenforum.nl/plaza/hondens ... 71870.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat ontzettend leuk! En om te lezen dat de trainster herkent dat ze op een andere manier "down" gaat (niet ;-))...super! Dáár ben ik naar op zoek. Ik hoopte ergens iemand te vinden die er open voor zou staan, maar er zelf mee komen klinkt heel erg veelbelovend.
Ik ga me er als ik weer tijd heb eens in verdiepen. En je gaat hier toch wel je vorderingen laten zien he? Helemaal tegek, gewoon gaan lessen met een hovawart :cheer: .

Ja, he....zo tevreden als ze dan zijn. Yanthe was na onze workshop (3 keer bij de schapen) helemaal voldaan. En werd ook de volgende dag wakker met een hele liefdevolle zachte blik in haar ogen. Dit is het he baas?? Nu werken wij samen he?! Jij en ik :klaar: .
Dat zou ik héél graag weer terug in dat mooie koppie zien :I:
Afbeelding
hovawart
Zeer actief

Hoi

Het is leuk om je hond te zien genieten en een voldaan gevoel te geven.
Samen bezig zijn staat bovenaan ons lijstje.
Met Yanthe zal het heus wel lukken.
We zullen jullie op de hoogte houden met af en toe een update van de trainingen.
Het is niet mijn bedoeling om na deze 10 lessen door te gaan.
Maar wie weet.
De Heelwork is af en nu weer geheel wat nieuws.
Ara deed mijn echt versteld doen staan, wel heeft ze heel wat herderkwalitieten die de bovenhand voeren alleen het eigenzinnige is typisch Hovawart :lekkerpuh: .
Maar dat houdt je bezig en alert
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

hovawart schreef:Hoi

Het is leuk om je hond te zien genieten en een voldaan gevoel te geven.
Samen bezig zijn staat bovenaan ons lijstje.
Met Yanthe zal het heus wel lukken.
We zullen jullie op de hoogte houden met af en toe een update van de trainingen.
Het is niet mijn bedoeling om na deze 10 lessen door te gaan.
Maar wie weet.
De Heelwork is af en nu weer geheel wat nieuws.
Ara deed mijn echt versteld doen staan, wel heeft ze heel wat herderkwalitieten die de bovenhand voeren alleen het eigenzinnige is typisch Hovawart :lekkerpuh: .
Maar dat houdt je bezig en alert
Haha, dan heb jíj dus een heuse langhaarbeauceron :ok:

Ja, ik denk ook wel dat het lukt. Ik weet natuurlijk al dat ze aanleg heeft, maar ze zou volgens mij ook andere sporten prima kunnen doen. Agility of apporteersport lijken me erg leuk, net als praktijkspeuren. Reddingswerk zou ik ook erg leuk vinden maar dat is ook erg intensief trainen en dan kies ik voorals nog voor de schapen.
Leuk dat jullie zo bezig zijn samen. Steeds iets nieuws is waarschijnlijk juist goed voor een hovi, of niet? Ik ben nog steeds onder de indruk van het heelwork.....
Afbeelding
hovawart
Zeer actief

Jij zelf vind ik ook dat we een prestatie met zijn allen daar hebben neergezet tijdens de HCN weekend.

We hebben een hele leuke tijd gehad met trainen en trainsters en we zijn een zeer hechte groep geworden.
Er is zelf een advertentie in het clubblad gekomen dat we te huur zijn. :lol1: .
Speuren hebben we ook al gedaan is ze knetter gek op.
Als pup hebben we een speurtrainer gehad en die was gek op mijn pupje Ara omdat ze ergens vol induikt en later nadenkt :cheer: Alleen tijdens trainen tijdens B examens gingen de pionnen om wat daar kon wel wat onder liggen :lol1: en daar ging ze dan eerst heen iijdens de vooruit oefening.
We zijn met de Bexamens niet opgegaan wat Ara was haar eigen ding meestal aan het doen,
Daarna zijn we wat verder gaan met speuren ,Aporteren is ze ook voor te porren blijft het halen en brengen. :mann:
En we lopen samen vaak een 10 km hard in het bos of langs de weg.

Dus vervelen doen we ons niet.
Maar speuren is wel heel leuk voor jullie idem lijkt mij.
Agility heb ik les in gegeven maar Ara heeft jammer genoeg met 5 maanden een heup uit de kom gehad dus dat is verboden terrein maar er zijn genoeg leuke dingen om samen te doen.
Veel succes en wel leuk dat we elkaar ontmoet hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”