Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Izzie en Bram

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Izzie en Bram

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Izzie vandaag tijdens training.
" onclick="window.open(this.href);return false;

Bram:
Laatst gewijzigd door Zoek stok! op 29 jan 2010 18:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Re: Izzie

Ongelezen bericht door freskin »

Wauw! Goed hoor! :D
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Wat doet ze dat al netjes allemaal!
Ik moest een klein beetje lachen om jouw houding tijdens het volgen, volgens mij kan die iets minder gespannen, of zie ik dat verkeerd?

Heb wat dingetjes bij je afgekeken die ik volgens mij bij Tapas ook kan gebruiken met trainen.
Leuk filmpje! :ok:
Zoek stok!
Zeer actief

Ik loop zo gespannen omdat ik naar haar poten kijk of ze niet telgangt. En dan moet ik ondertussen m'n hand goed houden pfffff moeilijk hoor :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik doe het je absoluut niet na. Dit zijn echt obedience oefeningen toch? Vooral bij het volgen viel me dat op, met de linker wending en de oefening die jij met "pivot" aanduidt.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ziet er al goed uit!

Blijf dat volgen toch iets onnatuurlijks vinden hebben op deze manier. Ze heeft wel super aandacht voor je hand. Had je er nog een snoepje in of volgen jullie al zonder voer?
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Knappe Izzie!
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Goed hoor! Wat een fijne begeleiding heb je toch wel heel iets anders als waar ik met Odin train (beide plaatsen) Train je altijd alleen met Izzie en niet in een groep?

Ik heb ook wat dingetjes afgekeken :ok:

Als je hoor zo mooi laat volgen heb je dan nog een brokje ofzo in je hand?
Zoek stok!
Zeer actief

LongFields schreef:Ik doe het je absoluut niet na. Dit zijn echt obedience oefeningen toch? Vooral bij het volgen viel me dat op, met de linker wending en de oefening die jij met "pivot" aanduidt.
De terug plaats is een GG oefening. Ik wil ook wel graag GG examens gaan doen. Maar het volgen zal wel dichterbij worden.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Sita schreef:Ziet er al goed uit!

Blijf dat volgen toch iets onnatuurlijks vinden hebben op deze manier. Ze heeft wel super aandacht voor je hand. Had je er nog een snoepje in of volgen jullie al zonder voer?
Dit is allemaal met voer. Ik ga zo langzamerhand ook eens zonder doen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

corason del perro schreef:Goed hoor! Wat een fijne begeleiding heb je toch wel heel iets anders als waar ik met Odin train (beide plaatsen) Train je altijd alleen met Izzie en niet in een groep?

Ik heb ook wat dingetjes afgekeken :ok:

Als je hoor zo mooi laat volgen heb je dan nog een brokje ofzo in je hand?
Ik train een uur: half uur met Izzie en half uur met Bram. En ja, ik heb m'n hand boven haar neus in een kommetje met daarin voer. Ben begonnen met voer aan haar neus.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

En Brammetje vandaag. Hij is met z'n hoofd eigenlijk heel ergens anders (loopse buurthond en Izzie)...als je goed luistert gaat hij zelfs gewoon door met piepen :wink: Arme jongen :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Ok dan ga ik ook een stapje terug met Odin, ben eigenlijk al heel snel brokje af gaan bouwen maar hij begint (nu pas) zijn aandacht wat te verslappen en Izzie heeft er beduidend nog meer lol in als Odin. Dat wil ik ook berijken, dus lekker voertje terug.
Zoek stok!
Zeer actief

corason del perro schreef:Ok dan ga ik ook een stapje terug met Odin, ben eigenlijk al heel snel brokje af gaan bouwen maar hij begint (nu pas) zijn aandacht wat te verslappen en Izzie heeft er beduidend nog meer lol in als Odin. Dat wil ik ook berijken, dus lekker voertje terug.
Het is iig belangrijk om op verschillende punten te belonen. Ik beloon Bram ook soms ineens bij de eerste stap. Niet dat je altijd hele stukken volgt en dan pas beloont, afwisselen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Sita
Zeer actief

Re: Izzie en Bram

Ongelezen bericht door Sita »

Taro doet hetzelfde als Bram. In galop naar de dummy toe en in draf terug. En ook bij de terugplaatsoefening alles in draf of een rustig galopje. Daar heb ik best wel wat aftrek voor gekregen bij de GG leerwedstrijd. Alles moet in een vlot tempo. Ben met Taro aan het oefenen om er wat meer snelheid in te krijgen.

Brammie volgt netjes :ok:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Netjes, knappe hondjes :ok:
Je moet alleen nog wel het een en ander afleren voor je examen met Bram gaat doen :mrgreen:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Sita schreef:Taro doet hetzelfde als Bram. In galop naar de dummy toe en in draf terug. En ook bij de terugplaatsoefening alles in draf of een rustig galopje. Daar heb ik best wel wat aftrek voor gekregen bij de GG leerwedstrijd. Alles moet in een vlot tempo. Ben met Taro aan het oefenen om er wat meer snelheid in te krijgen.

Brammie volgt netjes :ok:
Brammie had vandaag helemaaaaal geen haast haha. Bij de terug plaats hier zat trouwens z'n poot in de lijn zag ik.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

marye schreef:Netjes, knappe hondjes :ok:
Je moet alleen nog wel het een en ander afleren voor je examen met Bram gaat doen :mrgreen:
Ja ik weet het, de naast is helemaal een toppertje he. Wel goed om het nu eens op film te zien ipv 'alleen' te horen van Birgit :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Zoek stok! schreef:
marye schreef:Netjes, knappe hondjes :ok:
Ja ik weet het, de naast is helemaal een toppertje he. Wel goed om het nu eens op film te zien ipv 'alleen' te horen van Birgit :wink:
Het is inderdaad heel anders om het terug te zien.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Izzie doet het goed zeg! Die linkerwending krijg ik Nilo echt niet aangeleerd, hij draait door, letterlijk en figuurlijk :ugh: Ze volgt ook erg mooi, ondanks het telgangen :mrgreen: Vind ze het apporteren moeilijk?
Zoek stok!
Zeer actief

Maeve schreef:Izzie doet het goed zeg! Die linkerwending krijg ik Nilo echt niet aangeleerd, hij draait door, letterlijk en figuurlijk :ugh: Ze volgt ook erg mooi, ondanks het telgangen :mrgreen: Vind ze het apporteren moeilijk?
Ze vindt het heel moeilijk om niet aan te komen rennen en met haar poot op het apport te batsen voordat ze het oppakt :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Inge O schreef: haha, brammetje bij zijn tweede 'terug plaats', maakte hij net zo'n beetje een ommetje alsof hij plots toch bedacht ergens anders heen te gaan :mrgreen: .
Ik vond hem echt bijzonder komisch vandaag. Die bek van 'ik wil eigenlijk iets anders doen, maar dat mag vast niet' :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Zoek stok! schreef:
Maeve schreef:Izzie doet het goed zeg! Die linkerwending krijg ik Nilo echt niet aangeleerd, hij draait door, letterlijk en figuurlijk :ugh: Ze volgt ook erg mooi, ondanks het telgangen :mrgreen: Vind ze het apporteren moeilijk?
Ze vindt het heel moeilijk om niet aan te komen rennen en met haar poot op het apport te batsen voordat ze het oppakt :wink:
:mrgreen:
Maar ze vind het wel leuk dus! Ik merk bij ons op de training dat de herdershonden wat meer moeite hebben met het apporteren, doordat ze het blok gewoon niet graag vast houden. Dacht even dat dat bij Izzie ook het geval was, omdat je zo snel beloonde.
Zoek stok!
Zeer actief

Maeve schreef:
Zoek stok! schreef:
:mrgreen:
Maar ze vind het wel leuk dus! Ik merk bij ons op de training dat de herdershonden wat meer moeite hebben met het apporteren, doordat ze het blok gewoon niet graag vast houden. Dacht even dat dat bij Izzie ook het geval was, omdat je zo snel beloonde.
Ze kan het blok prima oppakken en vasthouden, maar niet zoals de bedoeling is :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Snokkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback en Mixje

Ongelezen bericht door Snokkie »

Dat ziet er goed uit. Leuk om te zien ook hoe je traint. Wij gebruiken ook wel obedience invloeden voor het trainen van G&G. Ik vind de Piffit bijvoorbeeld super handig voor de wendingen!
Zou het w.b. de telgang niet helpen als je iets vlotter gaat lopen? Soms kan dat helpen om ze mooi te laten lopen. Maar ik snap wel dat dat moeilijk is hoor. Ik vind het ook lastig om en vlot te lopen en in de gaten of je hond op de juiste hoogte loopt/ opkijkt/ etc, haha. Ook met Bram mag je volgens mij best iets vlotter en zelfverzekerder lopen, of zie ik dat verkeerd?
Groetjes Suzanne
en Nala & Sedi
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Snokkie schreef:Dat ziet er goed uit. Leuk om te zien ook hoe je traint. Wij gebruiken ook wel obedience invloeden voor het trainen van G&G. Ik vind de Piffit bijvoorbeeld super handig voor de wendingen!
Zou het w.b. de telgang niet helpen als je iets vlotter gaat lopen? Soms kan dat helpen om ze mooi te laten lopen. Maar ik snap wel dat dat moeilijk is hoor. Ik vind het ook lastig om en vlot te lopen en in de gaten of je hond op de juiste hoogte loopt/ opkijkt/ etc, haha. Ook met Bram mag je volgens mij best iets vlotter en zelfverzekerder lopen, of zie ik dat verkeerd?
Het was een beetje een valkuil aan het worden. Ik ging steeds harder lopen om haar uit telgang te houden :wink: Dus vandaar nu op deze manier. Als ze telgangt, stop ik en begin ik opnieuw. Als ik bij Bram sneller ga lopen, vindt hij dat hij geen tijd meer heeft om op te kijken :wink: Zelfverzekerder mag absoluut, daar heb je helemaal gelijk in. Ik zit nog steeds te veel te kijken.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

leuk om bram ook eens te "zien"...mooi parmantig hondje :D
hij doet het goed hoor!
Afbeelding
Githa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Githa »

Ziet er goed uit! Izzie gaat inderdaad lekker zeg, ze heeft er echt plezier in hè.
Heeft Birgit je gefilmd?
Afbeelding
Daphne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daphne »

Ontzettend leuk om te zien :ok: . Zo leuk dat ik met Jente ook wil maar...... tijd tijd tijd.........

Ik heb in ieder geval van je filmpjes genoten :D
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Afbeelding
Nero 11/1998 - 16/06/2014
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Leuk om te zien hoor hoe jullie trainingen vorderen. Izzy doet het echt al heel erg leuk. Goed om te zien hoe jij het apporteren met Izzy nu traint. Kay kauwt namelijk ook erg op het apport. Maar ik durfde nog niet helemaal een andere aanpak te gebruiken zonder bang te zijn om zijn gekke enthousiasme (waar examinators van mijn huidige hondenschool altijd erg om kunnen lachen) te niet te doen. Maar zoals je dat bij Izzy aanpakt moet dat vast ook bij Kay lukken.
En brammetje. Hij loopt leuk, al heb ik het idee dat hij zich soms iets drukt onder jou commando, zodra je die geeft. Moet zeggen dat ik af en toe ook heb dat de commando's best pittig gegeven worden, want dan schrik ik ook even op, maar het kan ook te maen hebben met dat hij wat last heeft van zijn rug? Vond het vooral bij terugsturen plaats in eerste instantie heel erg duidelijk.

Oh werkelijk moeten ze bij G&G in galop terug? Dat zal inderdaad voor veel honden een probleem worden. Voor Kay op zich niet, als hij terugkomt. We waren gister bezig met sorteren en aangezien ik niet de stadaard sorteerspeelgoed kan gebruiken (de bal, dan kan ik de rest wel vergeten namelijk) had ik zijn autoknuffel genomen. Alleen ging meneer er mee vandoor haha
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”